Ahogy bubi is írta, próbáld inkább a stílusodat egy kicsit finomítani, ha a fogyasztás zavar. Hihetetlen, mennyire sokat számít az, ha többet használod a motorféket, vagy adott esetben kigurítod az autót üresben. Mindezt természetesen a körülmény határozza meg, hogy mikor melyik az ideálisabb, de simán jelentenek 1 liter körüli difit változatlan átlagsebesség mellett.
Én pl. városban 60-nál simán használom az 5.-et. Nekem mindkét autóm vvt-i motoros, de ismerõsi körömben van 4E-FE is, mint a Tied és az is gond nélkül elgurul ilyen tempóval 5.-ben. Gyorsításhoz persze érdemes visszakapcsolni, de, ha csak a sebesség teartása a cél, akkor a fogyasztás miatt megéri.
A guminyomás olyan dolog, ami eléggé vitaindító dolog lehet, ezért én csak annyit mondok, amit magam is alkalmazok:
Az Ave és a Cori gyári értéke 2,2bar. Terhelten a max nyomás 2,5 (Cori), és 2,6 (Ave). Én utóbbikon használom mindig. Ennek a fogyasztásra gyakorolt elõnye csak kisebb sebességnél jön ki, elsõsorban városi használatkor, de könnyebben gurul, és kevesebbet fogyaszt az autó. Személy szerint a stabilitással kapcsolatban semmilyen negatívumot nem vettem észre, úgy gondolom, csak a kórosan magas (3,0 bar felett)/alacsony értékek (1,5 alatt) okoznak érezhetõ stabilitásromlást. Egy ballonosabb gumi esetében pl. kevésbé tûnik merevnek a magas nyomás érték miatt az abroncs, mint egy peres guminál.
Ez mindenkinek a saját mérlegelésébe tartozó dolog, én így tapasztaltam ki magam számára jónak.
A lényeg, azonban: Sok kicsi sokra megy!


Carina Coupe 1.6 DX