Karburátoros topic

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Nos, nem tudom, hogy miért ide írjátok ezt a témát, de nagyon örülök, hogy rábukkantam a sorstársakra.
Nagyon röviden megpróbálom vázolni a helyzetet.
Az alany: 91-es 2E mocis LB

Ennek megfelelõen AISAN K karbi.
Sajnos a motor olyan állapotban volt, hogy kénytelen voltam gyûrût és az összes szimmeringet cserélni, mert félelmetes mennyiségû olajat volt képes megenni.
A javítás hatására az olajfogyasztása 0 lett. Erre nagyon bûszke vagyok, de a hasonló karburátorral, összefüggõ hibák sajnos megmaradtak.
Eszméletlen sokat tanulmányoztam a témát én a következõkre jutottam.

Az, hogy valahol fals levegõt kap egyértelmû volt, mert indulni hidegen és melegen is csak gázfröccs után volt hajlandó. Városi fogyasztása 10 l, bár azt is hozzá kell tenni, hogy max. 10 km/indításal használják.
Autópályás fogyija 8 l volt.
Legutóbb a zöldkártyát remekül abszolválta, sõt. Ugyanis szinte katalizátoros értékeket produkált, mint mindíg, amióta meg van. CO 0,17 volt alapjáraton, emelt fordulatnál is csak 0,3!
Innen is látszik, hogy igen szegény keverékkel megy. Ugyanis a típusnak 1,5 +- 0,5 CO%-nak kell lenni.
Nos, nem voltam rest (persze összejelölés után) a keverék szabályzó csavart kezdtem kicsavarni. Az eredmény javuló indulási készség lett. Késõbb gépen beállítottam 1-es CO-ra.
Viszont továbbra is maradt a magas fogyasztás.
A városi 10 l maradt, de talán ez a rövid táv miatt nem mérvadó. Az autópálya 130-nál 8,25 lett. Ez valamelyest érthetõ, hiszen a valahonnan kapott fals levegõhöz plussz benzint adtam a keverék csavarral, aminek a hatása természetesen nagyobb fordulaton is jelentkezik. Végülis összeségében megérte, mert elõtte gáz nélkül egyáltaán nem indult már.
Ami még zavaró volt, hogy a motor igen-igen harmatos volt, igazából nem nagyon lehetett erõt tapasztalni semmmilyen üzemállapotban. Úgy ment a pályán, mintha náthás lett volna a gáz lenyomására inkább csak a hangja változott. Olyan volt, mintha még egy megpakolt utánfutó utána lett volna kötve.
Elõször azt hittem, hogy a gyûrûcsere okozza a hibát, még nem kopott össze, stb.
A kompresszió valóban nem gyári még, de azért a 10,5-es érték nem olyan rossz.
Aztán az elõzõleg is említett Újpesti karbis mûhelytõl kaptam egy olyan infót, hogy ne törekedjek a gyári beállításra, próbáljam ki nagyobb elõgyújtással. Fülre adjak neki annyit, amennyit csak elbír, tehát amikor még nem kopog be.
Tegnap volt szerencsém megtenni ezt.
Eredmény: indulni végül is jól indul. Terheletlenül gázfröccsre olyan jól reagál a motor, hogy majd kiugrik helyérõl.
A gond csak az volt, hogy a növelt elõgyújtás megemelte az addig jó alapjáratot. Sajnos azt az alapjárat állító csavarral nem lehetett már visszaállítani (gondolom a fals levegõ miatt), így kénytelen voltam a keverék csavarral visszább venni. Szerencsére arra reagált. Így sikerült normális alapjáratot kihozni az emelt elõgyújtással is.
Ezen felbátorodva kihajtottam a vasat az országútra. Sajnos sok viszonyítási alapom nincs, mert a kocsit nap, mint nap a fater használja, de szerintem a legutóbbi alkalomhoz képest kicsit erõsebb lett részterhelésen, és elõzéskor is vidámabban lehet vele rodeózni. Olyan jót kocsikáztam, hogy csak na. Eszméletlen milyen kellemes vezetni ezt az autót, én mindíg nagyon örülök, hogy ha vezethetem, pedig még nem tökéletes. Szal mûszerem nincs, de a gyári 5 fokos vákuum nélküli elõgyújtás helyett szerintem én már 12 körül járok vele és most kezd érzõdni némi erõ, dinamizmus.

Másik, szintén ide vágó téma, hogy elhatároztam, hogy rendbe teszem azt a karbit, de legalább is kitakarítom, hiszen mindennek az alapja, hogy tiszta legyen. Ebbõl a célból szereztem egy, a kocsin lévõhöz nagyon hasonló, szintén AISAN karbit.
Annak összerakásánál tartok és rengeteget tanultam eddig belõle.
Alapvetõ gondnak érzem amire itt is és máshol is sokan panaszkodnak, hogy kikopik. A donor karbin jelentõs kopás sem a tengelyen, sem a házban nem volt. Bár a kocsin lévõ is kap egy kis falsot a tengelynél, de eddigi tapasztalataim szerint nem ez, vagy nem csak ez az ok.
A folytószelep tengelyre erõsített folytószelep lap-, ami sokkal puhább, mint a ház- gyönyörûen bele tud kopni a ház furatába, mivel éppen a visszaállító rugó feszítí tengelyirányba. Ergo a tengely tengelyirányban lötyögni kezd, tehát a folytószelep lap nem csak az üzemanyag belépõ furatainál hagy rést, hanem a tengelynél is el tud iszkolni a levegõ!
Természetesen én is kerestem más helyet, ahol be juthat fals levegõ, de nem találtam. Egyébként remek fals levegõ hely lehet a fékrásegítõ vákuumdobjának szelepei is, ha átengednek. Ezt még nem vizsgáltam.
De más karbiknál a tömítések, karburátor talp tömítéseknél is be szoktak kapni falsot. Az AISAN-nál ráadásul vannak belsõ üzemanyagjáratok, és vákuum csatornák. Ergo méginkább fontos a jó tömítés.

Van még egy érdekesség.
Az AISAN regiszter karbinál van egy un. teljesítmény fokozat is. Ez alatt nem a második torkot értem, az egyértelmû. Itt egy, az egyes torok fõfúvókájával párhuzamosan kapcsolt fúvókát kell érteni. Ezt a plusz benyát szívócsõ vákuummal mûködtetett dugattyú nyitja, zárja. Ide pl. belsõ vákuumjárat vezeti a mûködtetõ vákuumot.
Pl.: ez a dugattyú úgy be volt szorulva a donor karbin, hogy csak kalapáccsal jött ki !!! Persze az már be volt száradva kicsit, azt nem árt tudni, hogy tisztítás után ez a kis dugattyú rugó ellenében nagyon finoman mozog.
Én még erre a kis dugattyúra is tippelek, hogy ha ez a kosztól, kartergázból származó olajpárától, koksztól, koromtól beragad az is okoz furcsaságokat.

Még egy kis adalék, hogy ne legyen annyira szép az élet, hogy ez a "teljesítmény dugattyú" ugyan alulról kapja a vákuumot, de a házában a palástján középtájban van egy furat, ahol sima levegõt kap. Tehát, ha lent van a dugattyú adja a plusz benyát a kis furaton beáramló levegõ meg arra jó, hogy késleltesse a dugattyú helyreállássát, amikor visszafelé engedjük a gázt. Szal ez is érdekesség, sõt hibaforrás is lehet, ha megragad a dugattyú, mert innen folyamatosan pót levegõt kaphat.

Utolsóként pedik még egy érdekesség. A karbi talpban van egy olyan furat, ami a 2. vákuumszelencéhez megy, ami az elõgyújtást állítja. Ez egy nagyon kis furat, könnyen elszennyezõdhet.
Normálisan úgy mûködik, hogy alapjáraton ez a furat a folytószelep felett helyzkedik el, nem hat rá vákuum, nem ad elõgyújtást. Ha kicsit is nyitjuk a folytószelepet azonnal megkapja a vákuumot, ez kell a jó dinamukához.
Tehát ez is, mint minden eddig felsorolt és fel nem sorolt részlet is hiba forrása lehet!

Bocs, hogy ha untattalak benneteket, de hátha hasznos volt valakinek, vagy esetleg tud nekem ezzel kapcsolatban további hasznos tudnivalót mesélni a témában.
Most azt tervezem, hogy ezt a donor karbit gyakorlásképpen megpróbálom helyrehozni és ideiglenesen feltenni a kocsira, amíg, akkor már kikupálódva az eredeti karbit is ki tudom pucolni a kopott cuccokat ki tudom cserélni. Pl.: most az emlétett folytószelep lapot várom japánból 1600 pénzért! Rossz hír viszont, akit sikerült felbátorítanom, hogy nincs normális tömítéskészlet a karbihoz, csak egy olasz szemét utángyártott termék. Kíváncsi leszek mit mutat majd.
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

hát jót müvelõdtem! 8)
nekem öt éve van meg a kocsim, 70e km-t mentem vele és soha nem nyultam a karbihoz. pár éve egy szerelö tekergette a zoldkártyán azota semmi. az auto lomha de 7 litert eszik télen nyáron városban is.
néha elmondok egy imát h tartson ki..kopp..kopp.. :roll:
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

murray írta:hát jót müvelõdtem! 8)
nekem öt éve van meg a kocsim, 70e km-t mentem vele és soha nem nyultam a karbihoz. pár éve egy szerelö tekergette a zoldkártyán azota semmi. az auto lomha de 7 litert eszik télen nyáron városban is.
néha elmondok egy imát h tartson ki..kopp..kopp.. :roll:
Na igen, de neked az évjératból ítélve még a V típusú van. Az "amíg jó addig zseniális" típusú karbi. Megjegyzem abból is van egy tartalék a garázsban szívócsõvel egyött, csak voltam oly merész, hogy azt mondjam, hogy elõbb megpróbálom azt életre kelteni, ami rajta van. Másrészról meg kényszer is volt, mert anno a 1 tankolás/1 liter olaj kicsit soknak tûnt már. Mondanom sem kell, hogy annak is az a fõ baja, hogy a kompenzátor részben 2 vákuummal mûködtetett szelep is van. Az egyik egy teljestményfokozat, a másik, ami tulkép 2 db dugattyú, mert egymással szemben, vagy inkább háttal vannak, így szívja össze a vákuum, ez meg a tullttyú késleltetését végzi pl.: hidegindításkor, tehát egyfajta szivató, illetve van egyéb funkciója is. Szal ezek is éppúgy megragadnak, mint a K-nál leírt.
Itt jegyezném, meg, hogy sok helyrõl hallottam, hogy úgy kezdõdnek a gondjai, hogy hidegindításkor 3 hengerezik, aztán nem sokára bekapcsolódik a 4. is. Aztán jön a minimális olajfogyasztás, de a fogyasztás alapvetõen jó. Na ekkor kell azonnal szelepszárszimmeringet cserélni. Bár a motort minimálisan ketté kell szedni, de megéri, mert az alkatrész nem drága a gyári sem, viszont ha így sokáig használja az ember, mint mi is, akkor az összegyûlõ olajkoksz, és kartergáz megragaszt dolgokat. a koksz a gyûrûket, ami egy öngeneráló folyamat, mert annantól a gyûrû mellett is bejut az olaj az égétérbe, a kartergáz, olajpára, meg a karbiban képez lerakódásokat. Ehhez hozzá jönnek az elkerülhetetlen kopások és a gyengülõ tömítésektõl, csõcsatlakozásoktól, áteresztû vákuum szelepektõl, vákuum szabályzó helyekrõl érkezõ fals levegõ és máris nem úgy megy, mint régen.
Tehát én azt mechanikáztam ki, hogy nagyon sok baj forrása az ilyen okra visszavezethetõ megnövekedett olajfogyasztás. Emlékszem, amikor kivettem az egyik dugattyút a hengerbõl úgy bele volt ragadva a horonyba a gyûrû, hogy alig lehtett kiszedni. Ezért kellett gyûrût cserélni. Ha ezt idejében megfogjuk anno, még a szelepszárszimmeringek cseréjével az a gyári fûzött blokk még mindíg muzsikálna, ugyanis egyébként szemre hibátlan volt!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szia!

Olvasom folyamatosan. Jó hosszú, de örülök neki. Még as felénél tartok, de egyelõre elõgyújtást javasolnék. Na látom, hogy az már megvan. Nem tudom a 2E gyári adata mennyi (nekem az 5 kicsit kevésnek t
nik) inkább 8-10-nek mondanám, és akkor már rögtön közelebb vagy a 12-vel a gyárihoz. Nem baj, ha kicsit most ideiglenesen túlhúztad, csak akkor figyelj oda arra, hogy 100-ast tankolj!
A legfontosabb, hogy keresd meg a becsusszanó többlet levegõ forrását. ha az meglenne, akkor szerintem nem lenne olyan szegény a keverék, az alapjárat is helyre állna és normális elõgyújtást is lehetne álltani. Nagyon fontos, hogy nem mindegy mikor álltassz! injektorosoknál is ezt rövidre zárni, az alapjáratot ide lecsavarni stb stb. Lehet van a karbisnak is ilyen trükkje. Ebben Tibcsi a kompetens. ha õ nem stipistopizta volna le a karbit szvósorral mindennel együtt, akkor lehetett volna a tied. Pont most bontok el egy 91-es 1.3 automatát :)
Fals levegõre jó sok példát felhoztál. Amivel én is találkoztam az a tengely rugófesztésébõl származó kikopás mind a tengelynél, mind a pillangónál. Én alátéttel tudtam orvosolni. (ez okozza azt is, hogy az alapjárat piros lámpánál néha csak 1000-re áll vissza és ha rápöccintünk a gázra akkor lesz 800.) Magyarul meg tudja akasztani elõbb is a tengelt, minthogy végállására menjen vissza. Erõsebb rugót berakni hülyeség. mégjobban kikoptatja és csak ideig óráig jó. Én az alátéttel viszább tudtam tolni a tengelyt az ideális középállásba és gymár nem szorult semmi.
A vákuum szabályzós két kis furat nagyon fontos, amint írod. Lehet attól bõven erõtlen, hogy marad az alapelõgyújtás fixen és ez fordulaton sem változik. A 4 ütemü Yamahámat vettem így. Egy 2 ütemû gyújtás volt benne. Fordulaton nem változott az elõgyújtás és uazt produkálta, mint amit írsz. húztam a gázt, a hangja öblös lett, de nem ment. Olyan fulladó torkolló érzést nyújtott és botrányul ment. Szerintem kéne menned egy klubtag autójával, hogy körülbelül mit is kéne produkálnia. Merre laksz? Valaki a környékrõl?
Rá tudod rakni az ideiglenesen rendberakott V karbit is? Tibcsi azt mondta teljesen más a szvósor is. vagy azod is van hozzá? Nem untattál! Sõt! Lehet csinálok egy topicot ebbõl a csináld magad témakörbe.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Nyíregyházán lakom, a kocsi a fateré, õ nem igen nyúl hozzá, így én próbálom életben tartani.
Másik, hogy írtad, hogy bontasz egy 91-es automatát. Az 1.6-osban volt csak nem?

Másik, hogy igen szerencsére a V-hez van szívósor is, de az a cucc még nincs rendbetéve, csak szemrevételezéssel tanulmányoztam, hogy mi, hogy mûkszik benne. Kézben nem is annyira nagy varázslat, de tény, hogy elég sok minden van benne. Azzal egyelõre az van, hogy nem akarom tovább bontani, amíg nem tisztázódik, hogy ami rajta van helyre lehet-e hozni.
Vagyis nyílván igen, de bevallom kicsit tartok ezektõl az utángyártott tömítésektõl. Ja, ráadásul a V karbihoz meg még csak tömítés sincs, gyönyörûen be van ragadva a kompenzátorban a szabályzó dugattyú, szal lesz vele tennivaló, annál is inkább, mivel a V karbi a kevésbé bontható kategória. Tehát ott a dugttyúk kiszabadításához a végzáró dugókat el kell távolítani, kifúrni kiszedni, kitisztítani, visszazárni. Ráadásul az szívósorral együtt cserélendõ, amit nem igazán szeretnék, ha ehhez hozávesszük, hogy a kompenzátor jó mûködéséhez a hûtõvíz oda és elvezetést is meg kell oldani akkor már eléggé el megy az ember kedve tõle. Szal ez a legvégsõ megoldás lesz. Bár nagyon csábít a jó fogyasztás, amit csak ezekkel produkálnak a kollégák, de a garázsban lévõ még távol van ettõl.
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Pacsker írta:Szia!
Nem tudom a 2E gyári adata mennyi (nekem az 5 kicsit kevésnek t
nik) inkább 8-10-nek mondanám, és akkor már rögtön közelebb vagy a 12-vel a gyárihoz.
Sajnos az 5 fok az stimmel, annyi, hogy természetesen vákuum nélkül értendõ! Ja és csak alapjáraton ennyi, amíg csak az egyik dob dolgozik ettõl több. De, ahogy nyit a folytószelep azonnal adja a másik dobnak is a vákuumot, szal üzemi körülmények közt, meg vákuummal bõven meg vannak a fokok. Na, meg van ezt a szót kerestem, ez alapelõgyújtás csak!
Pacsker írta:

Fals levegõre jó sok példát felhoztál. Amivel én is találkoztam az a tengely rugófesztésébõl származó kikopás mind a tengelynél, mind a pillangónál. Én alátéttel tudtam orvosolni. (ez okozza azt is, hogy az alapjárat piros lámpánál néha csak 1000-re áll vissza és ha rápöccintünk a gázra akkor lesz 800.) Magyarul meg tudja akasztani elõbb is a tengelt, minthogy végállására menjen vissza.
Igen ehhez várom az új folytószelep lapot. 1600 Ft-ot megér, hogy rendben legyen!


Most nézem. hogy 1.3 a 91-es, amit bontasz. Abból a karbit elboltolhatom?

Egyébként még rengeteg más lehetõség is van fals levegõre, akár a karbin belül is. Tudnék még párat....

Másik, meg tényleg lehetne ebbõl egy saját topic-ot csinálni, mert szerintem ez sokakat érint, és itt nem fogják megtalálni!
Mindent, amit írtam tedd át oda kérlek, ha új topicot csinálsz! Kösz!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

91-es K-karbis 1.3as K karbis automata. Még minden megvan az automata részhez, ha érdekel, csak a P-R-N-D...-s doboz nem, de az találunk, ha kell. Örülnék, ha egyben elvinné valaki.
A karbit, ahogy már mondtam Tibcsi elvitte. Õ versenyzik 2E-motorral és azt mondta, hogy neki ez a dupla torok jobban bejön.

Hamarosan csinálok új topicot.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Pacsker írta:91-es K-karbis 1.3as K karbis automata. Még minden megvan az automata részhez, ha érdekel, csak a P-R-N-D...-s doboz nem, de az találunk, ha kell. Örülnék, ha egyben elvinné valaki.
A karbit, ahogy már mondtam Tibcsi elvitte. Õ versenyzik 2E-motorral és azt mondta, hogy neki ez a dupla torok jobban bejön.

Hamarosan csinálok új topicot.
Kösz, de nem tudok mit kezdeni vele.
Akkor marad a magad uram!
( :(
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Teljesen más téma, csak egy ismerõsöm is kínlódik, csak õ a híres V karbival.

Tudtok-e arról, hogy a V karbin lehet-e dúsító módban ( hideg motornál) keveréket állítani. Tehát, hogy csak a bemelegedési szakaszban lehet-e szegényíteni a keveréket?
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Re: _

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Robesz írta:Teljesen más téma, csak egy ismerõsöm is kínlódik, csak õ a híres V karbival.

Tudtok-e arról, hogy a V karbin lehet-e dúsító módban ( hideg motornál) keveréket állítani. Tehát, hogy csak a bemelegedési szakaszban lehet-e szegényíteni a keveréket?
Csak két csavar van amin lehet állítani.
-alapjárat (ha szembe állsz az autóval a karbi bal oldalán egy 8-as fejû csavar vízszintes elhelyezkedésben rugos megfeszítéssel)
-szivató (ha szembe állsz az autóval a karbi jobb oldalán 45 fokos dõlésszögben a tûzfal fele, lefele egy dundi recézett csavar rugós megfeszítéssel)
mind a kettõnél, ha bejebb tekeredd magasabb (dúsabb), ha kijebb alacsonyabb (szegényebb).
Remélem segítettem valamennyit.
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

_

Hozzászólás Szerző: Robesz »

Rendben, kösz, átadom.
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Na,ezt most kiolvastam...:) nekem torpanás nem volt jellemzö,rángatásnak a vezérlés nem jelre rakása volt az oka...viszont az alapjárat ingadozik...de ezek alapján meglesz a karácsony szabira a melóm..:) sokat segített!köszi
Avatar
vadaspörkölt
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2009 aug. 25, 01:40 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: vadaspörkölt »

Sziasztok!
Végigolvastam de nem lettem okosabb.Nekem a gondom a következõ.Hidegen beinditom elõször ugy tünik van alapjarat de kb 15 mp utan befullad.Ha alapjaratrol nyomok egy padlot megáll de ez csak hidegen.De nem kell padlo elég a hirtelen gázadás is.Alapjarat sose stabil.Tiszta para.Aztán ha felmelegszik akkor kicsit más a heléyzet.Üresben szépen lehet pörgetni.Viszont ha már megyek vele akkor pl 5ikben 90nél ilyen reszelõs hangja van, ha rálépek a gázra akkor fullad kb 3-4 mpig aztan megindul.Amikor gyorsit akkor nincs vele gond.Fals levegõt nem kap.minden tömités cserélve midnen csõ átnézve.A gyujtas sem lehet gond rendesen be van állitva cserélve a kabelek megszakito kondi fedél rotor.trafo is.Ja még annyi hogy néha felköp benzint de ez fõképp alapjaraton teszi ha épen van:D.Mert alapbol van alapjarat csak kb 30 mp utan leáll ez melegen hidegen ennek a fele.A tipus 2A motor és az ehhez valo karbi.A könyv szerint vmi USA kiadas mert van rajta olyan cucc ami US only.A betüjelét nem tudom.De a megnevezése a könyvben aisan 2 torkos vakum szabályozasu (AAP, 2es torok, fojtoszelepzáráskésleltetés, inditocsappanytyunak a nyitása dupla vakumkamras de ez csak hidegen befolyásolo) karburator.
Vkinek vmi tipp?én már végigzongoraztam sokminden látta szerelõ állitgatva lett a levegõ meg minden ami tekerhetõ hát inkabb nem mondok semmit.Lényegében midnenki csak probalkozik vele.Csinalja benzin és etanol üzemnél is gyari fuvokatol indulva minden massal.(elõször azt hittem az etanol a gond és visszaraktam bele a gyari fuvokat meg mindent vissza de ott is csinalja mondjuk igaz h etanlolla sem egybõl csinalta hanem csak késõbb kezdte)
Bármilyen tippet szivesen veszek!
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Uhh. kész horror ez a karbi.

Ha elõbb írsz ide, biztos azt javasolták volna, szerezz inkább egy jó állapotú 2E-E motort, vagy csak hengerfejet szívócsõvel, benzinszivattyúval, kábelköteggel stb...

A vákuumszabályozót nézted már? Biztos hogy jó, nem enged át levegõt, nincs beragadva, nem jár nehezen? Mert az is ugyanilyen tüneteket produkálhat mint amit felvázoltál.

Röpsúlyos szabályozó van ezekben a típusokban? Ha igen, azt is nézd át, szintén beragadhat...
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
vadaspörkölt
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2009 aug. 25, 01:40 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: vadaspörkölt »

minden vakumszabalyozo jol megy még az elõgyujtasszabalyozo is.Nem szeretném 2E motorral mert még nagyon jo ez a motor is csak ez a karbi...Amire még tippeltem hogy rossz lehet az a hõvákum szelep ami a termosztat mellett van és a viz melegedésére kapcsolgatja a csöveket.de kikötöttem és megcsinaltam ugy mintha meleg lenne a motor igy hidegen még szarabb lett de melegen ugyanolyan volt szoval az is müxik még benne.Megcsinaltam analogra mint egy lada kikötöttem az általános karbiktol eltérõ dolgokat igy ugyebár nem megy tökéletesen de legalabb stabil lehetne de semmi.Ugyanolyan rossz volt.
Válasz küldése