Fogyasztás

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Alapból a 7,3-as autópályás fogyazstás tök normális. :wink: Ehhez 140-es tempó tartozik, amit írtál is.
Ahogy bubi is írta, próbáld inkább a stílusodat egy kicsit finomítani, ha a fogyasztás zavar. Hihetetlen, mennyire sokat számít az, ha többet használod a motorféket, vagy adott esetben kigurítod az autót üresben. Mindezt természetesen a körülmény határozza meg, hogy mikor melyik az ideálisabb, de simán jelentenek 1 liter körüli difit változatlan átlagsebesség mellett.

Én pl. városban 60-nál simán használom az 5.-et. Nekem mindkét autóm vvt-i motoros, de ismerõsi körömben van 4E-FE is, mint a Tied és az is gond nélkül elgurul ilyen tempóval 5.-ben. Gyorsításhoz persze érdemes visszakapcsolni, de, ha csak a sebesség teartása a cél, akkor a fogyasztás miatt megéri.

A guminyomás olyan dolog, ami eléggé vitaindító dolog lehet, ezért én csak annyit mondok, amit magam is alkalmazok:
Az Ave és a Cori gyári értéke 2,2bar. Terhelten a max nyomás 2,5 (Cori), és 2,6 (Ave). Én utóbbikon használom mindig. Ennek a fogyasztásra gyakorolt elõnye csak kisebb sebességnél jön ki, elsõsorban városi használatkor, de könnyebben gurul, és kevesebbet fogyaszt az autó. Személy szerint a stabilitással kapcsolatban semmilyen negatívumot nem vettem észre, úgy gondolom, csak a kórosan magas (3,0 bar felett)/alacsony értékek (1,5 alatt) okoznak érezhetõ stabilitásromlást. Egy ballonosabb gumi esetében pl. kevésbé tûnik merevnek a magas nyomás érték miatt az abroncs, mint egy peres guminál.
Ez mindenkinek a saját mérlegelésébe tartozó dolog, én így tapasztaltam ki magam számára jónak.

A lényeg, azonban: Sok kicsi sokra megy! :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Egy rakás adatot nem tudunk, és azt hiszem te se pl. milyen minõségû üzemanyag van a kúton ahol tankolsz. Mindig ugyanott és ugyanolyat tankolsz. Világos, hogy a gumiváltás óta növekedett meg a fogyasztás de nem valószínû, hogy kizárólag a gumi tehet róla. Lehet, hogy sokat pályáztál viszont lehet, hogy amúgy baromi sokat kellett lassítanod, gyorsítanod mentél szembeszélben :wink: . Persze ez félig meddig vicc. Nem tettél fel tetõcsomagtartót? Nem túl alacsony a guminyomás? Én nem ilyednék meg amíg nem megy 8 fölé. Amúgy meg ha a nyárigumi tehet róla akkor se tedd tönkre spórolási szándékból meg fõleg ne. Ha annyira a gumit érzed hibásnak kicsit fújd túl de semmiképpen se fújd 2,5 fölé.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

Tudom hogy sokváltozós a fogyasztás egyenlete, ez látszik is a téli kerék átlagainál, hogy volt szórás 5.9 és 6.5 között rendesen, ezzel még nincs is gond, ezt vártam, szoktam meg az autótól. Az viszont, hogy ehhez képest havonta +15ezer forint esik ki a bankkártyáról a túlfogyasztás miatt (naponta 150 km), ez nem esik jól, mikor téli gumival a kocsi tudott jól fogyasztani és csak a 4 nyári gumi felrakása a különbség. 140-el ugyanúgy ment az autó télen is, a légellenállása csak nem romlott meg :) Van egy nyári gumis 6.9-es átlag, akkor 110-nél gyorsabban nem közlekedtünk vele. Tetõcsomagtartó, lehúzott ablak, befogó fékpofa, szoruló kerékcsapágy, ilyenek nincsenek :) Ugyanannál a két benzinkútnál tankolunk, ugyanazoknál az oszlopoknál, második kattanásig tankolva.
Most majd megpróbálom 2.5-re fújni az abroncsokat, hátha segít valamennyit, aztán egy hét múlva kiderül, hogy mennyi az annyi.
Régebben volt egy kis 70-es robogóm, aminek hogyha pár tizeddel kisebb volt a keréknyomása hátsó keréken, már 5 km/h órával kevesebbet ment végsebességre, tapasztaltam ilyet. Tudom mennyit számít a vezetési stílus, asszem a Toyotának volt a pohár vizes spórolási módszere, az aktívan az emlékeimben él :) Annak viszont örülök, hogy kizárjátok a mûszaki hibákat, amik túlfogyasztást produkálhatnak.
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Lambda illetve legtomegmero hibaja produkalhat tulfogyasztast. Erdemes lenne valahol megnezni a kipufogogazt alapjaraton es fordulaton is, hogy nincs-e tuldusitva a keverek. Persze csak akkor, ha a guminyomastol a dolog nem oldodik meg.
Azt viszont en is nehezen hiszem, hogy 1 litert jelentene a gumi 100-on, az rohadt sok. Talan meg egy slick sem jelent ekkora pluszt.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

lehella írta:Tudom hogy sokváltozós a fogyasztás egyenlete, ez látszik is a téli kerék átlagainál, hogy volt szórás 5.9 és 6.5 között rendesen, ezzel még nincs is gond, ezt vártam, szoktam meg az autótól. Az viszont, hogy ehhez képest havonta +15ezer forint esik ki a bankkártyáról a túlfogyasztás miatt (naponta 150 km), ez nem esik jól, mikor téli gumival a kocsi tudott jól fogyasztani és csak a 4 nyári gumi felrakása a különbség. 140-el ugyanúgy ment az autó télen is, a légellenállása csak nem romlott meg :) Van egy nyári gumis 6.9-es átlag, akkor 110-nél gyorsabban nem közlekedtünk vele. Tetõcsomagtartó, lehúzott ablak, befogó fékpofa, szoruló kerékcsapágy, ilyenek nincsenek :) Ugyanannál a két benzinkútnál tankolunk, ugyanazoknál az oszlopoknál, második kattanásig tankolva.
Most majd megpróbálom 2.5-re fújni az abroncsokat, hátha segít valamennyit, aztán egy hét múlva kiderül, hogy mennyi az annyi.
Régebben volt egy kis 70-es robogóm, aminek hogyha pár tizeddel kisebb volt a keréknyomása hátsó keréken, már 5 km/h órával kevesebbet ment végsebességre, tapasztaltam ilyet. Tudom mennyit számít a vezetési stílus, asszem a Toyotának volt a pohár vizes spórolási módszere, az aktívan az emlékeimben él :) Annak viszont örülök, hogy kizárjátok a mûszaki hibákat, amik túlfogyasztást produkálhatnak.
A szoruló fék (tudom, írtad, hogy elvileg nem, de ha mégis?!) is simán okozhat +1l fogyasztást, kleingy-nél is ennyi volt a difi és ezt check engine lámpa nem mutatja ki. Egyik autópályás utad után esetleg még ránézhetnél mind a 4 fékre, hogy az egyik nem melegedett-e túl a többihez képest.
Ha nem volt még szétszedve, a hátsó dobokban a kis rugók, egyebek simán beállhattak és foghat a fék. :roll:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

Köszi srácok, ezeket könnyen kilehet még deríteni. A kerekek városi járkálás után biztos nem fognak, két hete volt futómû állításon a kocsi, ott a csókák megpörgették mind a négy kereket a levegõben, mielõtt nekiálltak volna állítgatni. Emlékeim szerint a lambda rendben volt mûszaki vizsgán, csak a CO volt orbitálisan nagy, valószínûleg a katalizátornak hello.
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

lehella írta:Köszi srácok, ezeket könnyen kilehet még deríteni. A kerekek városi járkálás után biztos nem fognak, két hete volt futómû állításon a kocsi, ott a csókák megpörgették mind a négy kereket a levegõben, mielõtt nekiálltak volna állítgatni. Emlékeim szerint a lambda rendben volt mûszaki vizsgán, csak a CO volt orbitálisan nagy, valószínûleg a katalizátornak hello.
Hat ha orbitalis a CO, akkor azert megneznem en azt a keverekkepzest. :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Nekem évek óta nem jó a katalizátor a kocsiban, mégsem nõtt a fogyasztás.
Én a gumit kizárnám. 1l-es növekedést 100km-en tuti nem okozhat. Nekem a télim 165-ös, a nyárim meg 195-ös gumi. Még is amint beköszönt a jó idõ és felrakom a nyárit, a fogyasztásom 1l-el csökken, nem hogy nõ, mert a jó idõnek köszönhetõen, nem megy annyit a szivató. Amíg a nyári is 165-ös volt addig 6,1-6,2-t fogyasztott, most meg a 195-össel 6,1-6,3. 1deci a különbség max. Az, hogy más a gumi keverékének a minõsége, a mérete pedig azonos, az sem okozhat 1-2decinél több, többlet fogyasztást.
Ott valami más gebasz van. Én ránézetnék a motorra, egy hozzáértõvel, ha a fék szorulását tényleg kizárod.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

A katalizátort én is kizárom, az csak a káros anyagot csökkenti, csak az ónon lyukat befolyásolja. Szerintem a fékkel nem lehet gond, tegnap ugyan nem pályás használat után, de városi 50 km után nem szorult egyik fék sem. A legkisebb lejtõn is ha elengedem a féket, üzemi és kézifékkel egyaránt tesztelve, egybõl gurulni kezd az autó. Mától tesztelve van a 2.5-s guminyomás :)
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

lehella írta:Sziasztok! Remélem tudtok tanácsot adni nekem. Mióta felkerült a Corira a nyári gumi garnitúra, azóta közel egy literrel többet fogyaszt a kocsi. A téli abroncsok 2010-es évjáratú szimmetrikus mintájú Fuldák voltak, nyáriból meg vettünk egy új garn. Barum Brillantis 2 asszimetrikus gummákat, mindkettõ gyári méret (165/70r14). Ennél az új guminál van ilyen hülye címke, ami megadja a fogyasztási besorolását, ez E. (A legtöbb gumi ilyen tudású, alig van néhány, ami jobb, az is B-C, de darabjuk már nagyságrenddel drágább.) Kérdésem az, hogy szerintetek ez a gumi ennyire szar, ezért fogyaszt vele többet a kocsi, vagy csak még annyira új, annyira tapad, hogy kénytelen többet inni a kocsi miatta. Esetleg egészen más baj állhat a dolog mögött, véletlenül neadjisten lamba-szonda? Valaki járt már ilyen cipõben? Mit tegyek, füstöljem meg kicsit az elsõket, hátha bekopik? :D (Havi szinte közel 3k-t gurul az autó, azért bosszant a dolog) A kocsi fogyasztása így alakult: Cori fogyi
Szerintem több tényezõ együttállása okozza, például a légkondizás is pluszban...
Önmagában a gumitól nem hinném... még a fogyasztáscsökkentõ gumikat sem reklámozzák úgy, hogy 1l megtakarítás / 100km... pedig, ha lenne alapja, hidd el, megtennék... :)
Érdekelne, milyen olajról váltottál milyenre.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
lehella
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: lehella »

Liquimol olaj helyett most Mobil Super 2000 van benne, mindkettõ 10w40 viszkozítású, de ugye az olajcsere elõtt is magas volt a fogyasztás. Viszont, most ezen a héten, mikor nem volt 35 fok alatt a hõmérséklet napközben és mindennap ment a klíma a pályán, 6.7-re jött ki a Cori fogyasztása. Már a csökkenés tart egy ideje, elõzõ két tankolás 6.97-re jött ki, az elõtt meg ugye a problémás 7.1-7.3 volt. Most nem tudom hogy a melegtõl csökken, vagy inkább attól hogy bekoptak az új gumik, de ha tartósan ennyi marad akkor valszeg a gumi cumiztatott minket :)
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Érdekes. Én annyit figyeltem meg, hogy a fogyasztás nem változik meg azonnal, amikor valamilyen fogyasztást befolyásoló tényezõt beiktatok (pl. klímázás, bioetanol stb.)
Van, hogy csak a rákövetkezõ tankolásnál tapasztalom a csökkenést, vagy a növekedést. Lehet, hogy a computer késik... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Jorn írta:Érdekes. Én annyit figyeltem meg, hogy a fogyasztás nem változik meg azonnal, amikor valamilyen fogyasztást befolyásoló tényezõt beiktatok (pl. klímázás, bioetanol stb.)
Van, hogy csak a rákövetkezõ tankolásnál tapasztalom a csökkenést, vagy a növekedést. Lehet, hogy a computer késik... :)
Ez ilyen. Az etanol miatti intenzívebb fogyasztás a második tankolásnál jelentkezik, ezért ha ki akarod számolni mennyi a különbség pénzben/fogyasztásban, érdemes 2 teli tankra vetített eredményeket átlagolni. Amúgy sokkal rosszabbat tesz mint amennyit hozhatna a konyhán. Amióta rendszeresen nem használom az E85-öt azóta kevésbé fogyasztja az olajat. 10000 km / 0,8l most az olajfogyasztás (ez korábban 2 liter felett volt). A valós km állás 180.000 km környékén van. A legutóbb mért átlagfogyasztásom (vegyes használat) 6,27 liter/100 km.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Mókásak a fogyasztási adataitok. Én már örülök, ha 8-cal kezdõdik :D Fõleg most, amikor 35 fokban egy helyben állva is megy a klíma...
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Nekem 280km-re lett most 5,5 az átlag... :) 74km/h átlagsebesség mellett...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Válasz küldése