Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hálás köszönet!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Ezer köszönet a segítségért Tibi!
Épp ezért szeretnék még egy kis segítséget kérni! (kis telhetetlen)
Ugyanis az elõbb néztem meg és a TE1-es csati megvan, de a T1-essel nem találkoztam. Lehet, hogy Tt lábat akartál írni. Mert olyan van. Meg Ts, Tc, de több T-s nincs. :oops:
Elõre is köszi a helpet.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Jól mondta. T1 és te1.
Szullosz remélem olvassa. Nézd meg jobban, hátha. Egy csati "blokkban" van a kettõ.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Nem voltam rest, kimentem még 1X a kocsihoz. Egy blokkban TE1 és TE2 van. Semmi más. Nem lehet, hogy az a kettõ az?
T1 meg végképp nincs. :cry:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

E1?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Én most néztem, mert kíváncsi lettem rá: TE1 és E1-t ír a leírás ('97-'99 Corolla), amelyek átlósan egymás mellett vannak a "Diagnose Stecker"-en, és az SST-09843-18020 jelû célszerszámmal kell bigyózni :D Leírja a hibakódokat is (ha jól láttam), ha kell valakinek (persze holland, de ez ugye nem gond :) Net, szótár és kész)
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Holnap majd kivillogom a cuccot, E1-es valóban ott van átlóban.
Köszi a segítséget!
:)
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Nincs mit! :)

Nézegettük ma itthon a Corollákat, (E10 és E11, 4E-FE motorral mindkettõ) és mindkettõ motorterében az autóval szembe állva jobb oldalon a benzinszûrõ fölött - elõtt van egy nagy henger, rajta három csõ. A tetejérõl az egyiken kapja a benzint, a másik egy érzékelõhöz megy (toyodiy szerint vízhõfokmérõ ha jól néztem) a harmadik csõ meg az alján van, és csak a szabadba vezet. Na ez a henger mi lehet, és mit csinál, és miért van ott? Nem fontos, csak kíváncsi vagyok :)

Ami viszont baj, hogy újabban nem emel ki rendesen a kuplung, visszaváltásoknál kicsit akad a váltókar. Amikor vettem már akkor eléggé lent fogott, azóta mentünk vele kb. 14ezer km-t és egyre rosszabb a helyzet. Összehasonlítottuk a két autót, kb. ugyanolyan kicsi a pedálok holtjátéka, ugyanúgy nõ a pedálok ellenállása lenyomáskor, az enyémnek talán egy icipicit könnyebb a kuplungja. A Heynes féle szervízkönyv szerint csak a pedál holtjátékát lehet állítani. Mi lehet a gond? Az én logikám szerint ahogy kopik a kuplungtárcsa úgy kéne egyre följebb fogjon a kuplung egészen addig amíg el nem kezd csúszni. Szerintetek?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Pedálon tudsz állítani, ha jól tudom.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Megnéztem, nem lehet állítani, csak a pedál holtjátékát. Ez most kevesebb, mint egy centi, majd állítok rajta, azzal is nyerek vagy fél centit, az is több mint a semmi.
Úgy látom nem marad más hátra, mint szétszedni és megnézni mi a baja. Viszont a manualban valami kuplung tengely zsírról írnak. Ilyenrõl hallottatok már? Miben különbözhet a sima zsírtól?
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

birka007 írta:Holnap majd kivillogom a cuccot, E1-es valóban ott van átlóban.
Köszi a segítséget!
:)
Nos a holnap el is jött 3 nappal késõbb. :taps:
Összezártam az említett TE1-es és E1-es lábat.
Nem villog ki hibakódot, hanem folyamatosan villog a motorpiktogram. Ez most nem jó? :?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Akkor ECU szerint nincs hiba!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

tibierdrol írta:Nincs mit! :)

Nézegettük ma itthon a Corollákat, (E10 és E11, 4E-FE motorral mindkettõ) és mindkettõ motorterében az autóval szembe állva jobb oldalon a benzinszûrõ fölött - elõtt van egy nagy henger, rajta három csõ. A tetejérõl az egyiken kapja a benzint, a másik egy érzékelõhöz megy (toyodiy szerint vízhõfokmérõ ha jól néztem) a harmadik csõ meg az alján van, és csak a szabadba vezet. Na ez a henger mi lehet, és mit csinál, és miért van ott? Nem fontos, csak kíváncsi vagyok :)
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de elvileg egy aktívszénszûrõ

Kép

77740-es pozíció, arra gondolsz ? Toyodiy szerinti megnevezése : CANISTER ASSY, CHARCOAL
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Hopp, ez az :D Köszi! És ez mit szûr? Ezen levegõzik a tank? Bár lehet jobb ha nem tudom, mert attól csak újabb kérdéseim lennének :)
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

A napokban felfigyeltem egy furcsa zajra: jellemzõen erõlködés közben (pl. érdi emelkedõn fel, 5. fokozat, autó kissé leterhelve), amikor már az Economy narancsba vált, elõjön egy csörgõ hang. Határozottan csörgõ jellegû. Ha mondjuk visszaváltok és tolom neki, mihelyst nõ a fordulat és újból erõlködik, megint elõjön. Mi lehet ez a hang? (a motor, mint már párszor írtam, "kissé" le van pukkanva :D, felújítás (Lackó, ezt itt jelzem Neked, ha esetleg olvasod...) tolódik, anyagi megfontolásból)
Korábban zörgött a leömlõ hõvédõ lemeze, azt alátétekkel megoldottam, stabil lett, tehát nem az. De akkor mi?
Másik a futómû... Pár hete kicseréltem a kis stabilizátor bigyókat elöl, jobb lett, de döccenõkön átmenve koppan, zörög, mindent csinál, amit egy futómûnek nem kellene. Miket lenne érdemes még kicserélni, amiket esetleg akna nélkül én is meg tudok oldani?
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Válasz küldése