Érezni maximum hûtésgyengülést érzel, viszont, ha tudod, hogy nem volt cserélve pl2-3éve a szûrõ akkor érdemes. Nyugodtan alhatsz.
Klima
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Én tavaly úgy jártam, hogy 3-as fokozaton kellett járatnom a klímát, amikor 30 fok fölé ment kint a hõmérséklet, hogy viselhetõ legyen a kocsiban út közben. Gondoltam, biztos kevés a gáz benne, lexartam, viszont, mivel idõszerû volt, kicseréltem a pollenszûrõt. Azután 1-esen ment a ventillátor bekapcsolt klímával és kb 9 órára fordítva a hõfokszabályzót, mert annyira hûtött. Idén szerintem (kb 1-2 hónap múlva) feltöltjük rendesen a rendszert gázzal és használom tovább. 
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Ezt értem, de ha be van kapcsolva a klíma akkor is ki-be kapcsolódik folyamatosan, vagy nem jól gondolom? Legalábbis piros lámpánál ácsorogva szoktam hallani amikor elindul vagy éppen megáll. Ha nem túl meleg idõben egy-két percenként kapcsol egyet és azt is bírja sok éves használat alatt is akkor érzésem szerint nem oszt nem szoroz az a napi egy két ember általi kapcsolás.Frool írta:A klíma kompresszorban van (egyszerûsítek) kuplung ez nem megy tönkre az automatikus ki/be kapcsolástól.
Értelem szerint ahogy a motor és sebességváltó között sem megy tönkre azonnal ha 5000 rpm-nél ugrasz le róla, de mégsem
ajánlják az autógyártók. A klímánál ua.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Hogy ki-be kapcsol amúgy is, nos nem kíméli a kompresszort, de, ha tudunk róla, legalább kíméljük és ne 6000-nél gondoljuk úgy, hogy klimatizálni kéne.tibierdrol írta: Ezt értem, de ha be van kapcsolva a klíma akkor is ki-be kapcsolódik folyamatosan, vagy nem jól gondolom?
Például a fentebb említett szárítószûrõ cserém óta a klímám sokkal ritkábban kapcsol ki-be, úgy, hogy javult a hûtés teljesítménye.tibierdrol írta:Ha nem túl meleg idõben egy-két percenként kapcsol egyet
-
George59
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Gondoltam megosztok egy tanácsot a klíma berendezéssel kapcsolatban:
Én egy évvel ezelõtt adtam el a 22 éves Nissan Maximámat tökéletesen mûködõ klimával ami egyszer sem volt megbontva sõtt utánatöltve sem ennyi év alatt.
Mi a titok?
Nagyon egyszerû és igazán nem kerül semmibe se:
Függetlenül az évszaktól vagy a külsõ hõmérséklettõl, hetente egyszer mindig bekapcsolom a klímát 1-3 percre azért, hogy a kompresszor tömítõgyûrûi és tulajdonképpen az egesz rendszer kapjon kenést a gázban elkevert kenõolajjal. Így sohasem száradnak ki ezek a gumigyûrûk ami a leggyakoribb oka annak hogy a gáz elszökik a rendszerbõl, és a tobbi alkatrész sem "rozsdásodik" be két nyár között.
Itt Európában tulajdonképpen csak 3 hónapig vannak használva a klima berendezések, utána 9 hónapig csak mennek tönkre rendszeres lubrikáció (kenés) hiányában. Nem csoda, hogy ennyi 4-5 évesnél idõsebb klíma van szétszedve.
Ennyi.
Én egy évvel ezelõtt adtam el a 22 éves Nissan Maximámat tökéletesen mûködõ klimával ami egyszer sem volt megbontva sõtt utánatöltve sem ennyi év alatt.
Mi a titok?
Nagyon egyszerû és igazán nem kerül semmibe se:
Függetlenül az évszaktól vagy a külsõ hõmérséklettõl, hetente egyszer mindig bekapcsolom a klímát 1-3 percre azért, hogy a kompresszor tömítõgyûrûi és tulajdonképpen az egesz rendszer kapjon kenést a gázban elkevert kenõolajjal. Így sohasem száradnak ki ezek a gumigyûrûk ami a leggyakoribb oka annak hogy a gáz elszökik a rendszerbõl, és a tobbi alkatrész sem "rozsdásodik" be két nyár között.
Itt Európában tulajdonképpen csak 3 hónapig vannak használva a klima berendezések, utána 9 hónapig csak mennek tönkre rendszeres lubrikáció (kenés) hiányában. Nem csoda, hogy ennyi 4-5 évesnél idõsebb klíma van szétszedve.
Ennyi.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
kisslacko írta:Sziasztok
1999-es E11-es Corollámba keresek komplett klima berendezést.Sajnos gyári újat már nem kapok,mert egész egyszerûen leálltak a gyártásával.Ha esetleg tudtok bontottat megbizható forrásból akkor megköszönném a segítségeteket.
Elöre is köszi
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Sziasztok !
Elhatároztam, hogy spray vagy hab segítségével megtisztítom a klímát, mert kicsit már szaglik. (elõzõ tulaj nem nagyon használta...)
A kérdésem igazából az, hogy az utastér (azaz pollen)szûrõt mikor cseréljem, tisztítás elõtt vagy után ?
A habosnál ugye ki kell venni a szûrõt, oda is kell fújni habot, járatni, majd nyilván célszerû egy új szûrõt berakni a legvégén. Itt a szûrõ nélkül járatás nem világos nekem... tényleg úgy kell ? Vagy járatáskor tegyem vissza a fedelét, vagy még a régi szûrõt, vagy egybõl az újat ?
A spray-s megoldásnál pedig hasonló a kérdés, amíg járatja az ember a sprayt, addig a régi legyen benne, és a legvégén cseréljem csak ki az újra a szûrõt ?
Tudom, a flakonra biztos rá lesznek ezek írva, de a saját tapasztalatotok érdekelne, melyik a jó megoldás ? És amúgy tényleg, melyik a jobb, a spray vagy a hab ? És tényleg évente kellene ?
Elhatároztam, hogy spray vagy hab segítségével megtisztítom a klímát, mert kicsit már szaglik. (elõzõ tulaj nem nagyon használta...)
A kérdésem igazából az, hogy az utastér (azaz pollen)szûrõt mikor cseréljem, tisztítás elõtt vagy után ?
A habosnál ugye ki kell venni a szûrõt, oda is kell fújni habot, járatni, majd nyilván célszerû egy új szûrõt berakni a legvégén. Itt a szûrõ nélkül járatás nem világos nekem... tényleg úgy kell ? Vagy járatáskor tegyem vissza a fedelét, vagy még a régi szûrõt, vagy egybõl az újat ?
A spray-s megoldásnál pedig hasonló a kérdés, amíg járatja az ember a sprayt, addig a régi legyen benne, és a legvégén cseréljem csak ki az újra a szûrõt ?
Tudom, a flakonra biztos rá lesznek ezek írva, de a saját tapasztalatotok érdekelne, melyik a jó megoldás ? És amúgy tényleg, melyik a jobb, a spray vagy a hab ? És tényleg évente kellene ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
A habosnál célszerû kivenni a szûrõt, mert eláztatja, aztán meg szárítgathatod egy darabig.
Ha törõdsz egy kicsit az egészségeddel, akkor simán megéri évente megcsinálni.
Nem lesznek gombák a rendszerbe, meg kevesebb port is szívsz be.
Ha már így itt vagyok, akkor megkérdezem a hozzáértõket, hogy E9-be lehet pollenszûrõt rakni? Nem néztem még soha, de ha lehet, akkor szeretnék rakni bele.
Ha törõdsz egy kicsit az egészségeddel, akkor simán megéri évente megcsinálni.
Ha már így itt vagyok, akkor megkérdezem a hozzáértõket, hogy E9-be lehet pollenszûrõt rakni? Nem néztem még soha, de ha lehet, akkor szeretnék rakni bele.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Lehet.
E10, E11 klímás középdoboza belemegy, csak 1-2 csavar nincs lyukon.
E10, E11 klímás középdoboza belemegy, csak 1-2 csavar nincs lyukon.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A spray-nél arra gondoltam, amit a vezetõülés mögé (mellé) kell tenni, lenyomni, és kiengedi a tartalmát az utastérbe... miközben persze meg a keringetés. Azt mondod, ez is hab lesz majd, ha bejut a szellõzésbe ?montoya írta:A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Köszönöm, még egy amatõr kérdés: a szûrõ fedelét (a 4 bolhásatmontoya írta:A spray is felhabzik szvsz, miutan kifujod. En ugy csinaltam, hogy kivettem a szurot, a helyere betoltam a genyat, jarattam 10 percig, aztan beraktam az uj szurot.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- BandiTercel
- Visszajáró

- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2011 okt. 04, 10:15 pm
- Tartózkodási hely: Pécel


Carina Coupe 1.6 DX