Oldal: 1 / 8

Minden ami feltöltés (Turbo, Kompresszor)

Elküldve: 2011 nov. 19, 12:04 pm
Szerző: Lackó
Ha már ilyen jó kis egymásnak feszülést sikerült kiváltani.

Felmerült bennem már többször a gondolata, hogy a Sedan-t Turbosítani
kellene. Motorcsere túl költséges dolog lenne (GZE, vagy 4A-GE 20V),
ezért választanám inkább a 4A-FE motor "átalakítását". A másik, hogy
sokkal nagyobb kihívás, mint "csak" beemelni egy erõsebb motort.

Egyelõre csak elvi síkon, lehet hogy semmi sem lesz belõle, de érdekel a
dolog. A cél tulajdonképpen az lenne, hogy legalább egy 4A-GE teljesítmé-
nyét tudja, azzal a különbséggel, hogy már alacsony fordulaton is legyen
nyomaték. Relatív alacsony persze, 2000-2500-tól. Ebbõl kiindulva nem
egy Volvo FH12-es Turbojára gondoltam, :) hanem olyanra, amely már
kisebb gázáramlásnál is mozgásba jön.

Egyáltalán mi az a töltõnyomás, amit még a gyári jeladó(k), ECU tud
kezelni ? A másik, hogy a gyári dugattyúk, forgattyús mechanizmus is
tartósan el kell hogy viselje. Persze nem 1,5-2 bar-os nyomást képzeltem
el. :) A fõtengelyt (gondolom Én) szinte biztosan köszörültetni kellene,
hogy tökéletes legyen a csapágyhézag. Illetve gyûrûzés szintén kellene.
Gyári dugók elbírnak egy ilyen beavatkozást ?

Elküldve: 2011 nov. 19, 12:34 pm
Szerző: montoya
Mozsot kérdezd meg szerintem, a kisebb Garret csiga, ami Neki volt és most J. Zsoltnál van, kvázi "kompresszoros" karakterisztikát adott az 1ZZ-nek, annyira húzott alulról.

Amiért én nem javaslom a dolgot, az az anyagi része: Mozso állításai alapján az autódra eddig költött pénznél (a vételárral és az átírással együtt!) is több lenne egy turbósítás. Garret csiga tudtommal kb 1000USD. És most még a forint is szar. :cry:

Elküldve: 2011 nov. 19, 07:25 pm
Szerző: Lackó
montoya írta:Mozsot kérdezd meg szerintem, a kisebb Garret csiga, ami Neki volt és most J. Zsoltnál van, kvázi "kompresszoros" karakterisztikát adott az 1ZZ-nek, annyira húzott alulról.

Amiért én nem javaslom a dolgot, az az anyagi része: Mozso állításai alapján az autódra eddig költött pénznél (a vételárral és az átírással együtt!) is több lenne egy turbósítás. Garret csiga tudtommal kb 1000USD. És most még a forint is szar. :cry:
A turbo beszerzésére van ötletem.....

Felvetõdik még pár dolog. Pl a kenés megoldása. Arra gondoltam,
hogy az olajgombához gyártatnék valamilyen adaptert, onnan kapná
a kenést. Kilépõ oldalon pedig egy elosztóval összekötném azzal a csõvel, amelyikbõl az olajhûtõbe megy az olaj.

Kellhet nagyobb olajhûtõ ?

Intercooler feltétlenül kell ? Gondolom a jobb hatásfok miatt mindenképp...

Tényleg hasznos lenne, ha MoZso kifejtené a véleményét/tapasztalatait.
Bár Õ nagypályás. :)

Elküldve: 2011 nov. 30, 09:44 pm
Szerző: Lackó
Erõs az érdektelenség, mindenesetre Nekem befészkelte magát ez a dolog
a fejembe. Nem 1-2 hét, és nem is pár hónap alatt, de bele fogok kezdeni.

Egyelõre csak nézelõdöm, infót gyûjtök.

Találtam egy gyönyörûen megépített 4A-FE Turbo motort. Ezt inkább csak
mint érdekességet linkelem.....egy ház ára lehetett. :D

http://www.corollacarclub.com/forum/pri ... php?t=6672

Impozáns a Turbo mérete. :D

Elküldve: 2011 nov. 30, 09:50 pm
Szerző: Pacsker
Látszik, hogy nem sajnálta rá.
Nem tudod milyen adatokat produkál?

Elküldve: 2011 nov. 30, 09:56 pm
Szerző: Lackó
A post 2008-as. Azóta gondolom történt némi változás.300LE-t írt, és 230-as nyomatékot, ha jól olvastam. :D

Elküldve: 2011 nov. 30, 09:59 pm
Szerző: gecsa
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.
A video from YouTube usually appears here. Please contact an administrator.

Elküldve: 2011 dec. 01, 01:47 pm
Szerző: Bohi
Tiszta beteg az a corolla! Brutális! :lol:
Nálam meg van az érdeklõdés amúgy... :wink:
De én egyre jobban a gze-re szavaznék, árban lehet jobban meg lehet úszni egy sima blokkcserével és nem kell kisérletezgetni. (mondjuk egy utcsó gen egy levinbõl LSD-s váltóval... :wink: ) Késõbb meg jobb alap.
Az, hogy legyen értelme a turbónak azért sokmindent kell cserélni nem? Bár páhiék is elmennek gyári cuccokkal... Jó lenne írni egy költségvetést! Vagy legalább egy listát! :wink:

Elküldve: 2011 dec. 01, 03:22 pm
Szerző: TRD
Én meg úgy döntöttem,h nem kísérletezek,hanem egy 3sgte-t kell belefaragni...még,ha vágni is kell akkor is ez lesz....a papírokat meg majd ügyesen megoldom....:D egyszerûbb venni egy celicát kompletten külföldit és átépíteni mindent kihajtással együtt csak annyi különbséggel,h elsõ kerekesre csinálom...nekem elég az amit egy alap 3sgte tud....:D

Elküldve: 2011 dec. 01, 06:01 pm
Szerző: Bohi
TRD írta:Én meg úgy döntöttem,h nem kísérletezek,hanem egy 3sgte-t kell belefaragni...még,ha vágni is kell akkor is ez lesz....a papírokat meg majd ügyesen megoldom....:D egyszerûbb venni egy celicát kompletten külföldit és átépíteni mindent kihajtással együtt csak annyi különbséggel,h elsõ kerekesre csinálom...nekem elég az amit egy alap 3sgte tud....:D
Akkor legyen már összlerekes, nem?? :wink:
Csak kezd már el! :wink: Amúgy hogy tervezed az sx befejezését és a corollát elkezdeni?
Nem kis meló, de végülis ez is jó megoldás! :lol:

Elküldve: 2011 dec. 01, 06:05 pm
Szerző: TRD
Hát igen,elõbb befejezem az SX-et és csak utána állok szétbuzerálni a Corollát..Nem akarok kocsi nélkül maradni,meg hát már várom az sx-et is nagyon...:D

Elküldve: 2011 dec. 01, 07:51 pm
Szerző: Bubi
Én úgy érzem, hogy itt a turbo lenne a lényeg és a beépítéssel járó kihívás. Ez esetben nem eldöntendõ kérdés.
Egyszer Tibcsivel beszélgettem, és eléggé méltatta a 4A FE motort. Valami olyasmit mondott, abban jobb, hogy nem kell annyira pörgetni mint a 4A GE-t. Ez igaz lehet? Persze nem egy G-s motor de azt a teljesítmény ki lehet belõle hozni turbo nélkül is, ha ez a cél.
Én - mivel csak a papíron leírt adatok visszaismétlésben vagyok tapasztalt - azt mondanám, hogy kompresszor. Egy soft turbo nyomását (0,4 bar) tudja, alapjáraton tölt, alacsonyabb fordulaton jön meg a nyomaték a turbohoz képest és talán a motoroz sem kellene annyira hozzányúlni.
Tudom, hogy mindenkinek ezt a linket dobja ki az elsõ oldalon, de teljesen dilettánsoknak talán segít megérteni mit miért csinálnak a tuningmesterek.

http://www.oktuning.hu/02.php?cmd=view&id=13

Elküldve: 2011 dec. 01, 09:33 pm
Szerző: Lackó
Bubi az elsõ mondatával rátapintott a lényegre. :)

Elsõ kerékre 3S-GTE motort beépíteni.....szerintem durván túlmotorizált
lenne, és még azt is megkockáztatom, hogy leromlana az autó súlyelosztása. Bár ki tudja, hajrá. Az biztos, hogy hatalmasat menne vele.
Mindenesetre én is azt mondom, hogy az már kívánja a 4X4-et. Álom
kategória (de persze lottó fõnyeremény esetén megcsinálnám), és már
rég óta fantáziálok egy saját "wrc" építésén. E11 ST205 hajtáslánccal. :)

Az Én jelenlegi - sokkal reálisabb - célom kb 130-140 LE, és úgy gondolom azt gyári cuccokkal elbírja a blokk. Persze nem az, amelyik
most dolgozik az autóban. Az úgy jó, ahogy van. Szerzek (majd
valamikor) egy másikat, annak megköszörültetem a tengelyét, blokk
fúrás, új dugók, és annak úgy bírnia kell. Tartósan...

Elküldve: 2011 dec. 01, 09:52 pm
Szerző: Pacsker
Én biza nem köszörültetném, ha jó. Jó csapágy az alap.

Elküldve: 2011 dec. 01, 11:00 pm
Szerző: TRD
A 4x4-el az a probléma,h át kellene építeni még a kardán alagutat is plusz a benzintank és még egy hátsó kihajtást is kell építeni.....Szerintem egy elsõkerék speerrel 220-250 le simán jó karottáék egy épített celicát teszteltek 480 le elsõ keréken és õ is azt hitte,h teljesen értelmetlen,de teszt után azt mondta,h nem is olyan kihasználhatatlan.....:D Én maradok az elsõ meghajtásnál és még az erõ sem veszik el 4x4 miatt.... ;)