Oldal: 26 / 105

Elküldve: 2009 máj. 18, 10:35 am
Szerző: Pacsker
Ugye hibakód olvasáskor T(1)-et és E1-et kötöd össze? Aztán gyújtás és figyelni a check engine lámpát.
Sokáig nézd, mert ha hosszú hibakóddal kezd, akkor lehet, hogy azt hiszed rápillantásra, hogy minden ok.

Elküldve: 2009 máj. 18, 03:22 pm
Szerző: Pepe88
Ghee írta:
Pepe88 írta:
hát majd lesz valami , még most tesztelem azt is hogy a tankba ne legyen vákum , hogy így micsinál , mert tankoláskor mindíg vákum volt a tankba és lehúztam most a szellõzõcsövet alról a szûrõrõl , kiderül mit mutat majd!

Köszi mindenkitöl a segítséget , majd írok hogy megjavult e vagy sem :D

Üdv.
Szerintem az normális, hogy a tankban van valamennyi vákuum (nekem is szokott sziszegni tankoláskor) - legalább is a szerviz manuálban írtak errõl. Az én Corollám E11-es és a tanksapkában van a nyomásszabályzó szelep.
Hát igen de nekem elöl a motortérbe van valami szûrõ ,és az alapjárati szabályozáshoz megy onnan vákumcsõvel még egy másik gombán keresztül ami a hf en van. és onan a szívótoroktól szellõzik a tank azon a kis vákumcsövön keresztül, de próbáltam hogy szívtam a csövet de semmi nem változott :D úgyhogy lehúztam a szûrõrõl a csövet hagy szellõzön a tank eddig már 70 km abból 30 országót :D úgynézki elérem majd a 100 at most 7,8 liter tankolással de majd kiderül , most vettem egy direktszûrõt majd azzal is kipróbálom hogy micsinál:D

Elküldve: 2009 máj. 18, 03:28 pm
Szerző: Pepe88
Pacsker írta:Ugye hibakód olvasáskor T(1)-et és E1-et kötöd össze? Aztán gyújtás és figyelni a check engine lámpát.
Sokáig nézd, mert ha hosszú hibakóddal kezd, akkor lehet, hogy azt hiszed rápillantásra, hogy minden ok.
Igen igen azokat kötöm össze , megvan hozzá a leírás is az öszes hibakóddal magyarul , egyik ismerõsöm autódiagnosztikai programjába volt leírva , mert nemvolt olyan csatlakozó amivel másképpen kitudta volna olvasni a hibát. és akkor jó ha folyamatosan villog
nos az enyém pontosan ezt cisnálja :D, ha lehúzom pl a léghõmérsékletérzékelõt akkor rögtön kivillogja hogy nincs jel , mondjuk olyan hibakód nincs is a táblázatba hogy lamdaszonda nincs jel , csak olyan van hogy lamdaszonda jel gyenge , és ha lehúzom a szondát nem ír hibakódot!

itt a leírás meg a kódtáblázat ha esetleg valakinek szüksége lenne rá :

Diagnosztikai csatlakozó:
1 = TE1 vagy T
2 = E1

kiolv.

-Adja rá a gyújtást.
-Csatlakoztassa az 1-es érintkezõt a 2-es érintkezõhöz.
-A hibakódok a 'motorhiba' jelzõlámpán jelennek meg.

viszaalitas

-Vegye le a gyújtást.
-Távolítsa el az ECU biztosítékot legalább tíz másodpercre.
-Egy másik megoldásként kösse le az akkumulátort (így egyéb adatokat is elveszíthet: a rádiót, az órát, stb.).

jel

-1-es számjegy (tizedeshely): 0.5 másodperc hosszan 0.5 másodperc szünetekkel világít.
-Szünet 1.5 másodperc.
- 2 számjegy (egységek pozíciója): 0.5 másodperc hosszan 0.5 másodperc szünetekkel világít.
-Szünet 2.5 másodperc.
-Az utolsó kódot egy 4.5 másodperces, a fény elalvásával összekötött szünet követi.
-Ezt követõen a hibakódok egész sorozata ismétlésre kerül.

kod

Állandó villogás a 'motorhiba' jelzõlámpán: az ECU memóriájában nincs hibakód.
11 ECU tápfeszültség vagy EFI ideiglenesen nyitott relékör.
12 Nincs fordulatszámjel vagy felsõ holtpont jel az indítás közben.
13 Nincs fordulatszámjel, ha a motor percentkénti fordulatszáma több, mint 1 500.
14 Nincs visszaigazoló jel (IGF) a gyújtásmodulból.
21 Lambdaszonda jel gyenge.
22 Hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzor, nincs jel.
24 Léghõmérséklet-szenzor, nincs jel.
25 Lambdaszonda szegény keveréket jelez.
26 Lambdaszonda dús keveréket jelez.
31 Szívócsõ abszolútnyomás-szenzor vagy légtömegmérõ nincs jel vagy nincs tápfeszültség.
32 Szívócsõ abszolútnyomás-szenzor vagy légtömegmérõ nincs jel vagy nincs tápfeszültség.
34 Turbonyomás.
35 Turbonyomás.
41 Alapjárati és teljesterhelés-kapcsoló vagy fojtószelep-szögjeladó, nyitva vagy rövidre zárva.
42 Menetsebesség jeladó, nincs jel.
43 Nincs indítójel.
51 Nincs alapjárati, üresjárati és klímaberebdezés-kapcsolójel az ECU-hoz a hibakódok kiolvasásának ideje alatt.
52 Kopogásszenzor nyitva vagy rövidre zárva.
53 Kopogásszabályzás az ECU-n tartományon kívül vagy hibás.
54 Közbensõ hûtõ.
71 Kipufogógáz visszavezetés.
[/img]

_

Elküldve: 2009 máj. 20, 11:45 am
Szerző: Robesz
Üdv mindenkinek!


Kellene egy kis információ fõleg az LB-sektõl, bár szerintem alakra sem különböznek a tankok a sedan-nál, hatchback-nél.

Az lenne a kérdésem, hogy hány liter benzin lehet a csurig töltött tank és az a szint közt, amikor már a mutató a legfelsõ vonáson áll?

Elõre is kösz!

Elküldve: 2009 máj. 20, 12:40 pm
Szerző: murray
nálam ha addig töltöm mig ki nem folyik, és megyek vele vagy 50 kmt utána indul lefelé

_

Elküldve: 2009 máj. 20, 01:49 pm
Szerző: Robesz
murray írta:nálam ha addig töltöm mig ki nem folyik, és megyek vele vagy 50 kmt utána indul lefelé
Nagyon köszönöm a gyors választ.
Így is jó, ha azt mondjátok, hogy ? km-t lehet megtenni, míg elindul lefelé a mutató és a legfelsõ vonáson áll. Hiszen ilyenkor még nem szokás tankolni, így nem is nagyon tudtatok volna válaszolni. :oops:

És a városi fogyid mennyi, amikor ki van számolva?

Elküldve: 2009 máj. 20, 07:36 pm
Szerző: murray
én csurig tankolok amig nem csorog az oldalán az általában 38, 39liter
avval megyek vegyesben min550 max 600-620km-t.
az órám jó, kb 50km után esik le, sokáig áll a felezõn, majd hirtelen elindul lefelé :cry: , és a lámpavillanáskor már 50kmt megyek aztan a km óra napi számlalo után nyomom újra. kivétel mikor pályázok 140-150el mert akkor irdatlan módon zabál..

Elküldve: 2009 máj. 20, 08:25 pm
Szerző: Pacsker
én az 1.6 4A-F-el mentem el csurig töltött tankkal (kb 44,5 l) 650-680km-t.
A 4AGE MAP-al, pedig 620 körül mentem eddig legjobbat.

Ezekbe mindig volt autópálya és város. Sose tudtam eddig országutazni 90-110-el. Akkor elmenne szerintem még a 4AGE is 700at biztosan.

Az elõbbi kérdésedre válaszolva én csak azt tudom, hogy a full alatti vonalat 150-180 km-nél szokta elérni, ha jól emlékszem.

_

Elküldve: 2009 máj. 20, 09:41 pm
Szerző: Robesz
Mégegyszer köszönöm a válaszokat. Sajnos úgy fest, hogy kénytelen leszek megvárni a következõ tankolást a pontos adatig. Csak már nagyon kíváncsi és türelmetlen vagyok. Nem igazán lehet ennyibõl következtetni arra, hogy az új beállítással, hogy fogyaszt a gép.
Még, ha fedcomp is lenne benne akkor sem lehetne messzemenõ következtetéseket levonni 50 km-bõl.
Akkor nincs más hátra, mint a: "türelem, tornaterem" :(

Elküldve: 2009 máj. 21, 09:48 am
Szerző: Pacsker
Itt egy '94-es!!! Ausztrál Seca. Azaz E9 liftback. Láttok az orrán, hûtõmaszkon, lökösön, beltérben és motortérben is apró változtatásokat.
Vajon mi lehet az EFI-S 4AFE-nél?
Tud valaki róla vmit?

http://www.aeu86.org/viewtopic/1994-fwd-corolla/t/8782

Elküldve: 2009 máj. 21, 10:03 am
Szerző: Robesz
Pacsker írta:Itt egy '94-es!!! Ausztrál Seca. Azaz E9 liftback. Láttok az orrán, hûtõmaszkon, lökösön, beltérben és motortérben is apró változtatásokat.
Vajon mi lehet az EFI-S 4AFE-nél?
Tud valaki róla vmit?

http://www.aeu86.org/viewtopic/1994-fwd-corolla/t/8782
szerintem a kipufogó leömlõ nem ilyen volt az ittenieken! Ez az egyesített változat a 96-97-es carina-kban tûnt fel úrjra, elõtte az 1 4-2 3-as osztású volt egészen kocsi aljáig és a csukló elõtt egyesült a két csõ.

Elküldve: 2009 máj. 21, 10:24 am
Szerző: Biagio
Celicákban volt EFI-s motor nem?
Létezik, hogy belpiacra gyártottak volna teszt jelleggel?
Az tuti, hogy 92-tõl gyártottakba és csak seca-ba raktak.
Early 1.5 5A-FE
93 bhp @ 6000 rpm
95 lb-ft @ 3200 rpm

Early 1.5 5A-FHE EFI-S
104 bhp @ 6000 rpm
98 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.5 5A-FE
104 bhp @ 6000 rpm
100 lb-ft @ 4800 rpm

Early 1.6 4A-FE
100 bhp @ 5600 rpm
101 lb-ft @ 4400 rpm

Early 1.6 4A-FHE EFI-S
109 bhp @ 6000 rpm
105 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.6 4A-FE
113 bhp @ 6000 rpm
109 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.8 7A-FE (excluding 7A-FE Lean Burn)
118 bhp @ 6000 rpm
116 lb-ft @ 4400 rpm

Elküldve: 2009 máj. 21, 12:37 pm
Szerző: Robesz
Biagio írta:Celicákban volt EFI-s motor nem?
Létezik, hogy belpiacra gyártottak volna teszt jelleggel?
Az tuti, hogy 92-tõl gyártottakba és csak seca-ba raktak.
Early 1.5 5A-FE
93 bhp @ 6000 rpm
95 lb-ft @ 3200 rpm

Early 1.5 5A-FHE EFI-S
104 bhp @ 6000 rpm
98 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.5 5A-FE
104 bhp @ 6000 rpm
100 lb-ft @ 4800 rpm

Early 1.6 4A-FE
100 bhp @ 5600 rpm
101 lb-ft @ 4400 rpm

Early 1.6 4A-FHE EFI-S
109 bhp @ 6000 rpm
105 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.6 4A-FE
113 bhp @ 6000 rpm
109 lb-ft @ 4800 rpm

Late 1.8 7A-FE (excluding 7A-FE Lean Burn)
118 bhp @ 6000 rpm
116 lb-ft @ 4400 rpm
Ez nekem kicsit paralel azzal, amit én is mondtam. Akkor szokták a négy leömlõ csövet egyszerre egyesíteni, ha nagyobb fordulaton akarják leadni a max. nyomatékot. Míg az elõzõleg említett elõbb az 1 4 majd a 2 3 hengerek utána a maradék kettõ egyesítésével kicsit alacsonyabb fordulaton adja le a max nyomatékot. Ezt remekül lehet érezni a carinákon, mert 92-95 közt gyártottaknál így, majd 96-97-ben az egybe a négyet elv szerint készültek a 4A-FE-k, és remekül érzõdik a 96-97-es évjáratoknál az alcsony fordulati nyomatékszegénység. Én legalább is így tapasztaltam, mert az ismerõsi körben több évjárat is van.

Elküldve: 2009 máj. 24, 07:30 pm
Szerző: Pacsker
Na és ilyen E9 liftback-et ki látott?

Kép

Mindig tanul az ember. Azthittem már ismerem a saját autóm összes lehetséges variánsát, de ez már lassan felháborító :)
gyári hatchback-bõl átalakított küszöbspoilerek, belpiacos/amcsi sedan orr, levin mûszeregység. WTF :)

Kép

Teccsik a kormánya is ;)

Ja és 3. generációs GZE van benne:

Kép

Elküldve: 2009 máj. 24, 07:33 pm
Szerző: Pacsker
Kép

Ez már szoknyáztatott