Oldal: 115 / 143
Elküldve: 2013 júl. 23, 10:59 am
Szerző: Lackó
Jorn írta:Kérem segítsetek eldönteni, hogy a szelepfedélben levõ gyertyatömítéseknek mi a helyes felrakási iránya.
A belsõ körgyûrû enyhén döntött, tehát azt diktálná a józan ész, hogy a szûkebb fele legyen felül (könnyebb lesz ráhúzni a gyertyák "fémcsövére"). Így viszont a körben levõ rugó is felülre/kívülre kerül, ami rászorítja az egészet a fémcsõre... így kicsit olyan érzésem van, mintha fordítva szerelnék be egy szimmeringet, nem jut a rugóhoz olaj... de lehet, hogy nem is kell oda olaj ?
Szia !
Rugós rész lefelé, szerintem.
Elküldve: 2013 júl. 23, 11:23 am
Szerző: Jorn
Köszi Lackó

Az autószerelõm is így gondolja, de az eddigi kutakodásaim inkább azt támasztják alá, hogy mégis a rugós rész kerül felülre...
Ami infót eddig találtam:
A tömítések egyik oldala (ahol a rugó is van) körbe van jelölve egy "arany karikával", valaki szerint úgy kell, hogy ez a jelölés essen felülre.
A másik (alsó) oldalon van nagyobb árok, valaki szerint pont azért, mert gyárilag itt tolják be a szelepfedélbe, az árokba megy bele egy 30-as csõhöz hasonlító eszköz
A rugó pedig igazából be van vonva gumival... olajat nem nagyon kaphat.
Másik autómon is így áll, de mivel azon már tutira cserélve lett, 100%-osan nem lehet megbízni az állásában, mindenesetre az olajat megfogja...
Viszont ezt a rugós részt simán át lehet billenteni a másik oldalra is, mivel gumi... szóval, lehet, hogy mindenkinek igaza van...
Nem fotózná meg valaki a saját gyertyatömítését, hogyan ül a szelepfedélben ?
Fontos lenne, ma szerelnénk össze... (1 hete emiatt áll az autó)
Elküldve: 2013 júl. 23, 02:02 pm
Szerző: Toytib
Jorn írta:Köszi Lackó

Az autószerelõm is így gondolja, de az eddigi kutakodásaim inkább azt támasztják alá, hogy mégis a rugós rész kerül felülre...
Ami infót eddig találtam:
A tömítések egyik oldala (ahol a rugó is van) körbe van jelölve egy "arany karikával", valaki szerint úgy kell, hogy ez a jelölés essen felülre.
A másik (alsó) oldalon van nagyobb árok, valaki szerint pont azért, mert gyárilag itt tolják be a szelepfedélbe, az árokba megy bele egy 30-as csõhöz hasonlító eszköz
A rugó pedig igazából be van vonva gumival... olajat nem nagyon kaphat.
Másik autómon is így áll, de mivel azon már tutira cserélve lett, 100%-osan nem lehet megbízni az állásában, mindenesetre az olajat megfogja...
Viszont ezt a rugós részt simán át lehet billenteni a másik oldalra is, mivel gumi... szóval, lehet, hogy mindenkinek igaza van...
Nem fotózná meg valaki a saját gyertyatömítését, hogyan ül a szelepfedélben ?
Fontos lenne, ma szerelnénk össze... (1 hete emiatt áll az autó)
A rugós rész felfelé van, tehát nem az olajtér felé.
Annál is inkább hogy így hosszabb a gyertyahüvely kúpos megvezetése.
Másrészt, mivel ezek a motorok vákum, azaz negatív nyomás alatt üzemelnek, így pont ráfeszíti a gyertyahüvelyre a tömítõfelületet.
Elküldve: 2013 júl. 23, 02:58 pm
Szerző: Jorn
Köszönöm !

Elküldve: 2013 júl. 23, 07:55 pm
Szerző: Lackó
Toytib írta:Jorn írta:Köszi Lackó

Az autószerelõm is így gondolja, de az eddigi kutakodásaim inkább azt támasztják alá, hogy mégis a rugós rész kerül felülre...
Ami infót eddig találtam:
A tömítések egyik oldala (ahol a rugó is van) körbe van jelölve egy "arany karikával", valaki szerint úgy kell, hogy ez a jelölés essen felülre.
A másik (alsó) oldalon van nagyobb árok, valaki szerint pont azért, mert gyárilag itt tolják be a szelepfedélbe, az árokba megy bele egy 30-as csõhöz hasonlító eszköz
A rugó pedig igazából be van vonva gumival... olajat nem nagyon kaphat.
Másik autómon is így áll, de mivel azon már tutira cserélve lett, 100%-osan nem lehet megbízni az állásában, mindenesetre az olajat megfogja...
Viszont ezt a rugós részt simán át lehet billenteni a másik oldalra is, mivel gumi... szóval, lehet, hogy mindenkinek igaza van...
Nem fotózná meg valaki a saját gyertyatömítését, hogyan ül a szelepfedélben ?
Fontos lenne, ma szerelnénk össze... (1 hete emiatt áll az autó)
A rugós rész felfelé van, tehát nem az olajtér felé.
Annál is inkább hogy így hosszabb a gyertyahüvely kúpos megvezetése.
Másrészt, mivel ezek a motorok vákum, azaz negatív nyomás alatt üzemelnek, így pont ráfeszíti a gyertyahüvelyre a tömítõfelületet.
Na, itt a tuti válasz.

Elküldve: 2013 júl. 24, 10:02 am
Szerző: Jorn
Megtörtént a gyertyatömítéscsere, köszönöm a segítséget.
Ami érdekes, hogy a Reinz-nél a rugós gyûrûk magasabban vannak kb. 1mm-el, mint az Elringen.
Emiatt, miután koppig bepréseltük a Reinz-et, a rugós gyûrûk pont a fémcsövek felsõ peremeire estek. Kézzel sikerült leküzdeni kb. 0.3mm-el, hogy mégse a csövek felsõ peremein legyenek a rugók, hanem oldalról fogják körbe a csöveket. (remélem, a vákuum majd még lejjebb húzza)
Nem tudom, hogy az lett volna-e a helyes megfejtés, hogy nem préseljük be koppig a tömítéseket a szelepfedélbe, és akkor lejjebb kerültek volna a gyûrûk... de nem akartam, hogy akkor meg esetleg a külsõ peremen jöjjön fel az olaj.
Mindenesetre azt mondhatom, hogy az Elring rugós része mérethelyesebb, és könnyebben berakható. A Reinz rugós része magasabb, általában véve passzosabb az egész (prés kellett hozzá), és masszívabb felépítésûnek is tûnik...
(Az Elring is tökéletesen muzsikál a másik autóban, szóval mindkettõ jó, csak a szerelésnél kell figyelni ezek szerint)
Elküldve: 2013 júl. 27, 05:24 pm
Szerző: tibierdrol
kmax írta:Hogy nekem is legyen egy kérdésem: elsõ üléseknél, ha elgyengül az övfeszítõ mit kell kicserélni, hogy ismét normálisan felcsévélje, ne csak araszoljon? Köszi!
Ki kell mosni a biztonsági övet.
Levettem a B oszlopról belülrõl a mûanyag borítást, bár ez nem biztos hogy kell, de amúgy is szét volt borítva az autóm belseje.
Utána teljesen kihúztam az övet és gumis ruhacsipesszel megcsíptem mindkét oldalról, hogy ne tekeredjen vissza. Mosogatószeres vízzel, körömkefével kimostam az övet, meg a mûanyag borítású cuccot is ami a magasságállítón van és visszafordul rajta a gurtni. Utána jó alaposan, többször kiöblítettem, aztán kihúzva hagytam megszáradni.
Meglepõen sokat számít. Azért nem lesz újszerû, de sokkal jobb, mint volt.
Elküldve: 2013 júl. 28, 05:13 pm
Szerző: Pacsker
Így van, számít, ha ki van mosva!
E9 hideg indítás
Elküldve: 2013 aug. 06, 07:09 am
Szerző: sportmixxx
Sziasztok!
Kérdésem az, hogy hidegen miért csak "gázra" tudok indítani? Régóta ilyen, de mostanra kezdett el érdekelni.
Hidegen amikor elindul pörög a motor ugye automata szívató megy.
Meleg motornál nincs ilyen problémám. Ötlet esetleg?
Üdv.
Elküldve: 2013 aug. 12, 03:27 pm
Szerző: Jorn
Szerintetek mitõl lehet, hogy ha lassan megyek (szinte csak gurulok), és picit is egyenetlen az út, akkor kopogó hangokat hallok a futómû felõl ?
Normál tempóban, gyorsan vezetve nincs ilyen gond.
Alánéztem az autónak, szilentek és egyebek rendben levõnek tûnnek, egyébként is kb. 2 éve voltak cserélve. Kipufogó sem ér hozzá az alvázhoz.
Annyi még, hogy ha lenyomom az autó bal, illetve jobb elejét (lengéscsillapító teszt), akkor is hallok egy kis koppanást. (A gátló maga jónak tûnik, nem leng be az autó.)
Re: E9 hideg indítás
Elküldve: 2013 aug. 12, 03:31 pm
Szerző: Toytib
sportmixxx írta:Sziasztok!
Kérdésem az, hogy hidegen miért csak "gázra" tudok indítani? Régóta ilyen, de mostanra kezdett el érdekelni.
Hidegen amikor elindul pörög a motor ugye automata szívató megy.
Meleg motornál nincs ilyen problémám. Ötlet esetleg?
Üdv.
Ha nem tudjuk milyen motorról is van szó és ráadásul milyen üzemanyag ellátó rendszerrel, akkor igen nehéz bármit is tanácsolni.
Elküldve: 2013 aug. 12, 04:38 pm
Szerző: Bubi
Jorn írta:Szerintetek mitõl lehet, hogy ha lassan megyek (szinte csak gurulok), és picit is egyenetlen az út, akkor kopogó hangokat hallok a futómû felõl ?
Normál tempóban, gyorsan vezetve nincs ilyen gond.
Alánéztem az autónak, szilentek és egyebek rendben levõnek tûnnek, egyébként is kb. 2 éve voltak cserélve. Kipufogó sem ér hozzá az alvázhoz.
Annyi még, hogy ha lenyomom az autó bal, illetve jobb elejét (lengéscsillapító teszt), akkor is hallok egy kis koppanást. (A gátló maga jónak tûnik, nem leng be az autó.)
Rugótányérban ép a gumi? Nekem sokáig kattogott a rugó a rugótányérban. Kormány állás, kormány tekeréstõl független? Ezt meg a toronycsapágyak miatt kérdezem. Amúgy amit ilyen körülmények között produkál azt más körülmények között is produkálja csak elnyomja a többi zaj.
Elküldve: 2013 aug. 12, 07:34 pm
Szerző: Jorn
Köszi a tippet, a rugótányér gumikkal tényleg van valami, a kifelé esõ oldalon nem simulnak fel a tányérra, hanem el vannak emelkedve kb. fél centit. Szakadást nem tapintottam, de ettõl még lehet.
Vajon ez mit jelent, ki kell szedni a lengéscsillapítókat és csak megigazítani a gumit ? Illetve lehet venni külön új rugótányér gumikat ?
Elküldve: 2013 aug. 12, 07:37 pm
Szerző: Jorn
(amúgy kormány állástól független a dolog, egyenesben és kanyarban is kattan, ha éppen billen egyet az autó)
Elküldve: 2013 aug. 12, 08:52 pm
Szerző: cslaci105
Jorn írta:Szerintetek mitõl lehet, hogy ha lassan megyek (szinte csak gurulok), és picit is egyenetlen az út, akkor kopogó hangokat hallok a futómû felõl ?
Nekem a trapézgömbfej okozta ezt. Annyira ki volt már gyengülve, hogy ha ujjal elhúztam a gömbfejet, a gumi porvédõ visszarántotta, nem maradt úgy. Ez persze csak akkor derült ki, mikor kiszedtük a trapézgömbfejet. Bent a helyén nem tudod tesztelni, hogy mennyire feszes.