Klima

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Az a vicces, hogy az e11 gyári értéke 600-700 gramm. Nem tûnik soknak, viszont itt sokat számítanak a grammok. Mondjuk inkább egy kicsivel legyen kevesebb mint több.
Érezni maximum hûtésgyengülést érzel, viszont, ha tudod, hogy nem volt cserélve pl2-3éve a szûrõ akkor érdemes. Nyugodtan alhatsz. :wink:
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Nos azt sajnos nem tudom, hogy a klímások ilyen szûrõt cseréltek-e (pollent persze cseréltem). 7 ezerért kötve hiszem... :roll:
Egyébként 650 grammról indultak, aztán sok volt és így jutottak el 580-ig állítólag, ami már tökéletes (és tényleg). :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Én tavaly úgy jártam, hogy 3-as fokozaton kellett járatnom a klímát, amikor 30 fok fölé ment kint a hõmérséklet, hogy viselhetõ legyen a kocsiban út közben. Gondoltam, biztos kevés a gáz benne, lexartam, viszont, mivel idõszerû volt, kicseréltem a pollenszûrõt. Azután 1-esen ment a ventillátor bekapcsolt klímával és kb 9 órára fordítva a hõfokszabályzót, mert annyira hûtött. Idén szerintem (kb 1-2 hónap múlva) feltöltjük rendesen a rendszert gázzal és használom tovább. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Frool írta:A klíma kompresszorban van (egyszerûsítek) kuplung ez nem megy tönkre az automatikus ki/be kapcsolástól.
Értelem szerint ahogy a motor és sebességváltó között sem megy tönkre azonnal ha 5000 rpm-nél ugrasz le róla, de mégsem
ajánlják az autógyártók. A klímánál ua.
Ezt értem, de ha be van kapcsolva a klíma akkor is ki-be kapcsolódik folyamatosan, vagy nem jól gondolom? Legalábbis piros lámpánál ácsorogva szoktam hallani amikor elindul vagy éppen megáll. Ha nem túl meleg idõben egy-két percenként kapcsol egyet és azt is bírja sok éves használat alatt is akkor érzésem szerint nem oszt nem szoroz az a napi egy két ember általi kapcsolás.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

tibierdrol írta: Ezt értem, de ha be van kapcsolva a klíma akkor is ki-be kapcsolódik folyamatosan, vagy nem jól gondolom?
Hogy ki-be kapcsol amúgy is, nos nem kíméli a kompresszort, de, ha tudunk róla, legalább kíméljük és ne 6000-nél gondoljuk úgy, hogy klimatizálni kéne.
tibierdrol írta:Ha nem túl meleg idõben egy-két percenként kapcsol egyet
Például a fentebb említett szárítószûrõ cserém óta a klímám sokkal ritkábban kapcsol ki-be, úgy, hogy javult a hûtés teljesítménye.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Most nemazért de kinek jut eszébe üveghangon a klímát baszgatni? :lol:
Max pályán tudom elképzelni, de ott egyébként is megtörténik... :?

Legalább ilyen problémám nincs... :P 8)
George59
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Halásztelek

Hozzászólás Szerző: George59 »

Gondoltam megosztok egy tanácsot a klíma berendezéssel kapcsolatban:

Én egy évvel ezelõtt adtam el a 22 éves Nissan Maximámat tökéletesen mûködõ klimával ami egyszer sem volt megbontva sõtt utánatöltve sem ennyi év alatt.

Mi a titok?

Nagyon egyszerû és igazán nem kerül semmibe se:

Függetlenül az évszaktól vagy a külsõ hõmérséklettõl, hetente egyszer mindig bekapcsolom a klímát 1-3 percre azért, hogy a kompresszor tömítõgyûrûi és tulajdonképpen az egesz rendszer kapjon kenést a gázban elkevert kenõolajjal. Így sohasem száradnak ki ezek a gumigyûrûk ami a leggyakoribb oka annak hogy a gáz elszökik a rendszerbõl, és a tobbi alkatrész sem "rozsdásodik" be két nyár között.

Itt Európában tulajdonképpen csak 3 hónapig vannak használva a klima berendezések, utána 9 hónapig csak mennek tönkre rendszeres lubrikáció (kenés) hiányában. Nem csoda, hogy ennyi 4-5 évesnél idõsebb klíma van szétszedve.

Ennyi.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

kisslacko írta:Sziasztok
1999-es E11-es Corollámba keresek komplett klima berendezést.Sajnos gyári újat már nem kapok,mert egész egyszerûen leálltak a gyártásával.Ha esetleg tudtok bontottat megbizható forrásból akkor megköszönném a segítségeteket.
Elöre is köszi
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok !


Elhatároztam, hogy spray vagy hab segítségével megtisztítom a klímát, mert kicsit már szaglik. (elõzõ tulaj nem nagyon használta...)

A kérdésem igazából az, hogy az utastér (azaz pollen)szûrõt mikor cseréljem, tisztítás elõtt vagy után ?

A habosnál ugye ki kell venni a szûrõt, oda is kell fújni habot, járatni, majd nyilván célszerû egy új szûrõt berakni a legvégén. Itt a szûrõ nélkül járatás nem világos nekem... tényleg úgy kell ? Vagy járatáskor tegyem vissza a fedelét, vagy még a régi szûrõt, vagy egybõl az újat ?

A spray-s megoldásnál pedig hasonló a kérdés, amíg járatja az ember a sprayt, addig a régi legyen benne, és a legvégén cseréljem csak ki az újra a szûrõt ?

Tudom, a flakonra biztos rá lesznek ezek írva, de a saját tapasztalatotok érdekelne, melyik a jó megoldás ? És amúgy tényleg, melyik a jobb, a spray vagy a hab ? És tényleg évente kellene ? :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

A habosnál célszerû kivenni a szûrõt, mert eláztatja, aztán meg szárítgathatod egy darabig. :)
Ha törõdsz egy kicsit az egészségeddel, akkor simán megéri évente megcsinálni. :) Nem lesznek gombák a rendszerbe, meg kevesebb port is szívsz be.
Ha már így itt vagyok, akkor megkérdezem a hozzáértõket, hogy E9-be lehet pollenszûrõt rakni? Nem néztem még soha, de ha lehet, akkor szeretnék rakni bele.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Lehet.
E10, E11 klímás középdoboza belemegy, csak 1-2 csavar nincs lyukon.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

montoya írta:A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
A spray-nél arra gondoltam, amit a vezetõülés mögé (mellé) kell tenni, lenyomni, és kiengedi a tartalmát az utastérbe... miközben persze meg a keringetés. Azt mondod, ez is hab lesz majd, ha bejut a szellõzésbe ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

montoya írta:A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
Köszönöm, még egy amatõr kérdés: a szûrõ fedelét (a 4 bolhásat :) vissza kell rakni a járatás idejére, ugye ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
BandiTercel
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011 okt. 04, 10:15 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: BandiTercel »

Sziasztok!

Valaki véletlenül nem tud nekem tercel klímát szerezni vala honnan ? Mert elvileg jöttek ki gyári klímás tercelek...
Vagy nem tudom, szerintetek egy klímás tudna beszerelni? De az biztos horror összeg is lenne.. :S
Hasznos ötleteket várok kösz kösz.
Válasz küldése