bubidisc írta:Jó lenne itt látni kilómétereket is mert az enyém 113 ezer körül van és be-be csörög a 95-tõl de a 98-tól vagy 95+spuritól már ritkábban. Egy vélemény szerint a koksz az leég a dugókról és a motorféküzem is eléggé letisztítja azt. Szerintem nem egyértelmû a kérdés, vagy Én értettem félre valamit?
Le tud tisztulni, persze. Mondjuk ha jó a motorod, és városi használat után
megküldöd pályán.....de ha folyamatosan "pumpálja" fel az olajat az égés-
térbe, akkor megöli magát a motor.
bubidisc írta:Jó lenne itt látni kilómétereket is mert az enyém 113 ezer körül van és be-be csörög a 95-tõl de a 98-tól vagy 95+spuritól már ritkábban. Egy vélemény szerint a koksz az leég a dugókról és a motorféküzem is eléggé letisztítja azt. Szerintem nem egyértelmû a kérdés, vagy Én értettem félre valamit?
Le tud tisztulni, persze. Mondjuk ha jó a motorod, és városi használat után
megküldöd pályán.....de ha folyamatosan "pumpálja" fel az olajat az égés-
térbe, akkor megöli magát a motor.
Igaz!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
MFerenc írta:...és ha nem lenne elég, amit korábban soroltam, most már alapjáraton is van egy kopogásszerû hangja Hajrá felújítás, hajrá motorgenerál!
Hallgattasd meg azonnal egy szakival! Lehet már csapágyas. Nehogy a fõtengely is kapjon!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Meghallgattuk, valárma volt. Nem kopog, csak a direktszûrõ miatt van
kicsit furi hangja, különösen alapjáraton, ahogy hallani a hengerek szívó-
ütemét, az ad "kopogó" hangot.
Itt jelezném, ha tud valaki E10 4E-FE motorhoz levegõcsövet (szívósor és légszûrõház közé), szóljon, mert szükség lenne rá !!
Átnéztük a vasat, mentünk vele, ugyanaz a jelenség, mint a mienknél
volt. Gázadásokra kékes füstölés, erõtlen, terhelésnél elkezd becsörögni,
de nem menthetetlen. Én határozottan úgy gondolom, hogy újjá fog
születni....
Meghallgattuk, valárma volt. Nem kopog, csak a direktszûrõ miatt van
kicsit furi hangja, különösen alapjáraton, ahogy hallani a hengerek szívó-
ütemét, az ad "kopogó" hangot.
Itt jelezném, ha tud valaki E10 4E-FE motorhoz levegõcsövet (szívósor és légszûrõház közé), szóljon, mert szükség lenne rá !!
Átnéztük a vasat, mentünk vele, ugyanaz a jelenség, mint a mienknél
volt. Gázadásokra kékes füstölés, erõtlen, terhelésnél elkezd becsörögni,
de nem menthetetlen. Én határozottan úgy gondolom, hogy újjá fog
születni....
Folynak a kalkulációk, és úgy tûnik belevágunk.
Jó az ilyet olvasni!
Ott van az a kis doboz légcsövön. Abban van a légtartalék hogyha hirtelen kell, különben alul nagyon vérszegény....
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Meghallgattuk, valárma volt. Nem kopog, csak a direktszûrõ miatt van
kicsit furi hangja, különösen alapjáraton, ahogy hallani a hengerek szívó-
ütemét, az ad "kopogó" hangot.
Itt jelezném, ha tud valaki E10 4E-FE motorhoz levegõcsövet (szívósor és légszûrõház közé), szóljon, mert szükség lenne rá !!
Átnéztük a vasat, mentünk vele, ugyanaz a jelenség, mint a mienknél
volt. Gázadásokra kékes füstölés, erõtlen, terhelésnél elkezd becsörögni,
de nem menthetetlen. Én határozottan úgy gondolom, hogy újjá fog
születni....
Folynak a kalkulációk, és úgy tûnik belevágunk.
Igen, egyeztetünk, az elhatározáson már túl vagyok/unk, innen már csak idõ kérdése. Köszi!
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Volt egy kis kalandom benzinszûrõ cserével, gondoltam leírom, hátha okul belõle valaki.
Egy E11 4E-FE motoros autóról van szó. A benzinszûrõ alul kapja a benzint, felül megy belõle tovább. Az alsó csatlakozás a lényeg, két kúpos felületet kell egymásnak szorítani egy csavarral, kb. mint a fékcsöveknél.
Japanparts szûrõt vettem, adtak hozzá két nagy réz alátétet a felsõ csatlakozáshoz (ez rendben is volt), meg egy kisebbet az aljához. Apu mondta, hogy nem kell az oda, a gyári alatt se volt, meg ilyen csatlakozásnál nem is szokott lenni. Összeraktuk tömítés nélkül, dõlt belõle a benzin.
Sebaj, szétszedtük, réz alátétet beraktuk, összeraktuk, dõlt a benzin.
Szétszedtük, túl kicsi volt az alátét, el tudott mászni a helyérõl, és persze el is mászott, azért nem tömített. Összehasonlítottam a két szûrõt. Denso volt benne, Toyota felirat is volt rajta, én meg Japanpartsot vettem. Ennek picit hosszabb a menete, és nem ér végig a menet. Egy csavart beletekertünk mindkettõbe, talán egy fél menettel kevesebbet tudtam beletekerni az utángyártottba. Kezdtem igazán haragudni az olaszokra, hogy egy nyomorult benzinszûrõt se bírnak rendesen lemásolni.
Irány az autósbolt, bevásároltam mindenféle méretû réz alátéteket, persze csak az ment bele a lukba amit adtak is hozzá, az eggyel nagyobb már nem.
Fogtam egy ilyet, kúpos fogóval kicsit kúposra nyomorgattam. Ezzel összeraktuk a szûrõt, jól megtéptem, akkor is szivárgott.
Felhívtam a Toyota Mayert az autó alvázszámával, hogy mennyi lenne a gyári szûrõ. Azt mondta a srác, hogy van A B C és D típusú szûrõ, és az én autómban vagy A, vagy D való, mindkettõ tizenkétezerpárszáz forint.
Ez elég váratlan fordulat volt, kezdtem gyanakodni, hogy mégse az olaszok voltak hülyék, csak épp a japánok se tudják hogy milyen szûrõt raktak az autóba. Raktáron persze nem volt nekik egyik fajta se.
A gyári szûrõ cikkszáma Toyodiy.com szerint a D típust jelöli. Remek.
Viszont nem akartam sokáig autó nélkül maradni, irány körbejárni az érdi autós boltokat, hátha valakinek van raktáron. Az unixnál volt MANN 7ezerért. Elmentem, megnéztem, pont olyan a vége mint a Japanpartsnak, csak ehhez még plusz tömítést se adnak. Mondták a srácok, hogy tegyek oda valami vastagabb benzinálló gumigyûrût, úgy nem fog folyni. Irány a csapágybolt, hát nekik volt olyan réz alátét is ami az autós boltban nem. Éppen befér a meneten, és kicsit nagyobb luk van a közepén mint amekkora lukon a benzin be tud folyni a szûrõbe. Jó vastag anyagból volt. Egy ilyennel beraktam a szûrõt a helyére, nem folyik.
Hát én el nem hittem volna, hogy egy egyszerû benzinszûrõ cserével ennyit lehet szívni. Apu már cserélt az E10-en, ott minden bonyodalom nélkül ment a dolog. Most már legalább tudom, hogy ha legközelebb is hosszú menetes szûrõt kapok akkor azt csak külön vásárolt tömítéssel lehet berakni. Röhej.
Ugyanezt eljátszottam én is. Azt kifelejtetted, hogy rohadt nehéz hozzáférni...
Régebben leírtam a topicomban:
Indítózás abbahagy, aztán halljuk, hogy ereszt vmi. Nézzük... Hát rittig nem a többszáz csavar és alkatrészbõl álló motor és tartozékai szaroztak, hanem a motor kintléte alatt megejtett új üzemanyagszûrõ. Az alsõ csatlakozásnál ömlött ki a benya. Ilyenkor természetesen tökre hozzáférhetõ helyen van, amikor bent a motor, persze azért is cseréltem, amikor kint volt Óriás szopó árán kicsavartam a "hollandit?" aztán láttuk, hogy az oda adott réz tömítõ gyûrû elmászott és úgy lett meghúzva. alapból atombaromság oda gyûrûs megoldásozni, mert lehetetlen úgy összerakni, hogy ne másszon el... Aztán többszöri szét és összerakás, tömítés keresgélés, fejvakarás után sikerült megszûntetni csupán 2 óra alatt a folyást. Nem vagyok ideges ember, de már szitkozódtam, amikor másfél órája feküdtem a vizes hideg földön és negyedeket tudtam fordítani a csavaron kulcsfordításokkal, vérzõ kézzel ...
Fura egyébként, mert Bohiéba is ugyanilyet raktam és ott meg elsõre sikerült.
A gumival figyelj. Láttam már mégse annyira benzinálló gumikat, O-gyûrûket. Pillants oda néha!
Egyébként teljes tisztelete, hog nem adtad fel! Átérzem mennyire szívás!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Ezen az utángyártott alkatrészes ügyön nem csodálkozom, tényleg elõ-
fordul, hogy használhatatlan cuccok vannak. A gyárin már inkább meg-
lepõdtem.....
Tanulság? Hát, nem is tudom A legnagyobb meglepetés az, hogy Toyotáék alvázszám után sem tudták, hogy milyen szûrõ van az autóban. Ezek után nem mondanám, hogy a Japanparts rossz, mert a MANN is ugyanolyan, meg 50%-os eséllyel a gyári is. Szóval ártól függetlenül semmiben sem lehet biztos az ember.
Nem gumi tömítést raktam bele végül, hanem rezet. Valahogy nem bízom a gumiban, nem tudom miért. Azért nézegetem sûrûn, és nagyon remélem, hogy mostmár a következõ cseréig nem fog folyni.
Tényleg nincs túl jó helyen a szûrõ, de a Mareán pl. az autó alján a jobb hátsó kerék elõtt egy mûanyag burkolat alatt volt, azt se túl kényelmes kicserélni. A kezemet én is jól összevertem, és rájöttem arra is, hogy a friss sebet csípi a benzin
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)