E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

MDaemon írta:Elsõ körben szedd ki a tükröt: _itt_ látszik a mechanika, felül és két oldalt van rá felpattintva a tükörlap.
Ha leszedted, nézd meg hogy tápot nem kap, vagy a fütõszál szakadt-e meg benne. Jó eséllyel az utóbbi lesz.
Köszönöm :)
Tehát valahogy úgy kellene, hogy az egyik végállásba beállítom a tükröt (motorosan) , azután a kilógó résznél alányúlok, és egyszerûen kipattintom a tükörlapot a helyérõl ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
lexuxka
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010 nov. 12, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Vas Celldömölk

Hozzászólás Szerző: lexuxka »

Helló!

Segítségeteket szeretném kérni e11-mel kapcsolatban.A hideg idõ beálltával rendszerint amikor a hõmérséklet 0 fok alá kúszik akkor bizony a jobb hátsó ajtóm nem nyílik,vagyis a centrálzár nem nyomja fel a gombot,de csak a jobb hátsón és nem tudom kinyitni.Ha egy kicsit "melegebb" helyre kerül az autó utána már megoldódik,de nagyon zavar,hogy a hátul utazóknak keresztül kasul kell mászni hátul.A kérdésem az lenne,hogy hogyan tudnám a problémát orvosolni?Gondolom az ajtót szét kellene "bombázni" hozzá?!Ahhoz kérnék segítséget hogyan tegyem hogy minden része ép maradjon és esetleg mit cseréljek kenjek vagy tegyek,hogy a probléma orvosságra leljen.Elõre is köszönöm a segítséget!
Svájcban órát,Japánban autót gyártanak!!!
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

Jorn írta:Köszönöm :)
Tehát valahogy úgy kellene, hogy az egyik végállásba beállítom a tükröt (motorosan) , azután a kilógó résznél alányúlok, és egyszerûen kipattintom a tükörlapot a helyérõl ?
Állísd középre a tükröt, és nézzen teljesen fölfelé. Így alulról pont be tudsz nyúlni, és egy laposabb csavarhúzóval le tudod pattintani.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Jó tipp, köszi :wink:
Még sose szedtem le tükörlapot, de legalább már van támpont :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon »

lexuxka írta:Helló!

Segítségeteket szeretném kérni e11-mel kapcsolatban.A hideg idõ beálltával rendszerint amikor a hõmérséklet 0 fok alá kúszik akkor bizony a jobb hátsó ajtóm nem nyílik,vagyis a centrálzár nem nyomja fel a gombot,de csak a jobb hátsón és nem tudom kinyitni.Ha egy kicsit "melegebb" helyre kerül az autó utána már megoldódik,de nagyon zavar,hogy a hátul utazóknak keresztül kasul kell mászni hátul.A kérdésem az lenne,hogy hogyan tudnám a problémát orvosolni?Gondolom az ajtót szét kellene "bombázni" hozzá?!Ahhoz kérnék segítséget hogyan tegyem hogy minden része ép maradjon és esetleg mit cseréljek kenjek vagy tegyek,hogy a probléma orvosságra leljen.Elõre is köszönöm a segítséget!
Ilyet nekem is csinált tavaly a jobb hátsó ajtóm. Ahogy jobb idõ lett, és ki tudtam nyitni, leszedtem a kárpitot, de nem láttam alatta semmi olyat, ami miatt szorulhatott volna bármi is. Idén ugyanezt játsza a bal hátsó ajtó, de most legalább kézzel fel lehet húzni a gombot. :)
Az ajtókárpit szétszedésrõl itt volt már szó: viewtopic.php?t=1095&postdays=0&postorder=asc&start=45
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)
Avatar
lexuxka
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010 nov. 12, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Vas Celldömölk

Hozzászólás Szerző: lexuxka »

MDaemon írta:
lexuxka írta:Helló!

Segítségeteket szeretném kérni e11-mel kapcsolatban.A hideg idõ beálltával rendszerint amikor a hõmérséklet 0 fok alá kúszik akkor bizony a jobb hátsó ajtóm nem nyílik,vagyis a centrálzár nem nyomja fel a gombot,de csak a jobb hátsón és nem tudom kinyitni.Ha egy kicsit "melegebb" helyre kerül az autó utána már megoldódik,de nagyon zavar,hogy a hátul utazóknak keresztül kasul kell mászni hátul.A kérdésem az lenne,hogy hogyan tudnám a problémát orvosolni?Gondolom az ajtót szét kellene "bombázni" hozzá?!Ahhoz kérnék segítséget hogyan tegyem hogy minden része ép maradjon és esetleg mit cseréljek kenjek vagy tegyek,hogy a probléma orvosságra leljen.Elõre is köszönöm a segítséget!
Ilyet nekem is csinált tavaly a jobb hátsó ajtóm. Ahogy jobb idõ lett, és ki tudtam nyitni, leszedtem a kárpitot, de nem láttam alatta semmi olyat, ami miatt szorulhatott volna bármi is. Idén ugyanezt játsza a bal hátsó ajtó, de most legalább kézzel fel lehet húzni a gombot. :)
Az ajtókárpit szétszedésrõl itt volt már szó: viewtopic.php?t=1095&postdays=0&postorder=asc&start=45
Helló!

Köszönöm szépen a gyors választ!Az útmutató alapján majd én is megásom a kicsikét aztán majd kiderül mitõl vérzik a torka :D
Svájcban órát,Japánban autót gyártanak!!!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

MDaemon írta:
Jorn írta:Köszönöm :)
Tehát valahogy úgy kellene, hogy az egyik végállásba beállítom a tükröt (motorosan) , azután a kilógó résznél alányúlok, és egyszerûen kipattintom a tükörlapot a helyérõl ?
Állísd középre a tükröt, és nézzen teljesen fölfelé. Így alulról pont be tudsz nyúlni, és egy laposabb csavarhúzóval le tudod pattintani.
Köszi, kipróbálom hamarosan :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
lexuxka
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010 nov. 12, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Vas Celldömölk

Hozzászólás Szerző: lexuxka »

Helló!

Újabb kérdéssel fordulok hozzátok!Ma este a fogcsikorgató hidegben mikor kijártam fûtetlen garázsomból az utcára és a kapuk betevése után az autóhoz érve hallom,hogy a gépnek bizony vérzik a torka mert egy henger nem igazán akart létrejönni :cry: Aztán benézek az utastérbe és a check lámpa villog ezerrel!Azt tudom,hogy azért villogott mert gyújtás kimaradást észlelt hamar leállítottam majd újra indítottam aztán már csak világított "hála Isten" de a motor össze vissza ejtette meg növelte a fordulatot míg nem olyan 1 perc után kezdett csak beállni!Így mentem el dolgozni vele mert hát persze mindig ilyenkor van valami amikor az embernek mennie kell.Aztán utána már nem volt gond vele vette a lapot rendesen de a hiba bent maradt!Aztán kint éjszakázott a melóhely elõtt és reggel ugyan ez csak villogás nélkül!Hazaérve bejártam tesómék pincéjébe ahol jó idõ van azért és lám a check lámpa elaludt!A kérdésem az lenne,hogy szerintetek mivel lehet probléma!Én személy szerint a gyújtótrafóra gyanakodom mert azok az egyetlenek amik Made in Germany jelzéssel vannak ellátva!Gyertyákat néztem még a tél beállta elõtt NGK-k vannak bent még nagyon jó állapotban!Tavaly megoldotta a problémát,hogy spurit adtam a benzin mellé,idén is használom folyamatosan és megint ezt csinálta :cry: Tudom,hogy gépre kell tenni de szerintem az sem fog többet mondani annál,hogy gyújtás kimaradás volt x hengerben!Szerintetek mi lehet a gond?Valakinek volt már ilyen problémája?Válaszotokat elõre is köszönöm.
Svájcban órát,Japánban autót gyártanak!!!
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Én azt csinálnám, hogy járó motor mellett elkezdeném egyesével lehúzogatni a trafók csatlakozóit. Lehúzol egyet, meghallgatod milyen a hangja, aztán vissza dugod. Aztán, ha bármelyiknél elõfordul, hogy nincs változás, akkor kivenném a gyertyát és átcserélném bármelyik másik hengerével. Következõ lépés megint elindítod, megint eljátszod ezt a lehúzogatósdit, de mostmár figyelni kell arra, hogy amelyik két hengerbe megcserélted a gyertyát van-e változás. Ha van, akkor egyértelmû hogy gyertya baja van, ha nincs akkor trafó gyanús a történet. Én így csinálnám. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ugyanezt eljátszhatod az injektor csatikkal is (talán ésszerûbb is, mert nem pöfögteted tele a katalizátorod elégetetlen üzemanyaggal).
Ezekbõl lehet következtetni gyújtás problémára, befecskendezési problémára és gyûrû/gyûrûhorony/dugó törésre.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Azzal hogyan zárod ki a gyújtás problémát? Ha lehúzod az injektornak a csatlakozóját, akkor egyértelmû hogy az a henger nem fog járni, de nem zárja ki a gyújtást. Teljesen jó a te megközelítésed is csak nem értem, hogy abból hogyan zárod ki a gyújtás kimaradást. Ha nincs üzemanyag, de van szikra akkor se lesz égés az adott hengerben. Vagy akkor gyertya csere helyett a trafókat kell átcserélni, úgy biztos a trafót zárod ki.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Azért írtam ezeket. Hogy az injektorok csatijai, utána pedig a gyertyakábelek /hengerenkénti trafók.

Azért kezdem mindig az injektorokkal, mert azzal már lehet körvonalazni a probléma helyét. Pl ha a 2-es hengerben nincs szikra, vagy nem spriccel az injektor, akkor, amikor annak húzom le valamelyik csatiját, "nem fog változni" a dadogás. Magyarul, ha az injektor jó, de szikra nem volt, ami belobbantsa az üzemanyagot, akkor még ha lehúzom az injektort, ugyanúgy nem fog járni üzemanyag nélkül sem a henger, mint azzal, de ugyancsak rossz gyújtással.)

Ha meg már megvan a bibis henger, akkor lehet nézni, hogy gyújtás, vagy üzemanyag, vagy kompresszió gond-e. De legalább a henger kiszûrés ideje alatt nem lövöldöztem tele a kipufogó rendszert benyával. Persze ez is relatív, mert nem valószínû, hogy gond lesz belõle, de azért amit kímélhetünk, azt óvjuk is meg.
Szerintem
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Pacsker írta:Azért írtam ezeket. Hogy az injektorok csatijai, utána pedig a gyertyakábelek /hengerenkénti trafók.

Azért kezdem mindig az injektorokkal, mert azzal már lehet körvonalazni a probléma helyét. Pl ha a 2-es hengerben nincs szikra, vagy nem spriccel az injektor, akkor, amikor annak húzom le valamelyik csatiját, "nem fog változni" a dadogás. Magyarul, ha az injektor jó, de szikra nem volt, ami belobbantsa az üzemanyagot, akkor még ha lehúzom az injektort, ugyanúgy nem fog járni üzemanyag nélkül sem a henger, mint azzal, de ugyancsak rossz gyújtással.)

Ha meg már megvan a bibis henger, akkor lehet nézni, hogy gyújtás, vagy üzemanyag, vagy kompresszió gond-e. De legalább a henger kiszûrés ideje alatt nem lövöldöztem tele a kipufogó rendszert benyával. Persze ez is relatív, mert nem valószínû, hogy gond lesz belõle, de azért amit kímélhetünk, azt óvjuk is meg.
Szerintem
Ahha. Most már értem, ott a pont. :wink:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
lexuxka
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010 nov. 12, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Vas Celldömölk

Hozzászólás Szerző: lexuxka »

Helló!

Köszönöm a gyors segítségeket :D A probléma csak az hogy a gép ezt csak ilyenkor nagyon hidegben csinálja és csakis hideg indításkor amikor pl egy fél napot áll a hidegben(nyáron egyszer sem csinálta).Szóval eddig tavalyi télen egyszer az idei télen pedig csak most fordult elõ,hogy ezt csinálta amióta ez a nagyon hideg bejött!De nem is csinálja folyamatosan mert most is amikor észrevettem motor leállít aztán újra indítottam és olyan 10 15 másodpercen belül elindult a 4. henger is,de addig emelte csökkentette a fordulatot össze vissza.De utána aztán semmi,elindul a negyedik henger is aztán mintha semmi baja sem lett volna!Szóval nehéz lesz nyakon csípni a dolgot!Bár ha gépre tenném legalább tudnám melyik hengerben volt gyújtás kimaradás!Még egyszer köszönöm!
Svájcban órát,Japánban autót gyártanak!!!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

MDaemon írta:Elsõ körben szedd ki a tükröt: _itt_ látszik a mechanika, felül és két oldalt van rá felpattintva a tükörlap.
Ha leszedted, nézd meg hogy tápot nem kap, vagy a fütõszál szakadt-e meg benne. Jó eséllyel az utóbbi lesz.
Tegnap próbákoztam, de sajnos nem sikerült levarázsolni a tükörlapot... Feszegettem, de nem jött, nagyobb erõvel meg nem akartam, nehogy törjön valami...
Pontosan hol kellene kipattintanom ?
Benézve láttam ilyen fehér mûanyag távtartó (?) hengereket a lap és a mechanika között, ott feszegettem...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése