Oldal: 46 / 143

Elküldve: 2010 jún. 01, 08:16 pm
Szerző: dogi77
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat. Közben megtaláltam a fórumon a "gyertyás" topicot...

Re: gyújtógyertya

Elküldve: 2010 jún. 14, 08:35 pm
Szerző: dogi77
dogi77 írta:Sziasztok!

1.6 16V ,ZZE112L típusú Corollámban esedékes lenne a gyújtógyertya csere, mivel 112.000 km-nél tartok és nagy valószínûséggel az elõzõ tulajdonos sem cseréltette ki (66 ezerrel vettem). Bár semmi eltérést nem tapasztalok, egyenletes a járása, jól húz, nincs a korábbiakhoz képest túlfogyasztás.

Szükséges cserélnem? Szervizkönyv szerint 60 ezrenként illõ ...

Milyen típusú, hõértékû stb. gyertyát ajánlanátok?

Köszönettel!
Sziasztok!

Újabb kérdés :oops:

Bordás szíjat kell az autóban cserélni, mivel eléggé elöregedett (szerintem még a gyári van rajta - 10 éves). Feszítõ és vezetõ görgõt is illik ilyenkor cserélni?

Elküldve: 2010 jún. 14, 09:07 pm
Szerző: Attila
ha a vezérmûszíjra gondolsz akkor mindent kell cserélni! Túl sokba kerül hetente szerelni és az is nagyon drága ha elszakad a szíj!
Ha meg a hosszbordásra gondolsz akkor meg kivételnél ellenõrizd hogy mennyire lóg a csapágy és az alapján tudsz dönteni.
Kényelmesebb cserélni mindent de drága is!

Elküldve: 2010 jún. 14, 09:38 pm
Szerző: dogi77
Attila írta:ha a vezérmûszíjra gondolsz akkor mindent kell cserélni! Túl sokba kerül hetente szerelni és az is nagyon drága ha elszakad a szíj!
Ha meg a hosszbordásra gondolsz akkor meg kivételnél ellenõrizd hogy mennyire lóg a csapágy és az alapján tudsz dönteni.
Kényelmesebb cserélni mindent de drága is!
Bocs, hosszbordás... Sajna húzós - a szíj 6-8 e, a feszítõgörgõ 11 e, a vezetõgörgõre még vadászok... (Legalábbis remélem, h jó alkatrészeket nézek. Nem én építem be. Szerencsére... :D )

Ha van ötlet, hol nézzem meg, kit kérdezzek, ki vele, nem habozzatok... :D

Köszönöm!

Elküldve: 2010 jún. 14, 11:02 pm
Szerző: Attila
ha megadod az autód adatait akkor nézek neked után gyártott alkatrészeket!

Elküldve: 2010 jún. 15, 06:20 am
Szerző: dogi77
Attila írta:ha megadod az autód adatait akkor nézek neked után gyártott alkatrészeket!
Szia!

E11 Corolla, Sedan 1.6 VVTI Terra, 2000-es évjárat. Motor 3zz-fe (ZZe112) + forgalmi szerinti motorkód: 0452389.

Szólj, ha másra is szükség van a beazonosításhoz!

Elõre is köszönöm!

Elküldve: 2010 jún. 15, 07:22 am
Szerző: mozso
3zz-fe mocinal:

A vezerles lancos, cserelendo / ellenorizendo dolgok:
lancfeszito patron (szokott elhalni, csattogos hangja van)
kipufogo oldali vezermutengelyen levo fogaskerek (meg szokott kopni)
lancvezetok es lanc (eleg jol birjak)
szivo oldali vezermutengelyen levo VVT-i vezerlo (korai modelleken elkopik a belseje, atterveztek, hibakodot dob a motorvezerlo ha ez hibas)

hosszbordasszij (generator, klima, vizpumpa, stb)
szijfeszito patron hiba (viszonylag gyakori, erezni hogy remeg es nyikorog a szij)
feszito gorgo es szerkezet (viszonylag sokaig birja)
szij
vezetogorgok (nem hallottam meg normalis hasznalat mellett hogy meghalna)
vizpumpa tengelyenel vizfolyas (ismert hiba, hamar jelentkezik, de sokaig stagnal az allapota mert a hutovizbol kivalt anyagok tomititenek egy ideig)
ha regebbi a kocsid akkor a szij hajtja a szervopumpat is

En bontott alkatreszeket tudok neked hozni, jo minosegben normalis bontostol.

Elküldve: 2010 jún. 15, 03:30 pm
Szerző: MFerenc
Lassan tényleg csinálhatnék egy saját projektet, de addig is...
Miután Lackó felújította a motort (na még 1x :rizspekta: ), és a levegõcsõ is a helyére került, sõt, még A SZERVÍZBEN is jártunk, továbbra is fennáll az alapjárat ingadozás probléma. Ma (és most tessék megkövezni) leszereltem az egész fojtószelepet és kipucoltam, hátha segít valamit.
Következõek az észrevételeim: tiszta kosz volt az a bizonyos furat, amiben a felülrõl tekerhetõ, alapjáratot(?) állító csavar található, vagyis inkább a kosz elég rendesen elzárta a levegõ útját; megtisztítottam a "pillangószelepet" is; majd mindent visszaszereltem (jöhetnek az újabb kövek) és Loctite pasztával tömítettem, ott, ahol eredetileg papír tömítés volt (ezt persze pótolni fogom). Ezek után a csavart teljesen betekerve, félmeleg állapotban 1000 volt a f.szám, majd mire bemelegedett, lement ~800-ra, de az ingadozás megmaradt.
Megnéztem a fojtószelep alsó, vizes részét is, vízkõnek, rendellenességnek nyomát sem láttam (amennyire én ezt meg tudom ítélni).
Mit lehetne még kipróbálni, megpucolni vagy valami? Eléggé zavaró az ingadozás; mindemellett megy szépen az autó, 0 olajfogyasztással, a hûtõrepedést kellene még orvosolnom, aztán jöhetne a futómû.

Elküldve: 2010 jún. 15, 04:55 pm
Szerző: dieselsuxx
DBandesz írta:A magam részérõl ezt úgy oldottam meg, hogy kerestem egy stabil, nagyobb áramerõsségû 12V-ot, lehetõleg a gyújtáskapcsoló ACC állásától, és raktam rá egy 7,5A-s biztit, meg egy szabvány PC tápcsatit. Az ülésfûtésrõl levágtam a szivargyújtó-csatit, és a PC tápcsati ellendarabját forrasztottam rá. A kapcsolót pedig a hátsó hamutartóba raktam, kiszedhetõ verzióban. Az egész pakk elfér a kézifékkar alatti burkolat alatt. Semmi nem látszik belõle.
Végül megoldottam a problémát: akksisaru le, gyújtáskapcsoló kimér, kábel megcsapol, 10A biztosíték a hamutartóba (hogy véletlenül se dohányozzon senki a kocsiban), szivargyújtó leföldel. Ez képekben így néz ki:
(elõre kövezzetek meg, tudom hogy gány :D )

Kép

Kép

Kép

Azért választottam 10A biztosítékot, mert az én kocsimban 15-ös van gyárilag, viszont a szerény hangszórókábel amit kényszerbõl alkalmaztam (duplán, ezzel az átmérõt növelve) lehet nem örülne olyan nagy áramnak.

tipp: Mielõtt leveszitek a sarut, gyõzõdjetek meg róla, hogy a riasztó távirányítójában jó e az elem :oops:

Elküldve: 2010 jún. 20, 08:41 pm
Szerző: Vajk
Hali! az ae92es corollám (Gti) 4age, elkezdett kissebb problémákat produkálni, és mivel görögországban vagyok, lassan hazaidulás elött, kicsit zavar a dolog. Elõször kb minden második indításnál csak 3 henger ment, cseréltem gyertyát ( az egyik boltban 0,8 mmest írt a könyv, a másikban 1,1mmest, ami kijött belõle 1,1es volt , szóval az lett, remélem jó) ez megoldodott. Viszont most, ha elindulok vele, és már majdnem meleg, magát kezdi el túráztatni a motor alapjáratról. Elég fura. 1500-2000 RPM között, a pedálhoz hozzá sem érek. Menet közben is érezhetõ. Amit bemelegszik, elmúlik. Mitõl lehet ez? Remélem nem nagy a para!

Elküldve: 2010 jún. 20, 08:45 pm
Szerző: Attila
Szerintem vákum csõvel van a gond vagy a hûtõ vízzel!

Elküldve: 2010 jún. 20, 09:50 pm
Szerző: Frool
Ha ott meleg van lehet az a problem ami nálam is elõfordult. A t-vis nél van
egy szenzor 8-as csövön kapja a melegvizet, ha eltömõdik vagy lecsökken a keresztmetszet hidegnek érzékeli a motort ezért rátesz az alapjáratra.
Nekem sima benzincsõvel (kb 1.5m) lett áthidalva a fix fémcsõ kihagyásával

Elküldve: 2010 jún. 20, 11:04 pm
Szerző: Vajk
Köszi a válaszokat.Elég rendesen meleg van. Holnap megnézem a vízszintet, 8as csõvet hol találom? Ha az a probléma mit tudok kezdeni vele? Amúgy a vízhõfokmérõ hamar felszalad!

Elküldve: 2010 jún. 21, 09:46 am
Szerző: Pacsker
Szia!

A folytószelep ház aljába megy bele lentrõl függõlegesen két fekete vízcsõ. Észre fogod venni! Elõször nézz rá a túlfolyódban és a hûtõdben is a vízszintre, mert lehet valahol szivárog! Akkor szokta ezt produkálni, ha épp komplett hûtõfolyadék csere volt és mivel a folytószelep a vízrendszer legmagasabb pontja, így az esetleges bentrekedt levegõ ott meg tud szorulni. A szivató szenzorja nem tud hõmérsékletet mérni és ezért ugrándozik. Álló motornál húzd le az egyikrõl a bilincset, majd indítsd be és járó motornál húzd le 1-2 másodpercre a csövet. Folyni fog a víz, de remélhetõleg a levegõt is kidolgozza, aztán gyorsan vissza járó motornál a csövet. (a bilicset se feledd!).

Egyébként van egy sanda gyanúm, hogy más lesz a probléma, de ne legyen igazam. Menet közben még nem láttam ilyen problémát. Bár lehet tényleg szivárog a vized, de akkor már jó kevés lehet benne, úgyh sürgõsen orvosold, mert a hengerfejesség már nagyobb probléma! Lehet valami vákuumdolog. Cseréld ki a csöveket, hátha.

Remélem sikerül!

Elküldve: 2010 jún. 24, 05:27 pm
Szerző: MFerenc
Ma végre rászántam magam, hogy betegyem az E11 ülést, a bal 1-et. Egyúttal beállítottam az ajtót is, hogy ha becsukom, ne legyen fél centivel bentebb, mint a hátsó...
Miután kiszedtem az ülést, felszedtem a kárpitot is, hogy megnézzem mi az oka a ferdeségnek: gyanúm beigazolódott; miután a karosszériás"mester" kettévágta az ülés alatt keresztben lévõ tartó vasat, a küszöb felõli végét bõ 2 centivel lentebb hegesztette vissza. Emiatt nem lehet berakni rendesen a tanksapka fedél és csomagtartó nyitó karokat sem. Gyorsan elvittem egy másikhoz, azt mondta fél nap, 10e Ft és jó lesz. Na, majd meglátjuk... Addig is bent marad, egy kis fadarabbal alátámasztva... :D
Másik az ajtó... Van a b-oszlopon az az u alakú vas, amibe kapaszkodik a zár, már korábban megpróbáltam rajta állítani, ma kiderült, miért nem sikerült: belülrõl fel volt hegesztve a b-oszlopra (márpedig szerintem nem kellene, máskülönben nem lehet állítani az u-vason) Miután lefeszegettem, 5 perc alatt beállítottam az ajtót, és ugyanúgy simán záródik, mint mielõtt elvittem a kasztnishoz. Még azt kell megnéznem, nem-e ázik be vagy sûvít a szél nagy sebességnél.
Ha már ki volt szedve, megnéztem a biztonsági övet is, miért nem akar visszahúzódni. Arra jöttem rá, hogy a rugó teljesen jó, mivel ha nem feszült rá egyik mûanyagra sem, akkor szépen visszahúzta; körömkefével és folyékony szappannal jól kisúroltam, most már legalább újra kék és láss csodát, visszamegy a helyére, ha nem is úgy, mint egy új autóban, de jobban, mint eddig.