Elküldve: 2012 ápr. 01, 09:06 pm
Sajnos a 2E motorhoz a karburátor problémák úgy kapcsolódnak mint a tortához a hab.
A 2E motor nem igazi hiba nélkül, mint a torta hab nélkül
A 2E motor nem igazi hiba nélkül, mint a torta hab nélkül
Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Köszi, akkor nem nagy dolog. Ezt hogyhogy nem kell cserélni idõ vagy km periódusonként?Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Ha ez nekem szólt, akkor köszönömtoytomi írta:Légtelenítõt megnyitod, kipumpálod a régi folyadékot, visszazárod. Felöntöd az újjal, légteleníted, pótolod a hiányt és kész is van.
Ott felesleges. Munkahengernél kitekered a légtelenítõ csavart (nem teljesen), kipumpálsz annyit, hogy a tartály leürüljön, feltöltöd, és addig ûzöd ezt a mutatványt, amíg alul tiszta folyadék nem jelenik meg. A légtelenítés már kétemberes (vagy Romess gép, ha raj vagy).Jorn írta:Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Ezt a fecskendõs módszert szerinted lehetne alkalmazni pl. kuplungfolyadék cseréje esetén is ?
Ezt a Toyota Motor Corporation tudja megmondani....Gabes írta:Köszi, akkor nem nagy dolog. Ezt hogyhogy nem kell cserélni idõ vagy km periódusonként?Lackó írta:Szia !Gabes írta:Sziasztok!
Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?
köszi, Gábor
Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....
Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá.
Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
PiciPeti írta:Úgy viszont gáz... Utána kéne nézni hova tûnik az olaj...
Kétlem, hogy ez a motor megegyen ennyi olajat...![]()
Ha pl a vez.szíj felõli szimm. ereszt, akkor az a szíj idõ elõtti elöregedését is okozhatja akár. Vagy ha a kuplung oldalon, akkor tönkreteszi a tárcsát, majd a szerkezetet, lendkereket...
Hajlamos még a vezérmûtengelyek végénél lévõ gumidugóknál, illetve az olajteknõ tömítésnél ereszteni....