E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Igen, 4EFE vs 1ZZ vvt-i.

Viszont a váltó kódja mindkét esetben C150. Csak mozsot kérdeztem még a nyáron, hogy nem kompatibilis-e és azt mondta, hogy nem, mert valami nem ugyanaz. Kérdés, hogy nem lehetne-e a kettõbõl összerakni egy nekem valót (régi házba új váltó vagy fene tudja). Viszont most tudnék olcsón tuti jó váltót a kocsimhoz (bár még azt se biztos, hogy szinkron baja van, csak 99%). :( :lol:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Összehozható a két váltó.
Kérdés a diffi fogszám nem változott-é (bár az is megoldható), meg valószínû a bak felfogató pontjai is az L-háromszög különbséget fogják hozni.
Olvasd át az E9 projektem 6-os váltó részét és beszerelését. A Te problémádra vetítve is sokat fogsz tanulni!

Ha tényleg vállal beszerelési garanciát a használt 4EFE váltóra, akkor vedd meg és ne gondolkozz máson!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

ZZ váltót semiképp! Fel lehet rakni, csak felesleges, mert ugyanannyi pénzbõl, negyede munkával lenne g6 váltód, amivel azért jobban jársz. Az orális szexet meg nem érdemes szerintem ebben a formában mûvelni. :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mozso »

Szerintem mashol vannak az egerfulek a harangon (onindito). Pacsker csinalt 4A <-> ZZ valtoharang cseret az E11 G6-os valtonal, fogadni mernek a forditottja is menne az 5 sebesseges valtoval.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

mozso írta:Szerintem mashol vannak az egerfulek a harangon (onindito). Pacsker csinalt 4A <-> ZZ valtoharang cseret az E11 G6-os valtonal, fogadni mernek a forditottja is menne az 5 sebesseges valtoval.
Menni biztosan menne, csak Ford Fairlane-t jutattja eszembe: Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelõvel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas.

Mindezt azért, mert nem látom, hogy miben jobb egy harangcserélt zz váltó, mint egy gyári 4e-fe normál 5-ös, vagy g6 váltója, a meló miatt pedig legalább ugyanannyiba fog kerülni, csak késõbb lesz meg. Legalábbis meglepne, ha Gyöngyi otthon váltóharangot cserélne. :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Engem is meglepne, ha olyata csinálnék. :lol: Amiért felvetõdött az ötlet az az, hogy egy 100%-ig hibátlan váltóról lenne szó, ismerõstõl. Vagy tudtok esetleg eladó, jó állapotú, beszerelési vagy milyen garis G6 váltót jó áron? Bontókat gondolom a témában fel sem érdemes hívni.
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

4E-FE bontott (beszerelési garis!!) váltó 25-50 ezer Ft
4ZZ-s váltó 35-65 ezer ft
+ harangcsere + egyéb átalakítások (bak, rüki jeladó...) 40-80 ezer Ft
4E-FE szétborítás, szinkroncserék, csapágycserék... 60-120- ezer Ft
4E-FE bontott G6 váltó 65-120 ezer Ft

Nézzétek el nekem, hogy nem váltókódokban beszéltem most.

+ természetesen, ami mindegyikhez kell: 3 liter TAF-X (Syntron) 75W90 ~12 ezer ft, Féltengelyszimmeringek cseréje ~5-6 ezer ft. Esetleg nyelestengely kihajtás szimmering.

A legracionálisabb megoldás egyértelmûen egy jó állapotú bontott 4EFE váltó és a további autózás! Remélem nem döbbentettek meg az árak. Lehet még keveset is írtam 1-2-re!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

En a normalisabb bontoktol (pl japker) nem zarkoznek el, de arban huzos lehet. ZZ G6 valtora 150 korul mondtak anno. (afa nelkul!)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Pacsker írta:4E-FE bontott (beszerelési garis!!) váltó 25-50 ezer Ft
4ZZ-s váltó 35-65 ezer ft
+ harangcsere + egyéb átalakítások (bak, rüki jeladó...) 40-80 ezer Ft
4E-FE szétborítás, szinkroncserék, csapágycserék... 60-120- ezer Ft
4E-FE bontott G6 váltó 65-120 ezer Ft

Nézzétek el nekem, hogy nem váltókódokban beszéltem most.

+ természetesen, ami mindegyikhez kell: 3 liter TAF-X (Syntron) 75W90 ~12 ezer ft, Féltengelyszimmeringek cseréje ~5-6 ezer ft. Esetleg nyelestengely kihajtás szimmering.

A legracionálisabb megoldás egyértelmûen egy jó állapotú bontott 4EFE váltó és a további autózás! Remélem nem döbbentettek meg az árak. Lehet még keveset is írtam 1-2-re!
Köszi Pacsker, nagyon hasznos, amit írtál! Nem döbbentettél le az árakkal, kb ennyire számítottam, bár azt nem sejtettem, hogy a G6 dupla áron van. Ebben az esetben viszont megfontolandó inkább a saját 4EFE-m szétborítása és szinkronozása, mert egy G6-os is lehet KO így 200 ezer környékén és ha ahhoz is hozzá kell nyúlni, akkor a legdrágább játékot választottam... :roll:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Még egyszer hangsúlyozom!
Ha olyan bontott váltót veszel (csak olyat!), amire az eladó beépítési garanciát vállal, tehát berakod, feltöltöd olajjal, menet közbe végigváltod kis és nagy fordulaton, és nem akad, nem recseg, nem sír, nem lötyög nagyon 5-ösbe, sõt még a rükit is veszi, akkor az neked tökéletes lesz.

Ha a Tiedet megbontjátok, nagyon kicsi lesz rá az esély, hogy kijöttök a végére "kevés" pénzbõl és összerakás után nem fog sírni, búgni...
A rutinos váltósnál is elõfordulhat, hogy picit rosszul feszíti elõ a diffit, vagy egy ici-picit odébb kerül az egyik fogaskerék. Sõt még szétszedésnél is nagy az amortizáció lehetõsége. Nálam is tört az egyik fogaskerék! Csak Toyota SST jó hozzá... Soroljam? Ha találsz egy jó szakembert, szerintem 50 alatt szét se bontja! és a szinkrongyûrûK!! (úgy is több kell majd) darabja 12-20 ezer ft, csapágyak, hézagoló gyûrûk sem olcsóbbak.
Óriás pénz és nem biztos hogy 100%-os lesz összerakás után.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

:cry: :(
Ki kéne próbálnom pár - jó váltóval rendelkezõ - 4EFE E11-et... Már csak a miheztartás végett is.
Nagyon gondolkodom, hogy 8-án mennék veletek - ideje lenne amúgy is letolni az orcámat már CCH-s talira. :) Remélem nem akkor megyünk anyóshoz... :roll:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Az pont egy antiautós kirándulós találkozó.
Szerintem meg tudod beszélni itt a fórumon, hogy gurulj egyet valaki autójával! De nem Walakiével :D :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Az enyemet kiprobalhatod, ha XI nincs messze. Igaz, ZZ, de a valto kb ugyanaz, csak a harangja mas. A masik oldala, hogy ebben is van kozel 200e... :D
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

No akkor jövõ kedden kuplungcsere, meginterjúvolom a szerelõket, hogy ítélkezzenek a váltóról, meg kérek egy "ingyen kört" valakitõl. :lol: Cserébe ki lehet próbálni az enyémben, milyen amikor néha nincs hármas. :D Csak hogy jobban értékelhetõ legyen a saját jó. :lol:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

montoya írta:Az enyemet kiprobalhatod, ha XI nincs messze. Igaz, ZZ, de a valto kb ugyanaz, csak a harangja mas. A masik oldala, hogy ebben is van kozel 200e... :D
Montoya, akár egyeztethetünk is. Törökbálinton melózom, innen egy ugrás a Sugár... izé a 11. ker. :lol:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Válasz küldése