Alap G6-ban nincsen toronymerevítõ, mint ahogy alsó lökhárítótoldat sem.sede7 írta:Site admin úr tanácsára kopizva a projektembõl (kiegészítéseket, korrekciókat tárt karokkal várok!):
Megpróbálom összeszedni a háromajtós (európai) elsõ generációs (békalámpás) E11-eket ~sportosság szempontjából.
"Alap"
Itthon többnyire 4E-FE motorral (1.3) szerelt autók járnak, de azért nem ritkaság az 1.6-os, 4A-FE szívû példány sem.
Az "alapmodelleken" sem koptató, sem komolyabb hátsó légterelõ nincs, csak egy kis elem. Lásd: alap.
"G6"
A G6 nem igazi sportkivitel, inkább amolyan játszós-sportos, hiszen ugyanaz az 1.3-as vagy 1.6-os motor van benne (ráadásul van G6 liftback is), a hatfokozatúvá bõvült váltó pedig nem egy újabb fokozatot jelent pályázáshoz, hanem csak "szétdobja" az hagyományos ötöt hat felé.
Ami az optikát illeti, a beltéren több a változás (huzatok, mûszerfal számlapja, stb.), mint kívül: egy sportosabb hûtõmaszk és egy diszkrét koptató (elsõ lökhárító alá toldat, 3 darabból áll). Az alufelni továbbra is opcionális tartozék, a ködlámpa lehet, hogy benne volt (ebben nem vagyok biztos). Példa: G6.
"G6R"
Limitált széria, csak 4A-FE motorral (és csak a békalámpás kivitelben).
A G6-hoz képest van plusz csomó minden (lásd G6R admiral projektjét!), amibõl a lényeg a gyári 15"-os alufelni (külön ehhez lévõ hatküllõs, csavarháztakarós polír), egy bivalyabb koptató (két darabból összeillesztve), oldalsó szoknya és hátul is tárcsafék. "Szárny" ezen sincs. Példa: G6R.
"TTE"
A Toyota Team Europe többféle kiegészítõt is gyártott az autóhoz, ezeket külön-külön, illetve bizonyos országokban (pl. Anglia) csomagban lehetett megvenni. Ezek voltak többek között: a nagyon komoly, mélyre lógó elsõ lökhárító, hatalmas, kerek ködlámpákkal, az egyáltalán nem ormótlan hátsó szárny, ültetõ rugók, kipufogóvég, különbözõ alufelnik 15-17"
Például: fekete, kék, piros, fehér.
"Carlos Sainz"
Ha jól tudom, a WRC-szabályok miatt piacra kellett dobni - mélyen áron alul -, és kb a kerékjárat szélesítésén és a bukócsöveken kívül minden stimmelt.
A WRC szárnyát, ami tényleg idétlen lenne egy városi autóra, nem tudom, hogy bármelyik szériaautó megkapta-e vagy egyáltalán megkaphatta-e. Persze talán utángyártottak vannak.
Hangsúlyozom, hogy pontosan nem vagyok tisztában én sem ezekkel spéci a csomagokkal, kivitelekkel, de hasznosnak tartottam leírni, amit tudok, a lehetséges félreértések számát leszûkítendõ.
Valamint, a hatsebességes váltó nem a már meglévõ ötöt dobja szét. Magasabb a végáttétele, mint a hagyomásos ötös ötödikének, viszont, az ötödik sebességfokozatának viszont kisebb.
Szóval, az ötsebességes váltó ötödik fokának áttétele valahol a hatsebességes ötödik és hatodik fokozatának áttétele közé esik.


Carina Coupe 1.6 DX

