Fék alkatrész
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Nekem a gyári betét jött be. 2010 óta van benne (50-60.000km). Lassan a tárcsával együtt lesz cserés. Konkrétan annyira reszketett a fékbetét, hogy rossz úton, vasúti átkelõn olyan hangot adott ki, mintha valami gömbfej lenne kikopva.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Naívan azt hittem, hogy a Textar tárcsa és Textar betét jól fog együttmûködni...
A betét már kínai gyártmány, a tárcsa még német.
Korábban a gyári (nagyon vállas) tárcsa és a Roadhouse betét meg se nyikkant...
Korábban a gyári (nagyon vállas) tárcsa és a Roadhouse betét meg se nyikkant...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Már hosszú ideje óvatosan megyek, "laposat" fékezek. A tárcsáim már túl vannak egy szabályzáson (jó régóta már), most megint "behullámosodott". Nem vagyok szakértõ de szerintem ez a tárcsa és a hátsó dob, betétek is kiszolgálták az idejüket. Szeretnék betétet, tárcsát, dobot, pofát. Kérek szépen ötleteket!
Szabber Mester!
Esetleg lenne egy ötleted, csomagban, privátban, idõponttal, árajánlattal?
Szabber Mester!
Esetleg lenne egy ötleted, csomagban, privátban, idõponttal, árajánlattal?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Sziasztok!
Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Szia,redpet írta:Sziasztok!
Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
elõször is, a webáruházaknak ne higyj, sokszor keverik a kettõt. Néha még a gyártók is.
A dolog arról szól, hogy többféle fékrendszerrel szerelték az autókat. (más beszállítók, más féknyergek stb.)
Egyébként egyszerû: mérd le a jelenlegi fékbetétjeid MÉRETEIT, illetve a FORMÁJÁT, és ugyanolyat vegyél. (a gyártók oldalán tudod ellenõrizni a méreteket, szélesség, magasság, pont ugyanott mérd le te is, ez néha nem egyszerû, de azért közelítõleg jól le lehet mérni, persze a kereket le kell venni hozzá)
Nekem pl. Sumitomo rendszer van, ebben a fékbetét ívelt (mint egy kifli). Az Akebono-s fékbetét viszont nem ívelt, majdnem téglalap alakú, és a szélessége, magassága is más, mint a Sumitomo verzió.
(Vigyázz, ha esetleg angol gyártmányú az autód, akkor ott bejön egy harmadik, a Lucas fékrendszer is.)
A tárcsa nekem ugyanaz, minden rendszerre, tehát ott nincs különbség. (E11-rõl beszélek)
A kiegészítõ alkatrészekben is eltérnek ezek a rendszerek, ezt azért mondom, mert érdemes lehet cserélni a fékbetét rögzítõ lemezeket, esetenként csikorgásmentesítõ, V-alakú rugók is vannak, amelyek összekötik (pontosabban széttolják) a betéteket.
(nekem pl. a Sumitomon 8db kis lemez van + 4 rugó, a Lucason csak 4db nagy lemez)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jorn 2013 dec. 19, 06:20 pm-kor.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Köszönöm a válaszod, nagyon hasznos volt! Pont ugyanerre gondoltam a képeket elnézve, hogy a kialakításuk lehet más. Akkor méricskélek kicsit.Jorn írta:Szia,redpet írta:Sziasztok!
Tárcsákat és betéteket kell cserélnem a hacsin. Kezdõ vagyok, kérlek nézzétek el. Mi a különbség a Sumimoto és Akebono fékrendszerek között? Google nem segített. Így nem tudom, hogy milyen alkatrészeket vegyek. Nézegetem a webáruházakat, de mindenhol oda van írva ez a két név, amit nem ismerek. Elõre is köszi.
elõször is, a webáruházaknak ne higyj, sokszor keverik a kettõt. Néha még a gyártók is.
A dolog arról szól, hogy többféle fékrendszerrel szerelték az autókat. (más beszállítók, más féknyergek stb.)
Egyébként egyszerû: mérd le a jelenlegi fékbetétjeid MÉRETEIT, illetve a FORMÁJÁT, és ugyanolyat vegyél. (a gyártók oldalán tudod ellenõrizni a méreteket, szélesség, magasság, pont ugyanott mérd le te is, ez néha nem egyszerû, de azért közelítõleg jól le lehet mérni, persze a kereket le kell venni hozzá)
Nekem pl. Sumitomo rendszer van, ebben a fékbetét ívelt (mint egy kifli). Az Akebono-s fékbetét viszont nem ívelt, majdnem téglalap alakú, és a szélessége, magassága is más, mint a Sumitomo verzió.
(Vigyázz, ha esetleg angol gyártmányú az autód, akkor ott bejön egy harmadik, a Lucas fékrendszer is.)
A tárcsa nekem ugyanaz, minden rendszerre, tehát ott nincs különbség. (E11-rõl beszélek)
A kiegészítõ alkatrészekben is eltérnek ezek a rendszerek, ezt azért mondom, mert érdemes lehet cserélni a fékbetét rögzítõ lemezeket, esetenként csikorgásmentesítõ, V-alakú rugók is vannak, amelyek összekötik (pontosabban széttolják) a betéteket.
(nekem pl. a Sumitomon 8db kis lemez van + 4 rugó, a Lucason csak 4db nagy lemez)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
(Persze hogy gyártottak angliában balkormányost, az egész európai piacra gyártottak, oda került át a gyártás nagy része japánból (nyilván, mert gazdaságosabb ott gyártani, mint japánban, aztán hajó + vám stb.)
utólagos megjegyzés: az 1998 õszi E11 váltásra gondoltam, amikor ezt írtam
utólagos megjegyzés: az 1998 õszi E11 váltásra gondoltam, amikor ezt írtam
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jorn 2013 dec. 20, 06:09 pm-kor.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Biztosak vagytok benne, hogy 1983-1987-ben Angliában gyártottak hachit?...
Szerintem Japán az autód, mint az összes AE86-unk.
A fékbetéted így néz ki (asszimetrikus):

Valahol hirdettek gyári Toyota szettet.
AE86 Alkatrész kínál topic-ba beraktam.
Szerintem Japán az autód, mint az összes AE86-unk.
A fékbetéted így néz ki (asszimetrikus):

Valahol hirdettek gyári Toyota szettet.
AE86 Alkatrész kínál topic-ba beraktam.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Köszönöm a válaszokat srácok!
Ma jutottam el odáig, hogy megnézzem. ki nem vettem, de a szemmérték-rozsdás tolómérõ kombó használatával lemértem, aztán összehasonlítottam a kapottakat a webáruházakban írt méretekkel. Sumitomo a rendszer (ha jól vettem ki, akkor ezen hátul sumitomo elõl akebono). Azt elfelejtettem leírni, hogy egyelõre csak hátul muszáj cserélni. Szóval most így méreteket ismerve már nem olyan kínai az egész, mint 2-3 hete volt.
Pacsker szerintem a fényképen elsõ fék betétei vannak vagy tévedek?
Ma jutottam el odáig, hogy megnézzem. ki nem vettem, de a szemmérték-rozsdás tolómérõ kombó használatával lemértem, aztán összehasonlítottam a kapottakat a webáruházakban írt méretekkel. Sumitomo a rendszer (ha jól vettem ki, akkor ezen hátul sumitomo elõl akebono). Azt elfelejtettem leírni, hogy egyelõre csak hátul muszáj cserélni. Szóval most így méreteket ismerve már nem olyan kínai az egész, mint 2-3 hete volt.
Pacsker szerintem a fényképen elsõ fék betétei vannak vagy tévedek?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Igen, ezek elsõk.
Azt hittem arról van szó.
Ha szerencséd van, a hátsó betétek egyeznek FWD E8, E9 GT/Gt-i-jével, E10, E11 4 tárcsás fékrendszerû típusaival.
Nézz utána. Bohi, vagy az én Projektemben (E9) írtam róla.
Azt hittem arról van szó.
Ha szerencséd van, a hátsó betétek egyeznek FWD E8, E9 GT/Gt-i-jével, E10, E11 4 tárcsás fékrendszerû típusaival.
Nézz utána. Bohi, vagy az én Projektemben (E9) írtam róla.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Bubi Úr !bubidisc írta:Már hosszú ideje óvatosan megyek, "laposat" fékezek. A tárcsáim már túl vannak egy szabályzáson (jó régóta már), most megint "behullámosodott". Nem vagyok szakértõ de szerintem ez a tárcsa és a hátsó dob, betétek is kiszolgálták az idejüket. Szeretnék betétet, tárcsát, dobot, pofát. Kérek szépen ötleteket!
Szabber Mester!
Esetleg lenne egy ötleted, csomagban, privátban, idõponttal, árajánlattal?
Tárcsát nemcsak hogy nem illik szabályozni, hanem veszélyes is. Esetleg akkor ha felületi rozsda van rajta, de kopás miatt semmiképp ! Egy erõs fékezésnél simán elrepedhet, eltörhet .... a következményeit nem részletezném ! Felelõtlenség.
