Váltók, áttételek, sebességi értékek

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A 6-os váltóé talán egy picit rövidebb. Ha egy olyat raknátok a jelenlegi váltóba, talán egy picit pörgõsebb lenne, de félek, hogy nem sokkal.
Esetleg nézd meg egyéb Toyota típusok váltóinak áttételét. Aztán hátha ugyanakkora a kúp és a tányérkerék átmérõje.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
a döme
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012 máj. 21, 06:49 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: a döme »

Ha jól logikázok, az összes 23 fogas féltengõs diffi szabadon csereberélhetõ ugye? Ilyen 1000 res yarisban bízok még, bár a mai eco motorkarakterisztikák miatt azt sem gondolnám.
A 6 os váltó nem homológ, azt kiszúrják.
Köszönöm a segítséget!
AE92 GTI gr. N
Avatar
a döme
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012 máj. 21, 06:49 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: a döme »

Jó estét!
Lehet nálunk vásárolni speeres diffit? Lamellás, vagy viscos ez gyárilag?
AE92 GTI gr. N
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

a döme írta:Jó estét!
Lehet nálunk vásárolni speeres diffit? Lamellás, vagy viscos ez gyárilag?
Udv!
nekem az 5. Vegattetel roviditve van, en mar igy vettem a kocsit,de meg tudom adni hol csinaltak.
Van elvileg sperres fwd corolla a magyar rallisok kozott, majd megprobalom kideriteni kicsoda.

A.
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

nemtom szokás-e linkelni, de ha már megtaláltam:
http://www.ae82.net/showthread.php?736-gearbox-database
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszi!

Hasznos lehet és ahogy nézem többnyire helyesek is lehetnek az adatok.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mozso »

a döme írta:Jó estét!
Lehet nálunk vásárolni speeres diffit? Lamellás, vagy viscos ez gyárilag?
Gyartani lehet, eddig kettot hasznaltam ugyanonnan, torzenes. Bevalt.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

Üdv!

Nincs valakinek szétszedve váltója, vagy fényékép róla, ahol össze tudnám hasonlítani a diffi házat, és ami benne van a sajátommal?

A.
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

találtam a neten:

http://www.tercelreference.com/tercel_i ... html#front differentials
fram írta:Üdv!

Nincs valakinek szétszedve váltója, vagy fényékép róla, ahol össze tudnám hasonlítani a diffi házat, és ami benne van a sajátommal?

A.
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

Szóval az lenne a nagy kérdés, ha esetleg valaki már szedett szét váltót, hogyha keresztülnéz a diffin, akkor látszik-e valóban a kép szerinti tengely (a 4 kicsi belsõ fogaskerék között) vagy sem.

Mert nálam nem látszik, de akkor -a kép szerint- nekem valami más van. De mi?
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

Szétszedtem.
Nem tudj valaki mibõl való ez a lamellás sper?
Kép

És honnan tudnék szerezni, csináltatni hozzá lamellát a törött körmû helyett?
Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nem tudom sajnos, de ne dobd ki :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

majd szólok, ha elviszem a méh-be :P
Pacsker írta:Nem tudom sajnos, de ne dobd ki :)
Avatar
fram
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2011 nov. 19, 10:44 pm

Hozzászólás Szerző: fram »

Sziasztok!
Sajna a rövid végáttételem megadta magát, így most egy gyári 5-ös (c52) van a paripában. Mivel vezetni úgyse tudok jól :) fejleszteném a gépet, vettem egy bontott 6-os váltót -számítgattam, és elvileg ez jobb lesz (kevesebb fordulat esik, 1-3 rövidebb lesz) a rövid 5-ös váltómnál is. A kérdés az, hogy nincs valahol egy jó kis leírás a beépítésrõl? Ugy tudom páran megküzdöttek már vele a fórumról.
a paripa AE82, 4AGE silvertop motorral

Köszi!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A projektemben (AE92 Liftback - Matyi) van pár kép a váltóról.
A felszerelésben SEMMI különleges, ha 4A motorhoz (4AFE, 4AGE) való. Felcsavarozod, berakod és kész. Egyedül a kulisszánál kell picit játszani, hogy legyen rükverced.

Az pontos áttételeket és sebességi értékeket megtalálod itt az elsõ oldalakon. Mindenképpen pörgõsebb lesz, mint a sima 5-ös C52-es rövid váltó, bár nem sokkal.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése