Minden ami feltöltés (Turbo, Kompresszor)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hoppá!

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/ ... urbo_szett
Érdekes, hogy hazai. Rá kéne kérdezni, mennyi elektronikával.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Sancy írta:Elgondolkodtató....
A te bódéd könnyebb kb 150-200 kilóval, és a motorod gyárilag 125 ló.
A Ferié nehezebb és csak 115 ló. Elvilg a mocik nincsenek húzgálva.
Papíron jobb vagy, de figyelembe kell venni:
-üzemagyag minõség
-tapadás (paradával elõnyben van)
-vezetéstechnika
-aszfalt minõség (bökényen ott az egyik sáv aszfaltminõsége jóval szarabb)
-Cw (szerintem e9 elõnyben)
-stb


Egyébként a 4E-FTE szerintem is jobb választás lenne, ritka mifelénk nem úgy mint a BT.
Ha E10 be akarod akkor viszont sztem már kevés...
Oda már 4A-GZE kell, ami ugyebár szintén feltötlõs motor, és hasonló élményeket nyújt mint egy turbós.
Gyárilag 160 ló körül van, komolyabb belenyúlás nélkül kihozható belõle 180-200 ló, úgy hogy nem is lesz üzemórás..
Azért a BT sem olyan gyakori! :lol:
Én vezettem 4AGZE-t is, valóban nagyot tol 5000-ig, de utána elfogy! A BT éppen fordítva, 5000 felett jön meg a tánc! :lol: az erõt tekintve nem éreztem különbséget.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Mi fogyott el 5000 felett? Az akkor el volt romolva! (szépen magyarul) :lol:
Nem fogyhat és nem is fogy el. Az is szépen tiltásig (7600rpm?) forog mint a fûrészgép.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

bubidisc írta:Mi fogyott el 5000 felett? Az akkor el volt romolva! (szépen magyarul) :lol:
Nem fogyhat és nem is fogy el. Az is szépen tiltásig (7600rpm?) forog mint a fûrészgép.
Magas fordulaton a kompresszor visszafogja a motort, ezért is elterjedtebb a turbófeltöltés ;) (+aki komolyan épít GZE-t, elsõ dolga, hogy kihajítja róla a picsába a kompresszort és turbósítja :) )
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

De az 5000-es fordulat már magas? Ok, hogy 6500 körül már veszít a lelkesedésbõl egy picit, én nem emlékszem ilyenre, de azt állítani, hogy 5000 körül elfogy??? Én Attila mellett ültem és a halálfélelmemen kívül arra az érzésre emlékszem, hogy 2000-tõl tiltásig 7000-ig megveszekedetten megy.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Minden méretezés kérdése... Ugyanúgy lehet fent dolgozó kompresszort csinálni, mint lent tolós turbót... Kérdés mennyi értelme van.
De általában a kompresszorok inkább alulra vannak hangolva, lévén a fõtengelyrõl kapják a hajtást, tehát alapjárattól munkára fogható, nincs szükség bizonyos gázmennyiségre/sebességre, mint a turbónál.
Olyan meg nincs hogy valami teljes tartományban jó.... :(
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

PiciPeti írta:Olyan meg nincs hogy valami teljes tartományban jó.... :(
Dehogynem! A Tibcsi biturbó hacsija. :wink:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

montoya írta:
PiciPeti írta:Olyan meg nincs hogy valami teljes tartományban jó.... :(
Dehogynem! A Tibcsi biturbó hacsija. :wink:
Már nem, amióta párhuzamosra kötöttem a turbókat :wink:

Így már alacsony tartományban, tehát olyan 2500-ig nem olyan intenzív.

Amúgy a kompresszor nagy hátránya hogy magas fordulaton, ahol már igen sok levegõre van szüksége a motornak, nem képes túlnyomást biztosítani a szívótorokban és valóban nem túl elõnyös.

Amúgy meg a kompresszor, maga a kialakításánál fogva, hiába forog többet, nem tud több levegõt szállítani.
Pont ezért szokták alkalmazni a kettõs feltöltõket és amikor a turbó veszi át a szerepet, ki is kerüli a beszívott levegõ a kompresszorházat.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

PiciPeti írta:Minden méretezés kérdése... Ugyanúgy lehet fent dolgozó kompresszort csinálni, mint lent tolós turbót... Kérdés mennyi értelme van.
De általában a kompresszorok inkább alulra vannak hangolva, lévén a fõtengelyrõl kapják a hajtást, tehát alapjárattól munkára fogható, nincs szükség bizonyos gázmennyiségre/sebességre, mint a turbónál.
Olyan meg nincs hogy valami teljes tartományban jó.... :(
Már megint belebotlunk ebbe a feltöltõs mizériába. :lol: Jönnek megint a definíció nélküli kifejezések:
alul, felül, karakterisztika, nyomatékra hangolt, nagy turbo, kis turbo, elfogy, megjön stb. :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Toytib írta:
montoya írta:
PiciPeti írta:Olyan meg nincs hogy valami teljes tartományban jó.... :(
Dehogynem! A Tibcsi biturbó hacsija. :wink:
Már nem, amióta párhuzamosra kötöttem a turbókat :wink:

Így már alacsony tartományban, tehát olyan 2500-ig nem olyan intenzív.

Amúgy a kompresszor nagy hátránya hogy magas fordulaton, ahol már igen sok levegõre van szüksége a motornak, nem képes túlnyomást biztosítani a szívótorokban és valóban nem túl elõnyös.

Amúgy meg a kompresszor, maga a kialakításánál fogva, hiába forog többet, nem tud több levegõt szállítani.
Pont ezért szokták alkalmazni a kettõs feltöltõket és amikor a turbó veszi át a szerepet, ki is kerüli a beszívott levegõ a kompresszorházat.
Ez milyen magas fordulaton történik? Tiltás környékén, vagy már jóval kisebb fordulaton?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Persze, a több lépcsõs feltöltés megoldás lehet...
De azért olyat egyszerû halandó nem reszel magának otthon... :D

Bubi!

Nemtudom mi a nem egyértelmû ebben? Konkrét adatokért meg kell nézni a gyári teljesítménydiagramot, és számszerû adatokat találsz.
Amíg általánosságban beszélünk a feltöltési módokról, addig felesleges konkrétumot említeni sztem. Kivétel pedig ígyis-úgyis akad mindig... :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ez egy számomra vicces jelenség, ennyi. :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

bubidisc írta:
PiciPeti írta:Minden méretezés kérdése... Ugyanúgy lehet fent dolgozó kompresszort csinálni, mint lent tolós turbót... Kérdés mennyi értelme van.
De általában a kompresszorok inkább alulra vannak hangolva, lévén a fõtengelyrõl kapják a hajtást, tehát alapjárattól munkára fogható, nincs szükség bizonyos gázmennyiségre/sebességre, mint a turbónál.
Olyan meg nincs hogy valami teljes tartományban jó.... :(
Már megint belebotlunk ebbe a feltöltõs mizériába. :lol: Jönnek megint a definíció nélküli kifejezések:
alul, felül, karakterisztika, nyomatékra hangolt, nagy turbo, kis turbo, elfogy, megjön stb. :lol:
Buuub,

Attila E9-ébe lévõ 4AGZE kompressziós mocijárol beszéltem. Vezettem, saját tapasztalataimat írom le a BT ringes kergetése után.
5000 rpm felett a 4AGZE-bõl elfogyott az a fajta vehemencia és erõ, amit addig produkált. Onnantúl már nem húzott (tolt) olyat, mint mondjuk egy BT tol 5000 rpm-nél, gyakorlatilag nem is volt értelme tovább pörgetni. Ezt egyébként Attila is elismerte, hogy így van. Ennek mûszaki okait az elõttem szólók leírták.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bubi azért valljuk be a 4E-FE után még jó, hogy erõsebb mindegyik. Persze, hogy annak érzõdött.
Meg többet is forog, meg E9-is (közvetlenebb érzékszervi behatások), meg hangos kipu, úgyhogy sokat adott az élményhez.

Nem véletlenül sokat nézett a Youtube-on a 4AGTZE hachi :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Igaz. Két autóban ültem életemben. :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Válasz küldése