Oldal: 1 / 7
Felkészülés a télre
Elküldve: 2010 nov. 14, 05:35 pm
Szerző: six
Még nem találtam ilyen topicot, de ha valahová jobban illik, akkor tegyétek át, kedves Adminok - köszi! Ha törlitek mert megvan máshol, tudnátok légyszí egy pü-t dobni?
Hogyan készüljünk a télre?
1. A téli gumi értelemszerû, de errõl
van topic.
2. Úgy hallottam, érdemes egy alapos mosással és waxolással felkészülni, ez segít a csapadékot lepergetni és talán a só ellen is véd valamit. Találtam errõl is
egy témát, de a szépítgetésen túl, hogyan tudom csökkenteni a téli sár/só/mocsok hatásait? Mit használjak, milyen gyakran?
3. Alvázvédelem - ez nekem egy abszolút vakfolt, nem tudom milyen szerek vannak pl. a sárvédõívek védelmére.
4. Természetesen ellenõrizni kell a hûtõvíz, ablakmosó-folyadék fagyállóságát. Van még valami?
A célom az lenne, hogy összeszedjünk itt mindent, és minden évben tudjam magam emlékeztetni, hogy mi mindenre kell ügyelni hogy sokáig nálam maradhasson az autóm. Sajna én eléggé "végfelhasználó" vagyok, ráadásul nincs saját garázsom és szerszámom/gépeim sincsenek (mivel nem tudom õket hol tartani...).
Ha van kedvetek és idõtök, tudnátok dobni hasznos tanácsokat? Aztán vagy beindul ez a téma, vagy nem... attól függ, érdekel-e valakit rajtam kívül.
Köszi szépen!
Elküldve: 2010 nov. 14, 07:27 pm
Szerző: Bandagoose
Alvázvédelmet most már hagyjad...üregvédelmet is jobb a forró nyári napokra idõzíteni, amikor tuti nincs odabent páralecsapódás, nehogy konzerváljad azt is...
Én a kocsim elejével nemrég végeztem, a hátsó fertály jövõre marad.
Doblemezeket leszedtem, amúgy is le kellett bontanom, meg az elejét is.
Az egészet feldrótkeféztem, a rozsdafoltok (elenyészõ volt) csiszolópapírral, majd két réteg alapozó a foltokra, aztán aeroszolos gumialapú alvázvédõvel lefújtam 5-6 rétegben. A doblemezeknek elég csak a belsõ peremüket (a teljes belsõ felét felesleges, úgyis takarja a mûanyag doblemezbetét, ott az életben nem fog rohadni), plusz ott, ahol a küszöbhöz simul, mert oda elég gyakran beáll a föld az évek során (nekem az elõzõ autómból egy komplett hangyabojt szedtem ki onnét, hálistennek a lemez még csak nem is rozsdásodott.) Ugyanígy a küszöb takarásban lévõ részét is, plusz a doblemezek belsõ felét. Az egyes rétegek közt várj ki a megszáradásig, különben megrepedezik. Vékony rétegben fújd.
Ezeknek a kocsiknak elég jó a gyári alvázvédelmük, így az újjabb ráfújás inkább a gyári alvázvédelem megóvására szolgál (ne száradjon ki az évek múlásával).
A bitumenalapú alvázvédõket felejtsd el.
Elküldve: 2010 nov. 14, 08:08 pm
Szerző: six
Bandagoose írta:Alvázvédelmet most már hagyjad...üregvédelmet is jobb a forró nyári napokra idõzíteni
Huh, akkor ezzel jól elkéstem.

Köszi szépen a leírást! Én a bal hátsó sárvédõív rügyezésével kínlódok fõleg... persze azon már nem a gumialapú alvázvédõ fog segíteni.
A hangyabolyos sztori meg

Elküldve: 2010 nov. 14, 09:18 pm
Szerző: Bandagoose
Az ilyenkor még nem rügyezhet, és nem a november miatt.
Ha rügyezik, akkor vszleg törött volt.
Ha már erõsebb a roszdásodás, de még nem kell hegeszteni (alapos drótkorong után tudod meg), úgy segíthetsz rajta házilag, ahogyan én tettem az elõzõ kocsimnál: kapható barkácsboltban kis kiszerelésû üvegszál tekercs, valamint kétkomponensû mûgyanta (pl. epokitt). Ez utóbbiból azt válaszd ami kikötve rugalmasabb, áttetszõ. Szépen lapolgasd át az ívet 4-5 cm-es darabokból, úgy, hogy kívül is, belül is takarja az ívet. az éleknél hajtsd be a kis lapkákat. lapold át kétszer. Ha szépen lesimítod, csiszolni sem kell, és ha óvatosan operáltál a drótkoronggal, és a rozsda sem nagyon kiterjedt, akkor a látható részen nem sérül a gyári fényezés. Ha megkötött, ragasztószalaggal takard ki a törésvonalnál, és úgy fújd le rücsis alvázvédõvel.
Elküldve: 2010 nov. 16, 02:12 pm
Szerző: Bubi
Kedves tapasztalt autós társak!
Ideje, hogy felkészüljünk a télre. Ha hasznos, praktikus tanácsaitok lennének ne tartsátok vissza!
-Pl. ne a kesztyûtartóban tartsuk a zárjégoldót.
- ne induljunk el "hósipkával" a kocsinkon.
-vizsgáljuk meg ablakmosónkat, fagyállónkat még at erõs fagyok elõtt.
- váltsunk "téli" olajra (?)
- ellenõrizzük a profilmélységet és gumink rugalmasságát.
stb.
Elküldve: 2010 nov. 16, 03:21 pm
Szerző: Lackó
bubidisc írta:Kedves tapasztalt autós társak!
Ideje, hogy felkészüljünk a télre. Ha hasznos, praktikus tanácsaitok lennének ne tartsátok vissza!
-Pl. ne a kesztyûtartóban tartsuk a zárjégoldót.
- ne induljunk el "hósipkával" a kocsinkon.
-vizsgáljuk meg ablakmosónkat, fagyállónkat még at erõs fagyok elõtt.
- váltsunk "téli" olajra (?)
- ellenõrizzük a profilmélységet és gumink rugalmasságát.
stb.
1-2 gondolattal folytatva :
- éjszakára, vagy hosszabb megálláskor hajtsuk fel az ablaktörlõ karokat (ne fagyjon oda a lapát)
- szerezzünk be jégoldó sprayt inkább, minthogy kaparjuk a jeget az üvegrõl (fújás elõtt persze távolítsuk el egy kefével a ráhullott havat)
Gyakorlottak vagyunk Orsival - sajnos - a csillaggarázs miatt.

Elküldve: 2010 nov. 16, 05:22 pm
Szerző: Biagio
Sajnos viszont vegyes érzelmekkel vagyok a lapát kihajtással kapcsolatban. Nem vitatom, hogy egészségesebb a lapátnak és az üvegnek egyaránt, de viszont korosodó autónál már a rugó is elfárad, így sok ki-be hajtástól megnyúlik és kevésbé szorítja a lapátot az üveghez.
Egy szösszenet nekem is:
- a lámpatestekrõl is távolítsuk el a havat ill. az elsõ fényszóróknál a lökhárítóról is, hogy ne csak díszbõl világítsuk a havat
Elküldve: 2010 nov. 16, 05:25 pm
Szerző: Lackó
Biagio írta:Sajnos viszont vegyes érzelmekkel vagyok a lapát kihajtással kapcsolatban. Nem vitatom, hogy egészségesebb a lapátnak és az üvegnek egyaránt, de viszont korosodó autónál már a rugó is elfárad, így sok ki-be hajtástól megnyúlik és kevésbé szorítja a lapátot az üveghez.
Az érmének két oldala van

. Attól rohad be a legtöbb, és bármilyen állás-
ban megáll, ha nem nyitod fel sosem.
Elküldve: 2010 nov. 16, 05:42 pm
Szerző: Zoo.HUN
Mi régen, mikor Wartburg kombival vegyesboltoztunk, az elsõ szélvédõt letakartuk egy kb akkora kartonlappal, és reggel csak le kellett venni, NO kaparás + spray. Kicsit csöves megoldás, de megéri akinek nem garázsba áll este!
Elküldve: 2010 nov. 16, 05:56 pm
Szerző: Birka
Hasonlóan oldottam meg tavaly én is, csak a nyáron használt fény- és hõvisszaverõ szélvédõtakaróval.
Egyik reggel olyan hideg volt, hogy darabokban jött csak le, a varrt széle konkrétan hozzáragadt a szélvédõhöz.

Elküldve: 2010 nov. 16, 06:50 pm
Szerző: gecsa
én tisztára szoktam vakarni a jégbõl/hóból a kocsit,mert akkor hamarabb "megszárad",ezzel elkerülve az olvadt hólé által okozott kellemetlenségeket..téligumim sosem volt,de hólánc mindig a csomiban..
mûanyag alkatrészekre vigyázni kell!fõleg a kilincsek sarkára,mert könnyen törnek a hidegben!!
az ablaktörlõk leragadását úgy oldom meg,hogy amíg takarítom az autót,addig a szomszédok örömére járatom a kocsit,és megy a fûtés..

:D:D
ajtóberagadás ellen szilikonspray!sok bosszúságot megold!!
Elküldve: 2010 nov. 16, 07:37 pm
Szerző: Sancy
egy ismerõsömnek nincsenek ilyen problémái...
állófûtése van, amikor fölkel távirányítóval bekapcsolja(le se kell mennie, a 8.-on lakik:)) és amire leér az autó kiolvadt és meleg....
Elküldve: 2010 nov. 16, 07:42 pm
Szerző: Lackó
...jut eszembe.
Egy ülésfûtés rengeteget javít hideg reggeleken a komfortérzetünkön. Lehet,
hogy beszerzek majd (egyszer) egy ilyen szettet, és gyári kapcsolóval
, nomeg Szabber ismereteinek kiaknázásával

beépítem.
Elküldve: 2010 nov. 16, 08:12 pm
Szerző: Birka
Gazdaságos teccós kiszerelésben láttam már 2000 Huf alatt is.

Elküldve: 2010 nov. 16, 08:40 pm
Szerző: gecsa
tavaly téli emlékek...

:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=wX_8aP7EGAw
itt még álmodoztam a gti-rõl..

:D:D
