Kuplung problémák

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Ceka írta:Ha elviszem autószerelõhöz akkor õ megmondja hogy mi az ami gázos benne nem???:S

mert ha nem muszáj nem cserélem ki minden részét, mert nem kis pénz..
Ha így megmondja a tutit, akkor látnok. Csak megbontás után....
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nem fogja megmondani neked megbontás nélkül!
Ha van egy kis kedvességet valamelyik alkatrészforgalmazónál, akkor a kinyomócsapágy+szerkezet+tárcsa megvan 20 körüli összegbõl. És minõségi Aisin vagy Exedyrõl beszélek ennyiért.
Tudom, hogy relatív a nagy összeg, de szerintem lehetne jóval vészesebb! Mindamellett, ha nem magadnak csinálod, akkor csak a munkadíj legalább ennyi. Ha most csak a szükségeset veszed meg (nem sokkal olcsóbbért!), aztán fél évre rá beszarik a másik alkatrész, akkor a dupla munkadíjjal/szenvedéssel már rosszabbul jártál.

Megéri meggondolni!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Ceka
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2010 nov. 22, 03:54 pm

Hozzászólás Szerző: Ceka »

mondjuk még a 20 rugó nem is lenne olyan vészes....csak honnét ennyiért?
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

A kuplung nagyon lent fog. A tökig benyomott pedált alig felengedve már indul is az autó...
A pedál érezhetõen puhább mint a megszokott... (az állítási lehetõség már maximumon van)

A jelenségek a hidraulika rendszert problémájára és típushibájára utal:

Eddig elvégzett meló:

Kuplung fõhenger tömítés csere -> helyzet nem javul.
Kuplung munkahenger tömítés csere -> helyzet változatlan.
Kuplung fõhenger csere (újra) -> változatlan helyzet.

minden esetben légtelenítés elvégezve többször, új fékfolyadékkal feltöltve.

Ma a minuszokba ismét leszedtem és felújítottam a kuplung munkahengert, sõt a kinyomóvilla elé egy távtartót is gyártottam, hogy a villa útját megnöveljem... - >eredmény változatlan.

A kuplung szerkezetre gyanakszom, szerintem a rugók elgyengültek, eldeformálódtak! a tárcsa és szerkezet (AISIN) 3 éves, nem csúszik, nem rázkódik indulásnál, váltásnál.


Valakinél hasonló tapasztalat, vélemény?


Valahogy ilyen hidegben nincs kedvem kuplung szettet cserélni. :x
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

...és ha benyomva hagyod a kuplungot 1-esben, nem indul el az autó egy
kis idõ múlva ?

Mi jártunk úgy egy idegen márkánál, hogy a fõhengert szivárgás miatt kicse-
réltük, és nem lett jó. Alig emelt ki, és vissza is engedett a munkahenger.
Kiderült, hogy túltárolt volt az új fõhenger, amit beépítettünk, és a karmantyú
el volt benne öregedve.....áteresztett.
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

Nem indul el, ha benyomva hagyom. Szerintem nem szivárog.
Szemmel láthatóan eleget mozog a munkahenger is, és a kuplungot nyomvatartva megtartja a helyzetét.
Próbáltam azt is, hogy a munkahenger csapja és a kiemelõ villa közé közdarabot tettem, hogy a pedál útját csökkentsem, de nem segített.

Egyre inkább az a gyanum, hogy bent van a hiba.



Lackó írta:...és ha benyomva hagyod a kuplungot 1-esben, nem indul el az autó egy
kis idõ múlva ?

Mi jártunk úgy egy idegen márkánál, hogy a fõhengert szivárgás miatt kicse-
réltük, és nem lett jó. Alig emelt ki, és vissza is engedett a munkahenger.
Kiderült, hogy túltárolt volt az új fõhenger, amit beépítettünk, és a karmantyú
el volt benne öregedve.....áteresztett.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szia!

Annyi minden tippemet már átrágtad, hogy félõ, tényleg ez lesz a probléma. A puhaság és a lent fogás is utalhat a szerkezet "rugóinak" gyengeségére. De nagyon fura, mert ha 3 éves, nem nagyon kéne neki puhulnia. Nem egy Corollából vettem ki tízen, (huszon) éves gyári szerkezeteket. Volt aminek már óriás válla volt, de kiemelt rendesen...

Más tippem nekem sincs, ne haragudj! Nincs cimborád, akihez be tudnál kéretõzni garázsba?
Ha feljössz Pestre, intézek és segítek!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Hát igen...ha nem enged vissza, és nem tudod beállítani, akkor már más nem
lehet, csak szerkezet.
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

Köszönöm a felajánlást! Garázs van, igaz nem fûtött. Holnap-holnapután futok még egy kört, összemérem egy ugyanilyen Corolla kiemelõ villa mozgás-útját ezzel, és ha ugyanolyan, akkor szét kell szednem nincs mese.

Még 1 kérdés a szakikhoz:

én eddig úgy cseréltem kuplungot, hogy motor ki, váltó le.
Mennyire könnyebb, nehezebb motor kivétele nékül??
Úgy tudom, h. a motor alatt végigfutó "bölcsõt" le kell szedni, motor lebillent, váltó lejön.. tapasztalatok?
A váltó visszarakásától félek, akna van, viszont akkor a fejem felett kell tartani, pozicionálni az egészet. :)

Pacsker írta:Szia!

Annyi minden tippemet már átrágtad, hogy félõ, tényleg ez lesz a probléma. A puhaság és a lent fogás is utalhat a szerkezet "rugóinak" gyengeségére. De nagyon fura, mert ha 3 éves, nem nagyon kéne neki puhulnia. Nem egy Corollából vettem ki tízen, (huszon) éves gyári szerkezeteket. Volt aminek már óriás válla volt, de kiemelt rendesen...

Más tippem nekem sincs, ne haragudj! Nincs cimborád, akihez be tudnál kéretõzni garázsba?
Ha feljössz Pestre, intézek és segítek!
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Az én corollámon is nagyon lent emelt ki a kuplung, ráadásul kicsit nehéz is volt. A munkahenger és kinyomó villa közé távtartó barkácsolást én is kipróbáltam, az ég világon semmi sem változott tõle. Tárcsa, kinyomócsapágy, szerkezet csere után egy kicsit feljebb fog, de még mindig fél állás alatt, viszont vaj puha lett és egyelõre könnyedén lehet sebességet váltani úgyhogy elégedett vagyok.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 »

én eddig úgy cseréltem kuplungot, hogy motor ki, váltó le.
Mennyire könnyebb, nehezebb motor kivétele nékül??
Úgy tudom, h. a motor alatt végigfutó "bölcsõt" le kell szedni, motor lebillent, váltó lejön.. tapasztalatok?
A váltó visszarakásától félek, akna van, viszont akkor a fejem felett kell tartani, pozicionálni az egészet.

Nem kell kiszedni a motort ,csak a bakokat kell elengedni és a bölcsõt meglazítani és utánna le lehet húzni a váltót ,trükközni kell de én már 3 kuplungot cseréltem így.
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

tibierdrol írta:Az én corollámon is nagyon lent emelt ki a kuplung, ráadásul kicsit nehéz is volt. A munkahenger és kinyomó villa közé távtartó barkácsolást én is kipróbáltam, az ég világon semmi sem változott tõle. Tárcsa, kinyomócsapágy, szerkezet csere után egy kicsit feljebb fog, de még mindig fél állás alatt, viszont vaj puha lett és egyelõre könnyedén lehet sebességet váltani úgyhogy elégedett vagyok.
Ugyanígy jártam én is, de ezt már meséltem. Szerintem az E11-nek ilyen rövid a kuplung kinyomásának útja - nálam is kb fél út alatt kezd fogni, vajpuha, enyhén rázkódik is induláskor de lehet vele rendesen közlekedni, szerintem ez így van rendben, ha nem akkor is marad így. :) Elvileg komplett szettet cseréltek akkor vagy valami mást.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Csináld úgy ahogy Bardos mester mondja, az enyémet is úgy csináltuk. Szerintem könyebb egy emelõvel megemelni a váltót, és bejátszani a helyére, mint aknában állva a fejed fölé kinyomni és úgy szenvedni vele.....
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
BC
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010 dec. 18, 09:44 pm

Hozzászólás Szerző: BC »

Kedves Márkatársak!

Friss Toyota tulajdonos lettem. Egy 2003-as 1.4-es Corollára esett a választás. Az autó 97.000km-t futott, márkaszervízkönyves, elsõ tulajos. Hosszas keresgélés után találtam rá. Háznál vettem 76 éves tulajtól, aki nagyon kíméletesen használta, max 3000-es fordulaton, s egybõl felkapcsolt amint bírta az autó.
Egyetlen negatívumot véltem felfedezni eddig. A kuplungot túl keménynek érzem. Normálisan fog, nincs gond az indulással, nincs zavaró zaj vagy ilyesmi, de a beteges térdem nehezen viseli.

Kinek milyen a kuplungja? Ez gyárilag ilyen kemény, vagy feladja magát a szerkezet lassan? De ennyi km-nél? Zavar, hogy az öreg Ladámba puhább a kuplung sokkal.
A többi része nagyon tetszik az autónak, a kuplungot leszámítva bevállt!

Illetve majd klímát szeretnék bele, mert nincs benne. Ha valaki tud egy jó helyet ahol normális áron szerelnek be, ne tartsa magában.

Üdv: BC
zutyuf
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 06:16 pm

Hozzászólás Szerző: zutyuf »

Segítséget Kérek! Most vettem corollát, 2006 1,4 diesel kombi. 133000 km van benne. Az autó az európai gyártás ellenére egész jó de a kuplungja nagyon furcsa.
Tövig be kell nyomni a pedált és csak akkor old a szerkezet, csak így lehet váltani. Ez eddig még el is fogatható valamennyire. az jobban zavar, hogy kicsit felengedem a pedált, már indul is az autó!Nem csúszik, nem rángat, nincs semmi más baja. Légtelenítést már próbáltam, de egyáltalán nem volt levegõs a munkahenger. Lehet, hogy a karmantyúk áteresztenek? Na, de már ennyi km-nél? Vagy mi lehet szerintetek? Azt is csináltam, hogy a pedálnál a holtjátékból visszavettem kicsit, hogy többet emeljen ki, de semmi érezhetõ változás. Tovább nem merem állítani, mert akkor a kinyomócsapágy bánja, ha állandóan forogni fog. Valakinek, 5-let????????????????
Válasz küldése