Oldal: 99 / 105
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 22, 01:58 pm
Szerző: toytomi
Pacsker írta:Srácok!
Kié lesz az első 30 éves E9 a klubban?
EPC szerint kinek mely havi gyártású?
Netán lesz itt olyan is, aki tervezi a muzeális minősítést?
Toyodiy szerint az enyém:
05/1988 TOYOTA COROLLA (EE90L-ALMDSW) XL EUR LB LHD 2E CBR MTM 5F
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 22, 02:04 pm
Szerző: grabo
Pacsker írta:Srácok!
Kié lesz az első 30 éves E9 a klubban?
EPC szerint kinek mely havi gyártású?
Netán lesz itt olyan is, aki tervezi a muzeális minősítést?
Enyém 87/08
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 08:42 am
Szerző: Pacsker
Lyani írta:Ezt hol is kell megnézni?
Itt
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
Beírod az alvázszámod és keres.
Érdemes beírni több netes EPC-be. Van 1-2 adatbázis, ami esetleg több adatot is megjelenít az autódról, ha éppen a Toyodiy nem tenné.
Ha jól emlékszem a tied 87-es lesz. Az első E9 GTi-k egyike.
Sajnos én nem szállhatok versenybe. 88 júliusi a piros...
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 09:20 am
Szerző: Pacsker
Ugyan többnyire EPC-ből szedegedtem össze, amit mindenki megtehetne, de megosztanám, hátha megegyszerűsíti valaki dolgát.
E9-es Corolla belső fényforrásait gyűjtögettem ki. Ugyan azonos foglalatúnak tűnnek egyes darabok, de mégsem ugyanolyanok. Ha vakon cserélgetjük a kis izzókat túl halvány vagy túl erős is lehet a gombok, piktogramok fénye, ami az esztétikán kívül végzetes bajt is okozhat. (túl nagy teljesítményű izzó --> nagyobb hő --> olvad a műanyag)
A Toyota (vagyis az izzó beszállító) mindig feszültséghez kötött mA-ban vagy W-ban adja meg az izzók "teljesítményét". Ezek nagyon könnyen átválthatók egymás mértékegységeire.
Most nem az izzók fajtájára, formájára (az megy mindenkinek fejből vagy kiveszi és ott a minta), hanem a teljesítményükre/fényerejükre hívnám fel az alábbiakban a figyelmet.
Sok a korábbi szakszerűtlen csere, így ne a bent lévőnek higgyetek, hanem tessék figyelni, hogy ha cserélitek, az alábbi értékűek kerüljenek bele:
- Műszeregység háttérvilágítás ÉS szegénység jelző - 12V 3,4W
- Műszeregység visszajelző ikonok (ajtónyitás, töltés, index, ködlámpa...) - 12V 1,2W
- Fűtés vezérlő panel - 14V 1,4W
- (Klíma szingli gombos - 14V 80mA / Dupla, "Econ" gombos - LED-ek)
- Elakadásjezlő háttérvilágítés - 14V 1,4W (28V-1,12W)
- Elakadásjelző villogó fénye - 14V 1,4W
- Hátsó ablakfűtés, ködlámpa, (fsz. mosó, központi zár..) kapcsoló - 12V 1,12W
- (Tempomat Cruise felirat Bruce E9-nek) - 12V 40mA
- Szivargyújtó - 14V 1,4W
- Hamutartó - 14V 1,4W
- Elektromos ablak vezérlő - LED-ek
- Ülésfűtés - LED-ek
- (ha valaki az elektromos fényszóró magasság állítót lecseréli egy E11-esére -ami már világít - 14V 40mA)
- Utastér világítás - 12V 10W
- Wagon 2. utastér világítás - 12V 5W
- Térkép lámpa (elektromos napfénytető esetén) - 12V 10W
- Wagon térképlámpa - 12V 10W
- Csomagtér világítás (Liftback, Hatchback, Wagon) - 12V 5W
- Sedan, Coupe csomagtér világítás - 12V 3,8W
Ha valamit kihagytam, szóljatok és utána megyek.
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 09:32 am
Szerző: grabo
Pacsker írta:Ugyan többnyire EPC-ből szedegedtem össze, amit mindenki megtehetne, de megosztanám, hátha megegyszerűsíti valaki dolgát.
E9-es Corolla belső fényforrásait gyűjtögettem ki. Ugyan azonos foglalatúnak tűnnek egyes darabok, de mégsem ugyanolyanok. Ha vakon cserélgetjük a kis izzókat túl halvány vagy túl erős is lehet a gombok, piktogramok fénye, ami az esztétikán kívül végzetes bajt is okozhat. (túl nagy teljesítményű izzó --> nagyobb hő --> olvad a műanyag)
A Toyota (vagyis az izzó beszállító) mindig feszültséghez kötött mA-ban vagy W-ban adja meg az izzók "teljesítményét". Ezek nagyon könnyen átválthatók egymás mértékegységeire.
Most nem az izzók fajtájára, formájára (az megy mindenkinek fejből vagy kiveszi és ott a minta), hanem a teljesítményükre/fényerejükre hívnám fel az alábbiakban a figyelmet.
Sok a korábbi szakszerűtlen csere, így ne a bent lévőnek higgyetek, hanem tessék figyelni, hogy ha cserélitek, az alábbi értékűek kerüljenek bele:
- Műszeregység háttérvilágítás ÉS szegénység jelző - 12V 3,4W
- Műszeregység visszajelző ikonok (ajtónyitás, töltés, index, ködlámpa...) - 12V 1,2W
- Fűtés vezérlő panel - 14V 1,4W
- (Klíma szingli gombos - 14V 80mA / Dupla, "Econ" gombos - LED-ek)
- Elakadásjezlő háttérvilágítés - 14V 1,4W (28V-1,12W)
- Elakadásjelző villogó fénye - 14V 1,4W
- Hátsó ablakfűtés, ködlámpa, (fsz. mosó, központi zár..) kapcsoló - 12V 1,12W
- (Tempomat Cruise felirat Bruce E9-nek) - 12V 40mA
- Szivargyújtó - 14V 1,4W
- Hamutartó - 14V 1,4W
- Elektromos ablak vezérlő - LED-ek
- Ülésfűtés - LED-ek
- (ha valaki az elektromos fényszóró magasság állítót lecseréli egy E11-esére -ami már világít - 14V 40mA)
- Utastér világítás - 12V 10W
- Wagon 2. utastér világítás - 12V 5W
- Térkép lámpa (elektromos napfénytető esetén) - 12V 10W
- Wagon térképlámpa - 12V 10W
- Csomagtér világítás (Liftback, Hatchback, Wagon) - 12V 5W
- Sedan, Coupe csomagtér világítás - 12V 3,8W
Ha valamit kihagytam, szóljatok és utána megyek.
12v3,2w és 14v1,2w izzót, ha jól tudom nem gyárt senki, csak közvetlenül a Toyotától tudod megvenni. Bár lehet a beszállítót is érdemes lenne kinyomozni.
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 10:23 am
Szerző: Pacsker
(Ha 3,4-et szerettél volna írni)
Akkkor ez nem igaz
Nekem van mindkettő. Ráadásul Japán izzó. Talán a Koito név elég bizalmat generál Japán autós körökben.

Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 10:25 am
Szerző: grabo
Pacsker írta:(Ha 3,4-et szerettél volna írni)
Akkkor ez nem igaz
Nekem van mindkettő. Ráadásul Japán izzó. Talán a Koito név elég bizalmat generál Japán autós körökben.

Igen, azt

anno én is összeszedtem ezeket, de kb egy éve lusta vagyok újrafűzni izzókkal, pedig kb a fele nem vilàgít :/
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 11:07 am
Szerző: grabo
Amúgy, ha neked vannak ilyenjeid, vételeznék pár darabot

Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 11:26 am
Szerző: Pacsker
Megmondod milyen kapcsolóba kellene hány db és mondom az árát.
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 11:28 am
Szerző: grabo
Valamikor, ha jobb idő lesz kikapom az óracsoportot, és küldöm a listát

Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 11:56 am
Szerző: Pacsker
Rendben.
Illetve, ha színező bugyiznál is, javaslom olvasni valónak ezt is:
viewtopic.php?f=4&t=969&p=131808#p131808
Illetve a színek miatt ezt:
viewtopic.php?f=7&t=2125
Fontos, hogy E9-nél nem evidens a mindenhova "fehérítő" kéket, mert van olyan kapcsoló, aminek a fényáteresztő műanyagja színezett alapból, így oda felesleges.
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 08:10 pm
Szerző: grabo
szívem szerint az összeset fehérre bugyiznám, de nem tudom az óracsoportnak hogy állna, valószínűleg nem túl jól

félek tőle, nem lenne túl korhű
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 10:09 pm
Szerző: Lyani
Pacsker írta:Lyani írta:Ezt hol is kell megnézni?
Itt
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
Beírod az alvázszámod és keres.
Érdemes beírni több netes EPC-be. Van 1-2 adatbázis, ami esetleg több adatot is megjelenít az autódról, ha éppen a Toyodiy nem tenné.
Ha jól emlékszem a tied 87-es lesz. Az első E9 GTi-k egyike.
Sajnos én nem szállhatok versenybe. 88 júliusi a piros...
87 október. Most 320 ezernél tartok.
De eddig ezt NEM írta ki. Vagy nem vettem észre. Szinte minden nap jártam itt és alvázszámomra keresve néztem az alkatrészeket, de ezt nem sikerült észrevennem.
Sorry, hogy ennyire vak voltam.
Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 23, 10:23 pm
Szerző: grabo
Akkor eddig vezetek

Re: E9 - (1987-1992)
Elküldve: 2017 feb. 27, 05:52 pm
Szerző: phlistrr22
Üdv minden E9 tulajnak
Nemrég jutottam hozzá eme csodás járgányhoz, 1.3 Liftback, 1988 évi 1. havi gyártmány.
Viszont a karburátorral nem minden oké, érezhetően gyenge sajnos, alapjárat sem az igazi, másodperc töredekére leesik az alapjárat, mint ha kihagyna egy henger, de mégsem.
Tudnátok nekem szakembert ajánlani, aki valóban ért hozzá ?
Békés megye legalsó részén lakom, így örülnék ha 200-250 kilóméteres körzetben találnék hozzáértőt.
Köszönöm!