Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha nem is mindig a reális értéket mutatja, de a gyári olajnyomás mérõs mutatós mûszeregységek azért nem butaságok.
Tájékoztatásnak tökéletes.
Hogy miért?

Nem elég annyi, hogy "kialszik a lámpa", látom azt is, hogy mikor fejezi be a mutató az emelkedést.
Ha meghajtom, látom, hogy a rossz olaj összeesik és esik a nyomás.
Ha a szokásoshoz képpen máshogy viselkedik, netán jóval alacsonyabb a kelleténél, akkor tudom, hogy meg kell állni és kivizsgálni a hibát. Lehet hogy csak szonda vagy mûszer, de ne adj Isten, ha olajpumpa, vagy tömõdés, netán olyan kevés az olaj, hogy már levegõt is szív (Lyaneeetól tudom :) ), akkor sokat segíthet. Magyarul nem csak a végeredményt látom (és érzem pénztárca ügyileg), hanem fel is tudok rá készülni, netán meg tudom elõzni.

Tudom, hogy a nyomás lámpa is egy adott érték alatt gyullad ki és nem a nullán, de azért egy mutatós mindig jobb és többet közöl.

Mindemellett rohadt jól néz ki, menõ és egyedi is :)
A pillanatnyi feszültségrõl ne is beszéljünk.

Ha nincs gyári, akkor meg érdemes egy annál pontosabb utángyártottat beszerelni. Már egész olcsón vannak és nem csak a pályázós embereknek hasznos.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

IceRocko írta:Az én tapasztalatom is az, hogy kb. 6-8 órás állás után olyan 0.5-1mp között van mire kialszik az olajlámpa, de ha 2napot áll akkor is ugyan ennyi idõ. Kevesebb állásnál már indítózáskor kialszik. Még mindig Mobil 1 van benne 10w40, de 15w40el is ugyan ez volt a helyzet. Nem vettem észre különbséget, pedig direkt figyeltem.
Én csak gyári szûrõt használok, úgyhogy másról nincs tapasztalatom. Egyszer fater mesélte, hogy vett bele valami nem gyárit, de 2nap után le is cserélte gyárira, mert annyira nem akart az olajnyomás megjönni vele, hogy lehetett hallani, ahogy a motor olajért könyörög. Én meg alapból nem kockáztatok. :)
Ez megerõsíthetem, 8-10 óra állás után nekem is csak indítózás után alszik el.

Amelyikben Mann szûrõ van, ott hamarabb alszik el, kb. 0.5mp, a Japanparts (vagy hasonló) szûrõsben inkább 1.5 mp.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

8100 X-clean olajról tudtok valamit?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

bubidisc írta:8100 X-clean olajról tudtok valamit?
Arról nem, de 8100 X-Cess 5W-40 olaj van most a sedanban, igaz csak 3000 kilométert mentem eddig, de ezalatt megkedveltem :)
Picivel jobban eszi, mint a Mobil Super 3000 X1 5W-40-et, és nekem már a Mobil is túl jó, szóval vissza fogok térni arra, ár/értékben kedvezõbb.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

14e.-ért láttam 5 literes kiszerelést. Ha hamarabb épül fel tõle az olajnyomás akkor felõlem megehet 2 lityit 10.000 km alatt. Lehet, hogy a 2. csere után már nem is enné annyira?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Sztem inkább a Sustina 5W-40-et próbáld ki. Nekünk nagyon bejött 4E-FE-be. Pedig sokmindent látott már az a motor :?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

bubidisc írta:14e.-ért láttam 5 literes kiszerelést. Ha hamarabb épül fel tõle az olajnyomás akkor felõlem megehet 2 lityit 10.000 km alatt. Lehet, hogy a 2. csere után már nem is enné annyira?
Nos, én a Motult 9400Ft-ért vettem. (lehet, hogy hamisított ? :) De amúgy 15-16 ezer körül van, tehát kb. 2x annyiba kerül, mint a Mobil Super 3000. De gondoltam, ennyiért kipróbálom.
Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy hiába a jóféle Mann szûrõ, ha áll az autó pár órát, akkor az indítás után csak 1-2mp múlva alszik ki az olajnyomásjelzõ... Mobillal nem tudom hány mp. volt, akkor még nem figyeltem erre, de úgy gondolom, felesleges nekem a Motul, mert a Mobillal teljesen meg voltam elégedve, és úgyis cserélem 10 ezrenként. Lehet, hogy azzal hamarabb épülne fel az olajnyomás, majd kiderül.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Érdekel vkit Castrol Edge 5W30? Van 4l-es és 1l-es flakonnal 9000-ért és 2800-ért.
Illetve Magnatec 10W-40 4l-es 6100-ért.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Kicsit beszélgetnek az olajokról is:
http://totalcar.hu/egester/?p=2
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Érdekes, látványos teszt:

Olajok kokszosodása 400°C-on

Turbós tulajoknak érdekes inkább. :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Eneos Sustina 5W-40 1l eladó. Téves rendelés miatt. (4 helyett 5-öt írtam.... :oops: )

2.250Ft-ért kaptam, ennyiért is adom. Bolti ár ~3.100 Ft...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

PiciPeti írta:Érdekes, látványos teszt:

Olajok kokszosodása 400°C-on

Turbós tulajoknak érdekes inkább. :wink:
Ez érdekes de mikor hevül az olaj 400 fokra? :)
MR2 - 2001
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Mondjuk a turbóban igen komoly hõterhelést kap... 8) Kilépõ kipuff gázok bõven 600°C felett lehetnek...
Igaz nincs ideje kokszosodni, de kiválhat belõle ez-az, ami aztán lerakódást képez...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

PiciPeti írta:Mondjuk a turbóban igen komoly hõterhelést kap... 8) Kilépõ kipuff gázok bõven 600°C felett lehetnek...
Igaz nincs ideje kokszosodni, de kiválhat belõle ez-az, ami aztán lerakódást képez...
Folyamatosan áramlik az olaj ott, nem hevül fel 400 fokra :) (csak ha nem hûtöd vissza a turbót, mielõtt leállítod) Mindenesetre igen érdekes eredmények, bár én úgy gondolom, hogy ez a lebegtetés/kokszosodás az olajnak csak az egyik tulajdonsága a sok közül...
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Haveromék mértek épített/ tuningolt autón 480°C-os olajat a turbó kilépõ járatánál. Végfordulat közelében, max terhelésen...
Persze ez közel sem általános. Fõleg nem utcai körülmények között...

De ami olaj 400 fokon így viselkedik, az valószínû 300-on se lesz tökéletes. Mindenesetre árulkodó, hogy alig pár olajnak maradt tapadóképessége a teszt után. Még ha nem is kokszosodott el, akkor sem tudtak minden esetben homogén felületet húzni az üveggömb felületén. Gondolom kipárologtak/átalakultak az adalékanyagok. Gyári Toyota olaj meglepõen jól vizsgázott, fõleg a BMW-hez képest... :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Válasz küldése