Motorfajták

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

alma-korte, felesleges. Az 1zz mar "modern" motor, szar anyagokbol, hosszuloket, muanyagszivosor, "okos" elektronika, stb. Minden kortarsa hasonloan fos, sajnos ez gyartofuggetlen, a koltsegek, meg a nemetek belterjes lobbija az egyre hajmeresztobben keptelen iranyba szabalyzott kibocsatasok miatt. A japok csak ugy tudtak/nak veluk versenyezni, hogy a 90-es evek beli technologiai folenyuket szepen leadtak, kozben az europaiak meg feljottek. A japokat a kicsi de eros vonalrol szepen rakenyszeritettek a sokkal nagyobb-viszonylag eros vonalra. Talan az uj japo 1.6-2.0 turbok majd mutatnak valamit, de itt meg europanak van 5-6 ev elonye.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

XJS írta:alma-korte, felesleges. Az 1zz mar "modern" motor, szar anyagokbol, hosszuloket, muanyagszivosor, "okos" elektronika, stb. Minden kortarsa hasonloan fos, sajnos ez gyartofuggetlen, a koltsegek, meg a nemetek belterjes lobbija az egyre hajmeresztobben keptelen iranyba szabalyzott kibocsatasok miatt. A japok csak ugy tudtak/nak veluk versenyezni, hogy a 90-es evek beli technologiai folenyuket szepen leadtak, kozben az europaiak meg feljottek. A japokat a kicsi de eros vonalrol szepen rakenyszeritettek a sokkal nagyobb-viszonylag eros vonalra. Talan az uj japo 1.6-2.0 turbok majd mutatnak valamit, de itt meg europanak van 5-6 ev elonye.
Hat sajnos van abban valami, amit irsz. :( Erdemes megnezni, hogy a nagy kornyezetvedelmi lobbi hatására ott tartunk, hogy amit a 90-es években tudtak a japók, tehát kis löktérfogatból nagy teljesítményt, azt most megint elõszedik, csak turbóval. És nem is fogyaszt sokkal kevesebbet, mint anno szívóként.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

gecsa írta:
[Walaki]D`Lair írta:A blacktop semmivel sem fogyaszt többet, mint bármelyik 1.6-os corolla motor...
kivéve alattad.. :buzaly: :gyiiha:
Igen, a hacsinak nagyobb a hajtáslánci vesztesége. Ezért nekem 8-10 között szokott lenni városban...(miért gondolja mindenki, hogy én közúton is gyors vagyok?)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Igen, ezzel már beengednek a ringre engem is :P :P

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-4 ... ccessories
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

A 97 lóval? :D
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

több mint a 64
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

200+ lóerõs 2T-C
Kép
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Zoo.HUN írta:több mint a 64
Zdoman ment már 64-nél kevesebb lóval is.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kérdésem van szakikhoz!

Bigport 4AGE MAP és AFM befecskendezésével kapcsolatban (idõ-mennyiség):
viewtopic.php?p=56660#56660
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

sziasztok!
valaki képben van hogy 1.8D liftbackbe ( 1C motorkód ) esetleg passzol e a 2C-T motor?esetleg 2C-TE?
ce90 LB 1.8D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Olvasd át a Dieseles projekteket!
Belemegy és már ki is tárgyaltuk többször! Ha netán te leszel az elsõ aki megvalósítod (megvalósíttatod), akkor számolj be róla részletesen :)

Királyrét? Személyes eszmecserék a Diesel gurukkal? :wink:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik »

na akkor lusta voltam átnézni a projekteket..:) igazából megfordult a fejemben hogy lehetne egy erõsebb dieselt belepakolni,de ez meg is maradt azon a szinten:) viszont utána fogok járni miben lenne egy ilyen projekt..
királyrétre szivesen mennék ahogy más talikra is,csak hát azok az anyagiak..viszont ha nyáron lesz tali arra mindenképp el akarok menni!
ce90 LB 1.8D
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Hecsi-Tibi írta:Kérdés...

Adott egy 96.11 havi 75 LE-s 1.33 motor amibõl ugye volt 90 LE-s verzió is...
Mik a különbségek a két verzió között ?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Hecsi-Tibi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2011 máj. 07, 12:13 pm
Tartózkodási hely: Karcag

Motorok...

Hozzászólás Szerző: Hecsi-Tibi »

Találtam egy kis érdekességet Wikipedián:

Elvileg ha ez mind igaz akkor a 88LE-s és a 75LE-s 4E-FE Motor ugyanazok kivéve a kipufogó szívóoldalt és az ECU-t a lóerõ a jobb környezetvédelmi besorolásnak köszönhetõen csökkent...
Eredeti Angol Szöveg a Wikipédiáról:

2nd Gen 4E-FE

The 2nd Generation of the 4E-FE was introduced in 1996 producing less peak power: 88 bhp (66 kW) @ 5500 rpm, but with a slight increase in peak torque 87 ft·lbf (118 N·m) at 4400 rpm. The 2nd generation of the 4E-FE was essentially the same engine as the first but the intake and exhaust manifolds were changed along with a slight alteration of the ECU to reduce exhaust emissions.

Specs:
74.3 mm Bore
77.4 mm Stroke
9.6:1 Compression Ratio

3rd Gen 4E-FE

In 1997 the intake manifold was changed again along with the ECU and the result was 85 bhp for the Corolla and 82 bhp for the Starlet. This engine was discontinued in 1999.

Lefordítva magyarra: (Google Fordító)

2. Gen 4E-FE

A 2. generációs a 4E-FE vezették be 1996-ban elõállítása során kevesebb csúcsteljesítmény: 88 LE (66 kW) @ 5500 rpm, de enyhe növekedése a legnagyobb nyomaték 87 ft · lbf (118 Nm), a 4400 ford / perc. A 2. generációs 4E-FE lényegében ugyanazzal a motorral, mint az elsõ, hanem a szívó-és kipufogócsövek megváltozott együtt kissé módosulhatnak az ECU csökkenti a kipufogógáz-kibocsátás.

Specifikációk:
74,3 mm-es furat
77,4 mm löket
9.6:1 tömörítési arány

3. Gen 4E-FE

1997-ben a szívócsõ ismét változott együtt az ECU és az eredmény 85 lóerõ a Corolla és 82 lóerõ a Starlet. Ez a motor megszûnt 1999-ben.

Tehát ha jól értelmezem egy 75LE-s 1.33-as motorból ECU, kipufogó, és szívóoldal cseréjével elõhozható még plusz 15LE mindez gyári cucokkal...
TODAY TOMORROW TOYOTA
5,8L/100Km :D
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Csak az a kérdés, hogy mennyiért és ez dinamikában mennyit hoz. Én úgy sejtem, hogy nem éri meg átalakítani. Az a motor jó úgy ahogy van. Erõgép nem lesz belõle, a fogyasztás sem biztos, hogy ugyanaz marad. Ha jól láttam 1 mp van kb. gyorsulásban (0-100 km/h) a két verzió között. 40-60 lóerõt megérez ez ember de azt a 10-15-öt amit pluszban kihozol esetleg, jelentõs erõfeszítések árán csak elsõ próbáláskor fogod érezni, és rögtön meg is szokod. Ha ilyen jó kis autót találtál magadnak, örülj neki és próbáld az eredeti állapotot megõrizni. :) Költsd inkább fontosabb dolgokra a pénzed. Jó gumik, fékek, futómû. Ezeket jobban meg fogja hálálni mintha a szívét buzerálod! :)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Válasz küldése