Oldal: 63 / 79

Elküldve: 2013 ápr. 16, 01:11 pm
Szerző: to4m5i
gyere hozzánk :D de legalább nézz körül nálunk ;)
Mobil Super 3000X1 5W40 4L 7.389.-
http://akkumax.hu/mobil-super-3000-x1-5w40-4l-motorolaj

Elküldve: 2013 ápr. 17, 01:25 pm
Szerző: syab19
Köszönöm a segítségetek! Megnézetem a szervizessel akitõl vettem az autót (átvizsgálásra) és esetleg grátiszban lecserélik XD
5w 40 vagy 10w 40es lesz, nem sajnálom a pénzt rá, mert napi használatban van az autó.

E12-es MMT-s dízel Corollába olajat...

Elküldve: 2013 jún. 01, 07:08 pm
Szerző: Csontikka
Sziasztok,

nemrég vásároltam egy E12-es 1.4-es (66KW)-os 2005-ös Dízel Corollát, MMT váltós
(225.000 Km van benne)
(évente kb. 20.000 km-t megyek)

A szerviz számlái között az szerepel, hogy motorolajat mindig "Shell HX7 - 5W30"-at kapott, váltóolaj pedig Shell Spirax van benne.

Szeretném lecserélni benne az olajat, az érdekelne megfelelõ minõségû-e ez a motorolaj, mert ha igen, akkor nem váltanék márkát mivel eddig nem volt gond a motorjával.
(Ha nem akkor mire?)
Illetve az egyértelmû beazonosítás végett errõl van-e szó?
ugye ez AF és az AV azt jelenti, hogy egyik benzines a másik dízelhez való?

A váltó olajjal kapcsolatban pedig a shell oldalán van Spirax S1...S6 is.
Melyik való bele? (sajnos a számlán csak annyi látszik, hogy Spirax)

Segítségeteket elõre is köszönöm!

Üdv,
Csontikka

Elküldve: 2013 jún. 01, 08:14 pm
Szerző: MFerenc
Ha nem volt gond ezekkel az olajokkal, tehát még tuti a motor, váltó és úgy gondolod, maradsz ezeknél, akkor szerintem legegyszerûbb, ha elmész oda, ahol szervizelték (meg van minden számla, ha jól értelmezem) és vagy csináltatod tovább velük vagy megkérdezed tõlük pontosan, mit is tettek bele. Szerintem.

Elküldve: 2013 jún. 01, 09:41 pm
Szerző: Csontikka
Abszolút igazad van, de sajnos nem telik arra, hogy egy olajcsere miatt is márkaszervizbe vigyem a kocsit :(, komolyabb beavatkozásoknál elviszem, de egy szûrõ olajcsere soha nem okozott még gondot, így ezért nem szeretnék külön fizetni.

Re: E12-es MMT-s dízel Corollába olajat...

Elküldve: 2013 jún. 01, 09:57 pm
Szerző: Jorn
Csontikka írta: A váltó olajjal kapcsolatban pedig a shell oldalán van Spirax S1...S6 is.
Melyik való bele? (sajnos a számlán csak annyi látszik, hogy Spirax)
Ha megvan az autód kézikönyve, akkor nézd meg, milyet igényel. (én 75W90-re tippelnék, tehát S6 vagy S4)

Elküldve: 2013 jún. 04, 11:30 am
Szerző: six
Sziasztok!

Múltkor véletlenül felnyitottam a géptetõt :-) és azt látom, hogy a kormány szervó olajtartályáról (a fékszervó melletti tartály, ugye az a kormány szervó lesz?) lepottyant a fedõ mûanyag kupak. Szerencsére meg is találtam a motortérben, megakadt egy adag kábelben, visszapattintottam, de azért foglalkoztat a kérdés, hogy okozhat bármilyen problémát, hogy esetleg belement por/kosz? Érdemes lenne lecserélni? Azóta eltelt kb. 2 hét, és semmilyen problémát nem tapasztaltam, de biztos ami biztos, gondoltam megkérdem.

Köszi - six

Elküldve: 2013 jún. 04, 12:16 pm
Szerző: Bubi
Szívd le fecskendõvel és töltsd fel friss olajjal. Azzal bajt nem csinálsz. Sõt, ha ezt megismétled párszor úgy, idõközben a lecserélt olajat is átforgatod akkor lecserélted és kitisztítottad a rendszert. Az viszont fontosabb kérdés, hogy miért és hogyan jöhetett le a kupak. Mikor nyultál/nyultak hozzá utoljára?

Elküldve: 2013 jún. 04, 02:15 pm
Szerző: Ghee
six írta:Sziasztok!

Múltkor véletlenül felnyitottam a géptetõt :-) és azt látom, hogy a kormány szervó olajtartályáról (a fékszervó melletti tartály, ugye az a kormány szervó lesz?) lepottyant a fedõ mûanyag kupak. Szerencsére meg is találtam a motortérben, megakadt egy adag kábelben, visszapattintottam, de azért foglalkoztat a kérdés, hogy okozhat bármilyen problémát, hogy esetleg belement por/kosz? Érdemes lenne lecserélni? Azóta eltelt kb. 2 hét, és semmilyen problémát nem tapasztaltam, de biztos ami biztos, gondoltam megkérdem.

Köszi - six
Nem az nem a kormányszervó, az a hidraulikus kuplung tartálya. Azt átöblítheted-lecserélheted, elég kevés folyadék kell bele. A kuplung munkahengeren van a leeresztõ csavar. Kiteker (vigyázz bele ne törd), valaki nézi és valaki pumpálja a kuplungot. Ahogy ürül a tartály utánatöltesz, addig csinálod, amíg a munkahengernél tiszta nem lesz, majd belövöd a max szintet.

Elküldve: 2013 jún. 04, 02:26 pm
Szerző: Jorn
six írta:Sziasztok!

Múltkor véletlenül felnyitottam a géptetõt :-) és azt látom, hogy a kormány szervó olajtartályáról (a fékszervó melletti tartály, ugye az a kormány szervó lesz?) lepottyant a fedõ mûanyag kupak. Szerencsére meg is találtam a motortérben, megakadt egy adag kábelben, visszapattintottam, de azért foglalkoztat a kérdés, hogy okozhat bármilyen problémát, hogy esetleg belement por/kosz? Érdemes lenne lecserélni? Azóta eltelt kb. 2 hét, és semmilyen problémát nem tapasztaltam, de biztos ami biztos, gondoltam megkérdem.

Köszi - six
Szerintem is, az a kuplung kiegyenlítõtartálya. Fékfolyadék kell bele (nekem DOT4 van benne). Én átöblíteném a helyedben a rendszert. Hiszen gyakorlatilag nyitva volt, a fékfolyadék pedig megköti a nedvességet (romlik a minõsége), illetve belemegy a por is. Kb. fél liter friss folyadék elég lesz a mûvelethez, a régit pedig fecskendõvel szívd le a tartályból és ezt lehet használni a leeresztõ csövet belelógatva, hogy ne szívja vissza a levegõt.
Kétemberes játék, egyvalaki felpumpálja a pedált, és nyomva tartja, a másik a leeresztõcsavart megnyitja, ekkor a pedál besülllyed, utána csavar vissza, pumpálás megint. Ha a folyadék a min. szintet eléri, akkor utántölteni folyamatosan. Mindezt addig, amíg meg nem jelenik a friss (világosabb) folyadék a leereszésnél.
Kellene lennie egy átlátszó, kb. 100 forintos méretû "lencsének" is, ami úszik a folyadék tetején, az is megvan ugye, nem hagytad el ?

Elküldve: 2013 jún. 04, 05:20 pm
Szerző: six
Jorn írta:Szerintem is, az a kuplung kiegyenlítõtartálya. Fékfolyadék kell bele (nekem DOT4 van benne). Én átöblíteném a helyedben a rendszert. (...)
Kellene lennie egy átlátszó, kb. 100 forintos méretû "lencsének" is, ami úszik a folyadék tetején, az is megvan ugye, nem hagytad el ?
Köszi mindenkinek a válaszokat! Akkor az lesz, hogy átöblítem. Ami nagyobb gond, hogy nem emlékszem ilyen "lencsére". :-( Hogy mitõl pattanhatott le? Fogalmam sincs, olyan állat nincs ami a fékolajat eszi (kisállatok szoktak mászkálni az autó környékén, úgy mint mókus vagy macska).

Köszi, six

Re: E12-es MMT-s dízel Corollába olajat...

Elküldve: 2013 jún. 10, 09:55 pm
Szerző: Csontikka
Sajnos kezelési könyv nincs hozzá, kérdeztem a Toyota-t, 9K-ért adnak, kicsit drágállom, de ha nem lesz más akkor megveszem. Valakinek nincs esetleg kézikönyve hozzá elektronikus formában?

Elküldve: 2013 júl. 01, 05:47 pm
Szerző: Jorn
Meguin, Elf illetve Agip 5W-40 olajokkal van valakinek tapasztalata ?

Elküldve: 2013 júl. 02, 11:47 am
Szerző: bepi81
A Meguin elvileg prémium gyártó, mint az LM, Motul, stb.
Agipot kerülném, ELF Renault olaj alapból.

Elküldve: 2013 júl. 02, 04:21 pm
Szerző: Jorn
Köszi, éppen azon filózok, hogy kipróbálom a Meguin 5W-40-et a "tartalék" autónkban, mert nagyon jó árban van a Meguin, másrészt ezzel az autóval olyan keveset megyünk, hogy az olajnak fogyni sincs lehetõsége :)
A mindennapos autóban marad a Mobil Super 3000 X1 5W-40.