valami ilyesmi,mint az avatarom..Lackó írta:A 4A-GE motor 1.6 DOHC EFI.
Onnan tudod megállapítani, hogy az van-e benne, hogy felnyitod a motor-
háztetõt, és elolvasod ami rá van írva....
E9 - (1987-1992)
-
olahjojo1990
- Visszajáró

- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2010 nov. 24, 05:03 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
azért nem csak egy matricában különbözik....olahjojo1990 írta:Szóval akkor esélytelen, hogy 4A-GE legyen
Gondoltam, hogy felkéne nyitni a géptetõtDe a mai világban egy matrcicacsere se szembetûnõ...
Nem beszélve arról, hogy a 4A-FE motoroknak is vannak ismertetõjelei, hogy szegénykeverékes-e, vagy sem.
Azért köszi!
- sztreha
- Visszajáró

- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2010 nov. 22, 07:08 pm
- Tartózkodási hely: Csécse (Nógrád megye)
Sziasztok!
A bemutatkozásban már írtam, hogy kb. 2 hete szereztem be egy alap 1.3-as 1990-es Liftbacket.
Ma hoztam el a szerelõtõl, mert nem volt alapjárata. Mivel nincs garázsom és elég hideg is van, így nem akartam nekiállni a próbálkozásnak, inkább megcsináltattam vele, meg kicsit át is nézettem.
A véleményetekre lennék kíváncsi.
Az övé az volt, hogy nem érdemes az autóra költeni, mert már nem lesz jobb.
Az alapjárati henger (???) ki van kopva, de azt csak a karburátorral együtt lehetne cserélni és ha bontottat veszek az valószínû ugyanilyen lesz, újat meg baromi drágán tudnék csak venni. Az eleje törött volt az autónak, visszahúzatták, de nem cseréltek benne semmit. A kompresszió 11-es minden hengerben és karburátor akkor változtatja a vákumokat, amikor kell. "Csipegeti" az olajat, ezért hidegen kicsit füstöl (Hengerfejtömítés hamarosan). Hidegben nehezen indul.
Az eddigi tapasztalataim:
Amikor megvettem 110-120km/h környékén berázott és nem nagyon akart tovább menni (megjegyzem az M0-on, ami egyébként is ráz), Bosch gyertyák voltak benne, azokat kidobtam és tettem bele NGK-t, azóta nem áll meg 120-nál, tovább gyorsul (persze nem nagy elánnal, de csak 1.3-as), de elkezd beremegni a kormány. A törést láttam én is amikor megvettem, de elengedett kormánnyal még 130-nál is egyenesen megy.
Szóval szerintetek ez tényleg gáz? Mert igazából én nem dobtam hátast a problémáktól.
Remélem sikerült csatolnom a képet

Köszi
Sztreha
A bemutatkozásban már írtam, hogy kb. 2 hete szereztem be egy alap 1.3-as 1990-es Liftbacket.
Ma hoztam el a szerelõtõl, mert nem volt alapjárata. Mivel nincs garázsom és elég hideg is van, így nem akartam nekiállni a próbálkozásnak, inkább megcsináltattam vele, meg kicsit át is nézettem.
A véleményetekre lennék kíváncsi.
Az övé az volt, hogy nem érdemes az autóra költeni, mert már nem lesz jobb.
Az alapjárati henger (???) ki van kopva, de azt csak a karburátorral együtt lehetne cserélni és ha bontottat veszek az valószínû ugyanilyen lesz, újat meg baromi drágán tudnék csak venni. Az eleje törött volt az autónak, visszahúzatták, de nem cseréltek benne semmit. A kompresszió 11-es minden hengerben és karburátor akkor változtatja a vákumokat, amikor kell. "Csipegeti" az olajat, ezért hidegen kicsit füstöl (Hengerfejtömítés hamarosan). Hidegben nehezen indul.
Az eddigi tapasztalataim:
Amikor megvettem 110-120km/h környékén berázott és nem nagyon akart tovább menni (megjegyzem az M0-on, ami egyébként is ráz), Bosch gyertyák voltak benne, azokat kidobtam és tettem bele NGK-t, azóta nem áll meg 120-nál, tovább gyorsul (persze nem nagy elánnal, de csak 1.3-as), de elkezd beremegni a kormány. A törést láttam én is amikor megvettem, de elengedett kormánnyal még 130-nál is egyenesen megy.
Szóval szerintetek ez tényleg gáz? Mert igazából én nem dobtam hátast a problémáktól.
Remélem sikerült csatolnom a képet
Köszi
Sztreha
Corolla 1.3 XL Liftback 1990
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Nem biztos, hogy a bontott karbi is s.ar, 11-es kompresszió még nem a világ vége.
Lehet gyûrû letapadás ezen segíthet egy égéstér tisztítás. Füstölésre megoldás lehet szelepszár szim. csere.
Ha normális úton is beráz 120 körül akkor a kerekeket kell kicentíroztatnod.
Motorháztetõ, ajtók csukódnak? Hézagok elfogadhatók? Nyúlványokon tornyokon látható valamilyen deformáció? Ha belemész egy tócsába 4 kerékkel nézd meg utána a száraz úton, hogy az elsõ és a hátsó kerekek azonos
nyomon futnak-e.
Lehet gyûrû letapadás ezen segíthet egy égéstér tisztítás. Füstölésre megoldás lehet szelepszár szim. csere.
Ha normális úton is beráz 120 körül akkor a kerekeket kell kicentíroztatnod.
Motorháztetõ, ajtók csukódnak? Hézagok elfogadhatók? Nyúlványokon tornyokon látható valamilyen deformáció? Ha belemész egy tócsába 4 kerékkel nézd meg utána a száraz úton, hogy az elsõ és a hátsó kerekek azonos
nyomon futnak-e.
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- Bardos6
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 956
- Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
- Tartózkodási hely: 17.ker
Szerintem nem!Szóval szerintetek ez tényleg gáz?
Ha már hengerfejtömítést cserélsz cserélj szelepszár szimeringet is nem egy nagy összeg és sokat számít az olajfogyasztásba.
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szia!gecsa írta:valami ilyesmi,mint az avatarom..Lackó írta:A 4A-GE motor 1.6 DOHC EFI.
Onnan tudod megállapítani, hogy az van-e benne, hogy felnyitod a motor-
háztetõt, és elolvasod ami rá van írva....
Olvasd el ezt: http://www.corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=1077
Gyanítom, hogy a piros 3 ajtós gti-ként hirdetett autóra gondolsz. Már az eladó Corolla topicba kitárgyaltuk, hogy még csak Si vagy S sem. Sima 4A-F karbi 90 ló és gyatra állapotúnak tûnik.
Ebben a topicban találsz tegnap felrakott lehet, hogy gti-t. Abba már több fantázia van!
Mi az, hogy nem utcai használat? Versenyzõ vagy? Utcai harcos? Netán szlalom, rallycross...?
Gondolom a vásárlás és az átírás költségein kívül ezekre is gondolsz:
http://www.corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=1375
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
kortizol
- Újonc

- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2010 jún. 07, 12:53 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
piros led
Sziasztok,
Van egy pirosan világító led a a kormány alatt a motorháztetõ nyitó fül felett. És az állandóan világít, ha nincs gyújtás az autón akkor is. Nem tudjátok hogy ez micsoda?
Nézzétek meg a képeket kérlek.
Mostanában volt vele gond, h gyengélkedett az akksi ezért indításkor villant 2-3 at az elakadásjelzõvel együtt. Sikeres indítás vagy betolás után aztán elaludt...
Ma is indultam volna haza vele, sajnos megint tolni kellett az egyhetes állás után :S
Most azonban nem aludt el...
Nem tudom hogy ez kapcsolatban lehet e azzal, hogy sajnos mûszerfalvilágításom egyáltalán nincs, a második fehér led ma adta meg magát...
Kérlek nézzétek meg a képeket, én a manual alapján nem tudtam beazonosítani h mi ez, és miért ég.
http://kep.psharing.com/474353.jpg
http://kep.psharing.com/474354.jpg
Köszönöm a segítséget.
üdv.
Van egy pirosan világító led a a kormány alatt a motorháztetõ nyitó fül felett. És az állandóan világít, ha nincs gyújtás az autón akkor is. Nem tudjátok hogy ez micsoda?
Nézzétek meg a képeket kérlek.
Mostanában volt vele gond, h gyengélkedett az akksi ezért indításkor villant 2-3 at az elakadásjelzõvel együtt. Sikeres indítás vagy betolás után aztán elaludt...
Ma is indultam volna haza vele, sajnos megint tolni kellett az egyhetes állás után :S
Most azonban nem aludt el...
Nem tudom hogy ez kapcsolatban lehet e azzal, hogy sajnos mûszerfalvilágításom egyáltalán nincs, a második fehér led ma adta meg magát...
Kérlek nézzétek meg a képeket, én a manual alapján nem tudtam beazonosítani h mi ez, és miért ég.
http://kep.psharing.com/474353.jpg
http://kep.psharing.com/474354.jpg
Köszönöm a segítséget.
üdv.
-
kortizol
- Újonc

- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2010 jún. 07, 12:53 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
helló,
kösz a választ, én is valami hasonlóra gondoltam, egyébként meg a motortérben nézelõdve valami szirénaféle is van, csak ugye nincs bekötve...
akkor valami folytán ez ma életre kelt, hogy mindenkit becsapjon
az autó elõéletérõl egyébként nem sokat tudok, csak június óta van nálam.
üdv.
kösz a választ, én is valami hasonlóra gondoltam, egyébként meg a motortérben nézelõdve valami szirénaféle is van, csak ugye nincs bekötve...
akkor valami folytán ez ma életre kelt, hogy mindenkit becsapjon
az autó elõéletérõl egyébként nem sokat tudok, csak június óta van nálam.
üdv.
When I get sad, I stop being sad and be awesome. Again...(Barney Stinson;))
----------------------------------------
'91 E9 Hatchback, 2E-E
----------------------------------------
'91 E9 Hatchback, 2E-E
-
ApafiMihaly
- Visszajáró

- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm
sebesség
Sziasztok!
Kinek mi a tapasztalata az E9 EE90 motoros 1.3-as autópálya sebességével?
A papíron 75 paci elég makrancos, ha eléri a 120-at, egyszerûen nem szeretne gyorsabban menni. Összehasonlításom csak más típussokkal van. Renault R19 1.8 75le. Utazó sebessége 140-145 km/h volt, itt pörgött kb. 4000-et. A másik egy Mitsubishi Lancer (1991) 1.5 Glxi (ECI motor) szintén 75 le, simán vitte a 140-150-et. Ezek injektorosak. A harmadik Lada 2107, 1.5 75 le karbis, utazója 130 körül, de vitte a 140-et.
Máshol már motorcsörgés kapcsán elõkerült az elõgyújtás probléma, lehetséges, hogy ez itt is bejátszik? Egészségesen mit várhatok az autótól? Nem szeretném kínozni sem, de ha lehet a 120-az azért átlépném.
Köszönöm elõre is,
Mihály
Kinek mi a tapasztalata az E9 EE90 motoros 1.3-as autópálya sebességével?
A papíron 75 paci elég makrancos, ha eléri a 120-at, egyszerûen nem szeretne gyorsabban menni. Összehasonlításom csak más típussokkal van. Renault R19 1.8 75le. Utazó sebessége 140-145 km/h volt, itt pörgött kb. 4000-et. A másik egy Mitsubishi Lancer (1991) 1.5 Glxi (ECI motor) szintén 75 le, simán vitte a 140-150-et. Ezek injektorosak. A harmadik Lada 2107, 1.5 75 le karbis, utazója 130 körül, de vitte a 140-et.
Máshol már motorcsörgés kapcsán elõkerült az elõgyújtás probléma, lehetséges, hogy ez itt is bejátszik? Egészségesen mit várhatok az autótól? Nem szeretném kínozni sem, de ha lehet a 120-az azért átlépném.
Köszönöm elõre is,
Mihály
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989
itt az autóm végsebessége
http://www.youtube.com/watch?v=8P6S33WJQ34
simán megy tartósan 150 felett. csak kínzás neki
http://www.youtube.com/watch?v=8P6S33WJQ34
simán megy tartósan 150 felett. csak kínzás neki
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Tuti, hogy gebasz van. Sokkal jobban kellene mennie. Szerintem ha meglesz a megoldás (akár elõgyújtás), a fogyasztásod is bõven lejjebb fog menni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)