E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Húha, megy a kavar...

Szóval, E11-et Japánban KEZDTÉK gyártani 1997-ben, majd kb fél év múlva a Liftback kaztnit áthozták Angliába. A sedan, kombi, és hatchback mindig is Japánban készült. A faceliftet követõen ismét volt pár száz, vagy 1000 db, amit Japánban gyártottak, majd a liftback újra Angliába került.

Az E12-t 3 országban is szereltek össze karosszéria változattól függetlenül: Japán, Anglia, Törökország

A sedan jellemzõen Török összeszerelésû, a többi változó.

A gyártás kezdetét követõ többedik évben a statisztikák szerint (figyelem!!!) a Török összeszerelésû E12-k voltak a legmegbízhatóbbak, ezekkel fordult elõ a legkevesebb meghibásodás.

Alapvetõen az E12-nek egy komolyabb hibája van a kezdetetktõl fogva, és az a fékrendszere (Bosch). A gyári féktárcsák idõ elõtt hullámosodnak (xar alapanyag) és a fékbetétek is gyorsabban kopnak, mint kellene.

Az európai beszállítók (valeo elsõsorban) az E11 óta vannak jelen a Toyota gyártásában, és való igaz, hogy az átlagnál több is a gond a nem eredeti japán alkatrészekkel, azonban, ez még mindig csak a Toyotán belül jelent több hibát bármilyen (!) más gyártóhoz képest még mindig nagyságrendekkel megbízhatóbb autó a Toyota.
...fõleg az E11. Ennél nem érezhetõ még a spórolás, jók a kárpitok belül, strapás a mûszaki arzenálja (futómû). Igaz, a vvt-i -vel az elsõ pár évben bakott lõtt némileg a Toyota (olajfogyasztás), de példátlan gyári garanciában cserélte ezeket a blokkokat, úgyhogy, nem gondolom, hogy az imidzse ezzel romlott volna.
Az E11 esetében, úgy gondolom, az elõzõekben beszélt C150-es vált volt szinte az egyetlen alkatrésze, amire a spórolás hatott negatívan.

Mindent egybe vetve az E11 semmivel sem gázabb, mint az E10, mindkettõ modell igazi strapagép.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azért rakd hozzá a nagyzatos kijelentésekhez, hogy szerintem :)
Alapvetõen egyébként tényleg szívós autók és kategóriáján belül igenis szuper választás. Azonban szerintem látszik már rajtuk a kis visszalépés, de Sede7-ét, vagy pl egy G6TTE-t még akár vennék is a Vikinek :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

bepi81 írta:Húha, megy a kavar...

Szóval, E11-et Japánban KEZDTÉK gyártani 1997-ben, majd kb fél év múlva a Liftback kaztnit áthozták Angliába. A sedan, kombi, és hatchback mindig is Japánban készült. A faceliftet követõen ismét volt pár száz, vagy 1000 db, amit Japánban gyártottak, majd a liftback újra Angliába került.
...
A toyotatr oldala szerint 1998 augusztusától gyártották a szedánokat. Az még az elsõ szériás E11, nem? Ha rosszul gondolom, bocsánat, ha rosszul tudom, melyik a "8th generation", akkor fõleg bocsánatot kérek.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Pacsker írta: ...
Alapvetõen egyébként tényleg szívós autók és kategóriáján belül igenis szuper választás.
...
Ezzel meg úgy értek egyet, hogy még csak egyszer vezettem, kb. 2 km-t, após kombiját. Most van benne 240e km, 7-et fogyaszt, és csak megy, megy, megy...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Pacsker írta:Azért rakd hozzá a nagyzatos kijelentésekhez, hogy szerintem :)
Alapvetõen egyébként tényleg szívós autók és kategóriáján belül igenis szuper választás. Azonban szerintem látszik már rajtuk a kis visszalépés, de Sede7-ét, vagy pl egy G6TTE-t még akár vennék is a Vikinek :)
Ha írtam vmi olyasmit, ahova oda KELL írjam, akkor most pótlom: szerintem... :lol: :wink:

Amúgy a gyártási helyeik ezeknek az E11-eknek nem annyira követhetetlen, mint az E11 facelift felszereltség... :lol: :lol: (...gondolom, amiatt írtad, hogy tegyem hozzá...)

Ahogy néztem, a hahun még eladó a debreceni fekete G6TTE (LLL-xxx rendszám), amit tavaly nyáron láttam is élõben Kakucs-ringre menet a 4. sz. fõúton. Csodaszép élõben is, bazi jó állású autó. :)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

toytomi írta:Már az E11 is tele van Bosch meg Valeo cuccokkal még a japán is. Sajnos :( . Most konkrétan nem tudom, hogy E10-et gyártottak-e európába, de Carina E-t 94-tõl gyártottak angolok ha jól tudom, szóval lehet h már E10-be is van angol. Ja és hozzá teszem, hogy a japán gyártású Carinába az 1.6 benzinesbe nagyon sok volt hengerfejes, úgyhogy már a JT se garancia :( . És tudjátok mi a vicc??!! Az hogy a flanhsziah gyártású Yarisokkal soha semmilyen gond nem volt, semmit nem kellett cserélni. :shock: :lol: Na ez a durva!
Szerencsére nekem még mindkét E11 Denso cuccokkal van tele, az angol Liftback esetenként spanyol Denso alkatrészekkel, de inkább az legyen, mint az említettek... :)

Egy Valeo alkatrésszel találkoztam eddig az angolban, a gyújtáskapcsoló. Volt is gond vele, nagy melegben egyszerûen nem mûködött, indításnál semmi. Banális hiba, az a mûanyag része kopott el, amibe a zárnyelv belemegy, ezért nem tudta indító pozícióba forgatni a kulcs. De mire erre rájöttem... :)
A szokásos körök után (indítómotor, relé ellenõrzése után) kisakkoztuk, hogy a gyújtáskapcsoló lesz a ludas. Kiszedtem, szétszedtem, pucoltam, összeraktam, 2 napig jó volt.
Utána vettem egyet bontóból, de kiderült az csak 1998 augusztus elõttiekhez jó (japán, más bekötésû, fehér színû, míg a másik fekete)
Utána szereztem egy megfelelõ bontottat, de ugyanaz volt a jelenség azzal is, 2 napig jó csak. Szétszedtem, pucoltam, semmi...
Valeo alkatrész-szám alapján sem sikerült beszerezni újat, pedig még a veszprémi Valeo gyárban is próbálkoztam. (mellesleg indexkapcsolókat és egyebeket gyártanak ott)
A Toyota márkaszervizben kapásból cserét javasoltak (kb. 30 ezer a kapcsoló, plusz a beszerelés 6 ezer, egybõl dobtam egy hátast)
Aztán rájöttem a hibájára, két kis alu lemezkével kitömködtem a rést, és azóta is tökéletes... :)
Aztán valahol olvastam is késõbb róla, hogy ez típushiba, de nem részletezték a megoldást.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Amúgy mondtak olyat is, hogy tán amikor van a modell váltás, akkor az elsõ fél évben csak JT-s vázszámúak jönnek be az országba. Nem emlékszek már pontosan hogy miért, de így van tán.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

toytomi írta:Amúgy mondtak olyat is, hogy tán amikor van a modell váltás, akkor az elsõ fél évben csak JT-s vázszámúak jönnek be az országba. Nem emlékszek már pontosan hogy miért, de így van tán.
Jaja, ezt írtam én is.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Jorn írta: a gyújtáskapcsoló. Volt is gond vele, nagy melegben egyszerûen nem mûködött, indításnál semmi...
Én megvettem a gyári újat, mert utángyártott ebbõl nem létezik. Természetesen Made In Spain Valeo.

Most 11évig megint nem lesz vele baj...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Az autónk elõzõ tulajdonosa megviccelt, valószínûleg eltört nála a vezetõoldali visszapillantó tükör, és nem fûthetõt tett be a helyére, így jóhogy nem fût :)
Kb. mennyibe kerül egy fûthetõ tükörlap ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Jorn írta:Az autónk elõzõ tulajdonosa megviccelt, valószínûleg eltört nála a vezetõoldali visszapillantó tükör, és nem fûthetõt tett be a helyére, így jóhogy nem fût :)
Kb. mennyibe kerül egy fûthetõ tükörlap ?
3-4e korul megcsinaljak.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi, de úgy érted, hogy beviszem 'akárhová' és ennyibõl kb. bárhol kijön a fûthetõ tükörlap meg a munkadíj ? Vagy ez egy bontottnak az ára, munkadíj nélkül ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Jorn írta:Köszi, de úgy érted, hogy beviszem 'akárhová' és ennyibõl kb. bárhol kijön a fûthetõ tükörlap meg a munkadíj ? Vagy ez egy bontottnak az ára, munkadíj nélkül ?
Ez egy ujnak az ara, ennyiert csinalja meg egy mester, a projektem elejen (1-3. oldal) megtalalod a szamat, Sede7 ajanlotta. A berakas nem tudom, hogy benne van-e az arban, de az nem egy egetrengeto melo.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

montoya írta:
Jorn írta:Köszi, de úgy érted, hogy beviszem 'akárhová' és ennyibõl kb. bárhol kijön a fûthetõ tükörlap meg a munkadíj ? Vagy ez egy bontottnak az ára, munkadíj nélkül ?
Ez egy ujnak az ara, ennyiert csinalja meg egy mester, a projektem elejen (1-3. oldal) megtalalod a szamat, Sede7 ajanlotta. A berakas nem tudom, hogy benne van-e az arban, de az nem egy egetrengeto melo.
Ok, értem, köszi.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Tudja valaki, hogy E11 liftbacken a hátsó szárny javít-e érdemben a stabilitáson, vagy leginkább optikai kiegészítõ?
És a toronymerevítõnek van érdemi haszna, érezhetõ hatása, normál (nem ringes) használat mellett?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Válasz küldése