E12 [E13] - (2002-2007)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
corolla04
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011 szept. 18, 10:13 pm
Tartózkodási hely: Celldömölk, Vas, Hungary

Hozzászólás Szerző: corolla04 »

Sziasztok E12 "pártiak" !

1.4es vvt-i m van, 97 LE. Váltanék kb. egy év múlv 2.0 D4D-re, de nem a 90, hanem a 126 lóerõsre. Keresgéltem már több helyen is, de ritkán látok ilyesmit..
pedig létezik, ha jól tudom. kérlek erõsítsetek meg !
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Az Aurisban van 126 LE-s D-4D.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
sede7
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
Tartózkodási hely: Bp.

Hozzászólás Szerző: sede7 »

Én úgy tudom, 110LE-s a második generációs 2.0 Corolla D-4D.
Egy remek példa.:)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

sede7 írta:Én úgy tudom, 110LE-s a második generációs 2.0 Corolla D-4D.
Egy remek példa.:)
:D

Volt tudtommal 90 es 110le verzio is belole, kesobb pedig 116le, szerintem 126 mar csak az ujabb Aurisban es az E15-ben.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

dieselsuxx írta:Kedves tagok!

Hosszú idõ után visszataláltam ide a fórumra. Történetemet osztom meg veletek:
Mint itt a fórumon olvasható, kimondottan elégédett, boldog e9 tulajdonos vagyok évek óta. Bejártam vele nyáron déleurópát, télen északot...
Tegnap vettem egy e12 hb 1.4 vvti ezüst csudakocsit, mondván korszerûbb, a család sem hal meg baleset esetén, abs aribag, talán megbízhatóbb stb. A színe (ezüst) nem tetszik, de racionális elvek alapján úgy döntöttem, hogy ez nem számít. Eddig kb. 20km-t tettem meg a kocsival. A következõket tapasztaltam:

pozitívumok:
+ biztonságosabb
+ nem esik be az esõ
+ egyenletesebb a motor hidegen (1-es lambda)
+ picit erõsebb (13kg/LE helyett 12,3kg/LE)

negatívumok:
- hátrafele nem látok ki (fõleg 4 és 8 óra irányába)
- a bal lábamat nem tudom kinyújtani vezetés közben az idióta lábtámasz miatt (baszott kényelmetlen)
- belül szûkebb mint az e9
- szimmetrikusan hullámos a padló (mit kellett pont ott vezetni?)
- kissebb a csomagtartó
- a szervó miatt semmit nem érzek a kocsi és az út kapcsolatáról
- a tengelykapcsoló bosszantóan rövid úton jár és nincsen határozott fogáspontja
- olyan helyeken rozsdál, ahol az e9 még nem (motorháztetõ, belülrõl egyes pontok)

Elsõ benyomásra jó ha fele annyira autószerû mint az e9. Kérésem a következõ: Gyõzzetek meg, hogy nem feleslegesen költöttem el az összes spóroltat. Akinek szintén e12-je van: A bal lábatokat ki tudjátok nyújtani? Ha nem, nem idegesít kiábrándítóul?

Továbbá fennáll egy probléma: Az elõzõ tulaj megkarcolta az elsõ lámpabúrát, ami mûanyagból van (!!!!!!!!!!!!). Hogyan tudom a mattrakarcolt mûanyagot kipolírozni? Milyen anyaggal tudom feltölteni a karcokat?
Holott lényegesen korszerûbb autót vettem, a régiben sokkal jobban érzem magam...

Kép

Üdv,
Csabi alias dieselsuxx
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

dieselsuxx írta:Kedves tagok!

Hosszú idõ után visszataláltam ide a fórumra. Történetemet osztom meg veletek:
Mint itt a fórumon olvasható, kimondottan elégédett, boldog e9 tulajdonos vagyok évek óta. Bejártam vele nyáron déleurópát, télen északot...
Tegnap vettem egy e12 hb 1.4 vvti ezüst csudakocsit, mondván korszerûbb, a család sem hal meg baleset esetén, abs aribag, talán megbízhatóbb stb. A színe (ezüst) nem tetszik, de racionális elvek alapján úgy döntöttem, hogy ez nem számít. Eddig kb. 20km-t tettem meg a kocsival. A következõket tapasztaltam:

pozitívumok:
+ biztonságosabb
+ nem esik be az esõ
+ egyenletesebb a motor hidegen (1-es lambda)
+ picit erõsebb (13kg/LE helyett 12,3kg/LE)

negatívumok:
- hátrafele nem látok ki (fõleg 4 és 8 óra irányába)
- a bal lábamat nem tudom kinyújtani vezetés közben az idióta lábtámasz miatt (baszott kényelmetlen)
- belül szûkebb mint az e9
- szimmetrikusan hullámos a padló (mit kellett pont ott vezetni?)
- kissebb a csomagtartó
- a szervó miatt semmit nem érzek a kocsi és az út kapcsolatáról
- a tengelykapcsoló bosszantóan rövid úton jár és nincsen határozott fogáspontja
- olyan helyeken rozsdál, ahol az e9 még nem (motorháztetõ, belülrõl egyes pontok)

Elsõ benyomásra jó ha fele annyira autószerû mint az e9. Kérésem a következõ: Gyõzzetek meg, hogy nem feleslegesen költöttem el az összes spóroltat. Akinek szintén e12-je van: A bal lábatokat ki tudjátok nyújtani? Ha nem, nem idegesít kiábrándítóul?

Továbbá fennáll egy probléma: Az elõzõ tulaj megkarcolta az elsõ lámpabúrát, ami mûanyagból van (!!!!!!!!!!!!). Hogyan tudom a mattrakarcolt mûanyagot kipolírozni? Milyen anyaggal tudom feltölteni a karcokat?
Holott lényegesen korszerûbb autót vettem, a régiben sokkal jobban érzem magam...

Kép

Üdv,
Csabi alias dieselsuxx
dieselsuxx írta:Ja, és természetesen megmarad az e9.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszönöm Birka!
Nem értettem miért nem tudom folytatni az áthelyezést :)

Dieselsuxx! Ilyen idõs fórum regisztrációval, kérlek ne kövess el ekkora blamákat! Figyelj a témák jó elhelyezésére!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Üdv!

E12 1.4 D-4D motorba milyen, és mennyi motor-, és váltóolaj a legjobb? Valakinek van konkrét tapasztalata? 60.000-es csere következik...

Végigolvastam a fórumot, de nem találtam semmit ezzel kapcsolatban. :(

Köszönöm elõre is a válaszokat! :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

Az automax oldalán elérhetõ egy szép nagy táblázat, amiben rengeteg típus motor/váltóolaj, szervo és hûtõvíz feltöltési mennyiség meg van adva, típussal együtt.
Eszerint 0W30 vagy 5w40 az ajánlott a motorba (4,3+0,5 liter)
A váltóra a castrolos táblázat nem ír konkrét olajat, uh passz...
http://automax.hu/castrol/edge_turbo_diesel_0w_30/
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Köszönöm a választ!

Ezek már részecskeszûrõsek? Mert olvastam ezt is-azt is róla.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1626
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool »

to jo déji nem adja ki?
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Avatar
hami
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2011 ápr. 26, 10:40 am
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: hami »

Valaki halott vagy látott már olyat hogy a computer az e12-ben fordítva írja ki a pillanatnyi fogysztást???
Ez alatt azt értem hogy padlógáznál olyan 3 l -t mutat ha elengedem akkor meg 35-öt :D . Mert ma sikerült 1 ilyennel összefutnom. Holnap megoldom a problémát valószínûleg csak nem tom hogy ez mennyire gyakori dolog.
E11 sedan (4ZZFE)
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

Valszeg csak át lett állítva, hogy ne liter/100 km-ben írja ki a fogyasztást, hanem km/liter vagy vmi hasonló dimenzióban.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

MDaemon írta:Valszeg csak át lett állítva, hogy ne liter/100 km-ben írja ki a fogyasztást, hanem km/liter vagy vmi hasonló dimenzióban.
Jaja, valami ilyesmi para lesz, Amerikaban ugye mpg-ben merik a fogyasztast, azaz merfold/gallon, ami tenyleg igy valtozik a gazadas hatasara.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
hami
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2011 ápr. 26, 10:40 am
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: hami »

Amúgy tényleg csak annyi volt csak már az idegtõl nem tudok gonolkodni és az az eke tulaj meg csak idegesít.
Azért köszi a válaszokat, jók voltk a gondolatok. :D
E11 sedan (4ZZFE)
Válasz küldése