Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

rdani írta:Üdv!

Van egy 2005 Corollám 2.0 116LE. Reggelente eléggé nehézkesen indul, meg maga az indítás is eléggé furán játszódik le, de ez melegen is észrevehetõ viszont akkor már könnyebb az indítás. Olyan érzése van az embernek hogy miután elindul mintha 1-2szer magától ráindítana két rövid tekerést, a mûszerfalon is bevillannak az ikonok... Tudom hogy mikor kell abbahagyni az indítózást és mikor kell elengedni a kulcsot de ennél sokszor jártam úgy hogy úgy tûnt elindul elengedtem a kulcsot de hirtelen megállt.

Tanácstalan vagyok!
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Biagio írta:
rdani írta:Üdv!

Van egy 2005 Corollám 2.0 116LE. Reggelente eléggé nehézkesen indul, meg maga az indítás is eléggé furán játszódik le, de ez melegen is észrevehetõ viszont akkor már könnyebb az indítás. Olyan érzése van az embernek hogy miután elindul mintha 1-2szer magától ráindítana két rövid tekerést, a mûszerfalon is bevillannak az ikonok... Tudom hogy mikor kell abbahagyni az indítózást és mikor kell elengedni a kulcsot de ennél sokszor jártam úgy hogy úgy tûnt elindul elengedtem a kulcsot de hirtelen megállt.

Tanácstalan vagyok!
Nem biztos, hogy emiatt, de ilyen hidegben érdemes megnézni, hogy az akksikábel, vagy valami földkábel esetleg lelazult-e...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Vagy esetleg le tesztelni az akksit, hogy indítózás közbe nem esik-e le a feszültség 10,5 V alá.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Jorn írta:
Biagio írta:
rdani írta:Üdv!

Van egy 2005 Corollám 2.0 116LE. Reggelente eléggé nehézkesen indul, meg maga az indítás is eléggé furán játszódik le, de ez melegen is észrevehetõ viszont akkor már könnyebb az indítás. Olyan érzése van az embernek hogy miután elindul mintha 1-2szer magától ráindítana két rövid tekerést, a mûszerfalon is bevillannak az ikonok... Tudom hogy mikor kell abbahagyni az indítózást és mikor kell elengedni a kulcsot de ennél sokszor jártam úgy hogy úgy tûnt elindul elengedtem a kulcsot de hirtelen megállt.

Tanácstalan vagyok!
Nem biztos, hogy emiatt, de ilyen hidegben érdemes megnézni, hogy az akksikábel, vagy valami földkábel esetleg lelazult-e...
Esetleg gyújtáskapcsoló kontakthiba...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
dublin19
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011 jan. 29, 09:31 pm

Hozzászólás Szerző: dublin19 »

benkeszilard írta:Sziasztok, lécci segítsetek.
Tegnap vittem az autót karter tömítés és olaj cserére. A fiúk kicseréltem még 2 O gyûrût is ami már meg volt keményedve. Szépen kipucolták az olajteknõt, meg amit kell. Ma összerakták az autót, de indítás után nem alszik ki az olajlámpa. Ha lecsavarják a szûrõt és fecskendõznek bele olajat, és úgy visszateszik a szûrõt akkor indítás után azonnal kialszik a lámpa.
Õk sem tudják mi lehet a gond, szerintetek ?
csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

dublin19 írta:csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Nem tudom, lehet holnap méretek egy olajnyomást a gombát leszedve külön... Lehet virágláda lesz az autómból :cry:
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

benkeszilard írta:
dublin19 írta:csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Nem tudom, lehet holnap méretek egy olajnyomást a gombát leszedve külön... Lehet virágláda lesz az autómból :cry:
Lehet, hogy a búvárcsõ (aminek az alján van a durva fém szûrõ) "O"-gyûrûje kicsípõdött, vagy begyûrõdött. Ott szívhat levegõt, és okozhat ilyen galibát.
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Lackó írta:
benkeszilard írta:
dublin19 írta:csattog a motorja? biztos h nem kap olajat?
Nem tudom, lehet holnap méretek egy olajnyomást a gombát leszedve külön... Lehet virágláda lesz az autómból :cry:
Lehet, hogy a búvárcsõ (aminek az alján van a durva fém szûrõ) "O"-gyûrûje kicsípõdött, vagy begyûrõdött. Ott szívhat levegõt, és okozhat ilyen galibát.
2 darab O gyûrût cseréltek ki, szerintem azt is amelyikre gyanakszol. A fémszûrõt szépen kipucolták meg az olajteknõt is. Még délután párszor beindították az autót, és az olajlámpa az indítás után mindig kialudt. Még reggel megnézik hogy jó lesz-e és ha igen akkor elhozom, ha nem akkor sajnos szerintem megint le kell majd szedni az olajdeknit, és cserélni a biztonsági szelepet, olajszivattyút, búvárcsövet. Passz...
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Tegnap elhoztam az autót, de azelsõ megállás után megint nem volt olajnyomás miután beindítottam. 3-4 szer indítottam újra mire lett nyomás és gyorsan hazagurultam. Este még próbáltam többször, de nem volt nyomás ezért leállítottam. Szóltam a szervíznek és reggel érte jöttek hogy elvontassák, de az indítás után megint volt olajnyomás. A szerelõ elvitte, kértem hogy mentsék meg, mert kár lenne érte.
Az lehetséges hogy amikor tisztíttották és cserélték a karter tömítést akkor feloldódott valami és eltömíti az olajjáratokat?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Amíg nem mértél olajnyomást ne nagyon indítgasd...
Ha nem csak az olajgomba a rossz, és tényleg nem áll fel a nyomás, akkor pár fordulat alatt hazavághatod és ebben az esetben nem csak a cserélendõ csapágyakat, hanem pl veztengelyeket, hengerfalat...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Ma is szétszedték, és az olajszivattyú O gyûrûje tûnt rossz méretûnek, rendeltek hozzá komplett tömítõ szettet és hétfõn összerakják. Gomba jó, biztonsági olaj szelep jó, Olajszívattyú jó, O gyûrû kuka!
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Alsó tömítés szett beépítve, autó összerakva, ma szárad, holnap töltik olajjal és megyek érte. Remélem lesz olajnyomás...
Avatar
benkeszilard
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2012 ápr. 25, 08:09 pm

Hozzászólás Szerző: benkeszilard »

Olajnyomás rendben, az autó alul száraz, két hét múlva viszem kontrollra a kis beteget :)
Avatar
sportmixxx
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009 okt. 28, 02:01 pm

hideg indítás

Hozzászólás Szerző: sportmixxx »

Sziasztok!

Hidegen a kocsim (1.3 karbis) csak "gázra" indul el, gáz nélkül csak teker ...
Melegen tökéletesen mûködik. Tudnátok adni pár tippet mit is nézzek meg?

Üdv.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: hideg indítás

Hozzászólás Szerző: Jorn »

sportmixxx írta:Sziasztok!

Hidegen a kocsim (1.3 karbis) csak "gázra" indul el, gáz nélkül csak teker ...
Melegen tökéletesen mûködik. Tudnátok adni pár tippet mit is nézzek meg?

Üdv.
A pillangószelepet érdemes lehet megtisztítani, illetve az alapjárati szelepet is. Karburátor tisztító spray-vel, teszkóban kb. 1300Ft a Cyclo márkájú.
Én ezzel kezdeném.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése