Amúgy nem arról volt szó, hogy pár ezer km alatt tönkremegy a csapágy, hanem arról hogy mérhetõen rövidebb lesz az élettartama. Ha ezt valaki utcai körülmények között leszûri tapasztalatból, az jelentkezzen a csapággyárba...
Feszítõgörgõ csapágya nem jó példa, mert a csapágyakat x millió körülfordulásra méretezik, szóval ha magasabb fordulaton használod, hamarabb kopik el. Hiába mész el ugyanannyi km-t.
Ezeket a teszteket laboratóriumban végzik, konstans terheléssel. Egy Pesten használt, vagy egy autópályán használt autó kerékcsapágy élettartama között valószínû nagyobb lesz a különbség, mint egy friss, vagy egy öreg csapággyal szerelt között. De akár a jobb-bal oldali csapágy között is.
Az állásról pedig: Anno még gyengébb minõségû csapágyakat gyártottak, és a vonaton érkezõ autók kerékcsapágyai már "0"km-es autókban is csereérettek voltak, mivel a vonat döccenõi miatt beleverõdött a görgõ a gyûrûbe. Ezért alábakolva szállították a kocsikat anno...
Amúgy ha megnézel egy csapágykatalógust, a csapágy terhelhetõségére két jellemzõ adatot fogsz találni. Általában C stat, és C din jelöléssel. Ebbõl kiderül, hogy egy csapágy statikus(állás közben) terhelhetõsége jóval alacsonyabb mint a dinamikus(forgás közben)


KE11 Sedan 


