E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Ha biztosan jo a kuplungod, es valoban kiemel rendesen es megis ezeket a tuneteket produkalja, akkor szinte biztos hogy szinkronos.
4A harangos valtokat viszonylag surun lehet talalni.
Keress egy keveset futottat, 15-35e kozott biztosan talalsz.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
E9SW
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2015 jún. 12, 09:03 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: E9SW »

Jó estét!

Ma végre sikerült lecserélni a folyadékot a kuplung hidraulikában.
Annyit vettem észre, hogy könnyebben beveszi a sebességeket, sebességbe berakás majd kivétel után kuplungot felengedve pedig picit sem moccan meg az autó.
A kuplungom teljesen benyomott pedáltól felfelé engedve kb. 4-5 centi után kezd fogni.
A reccsenés maradt továbbra is, de annyit felfedeztem, hogy a kulissza felől hallom a hangot és a gumiharang alatt van 1-2 alkatrész ami nekem túl kotyogósnak tűnik...
Ez is lehet a gondja?
AE92 Corolla Wagon 1.6i
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Sancy »

A kopastol inkabb lötyögős lesz a valtokar.
Letezik hozza felujito keszlet, a csinald magad topicban leíras is van hozza ha jol emlekszem.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Onnan recsegő hang nem hiszem, hogy jön.
Szinkronos lesz szerintem.

Ha a folyadék csere változtatott a sebességbe rakás és kivétel menetén, akkor nagy eséllyel szivárog valahol a rendszer.
Ha a főhenger vagy a munkahenger ereszt, lehet, hogy már az utóbbi időben tövig benyomott pedálnál sem emelt ki a kuplung teljesen és ez pedig a váltó amortizációját bizony nem késleltette.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
E9SW
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2015 jún. 12, 09:03 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: E9SW »

Amikor légtelenítettük egy kiszuperált AC-val, akkor hallatszott egy halk sziszegő hang a pumpálás ütemére. De nem a kuplunghenger felel jött, hanem előle valamennyivel.
Szivárgásnak viszont nincs nyoma!
A "folyadék", amit leengedtünk kb olyan állagú volt, mint a f0s és olyan szagú, mint a macskahugy... :D
Honnan jöhetett a hang? A kuplunghengertől vascső megy a kuplungon lévő munkahengerig, nem? Vagy valahol megszakad az útja?

Szerk.:

Eddig volt olyan gondom, hogy hiába nyomtam ki a kuplungot, a kocsi finoman gurult tovább.
Beleolvastam ebbe a topikba -> viewtopic.php?f=18&t=1189 és a tegnapi csere óta még nem fordult elő, de várok még rá 1-2 hetet, hogy csinálja-e.
Ha nem tapasztalom, attól még a főhenger lehet rossz?
AE92 Corolla Wagon 1.6i
Avatar
E9SW
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2015 jún. 12, 09:03 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: E9SW »

Üdv. újra!

Tegnap átnéztük az autó kipufogórendszerét és észrevettük, hogy a flexibilis csőnek lejárt az ideje, illetve a katalizátor is feladta a harcot.
Milyen flexi csövet vegyek hozzá? Jó az univerzális is?
Illetve ha a katalizátor helyett egy üres dob kerül vissza az problémát jelent az ECU vagy bármi más alkatrész számára?

Előre is köszönöm!
AE92 Corolla Wagon 1.6i
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Anno en is kivetettem a katot.
Rosszabb nem lett. A hangja kicsit mergesebb lesz.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
E9SW
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2015 jún. 12, 09:03 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: E9SW »

Szia!

Köszi az infót! Örülök, hogy válaszolt valaki. :)
Most, hogy mondod, lehet, hogy kibélelem, ne legyen belül sem hangos.

Az érdekelne még, hogy ennek a típusnak a fűtőradiátorját kell külön légteleníteni? Most cseréltem vizet úgy, hogy a hűtő alatti kis csavart kiengedtem, lefolyt a víz, majd utántöltöttem. Fűtést melegre állítottam, de most nem fúj meleget.
A hideg-meleg levegő állító tolattyú az a fűtéscsapot nyitná-zárná? Mert hiába állítgatom, a csap nem mozdul.
AE92 Corolla Wagon 1.6i
Avatar
zuzmow
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
Tartózkodási hely: BP XIV. / velence

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: zuzmow »

Hali!

Ha szükséged lesz ilyesmi alaktrészekre mint kuplunk munkahenger csövekkel, fűtéscsap, váltóbowdenek,st akkor keress meg bátran!
Avatar
E9SW
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2015 jún. 12, 09:03 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: E9SW »

Sziasztok!

Nektek gyújtás ráadásakor hallani, hogy dolgozik az AC pumpa?
Csak azért kérdezem, mert nekem csak akkor hallani, ha pl. meghiúsul az indítás és leáll a kocsi, utána hallatszik.
Más, BOSCH-rendszerű injektoros autónál már akkor is hallottam, mikor ráadtam a gyújtást.
Nem tudom, így kell-e lennie?!

Köszi!
AE92 Corolla Wagon 1.6i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ez így normális.
Indítózáskor indul és utána megy még 2-3 mp-ig.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
E9SW
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2015 jún. 12, 09:03 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: E9SW »

Most már ezt is tudom, köszönöm szépen!
Megnézem ma a "FP" - "+B" összezárásával a pumpa folyamatosan dolgozik gyújtáson.

Milyen alkatrész működését befolyásolja a kinti hőmérséklet és a páratartalom?
Ma kicsit jobb idő van, nem is rángatott annyira és jobban is ment valamivel.
AE92 Corolla Wagon 1.6i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Van Hatchback is :)

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Ebben a hideg időben már többször fordult elő, hogy nem volt elegendő a csomagtartó ajtó teleszkópjaiban a nyomás, hogy megtartsák azt.
Ez különösen kellemetlen, amikor pakolás közben észrevétlenül jól vesén vág a 30 kilós ajtó.
Mivel helyettesíthetők a teleszkópok, vagy hogyan erősíthetők meg?
Gondolom több mindenkinél felmerült már ez a kérdés.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
ibituba73
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012 máj. 05, 11:17 am

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: ibituba73 »

Nekem van erre egy nagyon jó módszerem.Már több autómnál bevált.Egy db.pvc.cső kell hozzá.Olyan vastag legyen hogy könnyen rácsússzon a teleszkóp vastag szárára,nekem ez azt hiszem 21mm.A hossza az a vékony szártól 1-2-cm.-el rövidebb,kitolt állapotban.Ezt csak rá teszed a szárra és amikor felnyitod az ajtót,a csö autómatikusan lecsúszik a vastag szárról,rá a vékonyra és beakad a vastag szár aljába.Lecsukásnál kell neki egy kis segítség,csak kiakasztod és már csukhatod is le.Nem tudom,hogy hogy kell ide képet feltölteni,de ha küldesz mail címet,akkor lefényképezem és elküldöm.
Válasz küldése