Hali valószínûleg azért csinálja mert tényleg hideg van neki nekem is fel szokott néha menni ilyenkor 2500-2600-as fordulatra de én nem gyanakodom semmire mert a 88-as kiadású BMW-nk is csinálja ezt amúgy meg 3 ezres fordulatig semmi baja nem lesz a motornak láttam már olyat hogy mínusz 20-ba az autó fel pörgött annyira de a fölött már ténylegesen nem tesz neki jótgauchos írta:Sziasztok!
A Corollám mostanában hidegindításkor elég furán viselkedik. A fordulatszám felmegy kb. 2600-2700-ra, majd ott is marad néhány másodpercig, legutóbb ez leglaább 10 mp. volt, utána szépen visszamegy 1100-1200-ra. Késõbb pedig 1000 alá, ahogy elkezd melegedeni. A normális ugye za lenne, hogy ha tényleg hideg van, felmegy kicsit 2000 fölé, majd 1-2 mp_en belül lecsökken 1200-ra. Nagyon aggasztó ez, mert a hidegen túl magas fordulatszám nem egészséges a motornak, ezért úgy döntöttem, ha nem muszáj, nem használom az autót, amíg nem találok rá megoldást. Semmi hibajelzés és semmi egyéb rendellenesség nincs, legalább is nem tapasztaltam.
Van valami tippetek, hogy mi okozhatja? Merre induljak el a hibakeresésben? Vagy azonnal vigyem szervizbe?
Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák)
-
kasznisvagyok
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2013 okt. 22, 05:47 pm
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
Hhello sziasztok én egy karosszériás vagyok egy kisebb corollával ha bármi kérdés van írjatok mert ide nem fért el amiket le akartam írni
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ez így gyári.
A fülednek rossz, nem a motornak
A fülednek rossz, nem a motornak
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Ha karbis 2E-s mocid van, akkor nagy valószínûséggel a kompenzátor nevezetû, hidegindításért felelõs alkatrésszel lesz a gond. Horror ára van
. Az enyém is csinálja a szaggatást, de amióta megláttam az árát, úgy döntöttem, hogy teljesen jó ez így és megszokom 
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Re: Hidegintítási probléma
Hali, megoldódott azóta a problémád? milyen benzint tankolsz?KunLacus írta:Sziasztok!
Olvasva a hidegindítási problémákkal küzdõk hozzászólásait teljesen együttérzek velük/veletek.
Az én kocsim sem szeret beindulni, a következõket tapasztalom hidegindításnál:
Az auto elsõ ráindításnál beindul, majd néhány mp után leengedi a fordulatot annyira, hogy le-le áll, ilyenkor újraindítom, elsõ próbálkozásra indul és megismétli a hibát. Olykor, mintha érezné mi a baj, felpörgeti magát 3000-ig is, ahonnan ejti 500-ra, mejd pörget, ejti, leáll... egészen addig, míg egy bizonyos hõmérsékletet el nem ér. Ott szépen van normális alapjárat, melegindításnál pöcre, ahogyan a könyvben meg van írva, szépen viselkedik.
Nekem már 3 szerelõnél volt, köztük Toyota szakszerviz, akiknek lövésük sem volt, majd egy motordiagnosztánál, aki nem járt (még) a hiba végére...
2001-es, 1,4-es VVT-i, 3 ajtós Corolla.
Ha valakinek ötete van, esetleg olyat tud, aki profi és csukott szemmel javít Toyotákat, annak hálás lennék!
E11 sedan (4ZZFE)
- ramboo88us
- Visszajáró

- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
még kora tavasszal az egyik hideg nyirkos reggelen tapasztaltam először, hogy indítás után nem megy az egyik henger.
Azonban röviddel az indulás után visszaállt a normális rend, mind a négy henger elindult.
Nem nagyon foglakoztam az üggyel, mert azután hónapok teltek el problémamentesen.
Néha-néha inkább esős vagy párás időben azonban újra előjött a reggelenkénti nehézkes indulás mígvégül
az egyik nap már kb. 1-2 percet kellett várni, hogy beinduljon mind a négy henger.
Ekkor már rászántam magam a hibakeresésre.
Először gondoltam, hogy csak valami érintkezési hiba lehet ezért befújkodtam WD40-el a gyújtás részeket - gyújtótrafó, gyújtókábelek csatlakozóit,
gyújtáselosztó jeladó csatlakozót stb.
Ugye, mindíg csak reggel, vagy hosszabb állás után jött elő a probléma ezért minden egyes műveletnél kellett várnom egy napot...
A kontaktus tísztítás nem segített, ezért inkább kicseréltem a gyertyakábeleket és a gyertyákat.
sajnos a hiba továbbra is jelentkezett, de hozzáteszem, hogy menet közben egyszer sem tapasztaltam valami rendelleneset,
az autó jól húzott volt benne erő, egyetlen-egy gyújtás kihagyás sem volt.
kipróbáltam a gyújtótrafó cserét is de azzal sem lettem előrébb, szikra ugyanis még "háromhengerezés" alkalmával is volt (kiszedett gyertyával ellenőrizve).
A benzin nyomásra és az injektorokra nem gyanakodtam, mert akkor az előjött volna menet közben is -gondololm-
Végül megmértem a sűrítési végnyomásokat minden hengerben igaz először meleg motornál - ahol minden rendben volt, majd hideg motornál is....
hát itt a baj, azaz hidegen a 4-es hengerben nincs kompresszió...
leszedve a szelepfedelet rögtön kiderült, hogy a 4-es henger egyik szívó szelepe le van ragadva....
ilyennel még nem találkoztam, ezért osztom meg a tapasztalatokat...
sajnos a képek gyengék, mert nem volt nálam megfelelő eszköz a dokumentálásra
itt látszik, hogy a bütyök elhagyta a korongot, de a szelep lent maradt:

vezérműtengely kiszedve

szeleprugó épp, nem törött, szimmering is megfelelő

van egy sejtésem, hogy mi okozhatta a szelep beragadását, de ehhez le kell vennem a hengerfejet
Azonban röviddel az indulás után visszaállt a normális rend, mind a négy henger elindult.
Nem nagyon foglakoztam az üggyel, mert azután hónapok teltek el problémamentesen.
Néha-néha inkább esős vagy párás időben azonban újra előjött a reggelenkénti nehézkes indulás mígvégül
az egyik nap már kb. 1-2 percet kellett várni, hogy beinduljon mind a négy henger.
Ekkor már rászántam magam a hibakeresésre.
Először gondoltam, hogy csak valami érintkezési hiba lehet ezért befújkodtam WD40-el a gyújtás részeket - gyújtótrafó, gyújtókábelek csatlakozóit,
gyújtáselosztó jeladó csatlakozót stb.
Ugye, mindíg csak reggel, vagy hosszabb állás után jött elő a probléma ezért minden egyes műveletnél kellett várnom egy napot...
A kontaktus tísztítás nem segített, ezért inkább kicseréltem a gyertyakábeleket és a gyertyákat.
sajnos a hiba továbbra is jelentkezett, de hozzáteszem, hogy menet közben egyszer sem tapasztaltam valami rendelleneset,
az autó jól húzott volt benne erő, egyetlen-egy gyújtás kihagyás sem volt.
kipróbáltam a gyújtótrafó cserét is de azzal sem lettem előrébb, szikra ugyanis még "háromhengerezés" alkalmával is volt (kiszedett gyertyával ellenőrizve).
A benzin nyomásra és az injektorokra nem gyanakodtam, mert akkor az előjött volna menet közben is -gondololm-
Végül megmértem a sűrítési végnyomásokat minden hengerben igaz először meleg motornál - ahol minden rendben volt, majd hideg motornál is....
hát itt a baj, azaz hidegen a 4-es hengerben nincs kompresszió...
leszedve a szelepfedelet rögtön kiderült, hogy a 4-es henger egyik szívó szelepe le van ragadva....
ilyennel még nem találkoztam, ezért osztom meg a tapasztalatokat...
sajnos a képek gyengék, mert nem volt nálam megfelelő eszköz a dokumentálásra
itt látszik, hogy a bütyök elhagyta a korongot, de a szelep lent maradt:

vezérműtengely kiszedve

szeleprugó épp, nem törött, szimmering is megfelelő

van egy sejtésem, hogy mi okozhatta a szelep beragadását, de ehhez le kell vennem a hengerfejet
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
Köszi a beszámolót!
Mire gondolsz?
Szorul a szelep? Görbe egy kicsit a szelep, vagy a vezető? Nem támaszthatja ki semmi, mert akkor melegen se gyógyulna meg.
Viszont ha görbe a szár, akkor a tányér sem illeszkedne, meg hamar lötyögősre kopna a vezető.
Mi a tipp?
Mire gondolsz?
Szorul a szelep? Görbe egy kicsit a szelep, vagy a vezető? Nem támaszthatja ki semmi, mert akkor melegen se gyógyulna meg.
Viszont ha görbe a szár, akkor a tányér sem illeszkedne, meg hamar lötyögősre kopna a vezető.
Mi a tipp?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- ramboo88us
- Visszajáró

- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
Csak sejtés, hogy rossz volt a szelephézag és a kipufogóból jövő trutyi visszament a szívó oldalra,
kiszedtem a szelepszár szimmeringet és a szelepvezető és a szelepszár között láttam némi lerakódást...
ez talán adhat magyarázatot, hogy ha felmelegszik a motor, a trutyi felmelegszik, felhigul, és elindul a szelep....
mondom, ez csak egy tipp....
meg kellene néznem a többi szívó szelepszárat és a szívó oldalt is.
idő hiányában tegnap csak erre futotta...
kiszedtem a szelepszár szimmeringet és a szelepvezető és a szelepszár között láttam némi lerakódást...
ez talán adhat magyarázatot, hogy ha felmelegszik a motor, a trutyi felmelegszik, felhigul, és elindul a szelep....
mondom, ez csak egy tipp....
meg kellene néznem a többi szívó szelepszárat és a szívó oldalt is.
idő hiányában tegnap csak erre futotta...
- batyu
- Visszajáró

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
Olajzáshiba ??
Hibajelenség : az olajazókanna ikon a műszerfalon fordulatszámfüggően villog nem szabályos ütemben , és nem is köthető pontos fordulatszámhoz !
Olajszint tökéletesen félig a nívópálcán !
Hőmérséklet : 3-5-celsius volt .
Indulás előtti bemelegítés alatt nem is figyeltem , de így egy helyben járt legalább 4-percig az autó , és utána vettem észre ezt a hibajelenséget miután elindultam .
Pár száz méter után fél re is álltam ahogy észrevettem a visszajelzést .
Kicsit szórakoztam a fordulatszámmal és láttam hogy vibrál a visszajelző .
Reckír ( tudom bátor voltam ) elindultam , letekertem 50-kilómétert , semmi hiba visszajelzés !
Most ráadom a gyújtást az autóra de nem indítom el és az olaj visszajelzőlámpa egyáltalán nem világít , úgy hogy nem jár a motor !!!
Valakinek ötlete ??
A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek !!
Üdvözlettel István .
Hibajelenség : az olajazókanna ikon a műszerfalon fordulatszámfüggően villog nem szabályos ütemben , és nem is köthető pontos fordulatszámhoz !
Olajszint tökéletesen félig a nívópálcán !
Hőmérséklet : 3-5-celsius volt .
Indulás előtti bemelegítés alatt nem is figyeltem , de így egy helyben járt legalább 4-percig az autó , és utána vettem észre ezt a hibajelenséget miután elindultam .
Pár száz méter után fél re is álltam ahogy észrevettem a visszajelzést .
Kicsit szórakoztam a fordulatszámmal és láttam hogy vibrál a visszajelző .
Reckír ( tudom bátor voltam ) elindultam , letekertem 50-kilómétert , semmi hiba visszajelzés !
Most ráadom a gyújtást az autóra de nem indítom el és az olaj visszajelzőlámpa egyáltalán nem világít , úgy hogy nem jár a motor !!!
Valakinek ötlete ??
A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek !!
Üdvözlettel István .
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára batyu 2015 dec. 27, 08:59 pm-kor.
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
Az olajgombát kellene szerintem először megnézni, de előfordulhat kontakt hiba a vezetéknél is.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- batyu
- Visszajáró

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010 ápr. 06, 01:24 pm
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Corolla hidegindítás, olajnyomás (/visszajelzõ problémák
Probléma elhárítva !toytomi írta:Az olajgombát kellene szerintem először megnézni, de előfordulhat kontakt hiba a vezetéknél is.
Lecsúszott a kábel , semmi baja az olajgombának ... !!
E11 Sedan , 4A-FE / 110 LE
