A törésnek akkor van jelentõsége, ha szerkezetileg is "elmászott" az autó. Ha ez nem áll fent, akkor rajtad áll, hogy mi az, ami még nem zavarja a szemed és mi az, ami már szúrja. Tengelyek kétoldali távolság mérése, gumik felületének kopása, fényszórók fényének magassága (beállítása), beázások, fõként a csomagtérben.
A km-tõl ne félj! Lehet benne 250, 300 is... HA rendszeresen cserélték az olajat, szûrõket, akkor kimegy a világból, maximum egy picit csipegeti az olajat. Masszív motorok, fõleg, hogyha jól látom nem is VVt-it akarsz venni. Amit Montoya is írt, nem árt meghallgatni egy hozzáértõnek és a kiput nézni hidegen, melegen. Összes folyadékot megnézni, szintjét, színét, állagát, ha klímás azt is tesztelni! Ha nem OBD2-es (vvt-i), akkor ki is kellene villogtatni a hibakódjait.
Rámenni szándékosan rossz útra, hogy mi és mennyire kopácsol a futómûben/kormánymûben. Lengéscsillapítókat "megnyomogatni", Féktárcsák kopására ránézni, kerekeket megcibálni, megkotyogtatni (akár kézzel a földön).
Plusz olvasd át ezt, a "csináld magad" E11-es hozzászólásait, az E11 topicot, netán az E11 projekteket. Sok apró "típushiba" van, amit orvosoltak a srácok és neked fontos lehet a vásárlásnál.
A fentiek nem mind orbitális problémák, de mindegyik nagyon jó alkualap, mint a könyöklõ és középkonzol "ajtajának" zsanér törése. Nem árt, ha kicsit jobban felszereltet veszel: állítható kormányoszlop, elektromos ablak, tükör, szervó, netán klíma... Sokat segít a mindennapokban!
Ha nem vagy biztos magadban, inkább vigyél magaddal egy hozzáértõt (fõleg, aki Toyota-s!) vagy ne sajnáld azt a pár 10 ezer Ft-ot átvizsgálásra egy maszek mûhelyben. Utóbbinál meg lehet emelni, alánézni az autókat...
Mindemellett jó választás az E11. Annyira nem öreg, van belõle bõven és most borzasztóan le van nyomva az áruk. 2 éve még közelebb voltak az 1 millióhoz, mint a félhez. NE engedj az elsõ autó megnézésénél a belsõ vágyaknak ("de hát ez nem is olyan nagy baj, meg hát piros, meg idõvel mindent megcsinálok stb..." ) Szánj rá 1-2 napot, nézz meg akár 5-10 autót is, ami nincs messze. Nézz meg drágát, olcsót és olyat is, ami a pénztárcádhoz igazodik. Látni fogod, hogy kb mi a kínálat és reális képet tudsz arról alkotni, mi az az állapot, ami még belefér anyagilag. Ha a nap végén tudod, hogy valamelyik valódi szerelem volt, a tulaj is õszintének tûnt és a piachoz képest tényleg jó ár-érték arányú, akkor egy telefon és ha még megvan, már hozhatod is. Még egy fontos dolog. Minden eladó el akarja adni az autót. Lesz aki kisebb füllentéseket, de lesz, aki orbitális hazugságokat fog felsorolni. Ne légy jóhiszemû, ez Magyarország! Ismerjük az "eladás elõtt költöttem rá az autó értékének többszörösét", "épp most lett rajta minden cserélve" párbeszédeket
Nagyon jó olvasni, hogy Hölgyemény létedre így utánajársz a témának, próbálsz tudatos vásárló lenni és nem engedni nagyon becsapni magad. Ha bármi kérdésed van, tedd fel és próbálunk válaszolni!
Olvasgasd a fórumot!
Reméljük a vásárlás után örömmel autózhatunk együtt veled is a találkozóink során!

KE11 Sedan 


Carina Coupe 1.6 DX