Oldal: 87 / 143

Elküldve: 2012 ápr. 01, 09:06 pm
Szerző: Toytib
Sajnos a 2E motorhoz a karburátor problémák úgy kapcsolódnak mint a tortához a hab.
A 2E motor nem igazi hiba nélkül, mint a torta hab nélkül :)

Elküldve: 2012 ápr. 02, 11:11 am
Szerző: Jorn
Lackó írta:
Gabes írta:Sziasztok!

Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?

köszi, Gábor
Szia !

Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....

Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá. :)

Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.

Ezt a fecskendõs módszert szerinted lehetne alkalmazni pl. kuplungfolyadék cseréje esetén is ?

Elküldve: 2012 ápr. 02, 11:48 am
Szerző: toytomi
Légtelenítõt megnyitod, kipumpálod a régi folyadékot, visszazárod. Felöntöd az újjal, légteleníted, pótolod a hiányt és kész is van.

Elküldve: 2012 ápr. 02, 02:00 pm
Szerző: Gabes
Lackó írta:
Gabes írta:Sziasztok!

Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?

köszi, Gábor
Szia !

Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....

Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá. :)

Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Köszi, akkor nem nagy dolog. Ezt hogyhogy nem kell cserélni idõ vagy km periódusonként?

Elküldve: 2012 ápr. 03, 08:43 am
Szerző: toytomi
Azért, mert itt nincsenek égésbõl levõ szennyezõdések, kémiai szennyezések, meg olyan nagy hõmérséklet. Nem olyan nagy az igénybevétele az olajnak.

Elküldve: 2012 ápr. 03, 01:42 pm
Szerző: Jorn
toytomi írta:Légtelenítõt megnyitod, kipumpálod a régi folyadékot, visszazárod. Felöntöd az újjal, légteleníted, pótolod a hiányt és kész is van.
Ha ez nekem szólt, akkor köszönöm :)

Elküldve: 2012 ápr. 03, 09:59 pm
Szerző: Lackó
Jorn írta:
Lackó írta:
Gabes írta:Sziasztok!

Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?

köszi, Gábor
Szia !

Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....

Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá. :)

Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.

Ezt a fecskendõs módszert szerinted lehetne alkalmazni pl. kuplungfolyadék cseréje esetén is ?
Ott felesleges. Munkahengernél kitekered a légtelenítõ csavart (nem teljesen), kipumpálsz annyit, hogy a tartály leürüljön, feltöltöd, és addig ûzöd ezt a mutatványt, amíg alul tiszta folyadék nem jelenik meg. A légtelenítés már kétemberes (vagy Romess gép, ha raj vagy). :D

Elküldve: 2012 ápr. 03, 10:01 pm
Szerző: Lackó
Gabes írta:
Lackó írta:
Gabes írta:Sziasztok!

Szervoba szeretnék olajat cserélni - elég ronda színe van. Csináltatok már ilyet? Mi a menete? Ha jól tudom automata váltó olajat kell bele tölteni, de mennyiségre mit vesz fel?

köszi, Gábor
Szia !

Pár decit vesz fel az egész rendszer (05-0,6 körül lehet). ATF olaj valóban jó bele. Vegyél 2 litert (nézd meg azért, hogy rá van-e írva, hogy kormánymûbe is jó-e). Ne bontsd meg a rendszert. A tartályból egy fecskendõvel szívd ki az összes folyadékot (ami egyébként a teljes mennyiség kb 60-70%-a), és töltsd fel frissel. Motor beindít, jobbra-balra áttekered a kormány jópárszor, motor leállít, tartályban lévõ összes folyadék leszív. Ezt párszor megismétled, és láthatóan kristálytiszta lesz a folyadék benne.....

Egyébként nem kell cserélni.....tehát ha nem hangos, nem habosodik a folyadék...stb, teszi a dolgát, nem nyúlnék hozzá. :)

Sajátban csak azért cseréltem, mert szerintem olyat töltöttek rá anno, ami nem keveredett a benne lévõvel, és habosodott.
Köszi, akkor nem nagy dolog. Ezt hogyhogy nem kell cserélni idõ vagy km periódusonként?
Ezt a Toyota Motor Corporation tudja megmondani....:D

Elküldve: 2012 ápr. 03, 10:28 pm
Szerző: Gabes
Rendben, köszönöm a válaszokat!

Elküldve: 2012 ápr. 04, 11:04 am
Szerző: Jorn
Köszi a választ Lackó :)

Elküldve: 2012 ápr. 10, 01:41 pm
Szerző: DomeSL
Sziasztok!

Elvittem az autót a szerelõhöz, mert nem találtam a folyás helyét.
Leszedte a vez.szíj felõli borítást és valahonnan az alsó görgõktõl folyik az olaj ránézésre. Adott idõpontot, hogy jobban szétszedje, de most csak ennyit lát.
Belenyúlkált, és fehér lerakódást is szedett ki belõle. Azt mondta, hogy fagyálló lehet.
Hihetõ az, hogy a hengerfej tömítés ment volna szét?
Vagy honnan folyhat ott még olaj?
PiciPeti írta:Úgy viszont gáz... Utána kéne nézni hova tûnik az olaj...

Kétlem, hogy ez a motor megegyen ennyi olajat... :?

Ha pl a vez.szíj felõli szimm. ereszt, akkor az a szíj idõ elõtti elöregedését is okozhatja akár. Vagy ha a kuplung oldalon, akkor tönkreteszi a tárcsát, majd a szerkezetet, lendkereket...

Hajlamos még a vezérmûtengelyek végénél lévõ gumidugóknál, illetve az olajteknõ tömítésnél ereszteni....

Elküldve: 2012 ápr. 10, 01:55 pm
Szerző: Pacsker
Inkább szimmeringek szerintem.

Elküldve: 2012 ápr. 18, 10:27 am
Szerző: Vajk
Sziasztok, tudnátok ajánlani Budapesti, vagy környéki szerelõt aki 4age motoromra rá tudna nézni még a héten?

Elküldve: 2012 ápr. 18, 10:31 am
Szerző: Pacsker
Írj ZDoman-nak. Ha nem vállalja, esetleg én meghallgathatom, bár se nem vagyok szerelõ, se nem vagyok belõle májsztró, de azért láttam már ilyen motort.

Elküldve: 2012 ápr. 18, 10:59 am
Szerző: Vajk
Rendben, köszi, megtörtént. :)