E85 (Bioetanol)
-
dogi77
- Újonc

- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.
Sziasztok!
Én tavaly október óta kísérletezem az E11, 1.6 VVTI, 2000-es évjáratú Corollámmal a vegyes etanol - benzin használattal. Eddig 137 l-t tankoltam 15-tõl 50 % közötti mértékben a kocsiban (11 e km-et mentem). Benzinszûrõ csere ez év márciusában volt (pár ezer forintos tétel).
Negatív tapasztalatom nem nagyon volt. Alacsonyabb fordulatszámon érezhetõen jobban húz, etanol arány függvényében ~10-20%-os fogyasztás- növekedést tapasztaltam.
Elég sokat járok autópályán, egyik alkalommal 50 - 50 %-al mentem, 120-130 km/h környékén számomra már brutális túlfogyasztást produkált, alig lehetett 10 l / 100 km alatt tartani...
Ideális keverék arány 25 % etanol 75 % benzin környékén van, így minimális a túlfogyasztás, csak sajnos így nem sokat spórolok...
Érdekességként tapasztaltam, hogy 40% etanol fölött húzatva a motort, 4500-as fordulat környékén "elfogy" a motor ereje, visszaesik a teljesítmény, pedig ebben a tartományban lenne a legnagyobb nyomaték, illetve teljesítmény benzines használat mellett. Csak tippelem, hogy a fúvókák nem képesek több üzemanyagot továbbítani. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Én tavaly október óta kísérletezem az E11, 1.6 VVTI, 2000-es évjáratú Corollámmal a vegyes etanol - benzin használattal. Eddig 137 l-t tankoltam 15-tõl 50 % közötti mértékben a kocsiban (11 e km-et mentem). Benzinszûrõ csere ez év márciusában volt (pár ezer forintos tétel).
Negatív tapasztalatom nem nagyon volt. Alacsonyabb fordulatszámon érezhetõen jobban húz, etanol arány függvényében ~10-20%-os fogyasztás- növekedést tapasztaltam.
Elég sokat járok autópályán, egyik alkalommal 50 - 50 %-al mentem, 120-130 km/h környékén számomra már brutális túlfogyasztást produkált, alig lehetett 10 l / 100 km alatt tartani...
Ideális keverék arány 25 % etanol 75 % benzin környékén van, így minimális a túlfogyasztás, csak sajnos így nem sokat spórolok...
Érdekességként tapasztaltam, hogy 40% etanol fölött húzatva a motort, 4500-as fordulat környékén "elfogy" a motor ereje, visszaesik a teljesítmény, pedig ebben a tartományban lenne a legnagyobb nyomaték, illetve teljesítmény benzines használat mellett. Csak tippelem, hogy a fúvókák nem képesek több üzemanyagot továbbítani. Tapasztalt már valaki hasonlót?
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Sejtettem, hogy úgy 25%-os keverési arány az optimális környékén lehet. Nekem akkorát javult az autó menetdinamikája, hogy meglepõdtem. Valamint elmúlt a korábban normál 95-ösnél tapasztalható "becsörgés". Eddig egy teli tank 25%-os keveréket használtam el. Újratankolásnál full 95-öt raktam bele, ez után az elsõ 108 km-n fogyasztott 8,4 litert. Sanszos, hogy úgy használta a motor a 95-öst mint az E85 + 95-ös keveréket.( Az oktánszám és a benzin minõségét érzékelve elvileg az E11 már kicsit utána tudja állítani gyújtást.)dogi77 írta:Sziasztok!
Én tavaly október óta kísérletezem az E11, 1.6 VVTI, 2000-es évjáratú Corollámmal a vegyes etanol - benzin használattal. Eddig 137 l-t tankoltam 15-tõl 50 % közötti mértékben a kocsiban (11 e km-et mentem). Benzinszûrõ csere ez év márciusában volt (pár ezer forintos tétel).
Negatív tapasztalatom nem nagyon volt. Alacsonyabb fordulatszámon érezhetõen jobban húz, etanol arány függvényében ~10-20%-os fogyasztás- növekedést tapasztaltam.
Elég sokat járok autópályán, egyik alkalommal 50 - 50 %-al mentem, 120-130 km/h környékén számomra már brutális túlfogyasztást produkált, alig lehetett 10 l / 100 km alatt tartani...
Ideális keverék arány 25 % etanol 75 % benzin környékén van, így minimális a túlfogyasztás, csak sajnos így nem sokat spórolok...
Érdekességként tapasztaltam, hogy 40% etanol fölött húzatva a motort, 4500-as fordulat környékén "elfogy" a motor ereje, visszaesik a teljesítmény, pedig ebben a tartományban lenne a legnagyobb nyomaték, illetve teljesítmény benzines használat mellett. Csak tippelem, hogy a fúvókák nem képesek több üzemanyagot továbbítani. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Tehát az elsõ teli tankos kevert használat utáni elsõ fogyasztást úgy mértem, hogy 108 km után az elsõ kattanásig töltöttem fel etanollal. Így jött ki a 8,4 / 108km. Amikor feljegyeztem a fogyasztást még tovább 3 litert rá tudtam tölteni etanolból. Azóta 300 km-t mentem el és a mutató most a felénél jár. Ebben van most 240 km autópálya, szigorú gyorsításokkal. Óra szerint 130-140km/h-s tempóval, ami Nálam 3800ford/perc körül van. Úgy gondolom, hogy igen is tud fogyasztásingadozást okozni az E85 használat ha sokszor variáljuk az arányt. Én még próbálkozni fogok egy nagyobb mennyiségû 50%-os keveréssel. Majd megírom a tapasztalatokat.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Utánna számoltam az tényleg durva lenne. Maradok a 25%-os higításnál de ahhoz kell tankolnom benyát is.Attila írta:egyértelmûen IGEN!
mit fogsz csinálni ha elkurtad? már nem tudod felhigitani benzinnel!
Szó szerint szívni fogsz!
Köszi Atti!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
simán, van visszavezetõ csõ is már az E9-ben is, a tiedben is biztosan, ami folyamatos keverést ad.bubidisc írta:Át tudja forgatni a rendszer ha rátöltök 95-öst? Értem már!Attila írta:nyugodtan tankolj 70% 10literes keveréssel ne teli tankkal
akkor tankolj elõtte B95-t, majd az utolsó 5 liter legyen E85, ezt hívják szendvics technikának
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
-
dogi77
- Újonc

- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.
Sziasztok!
Ma tankoltam 40-60%-os arányban etanol-benzin keveréket (teli tank). Nagyjából 20-30 km után vettem észre a motorhibát/elektronikai hibát jelzõ lámpa jelzését. Korábban már olvastam, hogy keverékszegény üzemanyag esetében ez elõfordul, azonban 50% e-b arány mellett sem tapasztaltam az autómnál (2000 1,6 Vvti).
Vélemény? Teendõ? Tapasztalat?
(Nem hiszem, hogy valóban szervizbe kellene vinnem...)
Ma tankoltam 40-60%-os arányban etanol-benzin keveréket (teli tank). Nagyjából 20-30 km után vettem észre a motorhibát/elektronikai hibát jelzõ lámpa jelzését. Korábban már olvastam, hogy keverékszegény üzemanyag esetében ez elõfordul, azonban 50% e-b arány mellett sem tapasztaltam az autómnál (2000 1,6 Vvti).
Vélemény? Teendõ? Tapasztalat?
(Nem hiszem, hogy valóban szervizbe kellene vinnem...)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Tankolj rá benzint. Akksisarut húzd le 5-10 percre, majd rakd vissza. Elvileg ekkor törlõdnek a hibakódok (bár nemtudom, hogy tanított kulcsos újaknál is így kell-e.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
dogi77
- Újonc

- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.
Köszi! Teszek egy próbát. De a tankoláshoz (hogy az érdemben is befolyásolja az arányt) még egy 50 km-t kellene mennem. Sajna csak ezt követõen van értelme rátankolni. Bár mint írtam érdekes, hogy korábban magasabb arány mellett nem produkálta a hibakódot. Lehetséges, hogy a benzint eleve nagyobb arányban keverték/keverhették etanollal... (Kutat nem írok...)Pacsker írta:Tankolj rá benzint. Akksisarut húzd le 5-10 percre, majd rakd vissza. Elvileg ekkor törlõdnek a hibakódok (bár nemtudom, hogy tanított kulcsos újaknál is így kell-e.
Egyébként közvetlenül motorolaj, szûrõ csere után vagyok. Bár kizárt, hogy az bármiben is érinthetné jelen problémámat.
Beszámolok az eredményrõl.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára dogi77 2010 jún. 06, 10:12 pm-kor.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Második 25%-os arányú teletankos fogyasztásmérés:
34 liter üzemanyaggal 487 megtett kilóméter. Rövid városi 40-50 totyogós és 80-100 km/h körüli dimbes dombos kanyargós.
A megmaradt úgy 15 liter 25%-os keverékhez most tankoltam 14 liter E85-öt és 20 liter benyát. Az úgy 35% körüli keverék. Az azóta megtett 40 km alatt semmi üzemzavart vagy teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam.
folyt köv.,
34 liter üzemanyaggal 487 megtett kilóméter. Rövid városi 40-50 totyogós és 80-100 km/h körüli dimbes dombos kanyargós.
A megmaradt úgy 15 liter 25%-os keverékhez most tankoltam 14 liter E85-öt és 20 liter benyát. Az úgy 35% körüli keverék. Az azóta megtett 40 km alatt semmi üzemzavart vagy teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam.
folyt köv.,
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

