4EFE-ben használva nem tudunk még ilyen jellegû problémákról. Olvass vissza!Laic írta: Az E85 felesben minden átalakítás nélkül mehet bele, nincsenek kellemetlen következmények pl benzinszûrõ tömõdés, nagyobb fogyasztás? Arról már sokat olvastam, hogy a teljesítménye nem igazán változik.
E85 (Bioetanol)
-
ksz315
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 765
- Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Én jelenleg 1/3-ad E85, 2/3-ad 95-ös keverékkel etetem az E11-est (4E-FE). Eddig 3-4 tankot autóztam el, alul picit gyengébb, de fent mintha jobban húzna. Fogyasztásban jelentõs különbség eddig nem tûnt fel, az amúgy is erõsen ingadozik a jobblábam függvényében
Követkeezõ tankolásnál kipróbálom az 1:1-es keveréket, meglátom úgy mi lesz. Aztán ha majd lesz némi fölös pénzmag, és minden rendbe lesz már téve az autón, lehet szereltetek bele átalakítót is.
Követkeezõ tankolásnál kipróbálom az 1:1-es keveréket, meglátom úgy mi lesz. Aztán ha majd lesz némi fölös pénzmag, és minden rendbe lesz már téve az autón, lehet szereltetek bele átalakítót is.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Hosszú távú saját tapasztalatok. Gyakori E85 használat során (keverve max 50%-ig) a motor elkezdi enni az olajat.
Az autógyártók is rájöttek már erre. A gyári E85-össel üzemelõ autóknál lefelezik a két olajcsere közti periódust. Ez már a sokadik olyan dolog ami tolja a negatív serpenyõt. Én itt búcsúztam el az E85-tõl.
Pá pá!
Az autógyártók is rájöttek már erre. A gyári E85-össel üzemelõ autóknál lefelezik a két olajcsere közti periódust. Ez már a sokadik olyan dolog ami tolja a negatív serpenyõt. Én itt búcsúztam el az E85-tõl.
Pá pá!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
tibierdrol
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
-
dogi77
- Újonc

- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.
Én tavaly nyár környékén búcsúztam el... Gyakorlatilag hosszútávon semmi jelentõs elõnyt nem jelentett az E85 (átalakító nélkül), hacsak a környezetvédelmet nem veszem a mérlegelés körébe. Akkor meg MÁV.bubidisc írta:Hosszú távú saját tapasztalatok. Gyakori E85 használat során (keverve max 50%-ig) a motor elkezdi enni az olajat.
Az autógyártók is rájöttek már erre. A gyári E85-össel üzemelõ autóknál lefelezik a két olajcsere közti periódust. Ez már a sokadik olyan dolog ami tolja a negatív serpenyõt. Én itt búcsúztam el az E85-tõl.
Pá pá!
Az olajat nekem sajnos E85 nélkül is csipegeti... Nem tapasztaltam ezen a téren jelentõs változást etanol használata során sem.
Helló!
'00 E11, 1.6 Sedan
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Én tavaly nyáron autóztam 20% E85-tel és nekem is jobban ette az olajat. Total Qwartz 9000 5W-40 volt benne, ez nem szerette az E85-öt. Használat közben alul nyomatékosabbnak, élénkebbnek érzõdött, jobbnak tûnt a gázreakció, felül nem érzõdött változás. A fogyasztás azonos használat mellett kb 6-7 decivel emelkedett, de még így sem haladta meg a 7 litert átlagban. Dugulás nem történt, "check Engine" lámpa sem villant. Mivel jó idõben használtam, hidegindítási problémát sem éreztem vele, viszont hallhatóan simábban járt a motor, ami amúgy sem egy zajongó traktor.
Gazdaságosság szmpontjából a 20%-os keverék pontosan egálra jön ki a sima benyához képest a többletfogyi miatt.
Egyelõre nem tervezem, hogy újra keverem E85-tel, újabban a sima piros SPURI-t rakom bele, tankonként 50ml-t.
Gazdaságosság szmpontjából a 20%-os keverék pontosan egálra jön ki a sima benyához képest a többletfogyi miatt.
Egyelõre nem tervezem, hogy újra keverem E85-tel, újabban a sima piros SPURI-t rakom bele, tankonként 50ml-t.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
OFF Nem tudom, hogy E85 ügyben mire lesznek képesek az API SN szintû olajok. Azok állítólag kifejezetten az E85 használathoz lett kifejlesztve, de biztos vagyok benne, hogy azok is használhatják, akik nem tankoltak E85-öt. ON
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hát, a motorolaj miatt éreztem úgy, hogy de.bubidisc írta:Ez nem volt OFF
Mindegy is, egy szó, mint száz, a magam részérõl egyelõre Nem ajánlom az E85 használatot, legalábbis én nem fogom, de kipróbálni ki lehet, azzal nem lesz semmi gond. Csak nem szabad még 50-50%-ba sem tankolni a benzinnel, bõven elég a 20-25%. Ezzel is szépen kitisztítja az üzemanyagrendszert és így, vagy úgy, de érezhetõ különbség.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Üdv!
Az eddigi tapasztalataim alapján, miszerint 50% és 35%-os bioetanol arány is csúfos eredményeket hozott, meleg idõben 20%-os arány ami megfelelõnek bizonyult, sajnos hûvös, ráadásul téli fagypont alatti idõjárásnál már egyáltalán nem javaslom a bioetanolt használni.
Érdekes dolog derült ki a gyújtógyertyámról, ami gyári 60ezer Km-es csereperiódust javasolt.
Nos az autó egyre rosszabb menettulajdonsága miatt kerestem az okát. Kiszereltem az autóból és a "csak" harmadát futott, azaz 20ezer Km-után, amibe kb: bioetanolos üzem csak 10ezer Km volt, "szegény keverékes" üzemre valló fehéres, "elégéses" jeleit mutatta... Középsõ elektródában lévõ "V" alak ami gyárilag bele van marva, mert "V-line" technológiás a "Split-Fire" elvre fejlesztve, nos az teljesen "eltünt, elfogyott".
Javaslom mindenkinek nézze meg a gyújtógyertyáját minél hamarabb, fõleg azok akik a 20%-osnál is nagyobb arányban használták az E85-öt!
Az eddigi tapasztalataim alapján, miszerint 50% és 35%-os bioetanol arány is csúfos eredményeket hozott, meleg idõben 20%-os arány ami megfelelõnek bizonyult, sajnos hûvös, ráadásul téli fagypont alatti idõjárásnál már egyáltalán nem javaslom a bioetanolt használni.
Érdekes dolog derült ki a gyújtógyertyámról, ami gyári 60ezer Km-es csereperiódust javasolt.
Nos az autó egyre rosszabb menettulajdonsága miatt kerestem az okát. Kiszereltem az autóból és a "csak" harmadát futott, azaz 20ezer Km-után, amibe kb: bioetanolos üzem csak 10ezer Km volt, "szegény keverékes" üzemre valló fehéres, "elégéses" jeleit mutatta... Középsõ elektródában lévõ "V" alak ami gyárilag bele van marva, mert "V-line" technológiás a "Split-Fire" elvre fejlesztve, nos az teljesen "eltünt, elfogyott".
Javaslom mindenkinek nézze meg a gyújtógyertyáját minél hamarabb, fõleg azok akik a 20%-osnál is nagyobb arányban használták az E85-öt!
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Azért azt elárulod, hogy neked milyen vasad van? Nem biztos, hogy minden típusra igaz, hogy bajt okozhat.corolla írta:Üdv!
Az eddigi tapasztalataim alapján, miszerint 50% és 35%-os bioetanol arány is csúfos eredményeket hozott, meleg idõben 20%-os arány ami megfelelõnek bizonyult, sajnos hûvös, ráadásul téli fagypont alatti idõjárásnál már egyáltalán nem javaslom a bioetanolt használni.
Érdekes dolog derült ki a gyújtógyertyámról, ami gyári 60ezer Km-es csereperiódust javasolt.
Nos az autó egyre rosszabb menettulajdonsága miatt kerestem az okát. Kiszereltem az autóból és a "csak" harmadát futott, azaz 20ezer Km-után, amibe kb: bioetanolos üzem csak 10ezer Km volt, "szegény keverékes" üzemre valló fehéres, "elégéses" jeleit mutatta... Középsõ elektródában lévõ "V" alak ami gyárilag bele van marva, mert "V-line" technológiás a "Split-Fire" elvre fejlesztve, nos az teljesen "eltünt, elfogyott".
Javaslom mindenkinek nézze meg a gyújtógyertyáját minél hamarabb, fõleg azok akik a 20%-osnál is nagyobb arányban használták az E85-öt!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
