Motorfajták
alma-korte, felesleges. Az 1zz mar "modern" motor, szar anyagokbol, hosszuloket, muanyagszivosor, "okos" elektronika, stb. Minden kortarsa hasonloan fos, sajnos ez gyartofuggetlen, a koltsegek, meg a nemetek belterjes lobbija az egyre hajmeresztobben keptelen iranyba szabalyzott kibocsatasok miatt. A japok csak ugy tudtak/nak veluk versenyezni, hogy a 90-es evek beli technologiai folenyuket szepen leadtak, kozben az europaiak meg feljottek. A japokat a kicsi de eros vonalrol szepen rakenyszeritettek a sokkal nagyobb-viszonylag eros vonalra. Talan az uj japo 1.6-2.0 turbok majd mutatnak valamit, de itt meg europanak van 5-6 ev elonye.
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Hat sajnos van abban valami, amit irsz.XJS írta:alma-korte, felesleges. Az 1zz mar "modern" motor, szar anyagokbol, hosszuloket, muanyagszivosor, "okos" elektronika, stb. Minden kortarsa hasonloan fos, sajnos ez gyartofuggetlen, a koltsegek, meg a nemetek belterjes lobbija az egyre hajmeresztobben keptelen iranyba szabalyzott kibocsatasok miatt. A japok csak ugy tudtak/nak veluk versenyezni, hogy a 90-es evek beli technologiai folenyuket szepen leadtak, kozben az europaiak meg feljottek. A japokat a kicsi de eros vonalrol szepen rakenyszeritettek a sokkal nagyobb-viszonylag eros vonalra. Talan az uj japo 1.6-2.0 turbok majd mutatnak valamit, de itt meg europanak van 5-6 ev elonye.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Igen, a hacsinak nagyobb a hajtáslánci vesztesége. Ezért nekem 8-10 között szokott lenni városban...(miért gondolja mindenki, hogy én közúton is gyors vagyok?)gecsa írta:kivéve alattad..[Walaki]D`Lair írta:A blacktop semmivel sem fogyaszt többet, mint bármelyik 1.6-os corolla motor...![]()
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kérdésem van szakikhoz!
Bigport 4AGE MAP és AFM befecskendezésével kapcsolatban (idõ-mennyiség):
viewtopic.php?p=56660#56660
Bigport 4AGE MAP és AFM befecskendezésével kapcsolatban (idõ-mennyiség):
viewtopic.php?p=56660#56660
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Olvasd át a Dieseles projekteket!
Belemegy és már ki is tárgyaltuk többször! Ha netán te leszel az elsõ aki megvalósítod (megvalósíttatod), akkor számolj be róla részletesen
Királyrét? Személyes eszmecserék a Diesel gurukkal?
Belemegy és már ki is tárgyaltuk többször! Ha netán te leszel az elsõ aki megvalósítod (megvalósíttatod), akkor számolj be róla részletesen
Királyrét? Személyes eszmecserék a Diesel gurukkal?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
na akkor lusta voltam átnézni a projekteket..
igazából megfordult a fejemben hogy lehetne egy erõsebb dieselt belepakolni,de ez meg is maradt azon a szinten:) viszont utána fogok járni miben lenne egy ilyen projekt..
királyrétre szivesen mennék ahogy más talikra is,csak hát azok az anyagiak..viszont ha nyáron lesz tali arra mindenképp el akarok menni!
királyrétre szivesen mennék ahogy más talikra is,csak hát azok az anyagiak..viszont ha nyáron lesz tali arra mindenképp el akarok menni!
ce90 LB 1.8D
- Hecsi-Tibi
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 170
- Csatlakozott: 2011 máj. 07, 12:13 pm
- Tartózkodási hely: Karcag
Motorok...
Találtam egy kis érdekességet Wikipedián:
Elvileg ha ez mind igaz akkor a 88LE-s és a 75LE-s 4E-FE Motor ugyanazok kivéve a kipufogó szívóoldalt és az ECU-t a lóerõ a jobb környezetvédelmi besorolásnak köszönhetõen csökkent...
Eredeti Angol Szöveg a Wikipédiáról:
2nd Gen 4E-FE
The 2nd Generation of the 4E-FE was introduced in 1996 producing less peak power: 88 bhp (66 kW) @ 5500 rpm, but with a slight increase in peak torque 87 ft·lbf (118 N·m) at 4400 rpm. The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the first but the intake and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ECU to reduce exhaust emissions.
Specs:
74.3 mm Bore
77.4 mm Stroke
9.6:1 Compression Ratio
3rd Gen 4E-FE
In 1997 the intake manifold was changed again along with the ECU and the result was 85 bhp for the Corolla and 82 bhp for the Starlet. This engine was discontinued in 1999.
Lefordítva magyarra: (Google Fordító)
2. Gen 4E-FE
A 2. generációs a 4E-FE vezették be 1996-ban elõállítása során kevesebb csúcsteljesítmény: 88 LE (66 kW) @ 5500 rpm, de enyhe növekedése a legnagyobb nyomaték 87 ft · lbf (118 Nm), a 4400 ford / perc. A 2. generációs 4E-FE lényegében ugyanazzal a motorral, mint az elsõ, hanem a szívó-és kipufogócsövek megváltozott együtt kissé módosulhatnak az ECU csökkenti a kipufogógáz-kibocsátás.
Specifikációk:
74,3 mm-es furat
77,4 mm löket
9.6:1 tömörítési arány
3. Gen 4E-FE
1997-ben a szívócsõ ismét változott együtt az ECU és az eredmény 85 lóerõ a Corolla és 82 lóerõ a Starlet. Ez a motor megszûnt 1999-ben.
Tehát ha jól értelmezem egy 75LE-s 1.33-as motorból ECU, kipufogó, és szívóoldal cseréjével elõhozható még plusz 15LE mindez gyári cucokkal...
Elvileg ha ez mind igaz akkor a 88LE-s és a 75LE-s 4E-FE Motor ugyanazok kivéve a kipufogó szívóoldalt és az ECU-t a lóerõ a jobb környezetvédelmi besorolásnak köszönhetõen csökkent...
Eredeti Angol Szöveg a Wikipédiáról:
2nd Gen 4E-FE
The 2nd Generation of the 4E-FE was introduced in 1996 producing less peak power: 88 bhp (66 kW) @ 5500 rpm, but with a slight increase in peak torque 87 ft·lbf (118 N·m) at 4400 rpm. The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the first but the intake and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ECU to reduce exhaust emissions.
Specs:
74.3 mm Bore
77.4 mm Stroke
9.6:1 Compression Ratio
3rd Gen 4E-FE
In 1997 the intake manifold was changed again along with the ECU and the result was 85 bhp for the Corolla and 82 bhp for the Starlet. This engine was discontinued in 1999.
Lefordítva magyarra: (Google Fordító)
2. Gen 4E-FE
A 2. generációs a 4E-FE vezették be 1996-ban elõállítása során kevesebb csúcsteljesítmény: 88 LE (66 kW) @ 5500 rpm, de enyhe növekedése a legnagyobb nyomaték 87 ft · lbf (118 Nm), a 4400 ford / perc. A 2. generációs 4E-FE lényegében ugyanazzal a motorral, mint az elsõ, hanem a szívó-és kipufogócsövek megváltozott együtt kissé módosulhatnak az ECU csökkenti a kipufogógáz-kibocsátás.
Specifikációk:
74,3 mm-es furat
77,4 mm löket
9.6:1 tömörítési arány
3. Gen 4E-FE
1997-ben a szívócsõ ismét változott együtt az ECU és az eredmény 85 lóerõ a Corolla és 82 lóerõ a Starlet. Ez a motor megszûnt 1999-ben.
Tehát ha jól értelmezem egy 75LE-s 1.33-as motorból ECU, kipufogó, és szívóoldal cseréjével elõhozható még plusz 15LE mindez gyári cucokkal...
TODAY TOMORROW TOYOTA
5,8L/100Km
5,8L/100Km
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Csak az a kérdés, hogy mennyiért és ez dinamikában mennyit hoz. Én úgy sejtem, hogy nem éri meg átalakítani. Az a motor jó úgy ahogy van. Erõgép nem lesz belõle, a fogyasztás sem biztos, hogy ugyanaz marad. Ha jól láttam 1 mp van kb. gyorsulásban (0-100 km/h) a két verzió között. 40-60 lóerõt megérez ez ember de azt a 10-15-öt amit pluszban kihozol esetleg, jelentõs erõfeszítések árán csak elsõ próbáláskor fogod érezni, és rögtön meg is szokod. Ha ilyen jó kis autót találtál magadnak, örülj neki és próbáld az eredeti állapotot megõrizni.
Költsd inkább fontosabb dolgokra a pénzed. Jó gumik, fékek, futómû. Ezeket jobban meg fogja hálálni mintha a szívét buzerálod! 
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

+ 


