Oldal: 1 / 1
Váltó problémák
Elküldve: 2015 júl. 28, 10:12 pm
Szerző: SzendreiAttila
Kedves hozzáértő Toyotások!
Én csak egy Toyota használó vagyok, de hozzá nem értő, a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2006-os Corolla Hatchbackem, aminek újkora óta nem erőssége a váltója, de mostanra már igen zavaró mértékig romlott, a rükvercet mindig is nehezen vette, korábban a kettessel voltak gondjai visszaváltásnál, mostanában hármasba szinte lehetetlenség betenni szintén visszakapcsolásnál, az egyesbe pedig csak 0km/h-nál lehet berakni, tehát 5-ből 4-be megy, utána üres, motorfék nélkül csak a pedál maradt, vagy egy kínzó csata a vátlókarra, ahol 10-ből 8X ő nyer.
Mennyire kell mélyen zsebbe nyúlnom, hogy ezt orvosolják? Csak nálam fordult elő, vagy jellemző szériahiba?
Egyébként megkímélt, patika állapotú, 87.000km van benne, leszámítva, hogy 8l alatt lehetetlenség eljárni vele, ami soknak tűnik az 1400ccm-s motorhoz.
Előre is köszönöm az építő jellegű javaslatokat.
A.
Re: rakoncátlankodik a váltó
Elküldve: 2015 júl. 28, 11:54 pm
Szerző: Jorn
SzendreiAttila írta:Kedves hozzáértő Toyotások!
Én csak egy Toyota használó vagyok, de hozzá nem értő, a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2006-os Corolla Hatchbackem, aminek újkora óta nem erőssége a váltója, de mostanra már igen zavaró mértékig romlott, a rükvercet mindig is nehezen vette, korábban a kettessel voltak gondjai visszaváltásnál, mostanában hármasba szinte lehetetlenség betenni szintén visszakapcsolásnál, az egyesbe pedig csak 0km/h-nál lehet berakni, tehát 5-ből 4-be megy, utána üres, motorfék nélkül csak a pedál maradt, vagy egy kínzó csata a vátlókarra, ahol 10-ből 8X ő nyer.
Mennyire kell mélyen zsebbe nyúlnom, hogy ezt orvosolják? Csak nálam fordult elő, vagy jellemző szériahiba?
Egyébként megkímélt, patika állapotú, 87.000km van benne, leszámítva, hogy 8l alatt lehetetlenség eljárni vele, ami soknak tűnik az 1400ccm-s motorhoz.
Előre is köszönöm az építő jellegű javaslatokat.
A.
A kuplung pedált mennyire kell benyomni, hogy érezd a "súrlódási" pontot ?
Re: rakoncátlankodik a váltó
Elküldve: 2015 júl. 30, 02:05 pm
Szerző: Sancy
Szia.
Nem jellemzo hiba.
Valto olaj csere volt mar?
Re: rakoncátlankodik a váltó
Elküldve: 2015 júl. 30, 09:34 pm
Szerző: PiciPeti
De, sajnos jellemző hiba... A lengyel váltók hajlamosak széthullani. Ha nem túl előrehaladott a dolog, akkor elég lehet egy nyelestengely csapágy csere (100 alatt megúszható). Ha viszont a kopott csapágy miatt elkezdtek kopni a fogaskerekek, szinkronok, akkor 2-300e között is lehet a javítás.
Menet közben, főleg harmadikban nem ad búgó-fütyülő (troli) hangot?
Re: rakoncátlankodik a váltó
Elküldve: 2017 máj. 07, 10:04 am
Szerző: btommi80
Sziasztok! Van egy E11 1.3 sedanom 98-as évjárattal, és olyat csinál, hogy 70-90km/h között a váltóból olyan hang jön mintha egy száraz csapágyat forgatnál gyorsan. Az utóbbi években pedig erősödött ez a hang. Mi lehet ez? Van valami tippetek?
Re: rakoncátlankodik a váltó
Elküldve: 2017 jún. 15, 08:26 am
Szerző: Pacsker
Távgyógyítás nehéz dolog.
Ha már hangja van a váltónak (és tuti, hogy az és nem pl.: gumi, kerékcsapágy...), akkor az már túl sok jót nem jelent.
Azt még megnézhetnéd gyorsan, hogy nem-e olajos a váltó alja (tehát, pl a féltengely szimeringeknél nem-e folyt el) és feltöltöd új 75W90 Castrol, Motul, Liqui Molly olajjal. Ha száraz az alja és 60 ezer km-en túl volt cserélve, akkor is!
Esetleg ez segít egy picit.
Ha nem, akkor vagy megszokod
Vagy keresel egy beépítési garis/még autóban kipróbálható váltót.
Javításuk nem gazdaságos. Sok SST kell hozzá, rengeteg a munkadíj és csak gyári alkatrészekkel (csapágyak, szinkronok, diffi hézagolók, fogaskerekek) javítható, ami ugyancsak komoly kiadást jelent.