Csak néhány kommentig jutottam de egyikben sem említették a BIZTONSÁG szót. Mert a téli és a nyári gumi cserénél nem lehet kikerülni ezt az elsõ és legfontosabb szempontot. Had próbáljam Én is, személyes remélhetõleg sokak - filozófiáját röviden vázolni. Mielõtt elindulsz körbejárod a kocsit, hogy égnek e a lámpák és nem laposak e a gumik. Úgy rögzíted a tárgyakat amiket szállítasz, hogy ne mozdulhassanak el. Mielõtt elindulsz már tudatában vagy annak ( fõleg télen ), hogy milyen idõjárás vár/várhat rád. A kocsid fel van rendesen szerelve: elsõsegély csomag, láthatósági mellény, víz, pokróc, szerszámok, munkáskesztyû, pótkerék, emelõ, hólánc stb. Ezek mind mind kellenek a biztonságos autózáshoz. Elindulnál úgy, hogy nem tudod meg tudsz e állni? Te tetted egyáltalán biztonságossá a kocsid vagy ezek a dolgok csak úgy benne maradtak? Mert ha ennyi mindenre gondolsz akkor rossz gumival biztos, hogy nem indulsz el! Ez kicsit olyan mintha valaki erõs dohányos de alapvetõen sportemberként éli mindennapjait, egyik tettével üti a másikat ( nagyon remélem, hogy kevés ilyen hülye van ).kleingy írta:Most 165/75 R14, de 175/65 R14-es gummákat szeretnék venni. A télim eddig Pirelli P3000 meg Toyo volt, a nyárim meg valami Michelin. De nem sürgõs a gumivásárlás, csak télre lesz aktuális a dolog.![]()
Egyébként érdekes, hogy ahány gumikhoz értõ ember, annyiféle vélemény ugyanazokról a gumikról. Így aztán a laikus (én) nem tud dönteni, mert nem tudja, kire hallgasson.
Na most rákerestem a két négyévszakosra, pont a 4seasonst és a Vredesteint hasonlítják össze benne. Érdekesek a kommentek is az alján.
Ó és itt a 2008-as téli ADAC teszt (benne a négyévszakosokkal)! Durva, hogy a téli gumik jó részét agyonveri a 8. helyen a 4seasons. Meg itt is.
Ja, két garnitúra lemezfelnim van. Kezdem látni, hogy tényleg két szett lesz ebbõl, hiába a kevés km, max használtak.Nekem akkor is kell dolgozni menni, ha ónos esõ van vagy épp leszakadt a hó és tükörjég az út (igaz, a 7 éves télikkel is elmentem eddig elakadás nélkül
)
Kész, feladom, ez rosszabb mintha autót akarnék venni, abból legalább a márkát tudom.![]()
Amit próbáltam az imént boncolgatni az a felelõs elõrelátó vezetõ filozófiája ( elvileg mindegyikünknek átadták ezt, hiszen jogosítványt kaptunk) Ez az alap, és erre jöhet a szorgalmas önfejlesztés, téli csúszkálások (biztonságos forgalomtól elzárt helyen), esetleg vezetéstechnikai trénig elvégzése stb. hogy azt mondhasd mindent megtettél, hogy biztonságosan vezess. Ha valaki egyszer már eljutott odáig, hogy így látja a dolgokat nem fog elindulni olyan gumikkal ami nem biztonságos.
A lelkiismeretes gumi guruknak meg max. respecto, de egyszerû gumisok 90%-a nem szokta megkérdezni, hogy milyen nyomás kérek/kell a gumiba. Még véletlenül se lát el tanácsokkal akkor ha ez egyébként nem hajt pénzt a "malmára". Fenntartásokkal kezeljünk mindent amit egy kereskedelmi vagy szolgáltató egységben tanácsolnak nekünk. Kizárt, hogy pl. egy gumis nyomaték kulccsal kis könybõl kimazsolázva szorítsa rá a kerékanyát.
Röviden ennyi...







KE11 Sedan 