Levegõszûrõ

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Dáwidka
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2008 júl. 12, 09:53 pm
Tartózkodási hely: Heves megye, Gyöngyös
Kapcsolat:

Levegõszûrõ

Hozzászólás Szerző: Dáwidka »

Üdv, rég voltam erre, azóta történt ez-az.
Érdekelne némi levegõszûrõ "tuning". Direktszûrõt érdemes-e bele rakni karburátoros ótóba, pláne hogy kettõ is kéne bele.

Elõre is köszi ha vki tud nekem tanácsot adni.
'81 Corolla Liftback 2-T 1.6
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Szia! Mindenképpen ér valamennyit, de nagy ugrásra ne számíts. Általánosságban egy direktszûrõ kb. 1-5% teljesítménynövekedést okoz. Azt azonban ne felejtsd el, hogy míg a befecskendezõs modellek "utánamennek" a többlet levegõnek, addig a karburátoros modelleket utána kell állítani. Ez valószínûleg többletfogyasztást fog eredményezni.

Még egy dolog: csak és kizárólag kiváló minõségû direktszûrõt vegyél, mint pl. K&N, Greddy, HKS. Drágább, de biztosabb szûrést ad. A tisztántartására jobban oda kell figyelni, mosni és olajozni kell. Olajnak én a Castrol Air Cleaner olaját használom. Nem a Corollához, a Hondához :D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Mivel a tied duplakarbis 4 torokkal (igen lehet irígykedni többiek :) ), ezért én mindenképpen tütesort és hengerenkénti kis légszürõket ajánlanék.
A teljesítmény növekedésben nem nagyon hiszek, vagyis csak minimálisan, de a hangja sokkal de sokkal szebb lesz :D
A tisztításra mindenképpen figyelj oda!!!

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

multkor láttam egy videot a jutyubon egy karbis 2e motor direktszurovel. nagyon penge volt
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Szerény nyomott véleményem, hogy így önmagában egy baromság, parasztvakítás. Akkor persze jó, ha a hengerfejed meg van csinálva, pl olyan hegyes tengely, hogy 1500 alatt leáll a motor, és alapjáraton fel-
borul a kocsi, úgy billeg a motor benne, bõvített csatornák, polír......stb.
De csak úgy önmagában lóf@szt nem ér.Lesz persze jó kis szívóhang, és
majd "érzed az erõt" miatta........
Válasz küldése