"Motor lötyögés" orvoslása

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

"Motor lötyögés" orvoslása

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Biztos sokatok idõs elsõ kerekes corolla-jánál elõfurdul, hogyha bármelyik sebességbe kis lejtõn kis gázzal mentek és pont holtponton van az autó, magyarul ugyanannyira gyorsan gurulna magától, mint ahogy nyomnánk a gázt, akkor ahogy motorfékrõl gázra, mejd vissza vált az autó egyfajta idegesítõ lötyögést, rángatást vélünk észrevenni. Vagy ha lassan krúzolunk egyesbe, kettesbe és nagyon alacsony fordulatról (alapjáratról) engedjük fel a kuplungot, akkor amíg rááll az alapjárati sebességre azt érezzük, lötyög a motor az autóban.
Nos ez így is van és a motortartó bakok elgyengülése, szakadása a vétkes.
A jelen esetben szereplõ 1.6os corollákban 5 db motortartó bak van:

Kép

Itt meg a bakok formái és cikkszámai (kicsit térbe meg van csavarva, de kivehetõ):

Kép

Megpróbáltam orvosolni a problémát. Számunkra a két lenti kereszttartón fekvõ kerek bak lényeges a továbbiakban, mivel az autó hosszanti irányában fellépõ lötyögés megállításáért ezek felelõsek.
Az Intercars nevû új cégnél vásárolt utángyártott motortartó bak viselkedésérõl fogok írni.

Ezen kívül van még a szilent besütõs megoldás és a szélvédõragasztós. Az utóbbi egy ideig megteszi, a szilentes meg mondhatni verseny körülményeket okoz. Beindítod a kocsit és úgy ráz, mintha kávédarálóba ülnél. Sportos, de utcára felesleges.

Motortartó bakról vélemények a saját autómban:

Amikor kivettük a régit (szélvédõragasztóval annó Tibcsinél bekeményítettük) sokkal masszívabbnak, erõsebbnek tûnt még kézre is, mint az új utángyártott sima gumi. Kicsit elszomorodtam. De azért beraktuk...

Most már két hete járok vele, ne kérdezzétek miért, mert szerintem a fizikával ellentétes tüneteket produkál (bár ennél a kocsinál már megszoktam), de javult a helyzet. 3-asba pl 30nál lehelletnyi gáznál, tudjátok, amikor "belötyög" a motor, sokkal kevésbé érezhetõ. Szerintem sokat javított rajta.
Nos tudom mindenkinek ajánlani!

Következõ bakot cseréltem:

Szembe állsz a motortérrel. és az 5 bakból a hozzád legközelebb esõ. Magyarul közép tájékon a hûtõ aljánál elhelyezkedõ.

Kép

Cseréje rém egyszerû. Olyan 9 ezer pár száz forint az ára újonnan (gyári huszonezer... :( ), de ha XJS megengedi, akkor megveszem nektek olcsóbban, ha összegyûlik pár darabra a rendelés. (így 5 ezer nemtom mennyi! )
Igazából úgy lenne pöpec, ha a tûzfal felöli párját is cserélnénk, de az megint legalább ennyi pénz (talán egy-két ezressel több is) és kicsit nehezebb kicserélni.
Az utóbbi:

Kép

Mégis azt mondom, akinek van 12-13 ezer forintja erre a problémára, és ha XJS rábólint, akkor szánja rá és megveszem ennyivel olcsóbban. Engem iszonyatosan idegesített! Mostmár picit megnyugodtam.

(nem ültem még olyan 92 elõtti fwd corolla-ba, amiben ne lötyögött volna a motor, kivéve amelyikbe orvosolták már ezt a gondot)
Hogy mihez is jó ez a bak?:

Összes 4A motoros autóhoz:
- 83-87 E8 1.6 4A
- 87-92 E9 1.6 4A-F, 4A-FE, 4A-GE
(- 92-97 E10 1.6 4A-FE)
(- 97-00 E11 1.6 4A-FE)

Talán még az 1.8 benzinesekhez is, sõt a 12, 16 szelepes 1.3asokhoz is jó, de ezeket tényleg nem tudom, nézzetek utána. Ha 1.3asotok van, és nem ez a bak az, akkor nézzetek utána, keressetek képet, vagy fotózzatok és megnézzük, hogy van-e hozzá (biztos lesz).

Tartósságról még nem tudok semmit sem mondani!
Felelõsséget nem vállalok :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2012 jan. 12, 01:16 pm-kor.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kovzoo:
Köszi Matyi!
mire apuhoz kerül, orvosolom a problémát! Eléggé idegölõ a jelenség :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Most néztem és ha jól szemrevételeztem, akkor az összes E8 és E9-es 1.3-as magyarul 2E motoros corolla-kban ugyanazok a minket érdeklõ bakok.

Egyedül 1 bak különbözik, a fenti képen, ha nézitek a bal szélsõ.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

....akkor a GT-mbe is ez való ?

Remélem tartósak lesznek. Milyen gyártmány ?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Igen!

Abba is ez való! 4MAX, vagy mi. Majd megnézem a zacsiját
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

nekem is ki van szakadva az elsõ - ergó a közepe kijön a karikából...
gondolkodtam rajta én is, cserét nem tartottam reálisnak, mert eléggé drága - de ha te mondod, hogy 5e-Ft-ért van, akkor az elfogadható,

a másik megoldás, amit írtál, a szélvédõragasztós újragumírozása,
errõl írhatnál még pár szót, milyen ragasztóval próbáltátok, hogy keményítettétek..

lehet, hogy ki kéne próbálni vmilyen uretán anyagot is..


a szakik azt modják, hogy ez motorartó bak milyensége inkább a féltengely élettartamába szól bele
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

Pacsker ba, tolem megveheted, csak majd a szamlat juttasd el nekem vagy Laci haveromnak.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszi!

Természetesen elrakom! Persze, csakakkor veszek, ha összegyûlik legalább 5-10 bak!
Úgyhogy hajrá srácok!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Lehet, hogy én is beszállok, de megérdeklõdöm, hogy nekem mennyi lenne.
Avatar
Actommy
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2008 aug. 19, 02:42 am

Hozzászólás Szerző: Actommy »

Pacsker írta:Köszi!

Természetesen elrakom! Persze, csakakkor veszek, ha összegyûlik legalább 5-10 bak!
Úgyhogy hajrá srácok!
sajnos ez a problem nálam is jelen van.
van értelme csak az egyiket cserélni vagy csak mindkettõt?
te is mindkettõt cserélted vagy csak a hûtõ alattit?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha tehetitek mindkettõt!

Én csak a hûtõ alattit, mert nem votl több pénzem. De hamarabb szét is fog rázódni a másik lazasága miatt.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 »

Hell nekem is szükségem lenne az elsõre mer széthullott és lötyög a motor!
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Ha jól számolom, akkor már öt jelentkezõ van.
Lackó, KovZo, Bardos6, Actommy, Lyani

Holnap megyek kipushoz flexicsövet cserélni, és gondolom a motor lötyögése annak az élettartamába is belejátszik. :roll:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bele bizony! Pont "töri a nyakát"

Na akkor szeretném kérni, hogy pontosan ki és melyiket szeretné cserélni. (Javaslom mindkettõt)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Egyenlõre anyagi gondokkal küszködöm, de majd az elsõt és a hátsót szeretném. De biztos, hogy nem tudom most!
Válasz küldése