Alapjárat ingadozás

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Ebben igazad van, mert pl mikor nekem Tibcsi diag módba rakta a computert (ugye két szál összeérintése a daig csatin) akkor rögtön 200 al lejebb ment. Ellenben továbbra is tartom, hogy nem gyújtás. Bár át kell nézni. Értem ezt kábelek, gyertya, akármi apróság is lehet.
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somag »

Layosh írta:Ebben igazad van, mert pl mikor nekem Tibcsi diag módba rakta a computert (ugye két szál összeérintése a daig csatin) akkor rögtön 200 al lejebb ment. Ellenben továbbra is tartom, hogy nem gyújtás. Bár át kell nézni. Értem ezt kábelek, gyertya, akármi apróság is lehet.
Hát srácok...Ahogy elnézem ebből akkor szervíz lesz.
:(
Bár mivel csak akkor jelentkezik ez ha hideg a motor mert mikor megyek vele pár KM-t már tökéletes valószínűleg a hidegindító kütyü lehet.
No de hát ahoz sem értek, úgyhogy bebuktam a szitut.
:( :cry:
Esetleg ha vki ért picit hozzá és esetleg vállalná, hogy Pest környékén vetne rá 1-2 futó pillantást annak nagyon tudnék örülni, mert szeptemberben menne a gép műszakira és akihez vinném az nem egy Corolla szaki.Legalább azt tudnám mit vegyek meg( alkatrészt ) addig, hogy ne akkor kelljen még kitalálgatni és rohangálni utána.
:roll:
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Re: alapjárat ingadozás

Hozzászólás Szerző: Robesz »

somag írta:
Robesz írta:
somag írta:Sziasztok,
Bocsi hogy lecsúsztam a nagy beszélgetésről, de nem volt netem.
Nagyon sokat írtatok, aminek a negyedét sem értem. :D
Tanulok mint kisökör. Ma vagy holnap meló után tudom átnézni picit a gépet
a leírásaitok alapján. Persze ha találok vmit kiabálok.
Köszi a segítséget.
:roll:
Az aláírást javítottam mert tényleg el volt szúrva. Bocsi.
:oops:
szerintem a 105 LE-t is gondold át. (ne a forgalmiban lévő adatokat nézd)
Akkor mit nézzek?? 77KW 105LE.
??
Nem tudom, de elég érdekes szerintem, hogy az 1.6 injektorral 99-115 LE-ig volt, meg karbival is ugyanezt tudja szinte.Mindegy ez nem lényeg, csak érdekesség!

Ami ettől fontosabb, hallasz sziszegést a motortérben?
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Re: alapjárat ingadozás

Hozzászólás Szerző: somag »

Sziszegést nem hallok, de ma mikor beindítottam a gépet olyan volt mintha egy vödörbe csurgatnánk valami folyadékot.
Ilyet sem hallottam még motortérből.
Mikor bemelegedett ez is megszűnt.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Törteli Tibi, Kunfehértó!
Kicsit messze van, de biztos tud megoldást! Ha van alkatrésze, meg is csinálja! Keresd fel! Ő Corolla szaki :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Re: alapjárat ingadozás

Hozzászólás Szerző: Robesz »

somag írta:Sziszegést nem hallok, de ma mikor beindítottam a gépet olyan volt mintha egy vödörbe csurgatnánk valami folyadékot.
Ilyet sem hallottam még motortérből.
Mikor bemelegedett ez is megszűnt.
akkor tényleg nézd meg, hogy van-e benne megfelelő mennyiségű hűtőfolyadék!Merthogy a termoviasznak is kell, hogy melegvízben legyen, ahhoz, hogy rendesen működjön. Szerintem meg is lesz az a hiba ezzel együtt!
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Re: alapjárat ingadozás

Hozzászólás Szerző: somag »

Robesz írta:
somag írta:Sziszegést nem hallok, de ma mikor beindítottam a gépet olyan volt mintha egy vödörbe csurgatnánk valami folyadékot.
Ilyet sem hallottam még motortérből.
Mikor bemelegedett ez is megszűnt.
akkor tényleg nézd meg, hogy van-e benne megfelelő mennyiségű hűtőfolyadék!Merthogy a termoviasznak is kell, hogy melegvízben legyen, ahhoz, hogy rendesen működjön. Szerintem meg is lesz az a hiba ezzel együtt!
A hűtőfolyadék fullon van.
:-(
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Igen a hűtővíz miatt is lehet simán. Ha a hidegindító, ill alapjárat szabályzó motor, az közel sem biztos hogy rossz, csak ki kell takarítani és spray el befújni. A würst vagy mi a neve. És lehet hogy full segít is.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Layosh írta:Igen a hűtővíz miatt is lehet simán. Ha a hidegindító, ill alapjárat szabályzó motor, az közel sem biztos hogy rossz, csak ki kell takarítani és spray el befújni. A würst vagy mi a neve. És lehet hogy full segít is.
Rakjuk már tisztába végre, hogy ez egy karbis motor. (legalább is senki nem cáfolta). Ergo nincs benne semmi ilyesmi. Vákuumos, mondom még egyszer.
Meg kell nézni, hogy vissza áll-e a folytószelep a helyére, illetve, ha emeli az alapjáratot akkor szemmel látható-e velemi. Húzza a "gázt", vagy csinál-e valamit, vagy bármit ilyenkor.
szervókormány van benne? szerintem az 1.6-ban illene lenni.
Annak módosított vákuumszelencéje van, kettő van egybe építve, hogy a kormányszervo alapjáraton való tekergetés esetén növelni tudja a fordulatot ezzel a szervo nyomását. Az egyéb funkció mellett természetesen.
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somag »

Robesz írta:
Layosh írta:Igen a hűtővíz miatt is lehet simán. Ha a hidegindító, ill alapjárat szabályzó motor, az közel sem biztos hogy rossz, csak ki kell takarítani és spray el befújni. A würst vagy mi a neve. És lehet hogy full segít is.
Rakjuk már tisztába végre, hogy ez egy karbis motor. (legalább is senki nem cáfolta). Ergo nincs benne semmi ilyesmi. Vákuumos, mondom még egyszer.
Meg kell nézni, hogy vissza áll-e a folytószelep a helyére, illetve, ha emeli az alapjáratot akkor szemmel látható-e velemi. Húzza a "gázt", vagy csinál-e valamit, vagy bármit ilyenkor.
szervókormány van benne? szerintem az 1.6-ban illene lenni.
Annak módosított vákuumszelencéje van, kettő van egybe építve, hogy a kormányszervo alapjáraton való tekergetés esetén növelni tudja a fordulatot ezzel a szervo nyomását. Az egyéb funkció mellett természetesen.
Tudod Robesz a gond az, hogy annyi érzékem van a dologhoz mint sülthalnak élő agysejtje.
Szóval, azt nem tudnám megmondani, hogy karbis-e de hogy nincs benne szervó az sztem tuti.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

somag írta:
Robesz írta:
Layosh írta:Igen a hűtővíz miatt is lehet simán. Ha a hidegindító, ill alapjárat szabályzó motor, az közel sem biztos hogy rossz, csak ki kell takarítani és spray el befújni. A würst vagy mi a neve. És lehet hogy full segít is.
Rakjuk már tisztába végre, hogy ez egy karbis motor. (legalább is senki nem cáfolta). Ergo nincs benne semmi ilyesmi. Vákuumos, mondom még egyszer.
Meg kell nézni, hogy vissza áll-e a folytószelep a helyére, illetve, ha emeli az alapjáratot akkor szemmel látható-e velemi. Húzza a "gázt", vagy csinál-e valamit, vagy bármit ilyenkor.
szervókormány van benne? szerintem az 1.6-ban illene lenni.
Annak módosított vákuumszelencéje van, kettő van egybe építve, hogy a kormányszervo alapjáraton való tekergetés esetén növelni tudja a fordulatot ezzel a szervo nyomását. Az egyéb funkció mellett természetesen.
Tudod Robesz a gond az, hogy annyi érzékem van a dologhoz mint sülthalnak élő agysejtje.
Szóval, azt nem tudnám megmondani, hogy karbis-e de hogy nincs benne szervó az sztem tuti.
Nos, ez nem bűn, csak így azért nehéz "távsegítséget " adni.
Esetleg egy fénykép a motor térről segítene a felszereltséget illetően, de szerintem ez így olyan, mint, ha az orvosnak megmondják hogy fáj a feje a betegnek, és várják tőle, hogy miért haldoklik.
Szal, így csak tippeket lehet adni, de ehhez -jól látod- kellene egy vevő oldal is.Így mit vársz tőlünk, mit csináljunk?
Tippeket elmondtuk, de isten igazából se te, se mi (akik csupán csak a további tapasztalatok miatt, és nem tagadom kicsit a sikerélmények miatt csináljuk a tanácsadást, agyalást) nem jutunk előrébb.

Nekem továbbra is az a kérdésem, hogy mit tegyünk? Én is kérdezetem egy halom dolgot, amire továbbra sem kaptam választ. Hűtővíz van benne? Ne csak a kiegyenlítő tartályt nézd, hanem le kell venni a hűtő tetején lévő sapkát, hogy ott áll-e a vízszint a sapka alatt közvetlenül. Ugyanis ha nagyon levegős akkor nem müködik a kiegyenlítő tartályból a kétirányú folyadék áram sem.
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somag »

Alaphelyzetben a kérdésem csupán annyi volt, hogy egszerű-e a dolog.
pl amit Én is meg tudok csinálni vagy vigyem szervízbe. A válszaitok alapján, amit nagyon köszönök arra jutottam, hogy szervíz lesz belőle(ezt írtam is jópár hsz-el korábban).Még feltettem 1 olyan kérdést, hogy vki bele tudna-e pillantani Pest környékén.Ennyi.
Semmi többet nem vártam el.
Ezt is nagyon köszönöm.

ui.: A hűtőfolyadékról írtam, hogy fullon van igaz azt nem írtam, hogy bele is néztem a hűtőbe, hogy ezt megállapítsam.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

somag írta:Alaphelyzetben a kérdésem csupán annyi volt, hogy egszerű-e a dolog.
pl amit Én is meg tudok csinálni vagy vigyem szervízbe. A válszaitok alapján, amit nagyon köszönök arra jutottam, hogy szervíz lesz belőle(ezt írtam is jópár hsz-el korábban).Még feltettem 1 olyan kérdést, hogy vki bele tudna-e pillantani Pest környékén.Ennyi.
Semmi többet nem vártam el.
Ezt is nagyon köszönöm.

ui.: A hűtőfolyadékról írtam, hogy fullon van igaz azt nem írtam, hogy bele is néztem a hűtőbe, hogy ezt megállapítsam.
Rendben!
Azért sajnálom, hogy nem tudtunk többet segíteni!
Avatar
janospolgar969
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008 jan. 12, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest VIII. Alföldi u.
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janospolgar969 »

Robesz írta:
Layosh írta:Okééés :) Most mondom hogy én is így gondoltam ....
Nem hiszem, hogy a gyújtás csinálná ezt. Ha a gyújtás akkor inkább csak rángatna mint a hülye. Bár a fene tudja azoknál, hogy a vákuum vezérlésnél ki kivel van összefüggésben.

Nekem elég volt a 2E-E nél rájönni, hogy ki kivel beszél ott.
ez sem így van egyértelműen.
Gyönyörűen lehet emelni, süllyeszeteni az alpjárati fordulatot az előgyújtás változtatásával.
Sőt vannak olyan típusok, ahol a fordulatszámkiegyenlítést kifejezetten ezzel állítják utána!
Hello. Janospolgar969 4A-F karburátorral
Nekem is ezt teszi már két éve télen nyáron. 600-2000-ig változik. Télen van hogy felmegy 2000-re is. Ebből gondoltm hogy a hideg indítója sen tökéletes. Amikorbemelegszik a motor akkor csak lefelé esik le 600-700-ig, de találomra. Ez zavar mert egyébként szép egyenletesen jár a motor-ti dícsértétek meg Királyréten, hogy mennyire szépen jár a motor. Valószínű nálam is az a kopás lehet amit Matyi írt.
Nekem most gyújtókábelköteget kellett cserélnem mert újra átégett több helyen. Ez is befolyásolja a lambda értéket, mert ez is rossz volt. Majdnem szondát cseréltem, de a szerelö rájött hogy újra az átégések voltak a problámák. Pár éve már cseréltem kábeleket, de bontóból. Egyébként csodás szerkezet mert így is ment.
ÜDV nektek JÁNOS
Avatar
Dáwidka
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2008 júl. 12, 09:53 pm
Tartózkodási hely: Heves megye, Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dáwidka »

Üdv

Nekem is olyan gondom lenne, hogy az alapjárat hideg motornál, fél perc járatás után ha visszatolom a szivatót, akko szépen ketyeg 800-on. De ha melegszik a motor egyre nehezebben esik vissza 1500-ról, és akkor is 1000-1100 környékére, de ma már 1400-1500-nál sem akart nagyon lejjebb menni. 1.6-os két karbis. Nemtom mi lehet a baja, sőt néha olyat is csinál, hogy felmegy 1100-ra leeseik hirtelen 800-ra, majd megint felugrik 1100-re és igy tovább....Mi lehet a baja? olvasgattam az előzőeket, de nemnagyon jöttem rá h az enyémnek mi baja lehet
'81 Corolla Liftback 2-T 1.6
Válasz küldése