Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Re: hosszú féltengely

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Ha valakinek szüksége van egy kis leírásra a karbijáról akkor szóljon.Ezekhez a motorokhoz van:
2A,2A-L, 3A, 4A-F, 4A-L, 2Y, 3Y, 4Y, 1RZ, 21R.
Ha yol olvastam beállításról is van szó és van benne pár szerkezeti ábra.
Pdf-ben azért nemtom felrakni.
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

Nekem 3K motorhoz való karbiról jönnének jól az infók.
8)
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Slampixxx írta:Nekem 3K motorhoz való karbiról jönnének jól az infók.
8)
Ahogy nézem az pont nincs benne :cry:
solyom
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008 nov. 07, 02:56 pm

biztonsági övre figyelmeztetõ hangjelzés kikapcsolása

Hozzászólás Szerző: solyom »

Hello!
2005-ös Corollámmal gyakran megyek sajnos nagyon rövid utakat és
ilyenkor a biztonsági övre figyelmeztetõ hang az õrületbe tud kergetni.
Nagyon betölti a funkcióját :-)
Biztosan ki lehet kapcsolni, mert ismerõsöm kocsijában kikapcsolták,
csak nem mondták meg a szervízben a módját.
Valamiket megfelelõ kombinációban meg kell nyomni/bekapcsolni.
Ha valaki tud ebben segíteni, megköszönném!
üdv
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Ma voltam féltengelyesnél, kicserélték a külsõket, plusz az egyik belsõ harangot; ehhez szét kellett szedni a futómûvet (alsó támasztógömbfej 3 csavarja lett kivéve, majd kifordítva a kerékagy); na most az lehet, hogy összerakás után nem teljesen oda kerültek dolgok, ahová azelõtt? Mert egy kicsit úgy érzem, gyorsításnál balra húz a kormány, de csak gyorsításnál, illetve 100 fölött. (egyébként ott voltam végig a szerelésnél, szerintem mindent rendben, korrektül csinált a srác, nyomatékkulcs stb...) Kellene egy futómûállítás talán?
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Szerintem csak szokás kérdése hogy az ember bekösse az övet. Igaz amikor kiállok a kertbõl akkor nem csatolom be arra az öt méterre, de utána rögtön, akkor is, ha csak a negyedik szomszédba megyek. Szerintem nagyon ciki egy biztonságos autóban lustaság / hülyeség miatt lenyomorodni.
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Amikor anno jogsiztam az oktatómnak volt egy külön övcsattja öv nélkül, általában úgy járt :D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

tibierdrol írta:Szerintem csak szokás kérdése hogy az ember bekösse az övet. Igaz amikor kiállok a kertbõl akkor nem csatolom be arra az öt méterre, de utána rögtön, akkor is, ha csak a negyedik szomszédba megyek. Szerintem nagyon ciki egy biztonságos autóban lustaság / hülyeség miatt lenyomorodni.
:rizspekta:
Azért az utcában még nem, de ha már 1-2 km-t megyünk, vagy kihajtunk egy forgalmasabb útra, ha minimálisat is megyünk rajta, akkor megéri bekötni. Nekem nincs csipogóm, de mégis bekötöm mindig. Nagyon ritka, hogy elfelejtsem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

MFerenc írta:Ma voltam féltengelyesnél, kicserélték a külsõket, plusz az egyik belsõ harangot; ehhez szét kellett szedni a futómûvet (alsó támasztógömbfej 3 csavarja lett kivéve, majd kifordítva a kerékagy); na most az lehet, hogy összerakás után nem teljesen oda kerültek dolgok, ahová azelõtt? Mert egy kicsit úgy érzem, gyorsításnál balra húz a kormány, de csak gyorsításnál, illetve 100 fölött. (egyébként ott voltam végig a szerelésnél, szerintem mindent rendben, korrektül csinált a srác, nyomatékkulcs stb...) Kellene egy futómûállítás talán?
4-5 ezer ft egy futómû állítás. Szerintem ne spórolj ezen. Veszélyes, plusz a gumiaid félrekophatnak.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Pacsker írta: 4-5 ezer ft egy futómû állítás. Szerintem ne spórolj ezen. Veszélyes, plusz a gumiaid félrekophatnak.
Persze, meg fogom nézetni, ha 10 ezer, akkor is; már csak a gumik miatt is, mert most vettem tél elején :)
Csak kíváncsi voltam, meg tudja-e erõsíteni valaki az elképzelésemet, mi lehet a hiba?
Szerk.: még annyit a szereléshez, hogy tényleg kifolyik a váltóolaj :) a srác egy kis edénybe szépen felfogta, majd a végén szépen visszatöltötte (ez idáig logikus, nem? :) ) de ahogy csinálta, az tetszett; nem láttam még ilyet, tehát nekem új: egy kb 1 méteres, zsírzóhoz hasonló valamibe betöltötte, majd szépen "betolta" a váltóba, de nem ám a km-jeladó vagy akármi nyílásán, szépen csavar kiteker és ott :)
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
micsu
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008 okt. 30, 02:00 am
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: hosszú féltengely

Hozzászólás Szerző: micsu »

Lackó írta:
Kanyarban ha kattog, akkor az féltengelycsukló.
Én úgy gondolom, simán lehet, hogy csak kuplungot kéne cserélni.

tibierdrol írta:
Harmadik megoldás, ha nem veszi a sebességet akkor visszaengeded üresbe,
lelépsz a kuplungról, kinyomod újra és megint megpróbálod sebességbe rakni.

Köszi a válaszokat. Most, hogy a lehetséges megoldások száma nõtt, még inkább szeretném, ha valaki, általatok javasolt szaki megnézné. Mivel ilyen topic, hogy "ajánlott szerelõk" még nem létezik, rákérdeztem Pacskernál priviben, hogy nem látná-e akadályát, hogy létrehozzunk egyet...
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Toyota guruk!
Lehet azt tudni, hogy mit kell mérjek a 4efe lambda szondáján? Hogy tudom megnézni, h jó-e? Biztos van valami ellenállása, meg test felé is érdemes megnézni, de mik ezek az értékek?
Elõre is kösz! :)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem villogtasd ki a hibakódokat. Ha baj van vele, szerintem kivillogja a Check Engine.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Az alapból világít ha gond van?
Amúgy azért gondoltam lambdára, mert egy ideje elég büdös, szúrós szagú a kipu gáz, meg van, h visszadurrog. (ez mondjuk tetszik csak eddig nem volt)
Am a kivillogtatást h kell elvégezni?
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Kivillogtatni úgy kell, hogy a motortérben megkeresed azt a fekete mûanyag dobozkát, amire talán diagnostic van írva. Felnyitod, a T1 és TE1 csatlakozókat egy darab dróttal rövidre zárod. Utána ráadod a gyújtást, és nézed hogy szépen folyamatosan villog-e a motor lámpája, vagy sem. Ha nem, akkor baj van. Két számjegyûek a hibakódok. Elõbb az elsõ számjegyet villogja, utána rövid szünet, aztán a második számjegyet villogja, hosszú szünet, majd jön a következõ hibakód (ha több is van), a végén visszaugrik az elsõ hibakódhoz, és így tovább.
Válasz küldése