A 2E motor nem igazi hiba nélkül, mint a torta hab nélkül
Autoreszelgetes
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Ezt a fecskendõs módszert szerinted lehetne alkalmazni pl. kuplungfolyadék cseréje esetén is ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Gabes
- Visszajáró

- Hozzászólások: 97
- Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Köszi, akkor nem nagy dolog. Ezt hogyhogy nem kell cserélni idõ vagy km periódusonként?Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Ha ez nekem szólt, akkor köszönömtoytomi írta:Légtelenítõt megnyitod, kipumpálod a régi folyadékot, visszazárod. Felöntöd az újjal, légteleníted, pótolod a hiányt és kész is van.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Ott felesleges. Munkahengernél kitekered a légtelenítõ csavart (nem teljesen), kipumpálsz annyit, hogy a tartály leürüljön, feltöltöd, és addig ûzöd ezt a mutatványt, amíg alul tiszta folyadék nem jelenik meg. A légtelenítés már kétemberes (vagy Romess gép, ha raj vagy).Jorn írta:Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Ezt a fecskendõs módszert szerinted lehetne alkalmazni pl. kuplungfolyadék cseréje esetén is ?
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Ezt a Toyota Motor Corporation tudja megmondani....Gabes írta:Köszi, akkor nem nagy dolog. Ezt hogyhogy nem kell cserélni idõ vagy km periódusonként?Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Sziasztok!
Elvittem az autót a szerelõhöz, mert nem találtam a folyás helyét.
Leszedte a vez.szíj felõli borítást és valahonnan az alsó görgõktõl folyik az olaj ránézésre. Adott idõpontot, hogy jobban szétszedje, de most csak ennyit lát.
Belenyúlkált, és fehér lerakódást is szedett ki belõle. Azt mondta, hogy fagyálló lehet.
Hihetõ az, hogy a hengerfej tömítés ment volna szét?
Vagy honnan folyhat ott még olaj?
Elvittem az autót a szerelõhöz, mert nem találtam a folyás helyét.
Leszedte a vez.szíj felõli borítást és valahonnan az alsó görgõktõl folyik az olaj ránézésre. Adott idõpontot, hogy jobban szétszedje, de most csak ennyit lát.
Belenyúlkált, és fehér lerakódást is szedett ki belõle. Azt mondta, hogy fagyálló lehet.
Hihetõ az, hogy a hengerfej tömítés ment volna szét?
Vagy honnan folyhat ott még olaj?
PiciPeti írta:Úgy viszont gáz... Utána kéne nézni hova tûnik az olaj...
Kétlem, hogy ez a motor megegyen ennyi olajat...![]()
Ha pl a vez.szíj felõli szimm. ereszt, akkor az a szíj idõ elõtti elöregedését is okozhatja akár. Vagy ha a kuplung oldalon, akkor tönkreteszi a tárcsát, majd a szerkezetet, lendkereket...
Hajlamos még a vezérmûtengelyek végénél lévõ gumidugóknál, illetve az olajteknõ tömítésnél ereszteni....
1998 E11 4EFE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Inkább szimmeringek szerintem.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Írj ZDoman-nak. Ha nem vállalja, esetleg én meghallgathatom, bár se nem vagyok szerelõ, se nem vagyok belõle májsztró, de azért láttam már ilyen motort.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)

