Corolla elektronika probléma?

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Sziasztok!

1 hónapja vásároltam egy 2003-as E12 1.4 vvt-i Corollát és fokozatosan elkezdett elõjönni egy indítási probléma. Jelenleg ott tartok, hogy ha 4-5 órát áll 1 helyben az autó (akár 30°C van, akár 10°C), csak második-harmadik (vagy még több) indításra indul be. Van, hogy tekeri egy darabig, majd egy kattanó hangot hallatva megáll és újra kivillannak a ledek a mûszerfalon, de olyan is van, hogy rögtön csak a kattanó hang hallatszik és kész. Majd amikor 2.-3. indításnál beindul, tökéletes az alapjárat és minden más is. Ha leállok vele és 1-2 órán belül újra indulok, elsõre indul hiba nélkül. Az önindítóban a szénkefe cserélve lett, az akksi, gyertyák újak.

Köszönöm a válaszokat elõre is!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

kari írta:Sziasztok!

1 hónapja vásároltam egy 2003-as E12 1.4 vvt-i Corollát és fokozatosan elkezdett elõjönni egy indítási probléma. Jelenleg ott tartok, hogy ha 4-5 órát áll 1 helyben az autó (akár 30°C van, akár 10°C), csak második-harmadik (vagy még több) indításra indul be. Van, hogy tekeri egy darabig, majd egy kattanó hangot hallatva megáll és újra kivillannak a ledek a mûszerfalon, de olyan is van, hogy rögtön csak a kattanó hang hallatszik és kész. Majd amikor 2.-3. indításnál beindul, tökéletes az alapjárat és minden más is. Ha leállok vele és 1-2 órán belül újra indulok, elsõre indul hiba nélkül. Az önindítóban a szénkefe cserélve lett, az akksi, gyertyák újak.

Köszönöm a válaszokat elõre is!
Nyilván valami kontakthiba, hidegben a fémek összehúzódnak - nincs kontakt, felmelegedve kitágulnak - összeérnek, van kontakt.

Elsõ körben én átnéznék, megmozgaték minden csatlakozót, kábelt, biztosítékot, relét stb. tehát mindent amit találok a motortérben, amit lehet azt széthúzni-összedugni is, a földelési pontoknál meghúzni a csavarokat...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Jorn írta:
Nyilván valami kontakthiba, hidegben a fémek összehúzódnak - nincs kontakt, felmelegedve kitágulnak - összeérnek, van kontakt.

Elsõ körben én átnéznék, megmozgaték minden csatlakozót, kábelt, biztosítékot, relét stb. tehát mindent amit találok a motortérben, amit lehet azt széthúzni-összedugni is, a földelési pontoknál meghúzni a csavarokat...
Köszi, megpróbálkozom vele. Azt még nem írtam, hogy van benne egy Meta System típusú riasztó, ami nem reagál semmire. Van hozzá egy 2 nyomógombos távirányító, de hiába nyomom, semmi reakció. Lehet az kavar bele? (A távirányítóban az elemek jók..)

És az elõzõ oldalakon említett hibakód-kiolvasási módszer e12-nél is mûködik?
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Ezt a kérdést passzolom :)
De ha immobiliser vagy hasonló lenne, akkor nem fokozatosan súlyosodott volna a probléma, szerintem.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Köszönöm a választ, holnap szabadnap alkalmával neki esek a motortérnek, meglátjuk mit eredményez. :)
szp91
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012 júl. 19, 06:49 am

Hozzászólás Szerző: szp91 »

kari írta:Köszönöm a választ, holnap szabadnap alkalmával neki esek a motortérnek, meglátjuk mit eredményez. :)
sziasztok! ez a téma engem is érdekelne, nekem is ugyanezt csinálja azzal a különbséggel, hogy 2.ra mindig indul, de van, hogy 2 nap hidegen állás után is pöccre indul. Végülis annyira nem zavaró ha a garázsból indulok, de elég gáz egy Toyotával fél percig indítózni társaságban :S Milyen csatlakozókat érdemes megmozgatni? Akksit most cseréltem, ott kontakthiba nem lehet. 1-2 óra állás után nekem is indul még hidegben is... Köszi a válaszokat elõre is
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Ezt így csak találgatni lehet....
Szóljatok Szabber mesternek hogy kamillázza meg... :wink:
Alaposan át kell azt nézni.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja »

Jorn írta:
kari írta:Sziasztok!

1 hónapja vásároltam egy 2003-as E12 1.4 vvt-i Corollát és fokozatosan elkezdett elõjönni egy indítási probléma. Jelenleg ott tartok, hogy ha 4-5 órát áll 1 helyben az autó (akár 30°C van, akár 10°C), csak második-harmadik (vagy még több) indításra indul be. Van, hogy tekeri egy darabig, majd egy kattanó hangot hallatva megáll és újra kivillannak a ledek a mûszerfalon, de olyan is van, hogy rögtön csak a kattanó hang hallatszik és kész. Majd amikor 2.-3. indításnál beindul, tökéletes az alapjárat és minden más is. Ha leállok vele és 1-2 órán belül újra indulok, elsõre indul hiba nélkül. Az önindítóban a szénkefe cserélve lett, az akksi, gyertyák újak.

Köszönöm a válaszokat elõre is!
Nyilván valami kontakthiba, hidegben a fémek összehúzódnak - nincs kontakt, felmelegedve kitágulnak - összeérnek, van kontakt.

Elsõ körben én átnéznék, megmozgaték minden csatlakozót, kábelt, biztosítékot, relét stb. tehát mindent amit találok a motortérben, amit lehet azt széthúzni-összedugni is, a földelési pontoknál meghúzni a csavarokat...
Motor test szokott eloxidálódni...
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

Vasárnap az összes csatlakozót, amit csak találtam (és hozzáfértem) a motortérben széthúztam és kontakt spray-vel befújtam. Aznap és tegnap reggel is elsõre indult, majd most több, mint egy napot állt és most is pöccre. Nem akarom elkiabálni, de ez bíztató.. :)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

kari írta:Vasárnap az összes csatlakozót, amit csak találtam (és hozzáfértem) a motortérben széthúztam és kontakt spray-vel befújtam. Aznap és tegnap reggel is elsõre indult, majd most több, mint egy napot állt és most is pöccre. Nem akarom elkiabálni, de ez bíztató.. :)
Majd kiderül, ha jön a hideg idõjárás... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
szp91
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012 júl. 19, 06:49 am

Hozzászólás Szerző: szp91 »

Yautja írta: Motor test szokott eloxidálódni...
Azt hol találom?
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

szp91 írta: Azt hol találom?
A jól sejtem, Yautja arra gondolt, amik a motortérben vannak a kasztnihoz csavarozva kábelek. Nekem azok eléggé rozsdásak voltak.
szp91
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012 júl. 19, 06:49 am

Hozzászólás Szerző: szp91 »

kari írta:
szp91 írta: Azt hol találom?
A jól sejtem, Yautja arra gondolt, amik a motortérben vannak a kasztnihoz csavarozva kábelek. Nekem azok eléggé rozsdásak voltak.
azóta indul pöccre mindig neked? én is megnézem azokat a csatlakozókat.
Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari »

szp91 írta: azóta indul pöccre mindig neked? én is megnézem azokat a csatlakozókat.
Az vasárnapi kontakt spray-s áttisztítás óta volt, hogy 1 óra pihenés után használtam az autót, de volt, hogy másfél napot pihent és minden esetben elsõre indult gyönyörûen. Egyre bizakodóbb vagyok.. :)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

kari írta:
szp91 írta: Azt hol találom?
A jól sejtem, Yautja arra gondolt, amik a motortérben vannak a kasztnihoz csavarozva kábelek. Nekem azok eléggé rozsdásak voltak.
De ezek bontható (csatlakozóval ellátott) kábelek, legalábbis némelyik... :) A csavart nem kell bontani.

Amúgy egy ismerõsöm járt úgy, hogy festették az autót, a földelõcsavarok alatt is lefestették a kasztnit, és persze kontaktos is lett... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése