Nem a 20 évvel ezelõtti autó futómûve jobb (pláne nem a hacsié, ami 20 évvel ezelõtt is jócskán elavult voltPiciPeti írta:Neeem is meeeert az én autooom a legjoobb!!!!!![]()
Hogy hol gyártják tökmindegy... Röviden tömören. A minõségbiztosítás, és a beszállítók felé támasztott követelmény számít.
Ez nem egy rolls, hogy kézzel rakják össze manufaktúrákban. Megy a szalag, és betanított munkások 1-2 csavart meghúznak. Kétlem, hogy a kis japó minden csavar fejét megpuszilja, és megkéri maradjon ott... Az, hogy milyen az a csavar, meg a furat, az már számít.... Kétlem, hogy lennének nagy minõségbeli eltérések a beszállítók között.
Ha nem jó minõséget szállít, a Toyota megbíz egy másikat...
A gépek, tervek, összeállítási folyamatok ugyanazok a világon mindenhol.
Régen (20-30 éve), ez nem így volt. Innen a japó gyártás über alles.
Sajnos a minõségi változás valós. Csak így tud a gyár talpon maradni. A modellpaletta meg az igényeket tükrözi. Szerintem jobban tudja egy gyár, hogy mit éri meg gyártani, mint mi.![]()
Az, hogy a 20 évvel ezelõtti autónak jobb a futómûve, mint a mainak, Ti se gondoltátok komolyan ugye? A kasztnik kb 3x olyan merevek ma, mint akkor... Alut használnak, gázos, neadjisten mágneses lengéscsillapítót, 5x olyan hatékony fékrendszert, stb...
langlovagok.hu-t is érdemes megnézegetni, a legszembetûnõbb dolog ott lesz.
Abban viszont egyetértek, hogy a mai jármûvek sokkal puhábbak, sterilebbek, kevésbé gépszerûek mint anno. Engem is kevésbé hoz lázba. Élvezkedni, vigyorogva átmenni egy szerpentinen, én is egy karbis, ordító kipuffos verdával mennék. De ha 2-3000km-t kell letudnom, akkor inkább egy csendes, tempomatos, klímással....
Peace!
Muszaj leirnom...
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Ne sajnáld, Picipeti. Az Opel baromi vagány és divatos formatervet hozott ki az autóin, de pontosan ez fogja okozni a vesztét, mert 3-4 év múlva más lesz a divat.
Meg sem fogod nézni az utcán.
A Toyota képvisel egy szürke, konzervatív, észrevétlen designt, ami gyakorlatilag kortalanná teszi az autóit. Nézd meg az Aurist. Nem volt egy kifejezetten szép autó 2007-ben sem, cserébe ma sem számít elavultnak.
A futómû az Aurisban nem rossz, bár egyszerûbb a Golfénál, de az Astra Watt-rudazta sem egy spanyol viasz (csatolt lengõkar)...a titok a hangolásban van.
Az Auris kényelmesebb hangolású futómûvet kapott, az Astra keményebbet. Viszont az Astra kb 150kg-mal nehezebb az Aurisnál, azonos motorizáltság mellett nem fog jobb idõt menni pályán, mint a Toyota.
Továbbá tekintélyes német (nacionalista, hazabeszélõ) szaklapok (nem csak egy, hanem több) az összehasonlító tesztben az Aurist jobbnak hozták ki mindent egybe vetve, mint a Golfot.
Ezt nem én mondom, hanem azok az újságírók, aki évente több száz tesztautót vezetnek mindenféle körülmény között... 
Ja, a Toyota is hibázott azért nem kicsit, amikor a mostani Auris/Corolla páros mellé nem hozta EU-ba a kombit és még mindig késik a down-sizing turbó motorokkal, és a duplakuplungos váltóval. Ez hiba egy oldalról, de a másik oldalról, viszont, rajta kívül senkinek nincs hibrid modellje (Prius), a többi gyártó számára minden szinten elérhetetlen és jövõbe mutató technológiával és kivételes megbízhatósággal.
Meg sem fogod nézni az utcán.
A Toyota képvisel egy szürke, konzervatív, észrevétlen designt, ami gyakorlatilag kortalanná teszi az autóit. Nézd meg az Aurist. Nem volt egy kifejezetten szép autó 2007-ben sem, cserébe ma sem számít elavultnak.
A futómû az Aurisban nem rossz, bár egyszerûbb a Golfénál, de az Astra Watt-rudazta sem egy spanyol viasz (csatolt lengõkar)...a titok a hangolásban van.
Az Auris kényelmesebb hangolású futómûvet kapott, az Astra keményebbet. Viszont az Astra kb 150kg-mal nehezebb az Aurisnál, azonos motorizáltság mellett nem fog jobb idõt menni pályán, mint a Toyota.
Továbbá tekintélyes német (nacionalista, hazabeszélõ) szaklapok (nem csak egy, hanem több) az összehasonlító tesztben az Aurist jobbnak hozták ki mindent egybe vetve, mint a Golfot.
Ja, a Toyota is hibázott azért nem kicsit, amikor a mostani Auris/Corolla páros mellé nem hozta EU-ba a kombit és még mindig késik a down-sizing turbó motorokkal, és a duplakuplungos váltóval. Ez hiba egy oldalról, de a másik oldalról, viszont, rajta kívül senkinek nincs hibrid modellje (Prius), a többi gyártó számára minden szinten elérhetetlen és jövõbe mutató technológiával és kivételes megbízhatósággal.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Viccelsz? Szerintem a faceliftes Ave kifejezetten szép, pont az én ízlésem a középkategória méreteit, célját, elvárásait nézve. És bomba jó lett az ára, bár, 7 millió forint nagyon sok pénz, mégis azt mondom rá, hogy messzemenõen jobban megéri, mint a Passat hasonló felszereltség melletti 8,5M ára...
@ montoya: A magam részérõl kíváncsian várom a teljes Sky-Active autókat, a mostaniak kívülrõl tetszenek, de belül már korosnak hatnak.
Az újak ígéretesnek tûnnek, csak a kérdés megint az, hogy pénzügyileg meddig bírja magát eltartani a cég? Eléggé xarban vannak, úgy tudom...
@ montoya: A magam részérõl kíváncsian várom a teljes Sky-Active autókat, a mostaniak kívülrõl tetszenek, de belül már korosnak hatnak.
Az újak ígéretesnek tûnnek, csak a kérdés megint az, hogy pénzügyileg meddig bírja magát eltartani a cég? Eléggé xarban vannak, úgy tudom...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Azért azzal az alacsony fenntarthatósággal én vitatkoznék. Minden elektronika benne. Ha pl egy akkumulátor cella mondjuk úgy elmegy borért, azért az nem olcsó. És akkor van még belõle pár darab bõven. Meg arról nem is beszélve, hogy márkaszervízbe, horror áron javítanák. És csak 1 dolgot mondtam. A hajtásba bekotlik valami abba bele se mernék gondolni.bepi81 írta:...legyen megbízható, biztonságos és alacsony fenntartású (és akkor jellemeztem is, hogy mire gyûjtök: PIII)...
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
toytomi írta:Azért azzal az alacsony fenntarthatósággal én vitatkoznék. Minden elektronika benne. Ha pl egy akkumulátor cella mondjuk úgy elmegy borért, azért az nem olcsó. És akkor van még belõle pár darab bõven. Meg arról nem is beszélve, hogy márkaszervízbe, horror áron javítanák. És csak 1 dolgot mondtam. A hajtásba bekotlik valami abba bele se mernék gondolni.bepi81 írta:...legyen megbízható, biztonságos és alacsony fenntartású (és akkor jellemeztem is, hogy mire gyûjtök: PIII)...
Ezt nem szabad elfelejteni.
NEM megy benne tönkre az aksi cella, sem semmi más, legalábbis jó sok évig nem, kivéve, ha az ember béna a vásárláskor és egy vízkáros, vagy gtk-s példányt vesz. Ezeknél bármi lehetséges. De egy 50-60.000km-t (autópályán) futott PIII esetében kis túlzással borítékolható, hogy nem lesz vele gond. Sokáig.
Mindazonáltal, valószínûleg Te is tisztában vagy azzal, hogy mennyivel kevesebb kopó alkatrész alkot egy Priust, összehasonlítva egy mezei autóval.
A futómû és alkatrészei pontosan ugyanolyan kopó dolgokból állnak mindkettõnél, ellenben sem kuplung nincs benne, a motor Atkinson-ciklusú, ami KIFEJEZETTEN hosszútávfutásra van tervezve, maximális fordulatszáma 5200/perc. Gyakorlatilag szétüthetetlen. Pontosabban minden tönkretehetõ, persze, csak nem mindegy egy típuson belül mennyi hibalehetõsége van.
Megdöbbentõ az a precizitás, ami mellett a PIII-at tervezték és gyártják, csak az kételkedik a hibrid rendszerben, aki nem igazán ért hozzá (nem Rád gondoltam, hanem általánosságban). Mert, ugye az elektronika minden egyéb gyártmánynál lutri, leghamarabb az kezd rakoncátlankodni.
Nem szabad elfelejteni, hogy a hibrid rendszert a Toyota 1997 óta gyártja, fejleszti, gyakorlatilag, jelen állás szerint nem lehet többet kihozni belõle semmilyen szempontból. Az autó 95%-a újrahasznosítható a gyártás során, ez egy hasonló dízel autó esetében nagyságrendekkel kisebb %. Akkor mirõl is beszélünk? Az akksi cellákat egyesével is cserélheti a tulaj, 8, vagy 10 évig gyári garancia van rá... mindemellett az autó élete során kb 30%-kal kevésbé szennyezi a környezetet (igen, a gyártástól kezdve az autó élete végéig!), mint egy hasonló dízel motoros autó...
Hidd el, nem hülye a Toyota, hogy a hibrid rendszert fejleszti. Szó szerint néhány éven belül az összes EU-i modellhez elérhetõ lesz hibrid hajtás, a kifejezetten dízel pártiaknak, meg megveszi és beépíti saját modelljeibe a Toyo a BMW dízel motorjait és kész.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bepi! Te egy mester autószerelõ, tervezõmérnök és egy piackutató közgazdász is vagy egyben 
Olyan kijelentõ mondatokban nyilatkozol mindenrõl, és tényeket teszel elénk, hogy másra nem tudok gondolni
Titokban csak nem a TME elnöke vagy?
Olyan kijelentõ mondatokban nyilatkozol mindenrõl, és tényeket teszel elénk, hogy másra nem tudok gondolni
Titokban csak nem a TME elnöke vagy?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Legközelebb igyekszem konyhanyelven fogalmazni, hogy ne bukjak le...
Nem, nem vagyok autószerelõ... 
Amúgy, van olyan, amit ezek közül ne tudtatok volna? Kétlem. Ezt nem én írom le, hanem valóban hozzáértõ források. Én csak tolmácsolom, úgymond.
Amúgy, van olyan, amit ezek közül ne tudtatok volna? Kétlem. Ezt nem én írom le, hanem valóban hozzáértõ források. Én csak tolmácsolom, úgymond.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Ma ismet sikerult elegge kiakadnom... elkovettem azt a hibat, hogy "2-kor meg ugy sincs dugo" jeligevel atmentem elintezni valamit a Pesti oldalra, a Stadionok kornyekere.
Nem a nagy lofutyit nincs, azt. 24km-t sikerult metenni 1.5 ora alatt, ez aztan dicsoseges. Ebben benne volt a Lagymanyosi hid ketszer, amin meg haladni is lehet. Valaki arulja mar el, hogy ilyenkor az osszes hetvegi autos szerencsetlen farok kerul elo, vagy mi a fene okozza azt, hogy a Hungarian 50 fole keptelenek vagyunk felgyorsitani? A tegnapi hettablettas tokaji kannas utan 40-nek nezik a 70-et?!
Az mar csak hab a tortan, hogy a lampak egy resze a gorkocsolyas kislanyt setaltato anyukakhoz, a masik reszuk pedig uveghangig forgatott 1.6 vti CRX-hez van hangolva.
A legkevesse viszont azt nem ertem, hogy mindezt delutan 2-kor? Hogy a jo egbe er ra ennyi ember penteken ilyenkor? Valsag van, nyilvan, benzinre van penz, de dolgozni nincs kinek... Valsag, az, a francokat. Dolgozik itt valaki normalisan (napi 6 oranal tobbet)?
Nem a nagy lofutyit nincs, azt. 24km-t sikerult metenni 1.5 ora alatt, ez aztan dicsoseges. Ebben benne volt a Lagymanyosi hid ketszer, amin meg haladni is lehet. Valaki arulja mar el, hogy ilyenkor az osszes hetvegi autos szerencsetlen farok kerul elo, vagy mi a fene okozza azt, hogy a Hungarian 50 fole keptelenek vagyunk felgyorsitani? A tegnapi hettablettas tokaji kannas utan 40-nek nezik a 70-et?!
Az mar csak hab a tortan, hogy a lampak egy resze a gorkocsolyas kislanyt setaltato anyukakhoz, a masik reszuk pedig uveghangig forgatott 1.6 vti CRX-hez van hangolva.
A legkevesse viszont azt nem ertem, hogy mindezt delutan 2-kor? Hogy a jo egbe er ra ennyi ember penteken ilyenkor? Valsag van, nyilvan, benzinre van penz, de dolgozni nincs kinek... Valsag, az, a francokat. Dolgozik itt valaki normalisan (napi 6 oranal tobbet)?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Pénteken dugó van. Ez mindig is így volt. Pl. 10 éve is, amikor mosodás fiú voltam és egy leömõnél eltörött kipufogós suzuki carryvel próbáltam mindenhová odaérni. Vrrrrrrááááám-vráááááûám! Nyomtam ám keményen! Pénteken 14h-kor elengedik a jobb helyeken a jónépet és lehet menni haza, telekre, balcsira, kurvázni, inni, dunába ugrani. Ennyi! + most a pünkösd miatt mindenki világvége hangulatban van.
A hungárián meg úgy hallottam bármikor lehet menni 70-nel, még többel is, csak nem szabad fékezni és kerülgetni kell a kocsikat. Nem követendõ példa és nagyon kockázatos!
A hungárián meg úgy hallottam bármikor lehet menni 70-nel, még többel is, csak nem szabad fékezni és kerülgetni kell a kocsikat. Nem követendõ példa és nagyon kockázatos!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp

