Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

Feltoltott autoknal elterjedt dolog a vizbefecsi, amikor meg tyuning cuccokat importaltam, az egyik legkeresettebb rendszer volt az Aquamist cucca, tobbtucatot hoztam be mindenfele fosvagen 1.8 20V meg fiat kupe turbo, meg R5 meg fuego turbo, meg regi escort/fiesta turbo meg ilyenekre. Ha nem volt erdemes vagy tul draga/maceras lett volna atiratni az ecu-t ezzel lehetett a megnovelt nyomas veszelyeit a legolcsobban ellensulyozni. Dizelekbe is vettek, de olyankor sose kerdeztem, mibe szanjak :D
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Attila írta: Szerintem ami sokat számítana az egy szintetikus olaj + olaj adalék ami tisztít.
ennél vadabb ötletet is hallottam. Motorolaj helyett gázolaj! :lol: alapjáraton, vagy alacsony fordulaton járatni néhány percet és leengedni! Állítólag nagyon szépen takarít! Vélemény?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

XJS írta:Feltoltott autoknal elterjedt dolog a vizbefecsi, amikor meg tyuning cuccokat importaltam, az egyik legkeresettebb rendszer volt az Aquamist cucca, tobbtucatot hoztam be mindenfele fosvagen 1.8 20V meg fiat kupe turbo, meg R5 meg fuego turbo, meg regi escort/fiesta turbo meg ilyenekre. Ha nem volt erdemes vagy tul draga/maceras lett volna atiratni az ecu-t ezzel lehetett a megnovelt nyomas veszelyeit a legolcsobban ellensulyozni. Dizelekbe is vettek, de olyankor sose kerdeztem, mibe szanjak :D
hát igen!

Talán az elrettentõ példa miatt választott XJS egy szívómotoros Toyotát!? :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

XJS írta:Feltoltott autoknal elterjedt dolog a vizbefecsi, amikor meg tyuning cuccokat importaltam, az egyik legkeresettebb rendszer volt az Aquamist cucca, tobbtucatot hoztam be mindenfele fosvagen 1.8 20V meg fiat kupe turbo, meg R5 meg fuego turbo, meg regi escort/fiesta turbo meg ilyenekre. Ha nem volt erdemes vagy tul draga/maceras lett volna atiratni az ecu-t ezzel lehetett a megnovelt nyomas veszelyeit a legolcsobban ellensulyozni. Dizelekbe is vettek, de olyankor sose kerdeztem, mibe szanjak :D
Dízeleknél, meg úgy általában mindenféle cooleres motornál a cooler hûtésének van értelme, szvsz.
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

Jaja, arra vannak a kulonbozo co2 spriccelo cuccok, de az inkabb csak dragnal jon ki, hogy legalabb rajtnal hideg legyen. Meg a szarazjegtartalyos vizes coolerek, meg ilyenek, de ezeknek telleg csak a 402müt kell kibirni. Normal utcai hasznalatra csak a nagyobb (jobb hatasfoku) kuler a tuti. Az egesterek belso hutese beporlasztott vizzel egyebkent telleg repulos technologia, mar a vilaghaboruban is hasznaltak.
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

Ugyanúgy ahogy a Nitrót, meg a Prolongot is... :wink:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila »

Bruce E9 írta:
Attila írta: Szerintem ami sokat számítana az egy szintetikus olaj + olaj adalék ami tisztít.
ennél vadabb ötletet is hallottam. Motorolaj helyett gázolaj! :lol: alapjáraton, vagy alacsony fordulaton járatni néhány percet és leengedni! Állítólag nagyon szépen takarít! Vélemény?
Elvileg van direkt motor mosáshoz cucc és az is ilyen beöntöd megforgatod leereszted dolog.
Viszont egy ilyen kezelés után biztos hogy egy "mosó" olajat raknék bele mx 500kmre aztán mehet bele a drága és jó minõségû.

Vajon mivel lehet megállapítani bontás nélkül hogy kopásról vagy gyûrû letapadásról beszélünk?
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
Avatar
B Jani
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2007 máj. 07, 09:31 pm
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom Megye

Hozzászólás Szerző: B Jani »

Motulos szakiktól hallottam,hogy ha ki akarsz tisztítani egy motorblokkot annak az egyik és talán legegyszerûbb módja,ha csinálsz egy olajcserét és 0w20as olajat töltesz bele.Mondjuk ez elég extrém egy régi fejlesztés mocinak,de az 5w30 is megteszi.De talán nem is olyan extrém mivel nem is olyan rég bontottam egy CE 90-est 1c dieselt aminek a hengerfején egy gyári japo matrica volt látható,miszerint télen hidegbe 0w30-at ajánl.
Avatar
B Jani
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2007 máj. 07, 09:31 pm
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom Megye

Hozzászólás Szerző: B Jani »

Még egy apróság igaz egy kicsit reklám meg off is.Egy haverom kb 10 éve motorszervízt üzemeltet, http://prop-tech.hu/hu.html és meséli hogy azoknál a motoroknál amibe repsol olajat használnak nagyon sok lerakódás,szennyezõdés szinte olajsár található a blokkban.(csak mint érdekesség)
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Ne hülyézzetek le (azonnal) !

Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.

Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.

Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?

Ki mit gondol ?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Én nem merném ezt megtenni. Valamiért félek, hogy nem ken.
Hallottam emellett petróleumot is, de azt se raknám bele.

Ha olajjal keverjük valamelyiket, akkor talán.
Én egyébként úgyis annyiszor szedem szét és össze, hogy csillog már a belseje :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Lackó írta:Ne hülyézzetek le (azonnal) !

Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.

Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.

Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?

Ki mit gondol ?
pont ezt írtam fentebb! :lol:
én is hallottam már dízeles szakiktól.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Bruce E9 írta:
Lackó írta:Ne hülyézzetek le (azonnal) !

Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.

Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.

Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?

Ki mit gondol ?
pont ezt írtam fentebb! :lol:
én is hallottam már dízeles szakiktól.
Dekli le > dekli kipucol > dekli vissza > olajcsere

Szerintem úgyis ott gyûlik össze minden gané vagy nem?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

bubidisc írta:
Bruce E9 írta:
Lackó írta:Ne hülyézzetek le (azonnal) !

Egy ismerõsöm mesélte, hogy õ hogyan öblített motort, amíg szerelõként dolgozott.

Olaj leenged, gázolajjal feltölt, és kissé emelt alapjáraton járat 10-15 percig, majd új olaj+szûrõ.

Nekem az jutott eszembe, hogy végülis a Diesel motorok adagolóját a gázolaj keni, és ott bizony nagyon finoman megmunkált alkatrészek vannak, tehát lehet hogy nem is hülyeség.... ?!?!?

Ki mit gondol ?


pont ezt írtam fentebb! :lol:
én is hallottam már dízeles szakiktól.
Dekli le > dekli kipucol > dekli vissza > olajcsere

Szerintem úgyis ott gyûlik össze minden gané vagy nem?
A gázolajos "mosás-járatásnak" a dugattyú olajlehúzó gyûrûk letapadását hivatott javítani, erre adhat ez megoldást.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

?...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bruce E9 2010 jún. 02, 01:08 pm-kor.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Válasz küldése