Fék alkatrész

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nekem a gyári betét jött be. 2010 óta van benne (50-60.000km). Lassan a tárcsával együtt lesz cserés. Konkrétan annyira reszketett a fékbetét, hogy rossz úton, vasúti átkelõn olyan hangot adott ki, mintha valami gömbfej lenne kikopva.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Naívan azt hittem, hogy a Textar tárcsa és Textar betét jól fog együttmûködni... :) A betét már kínai gyártmány, a tárcsa még német.
Korábban a gyári (nagyon vállas) tárcsa és a Roadhouse betét meg se nyikkant...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Már hosszú ideje óvatosan megyek, "laposat" fékezek. A tárcsáim már túl vannak egy szabályzáson (jó régóta már), most megint "behullámosodott". Nem vagyok szakértõ de szerintem ez a tárcsa és a hátsó dob, betétek is kiszolgálták az idejüket. Szeretnék betétet, tárcsát, dobot, pofát. Kérek szépen ötleteket!

Szabber Mester!

Esetleg lenne egy ötleted, csomagban, privátban, idõponttal, árajánlattal? :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
redpet
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2013 nov. 24, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Aszód

Hozzászólás Szerző: redpet »

Sziasztok!

Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

redpet írta:Sziasztok!

Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
Szia,

elõször is, a webáruházaknak ne higyj, sokszor keverik a kettõt. Néha még a gyártók is.
A dolog arról szól, hogy többféle fékrendszerrel szerelték az autókat. (más beszállítók, más féknyergek stb.)

Egyébként egyszerû: mérd le a jelenlegi fékbetétjeid MÉRETEIT, illetve a FORMÁJÁT, és ugyanolyat vegyél. (a gyártók oldalán tudod ellenõrizni a méreteket, szélesség, magasság, pont ugyanott mérd le te is, ez néha nem egyszerû, de azért közelítõleg jól le lehet mérni, persze a kereket le kell venni hozzá)
Nekem pl. Sumitomo rendszer van, ebben a fékbetét ívelt (mint egy kifli). Az Akebono-s fékbetét viszont nem ívelt, majdnem téglalap alakú, és a szélessége, magassága is más, mint a Sumitomo verzió.
(Vigyázz, ha esetleg angol gyártmányú az autód, akkor ott bejön egy harmadik, a Lucas fékrendszer is.)

A tárcsa nekem ugyanaz, minden rendszerre, tehát ott nincs különbség. (E11-rõl beszélek)

A kiegészítõ alkatrészekben is eltérnek ezek a rendszerek, ezt azért mondom, mert érdemes lehet cserélni a fékbetét rögzítõ lemezeket, esetenként csikorgásmentesítõ, V-alakú rugók is vannak, amelyek összekötik (pontosabban széttolják) a betéteket.
(nekem pl. a Sumitomon 8db kis lemez van + 4 rugó, a Lucason csak 4db nagy lemez)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jorn 2013 dec. 19, 06:20 pm-kor.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Angol gyártmányú hacsi???
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
redpet
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2013 nov. 24, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Aszód

Hozzászólás Szerző: redpet »

Jorn írta:
redpet írta:Sziasztok!

Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
Szia,

elõször is, a webáruházaknak ne higyj, sokszor keverik a kettõt. Néha még a gyártók is.
A dolog arról szól, hogy többféle fékrendszerrel szerelték az autókat. (más beszállítók, más féknyergek stb.)

Egyébként egyszerû: mérd le a jelenlegi fékbetétjeid MÉRETEIT, illetve a FORMÁJÁT, és ugyanolyat vegyél. (a gyártók oldalán tudod ellenõrizni a méreteket, szélesség, magasság, pont ugyanott mérd le te is, ez néha nem egyszerû, de azért közelítõleg jól le lehet mérni, persze a kereket le kell venni hozzá)
Nekem pl. Sumitomo rendszer van, ebben a fékbetét ívelt (mint egy kifli). Az Akebono-s fékbetét viszont nem ívelt, majdnem téglalap alakú, és a szélessége, magassága is más, mint a Sumitomo verzió.
(Vigyázz, ha esetleg angol gyártmányú az autód, akkor ott bejön egy harmadik, a Lucas fékrendszer is.)

A tárcsa nekem ugyanaz, minden rendszerre, tehát ott nincs különbség. (E11-rõl beszélek)

A kiegészítõ alkatrészekben is eltérnek ezek a rendszerek, ezt azért mondom, mert érdemes lehet cserélni a fékbetét rögzítõ lemezeket, esetenként csikorgásmentesítõ, V-alakú rugók is vannak, amelyek összekötik (pontosabban széttolják) a betéteket.
(nekem pl. a Sumitomon 8db kis lemez van + 4 rugó, a Lucason csak 4db nagy lemez)
Köszönöm a válaszod, nagyon hasznos volt! Pont ugyanerre gondoltam a képeket elnézve, hogy a kialakításuk lehet más. Akkor méricskélek kicsit. :)
redpet
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2013 nov. 24, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Aszód

Hozzászólás Szerző: redpet »

bubidisc írta:Angol gyártmányú hacsi???
Tudtommal japán. Angliában gyártottak bal kormányost is amúgy?

JT1C0AE86-tal kezdõdik az alvázszám
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

JT az japán :)

Ha van rá módod, vedd le a féknyerget, vedd ki az egyik betétet és rajzold körbe :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

(Persze hogy gyártottak angliában balkormányost, az egész európai piacra gyártottak, oda került át a gyártás nagy része japánból (nyilván, mert gazdaságosabb ott gyártani, mint japánban, aztán hajó + vám stb.)
utólagos megjegyzés: az 1998 õszi E11 váltásra gondoltam, amikor ezt írtam :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jorn 2013 dec. 20, 06:09 pm-kor.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Biztosak vagytok benne, hogy 1983-1987-ben Angliában gyártottak hachit?...
Szerintem Japán az autód, mint az összes AE86-unk.

A fékbetéted így néz ki (asszimetrikus):

Kép

Valahol hirdettek gyári Toyota szettet.
AE86 Alkatrész kínál topic-ba beraktam.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
redpet
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2013 nov. 24, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Aszód

Hozzászólás Szerző: redpet »

Köszönöm a válaszokat srácok!

Ma jutottam el odáig, hogy megnézzem. ki nem vettem, de a szemmérték-rozsdás tolómérõ kombó használatával lemértem, aztán összehasonlítottam a kapottakat a webáruházakban írt méretekkel. Sumitomo a rendszer (ha jól vettem ki, akkor ezen hátul sumitomo elõl akebono). Azt elfelejtettem leírni, hogy egyelõre csak hátul muszáj cserélni. Szóval most így méreteket ismerve már nem olyan kínai az egész, mint 2-3 hete volt.
Pacsker szerintem a fényképen elsõ fék betétei vannak vagy tévedek?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Igen, ezek elsõk.
Azt hittem arról van szó.

Ha szerencséd van, a hátsó betétek egyeznek FWD E8, E9 GT/Gt-i-jével, E10, E11 4 tárcsás fékrendszerû típusaival.
Nézz utána. Bohi, vagy az én Projektemben (E9) írtam róla.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
redpet
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2013 nov. 24, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Aszód

Hozzászólás Szerző: redpet »

Rendben Pacsker, köszönöm.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

bubidisc írta:Már hosszú ideje óvatosan megyek, "laposat" fékezek. A tárcsáim már túl vannak egy szabályzáson (jó régóta már), most megint "behullámosodott". Nem vagyok szakértõ de szerintem ez a tárcsa és a hátsó dob, betétek is kiszolgálták az idejüket. Szeretnék betétet, tárcsát, dobot, pofát. Kérek szépen ötleteket!

Szabber Mester!

Esetleg lenne egy ötleted, csomagban, privátban, idõponttal, árajánlattal? :wink:
Bubi Úr !

Tárcsát nemcsak hogy nem illik szabályozni, hanem veszélyes is. Esetleg akkor ha felületi rozsda van rajta, de kopás miatt semmiképp ! Egy erõs fékezésnél simán elrepedhet, eltörhet .... a következményeit nem részletezném ! Felelõtlenség.
Válasz küldése