Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

a megígért képek az olajfolyatós ee90-rõl:

Kép
Itt látszik a mûanyagon (pirossal jelölve) az olajfolyás egyik nyoma. Nyilván a kocsi alatt is van pár csepp.

Kép
Itt is pirossal jelöltem a feltûnõen olajos részeket. Olajcserénél folyott ide egy kicsi, de az gondolom majdnem 3 hónap alatt csak lekopott volna :roll:
Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ewing »

Szerintem az nem az olajteknõböl jön. Valószínûleg a fõtengelyszimmering kezd halódni.
EE90 2E-E; 1,3 Liftback
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Ewing írta:Szerintem az nem az olajteknõböl jön. Valószínûleg a fõtengelyszimmering kezd halódni.
És az gondolom szépen lassan egyre több olajat enged át. Vagy az is lehetséges, h egyszer csak elkezd ömleni?
Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ewing »

Igen szépen lassan egyre több olajat enged át, de hírtelen ömlésrõl nem hiszem, hogy beszélhatünk. csak hónapról hónapra nagyobb olajfolt lesz alatta.
Anyué is ezt csinálta (meg még egyebet is, de az most nem lényeg), most tavasszal cseréltünk benne egy db szimmering kivételével minden tömítést, most persze az kezdett el szivárogni :().

De azért mostmár rendszeresen ellenõrizd az olajszintet, lehet, hogy eszegeti is nemcsak szivárog.
EE90 2E-E; 1,3 Liftback
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Ewing írta:Igen szépen lassan egyre több olajat enged át, de hírtelen ömlésrõl nem hiszem, hogy beszélhatünk. csak hónapról hónapra nagyobb olajfolt lesz alatta.
Anyué is ezt csinálta (meg még egyebet is, de az most nem lényeg), most tavasszal cseréltünk benne egy db szimmering kivételével minden tömítést, most persze az kezdett el szivárogni :().

De azért mostmár rendszeresen ellenõrizd az olajszintet, lehet, hogy eszegeti is nemcsak szivárog.
Ez megnyugtat. Akkor ráérek majd nyáron vele foglalkozni.
Tudtommal nem eszi az olajat. Havonta észreveszem, h hiányzik egy kevés, viszont ha egy nap alatt teszek meg >1000km-t, akkor nem változik a szint :)
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Ne stresszel szerintem. Ennyi van nekem is nulla olajfogyasztással. Annyira minimális ez a szivárgás, hogy csak esztétikailag csúnya. Tanácsom ne sûrûn nézz oda. :D
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

A tanácsod megfogadom :D
Avatar
batyu
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: batyu »

kleingy írta:A felszínit (lakk sérülését) simán ki lehet polírozni (nekem van otthon a kissé gagyi Prevent, némi vattával vagy puha ronggyal sima ügy), az alapozósat pedig sztem nyugodtan hagyd úgy, amíg meg nem csináltatod (ködölés, újra fújás).

Ha nagyon zavar, vegyél márkakereskedésben ilyen körömlakkszerû kiszerelésben lévõ festéket (pontos színkód ott van a tûzfalon a fém plaketten) és javítsd át azzal. Nem nagy tétel egy ilyen javítófesték, viszont garantáltan színegyezõ.

Csak akkor van nagy gáz, ha fémig megy, mert ott a rozsdát el kell kerülni, tehát azonnal kezelni kell.
A táblát azt megtaláltam a tûzfalon , de melyik sor mondja meg nekem a színkódot :oops: ?
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

batyu írta: A táblát azt megtaláltam a tûzfalon , de melyik sor mondja meg nekem a színkódot :oops: ?
Szerintem nálad is a tábla alsó sora lesz, ott is a az elsõ 3(?) karakter (nálam ez 205, Satin Black Metallic)
De itt találsz egy csodálatos leírást az alvázszámról: viewtopic.php?t=1126 :)
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
batyu
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: batyu »

MFerenc írta:
batyu írta: A táblát azt megtaláltam a tûzfalon , de melyik sor mondja meg nekem a színkódot :oops: ?
Szerintem nálad is a tábla alsó sora lesz, ott is a az elsõ 3(?) karakter (nálam ez 205, Satin Black Metallic)
De itt találsz egy csodálatos leírást az alvázszámról: viewtopic.php?t=1126 :)
Megtaláltam !! Köszönöm a segítséget neked is !! Meg a kimerítõ leírást is a szerzõnek !! :ezaz:
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

:rizspekta: Szullosz
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Következõ helyzet állt elõ: Adott a bnõnél egy (sajnos nem Toygli, de legalább japán) Nissan Micra 1998-as, full fapad. Ebbe szeretnék utólagosan egy szivar gyújtót beszerelni.
Hol csapoljam meg az áramot úgy, hogy a kulcs kivételével áramtalanítani lehessen. Van esetleg valamilyen gyárilag elõkészített helye, vagy gányolni kell? Egyéb tipp? :D
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila »

a gyújtás kapcsolónál vegyél le áramot egy biztivel megoldva!
amúgy nem kötelezõ dohányozni a kocsiban :)
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Attila írta:a gyújtás kapcsolónál vegyél le áramot egy biztivel megoldva!
amúgy nem kötelezõ dohányozni a kocsiban :)
Tehát lebontom a mûanyagot, kimérem a kulcs mögött, h hol mikor van áram azt had szóljon? Hány amperes biztosítékot ajánlatos használni?
Amúgy nem rákosítjuk magunkat, ülésfûtéshez kell majd a télen ;-)
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila »

hát ez esetben javaslom hogy szivargyújtó helyett kösd direktbe egy kapcsolóval és egy biztosítékkal minek a szivargyújtó??
ismerni kell a ülésfûtés paramétereit hogy tudd milyen biztosíték kell!
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Válasz küldése