Fogyasztás

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Elképesztõ, mennyit jelent fogyasztásban ez a -10 Celsius fokos különbség a néhány héttel ezelõtti kánikulához képest!

Hétvégén voltunk Debrecenben, és a megtett 304km távon átlagban 5,5 liter benzin fogyott 100km-ként. Klímát csak visszafelé használtunk, 1-es venti fokozaton.
A tempó óra szerint 95-100km/h (elõzéskor max 120), átlagban ez 58km/h-ra adódott. Az útvonal a 47. sz fõút volt, nem akadályoztunk senkit, mindössze 2db autó elõzött meg, mi ennél többet. A csomagtartó 3/4-ig pakolva, 2 felnõtt + 1 törpe. A sebességhatárokat a szabálysértési határon innen tartottuk mindenhol.

Elõzõ tankolásaim alkalmával kb ugyanilyen körülmények között, csak kánikulában rendre 6,2-6,3 volt az átlag.
Most nincs Spuri a benzinben, ami sima 95-ös Lukoil...

Azontúl, hogy nagyon elégedett vagyok az autó ez irányú teljesítményével, csodálkozom is, hogy ez hogy lehet... :)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

720 km-t mentem most, hogy benne volt a találkozó 5,7 lett a vége. :shock: Pedig a szerpentineken nem nagyon kíméltem. Olyan 40-50 km csak 2-dik és 3-dik volt. Azért elég durva, hogy rossz karbival is ilyen fogyasztást tud produkálni. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

359 km-nél tankoltam.

Ebbõl 140km autópálya igen tempósan :D ... számjegyek összege 7 és nem 250 :D
Van benne 1 oda-vissza tempós szerpentín és egy csak oda (50km, Orfû-Pécs).
Többi országút, nem sietõsen. Mondjuk a felénél klímázva.

7,2 lett a fogyi. Tökjó :D 6-os váltó pályán sokat számít, mert nem forog bele a T-VIS nyitásba.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Pacsker írta:359 km-nél tankoltam.

Ebbõl 140km autópálya igen tempósan :D ... számjegyek összege 7 és nem 250 :D
Van benne 1 oda-vissza tempós szerpentín és egy csak oda (50km, Orfû-Pécs).
Többi országút, nem sietõsen. Mondjuk a felénél klímázva.

7,2 lett a fogyi. Tökjó :D 6-os váltó pályán sokat számít, mert nem forog bele a T-VIS nyitásba.
115-tel mentél? :P (Gondolom, az utolsó 0 volt, csak az lemaradt :P )
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

56 literbõl 926.5 km a céges Partnerrel :) 1.6 HDi 75Le :) ez kereken 6 liter

*szerk: és csak azért ilyen szar, mert ebbõl 450km-t autópályáztam vele :lol: :lol: :lol:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Jó-jó, de azt dombnak fel tolni kell. :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

montoya írta:Jó-jó, de azt dombnak fel tolni kell. :lol:
A lószart...kurvajól megy :lol:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

6.1, szokásos tempómmal (nem rohanós, normálisan közlekedve)
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

BP városi mászkálás, majd BP-Pécs-BP pályán sietve (140-160) az IS-sel 9.56. Mindezt télen, jó szeles idõben.

Egyre nehezebben hiszek az IS óriási fogyasztását firtató legendának. A múltkor finomabban használva kijött 8.3-as átlaggal, ami - a telet figyelembe véve - vegyesben ekkora motortól határozottan nem sok.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

montoya írta:BP városi mászkálás, majd BP-Pécs-BP pályán sietve (140-160) az IS-sel 9.56. Mindezt télen, jó szeles idõben.

Egyre nehezebben hiszek az IS óriási fogyasztását firtató legendának. A múltkor finomabban használva kijött 8.3-as átlaggal, ami - a telet figyelembe véve - vegyesben ekkora motortól határozottan nem sok.
Nem a motor számít, hanem a karosszéria CV értéke és az hogy a hátsókerék meghajtás nagyon sok energiát emészt fel.
Nekem pl a BlackTop-al sokkal jobban ment és kevesebbet is fogyasztott az AE92 GTi-m, ami nehezebb és szervós is volt, mint az AE86-osban ugyanaz a motor szervószivattyú nélkül és jóval kisebb súllyal.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Toytib írta:
montoya írta:BP városi mászkálás, majd BP-Pécs-BP pályán sietve (140-160) az IS-sel 9.56. Mindezt télen, jó szeles idõben.

Egyre nehezebben hiszek az IS óriási fogyasztását firtató legendának. A múltkor finomabban használva kijött 8.3-as átlaggal, ami - a telet figyelembe véve - vegyesben ekkora motortól határozottan nem sok.
Nem a motor számít, hanem a karosszéria CV értéke és az hogy a hátsókerék meghajtás nagyon sok energiát emészt fel.
Nekem pl a BlackTop-al sokkal jobban ment és kevesebbet is fogyasztott az AE92 GTi-m, ami nehezebb és szervós is volt, mint az AE86-osban ugyanaz a motor szervószivattyú nélkül és jóval kisebb súllyal.
Szia Tibi,

mennyit fogyasztott az AE92 Gt-i BT motorral nálad? Milyen kipufogó rendszer volt alatta, volt-e benne katalizátor? A BT-n amúgy van lambda szonda?
Az enyémben kb. 8.0-as átlaggal járok, míg ugyanez a 4AGE 16V-vel 6.5-7.0 körül volt. Amíg tökéletesen be nem melegszik a rendszer még mindig benne van a torpanás.

Amúgy nemrég olvastam, hogy az AE92 Liftback CW értéke 0.35, valszeg a Hatchback-é sem sokkal jobb, szóval 140 felett bekéri a 8.5 litert a kasztni.

Az E8 CW-je meg még 0.35-nél is rosszabb lehet.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Bruce E9 írta:
Toytib írta:
montoya írta:BP városi mászkálás, majd BP-Pécs-BP pályán sietve (140-160) az IS-sel 9.56. Mindezt télen, jó szeles idõben.

Egyre nehezebben hiszek az IS óriási fogyasztását firtató legendának. A múltkor finomabban használva kijött 8.3-as átlaggal, ami - a telet figyelembe véve - vegyesben ekkora motortól határozottan nem sok.
Nem a motor számít, hanem a karosszéria CV értéke és az hogy a hátsókerék meghajtás nagyon sok energiát emészt fel.
Nekem pl a BlackTop-al sokkal jobban ment és kevesebbet is fogyasztott az AE92 GTi-m, ami nehezebb és szervós is volt, mint az AE86-osban ugyanaz a motor szervószivattyú nélkül és jóval kisebb súllyal.
Szia Tibi,

mennyit fogyasztott az AE92 Gt-i BT motorral nálad? Milyen kipufogó rendszer volt alatta, volt-e benne katalizátor? A BT-n amúgy van lambda szonda?
Az enyémben kb. 8.0-as átlaggal járok, míg ugyanez a 4AGE 16V-vel 6.5-7.0 körül volt. Amíg tökéletesen be nem melegszik a rendszer még mindig benne van a torpanás.

Amúgy nemrég olvastam, hogy az AE92 Liftback CW értéke 0.35, valszeg a Hatchback-é sem sokkal jobb, szóval 140 felett bekéri a 8.5 litert a kasztni.

Az E8 CW-je meg még 0.35-nél is rosszabb lehet.
Nekem hosszabb úton óvatos országúti tempónál (nem autópálya) bõven 7alá beesett a fogyasztásom, persze ez ritkán fordult elõ :)
Igen van benne lambda szonda, mint minden szabályzott katalizátoros autóban.
Valószínûsítem hogy a kompakt kasztniknak sokkal nagyobb a vákum a háta mögött, jobban is piszkolják magukat.
Az biztos hogy az E8 még jobban tégla formájú, ezért elõnytelenebb fogyasztás szempontjából :)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Toytib írta:
Bruce E9 írta:
Toytib írta: Nem a motor számít, hanem a karosszéria CV értéke és az hogy a hátsókerék meghajtás nagyon sok energiát emészt fel.
Nekem pl a BlackTop-al sokkal jobban ment és kevesebbet is fogyasztott az AE92 GTi-m, ami nehezebb és szervós is volt, mint az AE86-osban ugyanaz a motor szervószivattyú nélkül és jóval kisebb súllyal.
Szia Tibi,

mennyit fogyasztott az AE92 Gt-i BT motorral nálad? Milyen kipufogó rendszer volt alatta, volt-e benne katalizátor? A BT-n amúgy van lambda szonda?
Az enyémben kb. 8.0-as átlaggal járok, míg ugyanez a 4AGE 16V-vel 6.5-7.0 körül volt. Amíg tökéletesen be nem melegszik a rendszer még mindig benne van a torpanás.

Amúgy nemrég olvastam, hogy az AE92 Liftback CW értéke 0.35, valszeg a Hatchback-é sem sokkal jobb, szóval 140 felett bekéri a 8.5 litert a kasztni.

Az E8 CW-je meg még 0.35-nél is rosszabb lehet.
Nekem hosszabb úton óvatos országúti tempónál (nem autópálya) bõven 7alá beesett a fogyasztásom, persze ez ritkán fordult elõ :)
Igen van benne lambda szonda, mint minden szabályzott katalizátoros autóban.
Valószínûsítem hogy a kompakt kasztniknak sokkal nagyobb a vákum a háta mögött, jobban is piszkolják magukat.
Az biztos hogy az E8 még jobban tégla formájú, ezért elõnytelenebb fogyasztás szempontjából :)
Köszi Tibcsi az infókat, de egy kérdésre elfelejtettél válaszolni :lol: Bocsi a sok kérdésért, de remélem nem csak engem érdekelnek ezek a dolgok :?
Volt az E9 BT mocis Gt-i-ben katalizátor? Meghagytad az eredeti kipu rendszert? Véleményed szerint van-e bármilyen hatása a 4AGE 16V katalizátor kiiktatásának a BT mocira? Okozhatja-e a hideg katalizátor a motor torpanást a nem elégséges gázáteresztõ képessége miatt?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Elsõ közös tank benzinünk az Avéban 6,86 l/100km mértékben fogyott a teljes tankot nézve. Ebben még a 10W-40-es olaj, az elhasznált gyertyák, koszos szûrõk vannak. Az átlagsebesség kerek 50km/h, többnyire 2 fõ + a törpicsek. Városban kevésbé (kb 20%) használjuk, csak cúg idején, mert nem vagyunk mazochisták. A kinti hõmérséklet rendre -5 - +2 Celsius volt végig. Az utazótempónk 90-110km/h.
Ezek fényében teljesen korrekt értéket kaptunk, de lesz ez még sokkal jobb is, ahogy jön a jó idõ és összeszokunk az Avéval.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: syab19 »

Elsõ tankolásnál 30(plusz 10 max.) literrel kb 400km-t mentem. 2. tankolásnál tele tettem, igaz nem égett a tankolj sürgõsen lámpa. 40l+maradék. kíváncsi leszek, sikerül-e 6-7L környékére hozni, igaz városban használom csak :(
Válasz küldése