E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Re: E11 HB-k sportosság szerint

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

sede7 írta:Site admin úr tanácsára kopizva a projektembõl (kiegészítéseket, korrekciókat tárt karokkal várok!):

Megpróbálom összeszedni a háromajtós (európai) elsõ generációs (békalámpás) E11-eket ~sportosság szempontjából.

"Alap"
Itthon többnyire 4E-FE motorral (1.3) szerelt autók járnak, de azért nem ritkaság az 1.6-os, 4A-FE szívû példány sem.
Az "alapmodelleken" sem koptató, sem komolyabb hátsó légterelõ nincs, csak egy kis elem. Lásd: alap.

"G6"
A G6 nem igazi sportkivitel, inkább amolyan játszós-sportos, hiszen ugyanaz az 1.3-as vagy 1.6-os motor van benne (ráadásul van G6 liftback is), a hatfokozatúvá bõvült váltó pedig nem egy újabb fokozatot jelent pályázáshoz, hanem csak "szétdobja" az hagyományos ötöt hat felé.
Ami az optikát illeti, a beltéren több a változás (huzatok, mûszerfal számlapja, stb.), mint kívül: egy sportosabb hûtõmaszk és egy diszkrét koptató (elsõ lökhárító alá toldat, 3 darabból áll). Az alufelni továbbra is opcionális tartozék, a ködlámpa lehet, hogy benne volt (ebben nem vagyok biztos). Példa: G6.

"G6R"
Limitált széria, csak 4A-FE motorral (és csak a békalámpás kivitelben).
A G6-hoz képest van plusz csomó minden (lásd G6R admiral projektjét!), amibõl a lényeg a gyári 15"-os alufelni (külön ehhez lévõ hatküllõs, csavarháztakarós polír), egy bivalyabb koptató (két darabból összeillesztve), oldalsó szoknya és hátul is tárcsafék. "Szárny" ezen sincs. Példa: G6R.

"TTE"
A Toyota Team Europe többféle kiegészítõt is gyártott az autóhoz, ezeket külön-külön, illetve bizonyos országokban (pl. Anglia) csomagban lehetett megvenni. Ezek voltak többek között: a nagyon komoly, mélyre lógó elsõ lökhárító, hatalmas, kerek ködlámpákkal, az egyáltalán nem ormótlan hátsó szárny, ültetõ rugók, kipufogóvég, különbözõ alufelnik 15-17"
Például: fekete, kék, piros, fehér.

"Carlos Sainz"
Ha jól tudom, a WRC-szabályok miatt piacra kellett dobni - mélyen áron alul -, és kb a kerékjárat szélesítésén és a bukócsöveken kívül minden stimmelt.:)

A WRC szárnyát, ami tényleg idétlen lenne egy városi autóra, nem tudom, hogy bármelyik szériaautó megkapta-e vagy egyáltalán megkaphatta-e. Persze talán utángyártottak vannak.

Hangsúlyozom, hogy pontosan nem vagyok tisztában én sem ezekkel spéci a csomagokkal, kivitelekkel, de hasznosnak tartottam leírni, amit tudok, a lehetséges félreértések számát leszûkítendõ.
Alap G6-ban nincsen toronymerevítõ, mint ahogy alsó lökhárítótoldat sem.
Valamint, a hatsebességes váltó nem a már meglévõ ötöt dobja szét. Magasabb a végáttétele, mint a hagyomásos ötös ötödikének, viszont, az ötödik sebességfokozatának viszont kisebb.

Szóval, az ötsebességes váltó ötödik fokának áttétele valahol a hatsebességes ötödik és hatodik fokozatának áttétele közé esik.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

..ja, és az alap G6-ban elsõ ködlámpa sem széria. De még a klíma sem, és az elektromos hátsó ablakok sem.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Re: E11 HB-k sportosság szerint

Hozzászólás Szerző: montoya »

Bandagoose írta:
Alap G6-ban nincsen toronymerevítõ, mint ahogy alsó lökhárítótoldat sem.
Valamint, a hatsebességes váltó nem a már meglévõ ötöt dobja szét. Magasabb a végáttétele, mint a hagyomásos ötös ötödikének, viszont, az ötödik sebességfokozatának viszont kisebb.

Szóval, az ötsebességes váltó ötödik fokának áttétele valahol a hatsebességes ötödik és hatodik fokozatának áttétele közé esik.
Háttõ, ez érdekesen hangzik, Matyinak is többet forog a Corolla G6 váltójával a motorja, mint nekem a sima 5 sebességessel, az lehet, hogy az 1.3 gyári váltójánál hosszabb a g6 6. fokozata, de az 1.6 váltójánál rövidebb...
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Az lehet. Viszont, ha jól tudom, az õ hatos váltója 1.3-ról való, mert harangot kellett cserélnie.

Az enyém 100-nál ötödikben 3.250-et, hatodikban 2.750-et forog. Az ötsebességes 1.3 ötödikben száznál 3.000-et forog tudomásom szerint.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Bandagoose írta:Az lehet. Viszont, ha jól tudom, az õ hatos váltója 1.3-ról való, mert harangot kellett cserélnie.

Az enyém 100-nál ötödikben 3.250-et, hatodikban 2.750-et forog. Az ötsebességes 1.3 ötödikben száznál 3.000-et forog tudomásom szerint.
Az övé 3zz-rõl való, és állítása szerint 2900-at forog 100-nál. Nekem szintén 3zz-m van, ötös váltóval, 2780-at forog...
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

montoya írta:
Bandagoose írta:Az lehet. Viszont, ha jól tudom, az õ hatos váltója 1.3-ról való, mert harangot kellett cserélnie.

Az enyém 100-nál ötödikben 3.250-et, hatodikban 2.750-et forog. Az ötsebességes 1.3 ötödikben száznál 3.000-et forog tudomásom szerint.
Az övé 3zz-rõl való, és állítása szerint 2900-at forog 100-nál. Nekem szintén 3zz-m van, ötös váltóval, 2780-at forog...
Hát, pedig az enyém hótziher, hogy 2.750 körül forog hatodikban száznál.

Mondjuk, logikus lehet, hisz egy generációval késõbbi. A megnövekedett nyomaték miatt szinte minden típusnál folyamatosan emelik az áttételt. Ami e11-en 1.3-on 3.000 RPM volt, az e12-n már csak 2.780... és valószínûleg az 1ZZ váltója még ennél is kevesebbet forog.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

..hozzátenném, a céges 1.4-es tsi Golf hatodikban 150 környékén forog 3.000-et... döbbenet...
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Bandagoose írta:..hozzátenném, a céges 1.4-es tsi Golf hatodikban 150 környékén forog 3.000-et... döbbenet...
Az turbós... van nyomaték elég. Nem csoda.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Ez így van. Amúgy épp a hosszú áttételek miatt nem érzõdik rajta a közel 140 lóerõ.

Amúgy Matyi autója a váltócsere óra be lett már mérve GPS-szel, vagy sebességmérõvel?
Mert nyilván a sebességjeladóval is mahinálni kellett, az eredetit nem az õ órájához kalibrálták.

Vagyis az tényleg fura, hogy az õ újabb hatos váltója többet forog, mint az én régebbim.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

Bandagoose írta:Alap G6-ban nincsen toronymerevítõ, mint ahogy alsó lökhárítótoldat sem (...) és az alap G6-ban elsõ ködlámpa sem széria. De még a klíma sem, és az elektromos hátsó ablakok sem.
Köszi! Ezt mindjárt bele is szerkesztem!
Bandagoose írta:Valamint, a hatsebességes váltó nem a már meglévõ ötöt dobja szét. Magasabb a végáttétele, mint a hagyomásos ötös ötödikének, viszont, az ötödik sebességfokozatának viszont kisebb.
Ezt is köszi, nekem egy korábbi fórumos beszélgetésbõl (már nem emlékszem, hol van, talán valakinek a projektjében) rémlett úgy, hogy a végáttételek (6/6 és 5/5) megegyeznek.
Bandagoose írta:Az enyém 100-nál ötödikben 3.250-et, hatodikban 2.750-et forog. Az ötsebességes 1.3 ötödikben száznál 3.000-et forog tudomásom szerint.
Na majd nézek egy (ötsebességes 4A-FE) forgást 100-nál én is, ha el nem felejtem estig...
Ha van valakinek pontos adata ezekre, illetve tud megerõsíteni/cáfolni az ötös vs. hatos váltóval kapcsolatban, akkor azt is átírom, ne legyen hülyeség benne. Tenkijú!
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ha jól tudom a váltóknak külön topicja van. Nézzetek bele mielõtt nagyon keresgélnétek máshol. Matyi egyszer összehozott egy rakás adatot.
Azért kérdeztem, hogy van e toronymerevítõ a G6-ban mert Alamal tagunknak úgy tudom síma 1,6-os G6-ja van és abban bizony ott vannak a merevítõk. Kijavít ha nem így van, de kétszer kérdeztem rá. :)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

Sancy írta:Esetleg KERÉKAGYCSAPÁGY is lehet, bár az inkább mély BÚÚGÓ hangot hallat, (ugye,,, BUBI???! )
Apropó, egy kerékcsapágy-csere mennyire bonyolult? Nekem is búg rendesen, bár valszeg elmegy még akármeddig. Rákérdeztem szerelõnél, azt mondta hogy 70e/darab, és párban illik cserélni (amivel én is egyetértek). Viszont az összeg, amit bemondott, kicsit durva. Ráadásul nem vagyok biztos, hogy a jobb elsõ vagy a jobb hátsó a gond, a hátsó nyilván olcsóbb is (gondolom). A szerelõ is meghallgatta, õ sem tudta megmondani, jött az, hogy cseréljük ki az elején, ha megszûnik, nyertünk. *Sóhaj*. Úgyhogy mondtam, hogy ne csináljunk semmit egyelõre. :-D

Köszi,
six
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Én meg úgy tudom, hogy a toronymerevítõ minden G6-ban széria volt, viszont a klíma nem... 8)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

six írta:
Sancy írta:Esetleg KERÉKAGYCSAPÁGY is lehet, bár az inkább mély BÚÚGÓ hangot hallat, (ugye,,, BUBI???! )
Apropó, egy kerékcsapágy-csere mennyire bonyolult? Nekem is búg rendesen, bár valszeg elmegy még akármeddig. Rákérdeztem szerelõnél, azt mondta hogy 70e/darab, és párban illik cserélni (amivel én is egyetértek). Viszont az összeg, amit bemondott, kicsit durva. Ráadásul nem vagyok biztos, hogy a jobb elsõ vagy a jobb hátsó a gond, a hátsó nyilván olcsóbb is (gondolom). A szerelõ is meghallgatta, õ sem tudta megmondani, jött az, hogy cseréljük ki az elején, ha megszûnik, nyertünk. *Sóhaj*. Úgyhogy mondtam, hogy ne csináljunk semmit egyelõre. :-D

Köszi,
six
Ne hagyd magad megvezetni. Ha a szerelõ párban akar kerékcsapágyat cseréltetni veled akkor szemrebbenés és köszönés nélkül hagyd ott!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

bubidisc írta:Ha jól tudom a váltóknak külön topicja van. Nézzetek bele mielõtt nagyon keresgélnétek máshol. Matyi egyszer összehozott egy rakás adatot.
Valóban, köszi! Itt a váltó topic, de a mostani témánkhoz kapcsolódó dolgokat inkább csak súrolja. Matyi, Mozso, Attila, többiek, kérlek majd pontosítsátok nekünk a kérdést! Köszönjük!
bubidisc írta:Azért kérdeztem, hogy van e toronymerevítõ a G6-ban mert Alamal tagunknak úgy tudom síma 1,6-os G6-ja van és abban bizony ott vannak a merevítõk. Kijavít ha nem így van, de kétszer kérdeztem rá. :)
A régóta eladó, nem olyan rég linkelt bordó felvarrt G6-ban is van, de ugyebár én direkt a felvarratlanokat vettem csak, hogy minimalizáljam a hibalehetõségeket. (A felverrt E11-ekhez a koptatók, hûtõmaszkok különbözõek, G6R pedig nincs.)
Válasz küldése