Mindenről, akármikor, akárkivel

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Tegnap elém meg egy Civic vti ugrott ki...:D...aztán gondoltam meg kéne nézni, le tudja-e rázni az öreg Corolla GT-t. Nem tudta. :lol:
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

:lol: :lol: :lol:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Aranyos volt!

Csörög a telefonom, miután elváltunk, rá egy fél órával.
Látom Lackó. Mondom tessék?

- Remeg a lábam, de öhhöm jól megy mégis ez a GT. --miért?-- elmesélte a 4 kipus májer VTI-s gyereket, hogy a tükörbe már nem értette miért nem marad le a kis sokszínű ütött kopott kisautó (GT :wink: )
-Mondtam nyugi! Bátran hívj fel ilyenkor! Előfordul a klubban sokszor ilyen. Én is szoktam adrenalintól flehevülve fülig érő szájjal hívogatni a srácokat. Természetes jelenség! Mondtam, hogy komoly a kis GT :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

1. rész

Sziasztok!

Japán. Európai szemmel nagyon különös ország, nagyon különös szokásokkal, ételekkel, emberekkel, autókkal.

Munkahelyemmel kapcsolatban műszaki megbeszéléseken vettem részt, összesen 1 hétig voltunk kint. Nagyon sok mindenből az alábbiak jutnak eszembe:
Egy nagyon fegyelmezett, még talán félkatonai-feudális szokásokkal teletűzdelt közélet, iszonyú hierarchiával, korlátozásokkal, szabályrendszerrel az élet legapróbb részleteit is szabályokkal van tele, valami ilyen ország. Teljes foglalkoztatotság, csúcsminőségű szolgáltatások, mosolygás és kedvesség. Te vagy a császár.
Pl.: a vonatperonon van egy 30x30 cm négyzet felfestve, ott kell várakoznia az embernek. A következő utasnak szorosan mögé kell állnia, az azt követőnek libasorban mögé, és így tovább. Ennek több oka van: a vonat ajtaja éppen ott fog kinyílni, így a leggyorsabb a ki-, és beszállás.
Kaja: nyers hal, nyers polip, nyers tintahal, nyers halszem, rák, hínár, moszat, ismeretlen tengeri herkentyűk reggel, délben, este. 3-4 nap után egyre elviselhetetlenebb.

Autók:
Japánban 3 nagy cég birtokol minden más céget ipari szektort, illetve szolgáltatást, ezek:
a Mitsui, a Mitsubishi, a Sumitomo.

Minket a Mitsui érdekel a legjobban, mert a Mitsuié a Toyota, a Subaru, a Lexus, a ..... még van vagy három autómárka. Aki pl. a Mitsui bankjában dolgozik, vagy a Mitsui vegyiparában az biztosan Toyotát, vagy Subarut, vagy Lexust vesz.
Egy új Toyota Corolla 1,5 millió Ft-nak megfelelő Yen, ami kb. két havi keresetnek felel meg. Ebből kb. az is leszűrhető, hogy egy hazai gyártású új Suzuki Swift-et kb. 1,2 millióért kellene adni, az előállítási költsége kb. 800 000 HUF körül van.

folyt. köv.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

folytatás:

A Mitsubishi érdekeltségi körébe tartozók, természetesen veszik a Mitsubishi-t, a Hondát, a Nissant, ...... a Sumitomósok a többi Japán típust.
Szóval, hiába konkurensei egymásnak és nagyon sok egyforma autó van, mindegyiknek megvan a saját 120 milliós belső piacuk. Gyakran ugyanaz az autó eltérő márkajelzéssel fut.
Apropó márkajelzés:
Minden típusnak külön jele van Japánban, a Corollának egy körbe zárt sajátos fekvő hullám van az orr részen, viszont hátúl mindig a Toyota jel van az autókon, néhány ilyen a képen látható is.
A Crown-nak egy korona a jele.
A Toyotának legalább 20 féle személyautó típusát számoltam meg, ebből mi 4-5-öt látunk Európában.
Nagyon sok "doboz-autó" van Toyotában is, a Suzuki Wagon-R ezekhez képest áramvonalas gép, ennek is a helyhiány az oka, mindent felfelé építenek, még a kocsikat is.

Általában a kocsikról:
személyautó, szinte 100%-ban csak benzines, vagy benzines-hibrid. diesel motorral csak a busz, vagy a teherautó.
Taxik: csak Toyota Crown 3 000 cm3 motorral, full extra + automata benne minden, néhány extra: 30 TV csatornás 13 colos LCD monitor, automata nyitású első, sőt hátsó ajtó, automata váltó, mindegyikben csipke terítő borítás.
Apropó benzin: kb. 270 Ft/liter nagyon drágának tartják.
A kocsik átlagéletkora 4-5 év, gyakran cserélik és általában csak családosoknak van.

Corollákról:
AE111-est lehetett látni többet is, szinte 100%-ban fehér kombit, sok cég szolgálati kocsiként, "munkásautónak" használja, pl.: gyárban minták hordására.
AE92-est 1 hét alatt 1 db-ot láttam egy Sedant, de Liftback orr résszel. Lehet, hogy belpiacon ilyet is árultak. Ennél régebbi típust egyátalán nem lehetett látni az utakon.

Az utakról:
többszintes utak, autópályák, Tokio belvárosában, néhol 25 emelet magasan, egyszer 5 szintet számoltam egymás felett.
Megengedett legnagyobb sebesség autópályán 100 km/óra!!!! :!: És mindenki betartja, mert iszonyat a büntetés.
Nem csoda, hogy Japánban alakult ki a Drift is, és sok egyéb őrültség (pacsonki, karaoke,....), ugyanis hivatalosan gyakorlatilag élvezhetetlen életet élnek.

Japánban a sárga rendszámos autók mind 660 cm3 alatti benzinmotorral vannak meghajtva. Nagyon népszerűek, csaknem a kocsik fele ilyen, főleg nagyobb városokban. Az adó ezekre 1/4-e a többi kocsikhoz képest.
Ezeknek átlagos teljesítménye 45-50 Le, és max sebességük 130-140 km/h, ami bőven elég még pályán is, természetesen full extra, automata váltó, klíma, akár 4WD is.

Nagyon sok hibrid hajtású kocsit is lehetett látni, főleg Lexusokat és Toyotákat.
Ami még nagyon szembetűnő volt:
300-500 Le gépek, Nissan ...., Toyota...., Honda ...., általam ismeretlen típusok. Ezekben már érdekesebb fazonok ültek, gyakran szőkített fejű hippik, ami gyakorlatilag vöröset jelent, mert a japánok nem tudják kiszőkíteni a hajukat, brutális kipufogó rendzsrekkel és hanggal, természetesen hátsókerék-hajtással.
Ezekről el tudom képzelni, hogy éjjel a parkoló házakban driftelve járkálnak fel és le, persze illegálisan az összehívott tömeg előtt.

Hirtelen ezek jutottak eszembe, elnézést a csapongó stílusért, de a sok élményt nehéz leírni.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
B26
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2007 márc. 23, 07:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: B26 »

Köszi a beszámolót!
Irigyellek!
Menni akaroooookkkk! :lol:
Balázs

C-POWER!!!!!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszönjük szépen! :)

Élvezet volt végigolvasni! Picit olyan mint egy mese, mint egy álom. Nagyon szeretnék kijutni, élőben tapasztalni mindezt. Szállodáztam régen és én is tapasztaltam ezt az iszonyat fegyelmezett hozzáállást az élet bármely területére. Akár egy ajtón való besétálásnál, egy liftből való kiszállásnál... Na meg ami fura volt, hogy iszonyatosan mintha "tartanának" az európai nagy emberektől. Nem néznek a szemedbe és próbálják a kommunikációt a legeslegrövidebbre csökkenteni. Gondolom náluk otthon máshogy van ez, mivel ott ők vannak többségben.
Ja igen! Volt Liftback elejű és hátuljú sedan, ráadásul GT-i is volt belőle :)
Akármi eszedbe jut, mond bátran én csorgó nyállal hallgatlak!

Sietek suliba, de még annyit, hogyha akármi másról épületről, utakról, tájról an képed, küld azt is. Nem utolsó sorban hátha látunk a háttérben pár fura 4 kerekű szerzeményt még. (minden régi amcsi filmben is ezeket nézem :) )

ui:
660ccm alatt 50 Le.... Európai autó gyártás... Inkább ne beszéljünk róla :lol: :lol: :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

Pacsker írta:Nem néznek a szemedbe és próbálják a kommunikációt a legeslegrövidebbre csökkenteni.
Egyrészt mert nem tartoztok azonos közösségbe (hacsak nem ugyanott melóztok), másrészt nem kíván megsérteni azzal, hogy esetleg valamit rosszul mond/tesz. Szerintem.
Pacsker írta:660ccm alatt 50 Le
Nem tudom, a Toyotákra mennyire jellemző a keicar gyártás. Azt hittem eddig, ezért vették meg a Daihatsut anno. De az biztos hogy a Daihatsu Boon megtalálható Toyota jelvénnyel is, és abból van egy X4 nevű turbós változat, na az 998 köbcentis, 133 lóerős és négykerék-meghajtásos. Állítólag (mivel a Subaru Justy is egy Boon átcímkézve) belpiacon lehet látni ilyeneket Subaru jelvénnyel is, úgyhogy nem hiszem hogy Toyotában van ilyen (sajnos).
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

remélem egyszer minden Toyota Corolla Club tag eljut Japánba, ahol megérzi, megszagolja azt a légkört, ahol hőn szeretett autóik születtek, azt a fanatizmust, azt az elszántságot, precíziót, szervezetséget, ami létrehozta a Toyota Corollát is.

Gratulálni tudok mindenkinek, hogy bármilyen okból is a Toyotát választotta a világ legnagyobb és legmegbízhatóbb márkáját, lehet, hogy tudatosan, vagy csak zsigerből, érzésből, vagy 6-ik érzékből. Én korábban is tudtam, de ez az út csak megerősített, hogy ezek a Japánok fanatikus "elmebetegek". Mindenből a legjobbat, a legprecízebbet akarják megcsinálni, függetlenül, hogy azt ők vagy más találta ki. Igaz sokmindent lekoppintottak, de mindig továbbfejlesztették azt és nagyobb tudással dobták a piacra.

Meggyőződésem, hogy mindez az írásukból, a hierarchikus élatükből, a fanatizmusukból fakad.
3 féle írásuk van, amit mindenkinek 10-12 éves korára meg kell tanulni. Az írásjelek megjelenítéséhez szükséges felbontás fejlesztette oda a elektronikai iparukat oda, ahol vannak. Gondoljatok csak bele: egy japán kandzsi betüt a legmodernebb nokia telefon sem tud kijelezni, egyszerűen "bunkófon" hozzá, miközben ők már 6-8 éve használnak olyan mobilokat, amelyeken videókat néznek, fizetnek vele vonaton, metrón, repülőtereken "becsekkolnak" vele, olyan funkciókkal van ellátva, hogy csak ámultam.

minden működik szinte hibátlanul:
hazafelé jövet Párizson keresztül jöttünk:
a francia repülőtéren valaki üdítőt akart venni az italautómatából.
Arra lettem figyelmes, hogy rugdosni kezdte, a 2 Eurót elvette, de sem üdítőt sem pénz nem adott ki.
1 hét Japán után jót mosolyogtam magamban: ilyen Japánban elképzelhetetlen volt, ott még az italautomaták is gyorsan pontosan működtek.

Még egy kedvcsináló:
független európai fiúk, menjetek ki, nagy sikeretek lesz!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
decaon16
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007 máj. 20, 03:22 pm
Autód gyártási éve: 1997
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Hungary

Hozzászólás Szerző: decaon16 »

Balanyi Krisztián írta:Még egy kedvcsináló:
független európai fiúk, menjetek ki, nagy sikeretek lesz!
Sajnos messze van, és csak egy-két szót tudok Japánul, de azokat sem tudom leírni. :) Azt a néhány szót pedig az animékből sajátítottam el! Tehát ha a hölgyemény nem vágja legalább az angolt, akkor kár fáradnom... :(
Pedig milyen menő lennék a klubban egy japán barátnővel! :lol:
1997 E11 Liftback 1,3 G6
Misel (Volt adminisztrátor bácsi)

Kép
"Így vagy úgy, de a sors visszafizet mindenkinek mindent!"
Avatar
B26
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2007 márc. 23, 07:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: B26 »

JAPÁN az JAPÁN! :twisted:

Lehetne ott kb 5 év múlva a Corolla tali! :twisted:

A párizsi reptérről nekem is a rossz jut eszembe!
Sydneyből hazafelé arra jöttem,s hát a határőrök fele nem tud angolul,a másik fele meg nem tudja mi hol van!
Egy buszsofőr mondta meg hová kell mennem!
Majdnem lekéstem a repülőmet!
Durva!
Balázs

C-POWER!!!!!
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

decaon16 írta:Tehát ha a hölgyemény nem vágja legalább az angolt, akkor kár fáradnom... :(
Misi ne csüggedj! Jó hírem van, a japánok 91%-a tud angolul. Nem is rosszul! :lol:
Szóval hajrá! :wink:
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Balanyi Krisztián írta:... Igaz sokmindent lekoppintottak, de mindig továbbfejlesztették azt és nagyobb tudással dobták a piacra...
Egyik cimborám szólásával hagy ékeskedjek:
A németek feltalálták a Wankel motort, a japánok pedig megcsinálták.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
decaon16
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007 máj. 20, 03:22 pm
Autód gyártási éve: 1997
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Hungary

Hozzászólás Szerző: decaon16 »

Biagio írta:Misi ne csüggedj! Jó hírem van, a japánok 91%-a tud angolul. Nem is rosszul! :lol:
Szóval hajrá! :wink:
Igazad van! Ha szerencsém van, potom 400 000 HUF-ból oda is todok menni! 100 - 150 000 HUF-ból talán eltengődök ott (rizsen és szakén) addig amíg össze akadok egy nekem tetsző hölgyeménnyel, és még a szüleit is talán sikerűl rávennem hogy engedjék velem Európába a lányukat! :D
Majd összecsomagolunk, és 800 000 HUF-ból haza is hozom kettőnket! Így a nászútról, és a hatalmas esküvőről le van a gondunk! :lol:
Tehát summa summarum 1 400 000 HUF-ot kellene kiadnom egy japán nemzetiségü barátnőért! Hmmmm..... :roll:
Ha eladnám Yuko-t, legjobb esetben kapnék érte 1 100 000 HUF-ot, és még akkor is kéne itthon kb 5-6 hónapot güriznem, hogy nyugodtan nekivághassak az ismerkedésnek!....
Asszem alszom még rá néhány évet! :wink:
1997 E11 Liftback 1,3 G6
Misel (Volt adminisztrátor bácsi)

Kép
"Így vagy úgy, de a sors visszafizet mindenkinek mindent!"
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Gondolom mindenki hallott a napokban lezajló eseményekről a svájc és olasz határon lévő LHC 27km-es részecskegyorsítóval kapcsolatban.
Sokat beszéltünk, filozofáltunk Actommyval és ma talált 2 másik élő webcam képet. Nem az amit mindenhova belinkeltek a fővezérlteremről, hanem két új.

Érdemes megnézni :shock:
http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése